Սկզբնաղբուրը՝ http://www.ancient-enchantments.net/...londondays.htm
Աստղանիշով (*) նշված ծանոթագրություններն իմն են:
Լոնդոնյան օրերը
Ես Գարի Թեյնի* ընկերուհին էի՝ սկսած 1966-ից, երբ նա եկավ Գերմանիա՝ իր նորզելանդական խմբի հետ և մնաց այնտեղ համարյա երկու տարի: Ավելի ուշ նա միացավ Keef Hartley Band-ին և հետ գնաց Լոնդոն: Այս ժամանակ ես դեռ դպրոց էի գնում և միաժամանակ երգում էի «The Jazz Ambassadors» ավստրիական ուսանողական խմբում: Դպրոցական արձակուրդներս ու շաբաթ-կիրակի օրերը անցկացնում էի Լոնդոնում՝ Գարիի տանը: Երբ 1969 թվականի ամռանն այնտեղ էի, Բաթերսի Պարկում պատահաբար հանդիպեցի Նիք Դրեյքին, երբ նա զբաղեցրել էր իմ թաքստոցը՝ թփերի մեջ թաքնված մի նստարան: Նա ինձ խնդրեց, որ մնամ (այսպիսով, դուք տեսնում եք, որ նա այդքան էլ ամաչկոտ չէր, որ աղջիկների հետ չխոսեր), և մենք զրուցում էինք երաժշտության, գրքերի մասին: Այդ ժամանակ նա քսանմեկ տարեկան էր, իսկ ես՝ տասնչորս: Չնայած՝ գիտակցում էի՝ հոյակապ արտաքին ունի, այդքան տպավորված չէի դրանով, ինչքան նրա ձայնով, որը խորն էր ու փափուկ, և նրա աչքերով՝ թեթևակի ժպտացող: Նույն օրը ես հայտնաբերեցի, որ նա Գարիի ընկերներից էր, և որ նրանք հանդիպել էին երեք ամիս առաջ, երբ Նիքը համերգ էր տալիս, ու որտեղ էլ Գարին նախաձեռնեց ծանոթությունը: Դրանից հետո Նիքը եկավ Գարիի տուն՝ միասին կիթառ նվագելու:
Շուտով Նիքը մեր հարաբերությունների մի մասը դարձավ՝ հաճախակի լինելով մեր կողմերը: Նա Չելսիում մեր բնակարանի բանալին ուներ և հայտնվում էր գիշեր, թե ցերեկ՝ ցանկացած ժամանակ: Ավելի ուշ նույնիսկ իր սեփական սենյակն ուներ այնտեղ: Քանի որ մենք բոլորս գիշերային բվեր էինք, հաճախ էր պատահում այնպես, որ ամբողջ գիշեր նվագում էինք ու երգում: Սովորաբար Նիքն ու Գարին կիթառի վրա էին, ես՝ ֆլեյտայի: Բարեբախտաբար այդ տանն ապրող միակ մարդը ներքևի հարկում մի ծեր կին էր՝ գրեթե խուլ:
Նիքը շատ էր հետաքրքրվում նաև գրականությամբ. մենք երկուսս միաժամանակ կարդում էինք նույն գրքերը և հետո ժամերով քննարկում դրանք: Երկուսս էլ սիրում էինք Շեքսպիր և Բլեյք: Հետագայում ինձ ծանոթացրեց Քիթսի, Բայրոնի, Շելիի, Պոյի և այլ անգլիացի մեծերի հետ: Քանի որ ես յոթ տարով փոքր էի, նա ինձ համար հիանալի ուսուցիչ էր: Բլեյքի բանաստեղծությունները Նիքի ստեղծագործությունների համար մեծ ազդեցություն էին, ինչպես նաև Յ.Ս. Բախը ոգեշնչման աղբյուր էր նրա որոշ երգերի համար: Նիքը սիրում էր Բախի երաժշտությունը: Ես նրա համար ֆլեյտայի վրա նվագում էի «Badinerie»-ն, բայց նա սիրում էր նաև Մոցարտ (կլարնետի կոնցերտը իր սիրելիներից մեկն էր, ինչպես նաև KV 331 և 333 դաշնամուրային սոնատները) և այլ կոմպոզիտորների, ինչպիսին էին Շուբերտը, Մուսորգսկին, Ռավելը, Ստրավինսկին և Գրիգը: Բացի դասական երաժշտությունից, լսում էինք Ջոն Քոլթրեյն, Շարլզ Մինգուս, Էրիկ Դոլֆի, Մայլս Դեյվիս, The Band (The Big Pink)՝ շատ այլոց թվում:
