Ռիչարդ Հովհաննիսյանի պատասխանը պատմության կեղծարարներին՝
http://lragir.am/armsrc/society-lrahos29965.html
Շատ ամոթ է, որ Արամ Սիմոնյանի պես անգրագետ մի մարդ կարող է լինել Երևանի Պետական Համալսարանի ռեկտորը։
Ռիչարդ Հովհաննիսյանի պատասխանը պատմության կեղծարարներին՝
http://lragir.am/armsrc/society-lrahos29965.html
Շատ ամոթ է, որ Արամ Սիմոնյանի պես անգրագետ մի մարդ կարող է լինել Երևանի Պետական Համալսարանի ռեկտորը։
Վերջին խմբագրող՝ Սահակ: 23.10.2009, 07:31: Պատճառ: վրիպակ
Խնդրին վերջնական լուծում տալու համար անհրաժեշտ է ծանոթանալ հիշատակված գրքին, բայց այ մեկ հարցում ես համաձայն եմ պարոն Սիմոնյանի հետ և համաձայն չեմ պարոն Հովհաննիսյանի պնդմանը -
Այո, սա հենց ազգային անվտանգության հարց է, քանի որ այն կասկածի տակ է դնում հայերի` առաջին քրիստոնյա ազգ լինելու գաղափարըԱյժմ մնում է Քրիստոնեության ընդունման տարեթվի վերաբերյալ հարցը, որը, ըստ պարոն Սիմոնյանի, “ազգային անվտանգության” հարցի մի մասն է: Հատորի իր գլխում պրոֆեսոր Նինա Գարսոյանը գրել է, որ գիտնականները Քրիստոնեության ընդունման տարեթիվը նշում են 284 եւ 314 թվականների միջեւ, “սակայն Անանյանի մանրակրկիտ ուսումնասիրությունն այժմ նշում է վերջին (314) թվականը”: Գարսոյանը համառոտ ներկայացնում է Պ. Անանյանի պնդումները, թե ինչու չէր կարող հավանական լիներ ավելի վաղ վկայակոչվող մի տարեթիվ: Սա, իհարկե, նոր մեկնաբանություն չէ եւ կարելի է սրա հետ համաձայնել կամ` ոչ, բայց մի՞թե սա “ազգային անվտանգության” հարց է, որը պահանջում է ժամանակակից Ինկվիզիցիայի կոչ հնչեցնել:![]()
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Վա՜յ էն ազգին ում ազգային անվտանգությունը կախված է առաջին քրիստոնյա ազգ լինելու գաղափարից։
Նինա Գարսոյանը և Պ. Անանյանը պնդում են, որ քրիստոնեության ընդունումը չէր կարող հավանական լիներ 314 թվականից ավելի վաղ։
Ի՞նչ կարծիք ունես Անանյանի մանրակրկիտ ուսումնասիրությունների մասին։
Իսկ ո՞ր երկիրն է ընդունել Քրիստոնեությունը 314 թվականից ավելի շուտ։
"Վայ"-ի խնդիր չկաՎա՜յ էն ազգին ում ազգային անվտանգությունը կախված է առաջին քրիստոնյա ազգ լինելու գաղափարից։Խնդիրն այն է, որ դա մերն է, ողջ աշխարհը գիտի, որ մենք ենք առաջին քրիստոնյա ազգը և այժմ, խլելով մեզնից դա, մենք լուրջ վնաս ենք հասնցնում մեր ազգային հեղինակությանը և, հետևաբար նաև, ազգային անվտանգությանը,...
