Ներում եմ, դու կարաս կյանքս ինչքա ուզում ես ուտես։ Մենակ մի պաչի, դրան դեռ չենք հասել
Ծլնգ ջան, բա ինչ անեմ, երբ դու դրել ես ու մի սամալյոտի հիպոթետիկ օրինակով, որի տեղի ունենալու հավանականությունը մեկը քառասուն միլիոնի ա, ուզում ես հիմնավորել անձեռնմխելիության ինստիտուտը։ Մի կողմ թողնելով պատմա-քաղաքական կոնտեքստը, թե ոնց ու երբ էս ինստիտուտի գաղափարը կարա առաջացած լինի, արձանագրենք (ոնց մեր վարչապետն ա անում) որ նախագահի կարգավիճակից բխող գործողությունները նույն սահմանադրությամբ շատ լավ սահմանված են։ Եքա հոդված ա (Հորդված 55) որն ասում ա, թե ինչ պիտի ու կարա անի նախագահը ու ինչի համար ա ինքը ընտրված։ Այ հենց էտ հոդվածն էլ սահմանում ա կարգավիճակից բխող գործողությունների շրջանակը։
Բայց էտ նույն ՀՀ սահմանադրությունը (2005-ի խմբագրությամբ, երբ ինքը նախագահ էր) նաև սահմանփակումներ ա դնում նույն նախագահի գործողությունների վրա։ Օրինակ, ասում ա․
Նաև ․․․Հոդված 8.2. Հայաստանի Հանրապետության զինված ուժերն ապահովում են Հայաստանի Հանրապետության անվտանգությունը, պաշտպանությունը և տարածքային ամբողջականությունը, նրա սահմանների անձեռնմխելիությունը։ Զինված ուժերը քաղաքական հարցերում պահպանում են չեզոքություն և գտնվում են քաղաքացիական վերահսկողության ներքո։
Այ հենց ստեղ ա, որ նախաքննական մարմինն ասում ա, որ Նախագահը կատարել ա գործողություններ, որոնք չեն բխել իր կարգավիճակից, քանի որ նախ զինված ուժերը դուրս ա բերել քաղաքացիական վերահսկողությունից ու ներքաշել ա ներքաղաքական գործընթացներում։ Ու երկրորդ, որն ավելի կարևոր ա, հրամայել ա օգտագործել զինված ուժերը էն պարագայում, երբ ռազմական դրություն հայտարարված չի եղել։ Ու էս պատճառներով անձեռնմխելիության հոդվածն իրա վրա չի տարածվում։Հոդված 55. Հանրապետության Նախագահը՝․․․․
․․․․․
13) Հանրապետության վրա զինված հարձակման, դրա անմիջական վտանգի առկայության կամ պատերազմ հայտարարվելու դեպքերում հայտարարում է ռազմական դրություն և կարող է հայտարարել ընդհանուր կամ մասնակի զորահավաք և որոշում է ընդունում զինված ուժերի օգտագործման մասին:
Էս ա մեղադրող կողմի հիմնավորումը անձեռնմխելիության հետ կապված։ Սրան պաշտպանական կողմը պատասխանում ա շատ պրիմիտիվ ձևով։ Ասում ա նախագահը հրամայել ա բանակը բերել զորանոցային վիճակի, հոգեբանորեն կայուն խմբեր ստեղծել, զինել տաբելային զենքով, որ ․․․․․ բանակը չխառնվի քաղաքականությանը, այսինքն ապահովվի Սահմանադրության Հոդված 8.2-ի պահանջը։ Սա խայտառակ խնդալույա։ Այսինքն, պաշտպանական կողմը չի էլ ասում, որ նախագահը կարգավիճակից դուրս ա եկել, ասում ա, ընդհակառակը, ասել ա բանակը պինդ բռնեք զորանոցներում, որ հանկարծ դուրս չգան, չխառնվեն քաղաքականությանը։Իրանք էլ գիտեն, որ էս ահավոր պրիմիտիվ ա ու համոզիչ չի, դրա համար էլ հա մեջ են քցում սաղիս կողմից չսիրված ու մի քանի անգամ տերերին փոխած տուշոնկի անունը, որ ժողովուրդն ասի, արա մեզ փրկել են Մանվելից, ուռա։
Հիմա, ինչ ա արել Վերաքննիչը ․․․․ ես ոնց հասկանում եմ, ասել ա, ախպեր, ինձ էս սաղ չի հետաքրքրում։ Կա սահմանդրության իմպերատիվ նորմ ․
Հիմա գնացեք տակից դուրս եկեք։Հոդված 56.1. Հանրապետության Նախագահն անձեռնմխելի է:![]()
Էջանիշներ