Նիքը սիրում էր լինել ծովի կամ գետի** ափին. մենք հաճախ էինք օրվա երկրորդ կեսն անցկացնում ծովափին՝ պարզապես նստելով այնտեղ ու նայելով ջրին՝ հարմարավետ հանդարտության մեջ, երբ լողալու համար չափազանց ցուրտ էր: Չնայած, որ Լոնդոնը հրաշալի վայր էր, Նիքը շատ էր լինում տարբեր զբոսայգիներում, հատկապես սիրում էր լուսաբացին այնտեղ լինել:
Առաջին իսկ պահից, երբ Նիքն ինձ իմացավ, փորձեց Գարիից խլել ինձ: Նա շատ վճռական էր, գրեթե համառ, բայց դա չազդեց երեքիս մոտ ընկերության վրա: Երբ Գարին ուրիշ աղջիկների էր սիրահետում, ես թողնում էի նրան ու Նիքի հետ էի լինում, որն այդ ժամանակ վատ վիճակում էր, որովհետև իր պրոդյուսեր ու ընկեր Ջո Բոյդը մեկնել էր Ամերիկա: Նիքն այնքան հուսահատ էր, և մի տեսակ կորցրել էր իր կողմնորոշումը: Նրա ձայնագրությունները նույնպես լավ չէին վաճառվում, ինչից ընկճված ու ինքնամփոփ էր դարձել: Հավանաբար այդ ժամանակ նրա ընկերները չգիտեին ինչ անել նրա հետ, որովհետև նրան մոտենալը երբեք հեշտ չէր: Բայց Նիքը դեռևս շատ էր պարապում կամ լսում դասական երաժշտություն և բլյուզ՝ կատարելագործելու համար իր ոճը: Շարունակում էր գնալ այլ կիթառահարների համերգներին ու նայել, թե ինչպես են նրանք նվագում: Դեռևս շատ էր կարդում և նույնիսկ շարունակում էր բանաստեշղծություններ գրել. մի բան, որ սկսել էր ավելի շուտ՝ իր Քեմբրիջում եղած ժամանակ:
Ծնողները ստիպեցին նրան հետ վերադառնալ իրենց տուն, և նա տեղափովեց Թենուորթ, բայցևայնպես հաճախ էր Լոնդոն իջնում: Ես ավարտել էի դպրոցական վերջին տարին և պատրաստվում էի տեղափոխվել Լոնդոն, երբ Նիքն սկսեց շատ ավելի լավ զգալ Ֆրանսիայում անցկացրած արձակուրդից հետո, և իր հաջորդ ձայնապնակի համար մի քանի երգ ձայնագրեց: Ինձ ասել էին, որ ավստրիական դեսպանությունում աշխատանքի կանցնեմ, ինչը մեզ համար թարմ մեկնարկ կհանդիսանար ու կլուծեր Նիքի որոշ ֆինանսական խնդիրները: Բայց մինչ դա կպատահեր, Նիքը մահացավ: Մի երկու օր առաջ նա զանգեց ինձ ու հեռախոսով նոր երգ նվագեց, ......այն երբեք էլ չհայտնվեց:
Ես հիմա աշխատում եմ հրատարակչական ընկերությունում, և Նիքի որոշ պատմություններ կհայտնվեն Գարի Թեյնի մասին իմ հաջորդ գրքում, որը լույս կտեսնի 2006 թվականին:
Նիքի բոլոր երկրպագուներին և նրա երաժշտության սիրահարներին կցանկանայի հաղորդագրություն թողնել:
Խնդրում եմ մոռացեք «ողբերգական պոետի» կերպարը, որ վերագրվեց Նիքին իր մահից հետո: Նա կյանքն այնքան շատ էր սիրում և համառորեն պայքարում էր իր մռայլ տրամադրությունների դեմ: Խնդրում եմ մի փորձեք իր երգերի բառերը մեկնաբանել միայն իր զգացմունքների տեսանկյունից: Նա շատ տպավորված էր բլյուզով, Բլեյքի բանաստեղծություններով, ինչպես նաև ֆրանսիական շանսոններով, որոնք ևս միանգամայն մելանխոլիկ հնչողություն ունեն:
Նա պարզապես ցանկանում էր արտահայտել իր երաժշտությունը, ոչ թե ցույց տալ իր սեփական ներաշխարհը: Նա գրել է այնպիսի երգեր, ինչպիսին են «Parasite»-ը, «Fruite Tree»-ն,.... իր մահվանից մի քանի տարի առաջ, երբ իսկապես երջանիկ մարդ էր: Հետևաբար՝ իր երգերի բառերն անելիք չունեն ավելի ուշ իր կյանքում եղած հիասթափությունների ու մռայլ տրամադրությունների հետ: (Այնուամենայնիվ, ստիպված եմ ընդունել, որ նրա վերջին երգերից շատերը ուղերձ էին որոշակի մարդկանց, ովքեր անշուշտ գիտեն այդ մասին
Մեծամասամբ իր կյանքի ընթացքում երջանիկ մարդ էր. նույնիսկ իր անհաջողությունների ժամանակ շատ սիրելի և փափկասիրտ անձնավորություն էր, ում վրա երբեք չէիր կարող բարկանալ: Նա իր երգերը նույնիսկ ինձ չէր առանձնապես բացատրում, նրա կարծիքով ամեն մեկը պիտի պարզապես լսեր ու ձևավորեր սեփական զգացմունքները: Ինքն էլ շատ ավելի ուշադրություն էր դարձնում կիթառ նվագելուն, քան իր ձայնին: Ու եթե նրա երգերում ուղերձ կա, ապա դա իր կիթառի նվագն է, և սա է իսկական Նիք Դրեյքը՝ գայթակղիչ, ոգևորող, ոգեշնչող ու էներգիայով լի:
~
Copyright Սոնյա Վագներ 2005
~
Խնդրում ենք հաշվի առնել.
Այս պատմությունը գրվել է Սոնյա Վագների կողմից և չի խմբագրվել որևէ ձևով:
_______________________________________
* Գարի Թեյն (Gary Thain). ծնունդով Նոր Զելանդիայից ռոք բասիստ, որը առավել հայտնի է բրիտանական Uriah Heep խմբի հետ (1972-1975թթ.) իր աշխատանքով: Նվագում է խմբի «Demons & Wizards», «The Magician's Birthday» , «Sweet Freedom» և «Wonderworld» ստուդիական ալբոմներում, ինչպես նաև «Uriah Heep Live» կենդանի ալբոմում: Մահացել է Նիք Դրեյքից մահվանից (1974թ. նոյեմբերի 25) մոտ 1 տարի անց՝ 1975թ.-ի դեկտեմբերի 8-ին՝ 27 տարեկանում:
** Օրիգինալ տեսքտում գրված է «on the shores of a rover», որը բառացի նշանակում է «թափառականի ափերին»: Հաշվի առնելով, որ բոլոր տառերը համընկնում են, բացի o-ից և i-ից, և այն, որ QWERTY ստեղնաշարի վրա i և o տառերը գտնվում են իրար կողք, ենթադրում եմ, որ «rover» բառում պարզապես վրիպակ է եղել և պետք է լիներ «river»՝ «գետ»:
Թարգմանեց՝ Անի Վարդանյան (Velvet Bride)
Էջանիշներ