Կարծիք չունեմ, քանի որ դրանց ծանոթ չեմ: Եթե կարող եք, շարադրեք այդ ուսումնասիրություններն այստեղ և մենք դրանք կքննարկենք: Ես ուղղակի գիտեմ, որ, համաձայն Ագաթանգեղոսի, Տրդատը քրիստոնեությունը ընդունեց իր թագավորության 15-րդ տարում, ընդ որում այստեղ նկատի է ունեցվում նրա` երկրորդ անգամ Մեծ Հայքի արքա հռչակվելու փաստը (առաջինը 274-276 թվականներին էր): Տրդատ II Մեծը երկրորդ անգամ Մեծ Հայքի արքա է դարձել 287 թ-ին, այսինքն նրա թագավորության 15-րդ տարին գալիս է 301 թ-ը: Ինձ այս ամենը հավանական և ամուր է թվում, այնպես որ անձամբ ես առայժմ հիմքեր չեմ տեսնելու վիճարկել այս թվականը...Ի՞նչ կարծիք ունես Անանյանի մանրակրկիտ ուսումնասիրությունների մասին։
Մոտ 305 թվականին, այսինքն երկրորդը, եղել է Իբերիայի թագավորությունը, իսկ 313 թ-ին Միլանի էդիկտով քիրստոնեությունը թույլատրվել է պաշտել Հռոմեական կայսրության տարածքում այլ կրոնների հետ հավասար:Իսկ ո՞ր երկիրն է ընդունել Քրիստոնեությունը 314 թվականից ավելի շուտ։
Ոչ, դրա համար էլ այդպես եմ գրելԴու այդ գրքին ծանո՞թ ես։
Ոչ: Շատ հարցերում մենք ոչ միայն առաջինը չենք, այլ նաև վերջինն տեղերում ենք, բայց "հերթ չենք կանգնում": Ուղղակի քննարկվող դեպքում մենք բոլոր հիմքերն ունենք համարվելու առաջինը և, հրաժարվել դրանից, ուղղակի անիմաստ էԱսենք` երկրորդը լինեիք, հիմա պիտի կամուրջների մոտ հերթ լինե՞ր![]()
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Վայ, էն ազգին, որ չի հավատում սեփական պատմությանը:
Իսկ դու ի՞նչ ազգ ես:
Զարմանում են, թե սա ինչ միտումներ են, մի կողմից ինչ կա-չկա ասելու հայկական է, մյուս կողմիցդ եղած մի փոքրն էլ մերժելու:
Որոշ գրառումներ մեծ ցավով եմ կարդում, մի՞թե մենք մեզ այդ աստիճան չենք սիրում:
Վերջին խմբագրող՝ Շինարար: 23.10.2009, 11:47:
Հայ եմ, որի ազգային ինքնաիդենտիֆիկացիան չի որոշվում ոչ քրիստնեությամբ, ոչ էլ այն ընդունել-չընդունելու ժամանակագրությամբՀիմա կետ առ կետ նշիր, թե ես որտեղ եմ դրսևորել հետևյալ երևույթների վերբալ ձևերը: Եթե չես կարող նշել, ուրեմն հեռացրու հռետորական բացականչությանդ ու իմ գրառման վիզուալ կապը
Վերջին խմբագրող՝ Philosopher: 23.10.2009, 11:53:
Նոր եք միայն սա հասկանու՞մՊիտի Ղազինյանը հաղթեր ռեկտորի ընտրություններում, ոչ թե Սիմոնյանը: Ավելի ամոթ է, որ կառավարման խորհրդի նախագահն էլ մեր նախագեն ա: Այսինքն՝ ԵՊՀ-ն պետության համար ձեռքի խաղալիք է: Եթե պետք է ինչ-որ քաղաքական քարոզչություն ծավալել, ԵՊՀ-ից էլ ձեռնտու տարբերա՞կ: Բա չեք կարծու՞մ, թե ինչի են ԵՊՀ-ի <<կարկառուն>> դեմքերը հանրապետական, ինչու՞ սկսեցին դասախոսները ընտրություններից առաջ <<բարգավաճել>>
Իսկ դասախոսությունների ժամանակ էլ ասում են տեսականով մի բան, պրակտիկում օրինակ բերում մի այլ բան: Երբ պոլիտեխնիկի երեխեքը <<Ազատություն>> գոռալով մեր շենքի մոտով անցնում էին, դասախոսները հոգեխանգարմունքի մեջ ընկած գոռում էին՝ պատուհանները փակեք: Էս էլ մայր բուհ կոչվող թյուրիմացությունը:
Իսկ խնդրո առարկայի շուրջ ասեմ, որ թվականը կասկածելի է նրանով, որ մինչև 305 թիվը Հռոմի կայսրը հալածել է քրիստոնյաներին, այսինքն՝ չէր կարող քրիստոնեություն ընդունվել Հայաստանի կողմից: Իսկ նշում են 314 թիվը, քանի որ Միլանի հրովարտակը 313-ին ա ընդունվել: Բայց իմ կողմից ասեմ, որ հռոմեական աղբյուրներին հավատալ այնքան էլ պետք չէ: Իրենք համաշխարհային եկեղեցական ժողովների լատինական մասերում հետագայում ուղղումներ են արել, իրենց սկսել են կոչել կաթոլիկ, որը նշանակում է առաջին: Հետևաբար, երկու դեպքում էլ կասկածելի է: Հատկապես, որ մեր պատմիչն էլ այդ դարի պատմիչ չէ, այլ հաջորդ:
Հայերիս էլ խորհուրդ կտամ Ուկրաինայի հարցին նայել Հայաստանի պետականության տեսանկյունից, ոչ թե պրո- կամ հակառուսական տեսանկյունից… (c) Mephistopheles
Իրականում ոչ մի կասկածելի բան չկա: Ավելին, քո ասած սխեման ուղղակիորեն հաստատվում է պատմական փաստերով -Իսկ խնդրո առարկայի շուրջ ասեմ, որ թվականը կասկածելի է նրանով, որ մինչև 305 թիվը Հռոմի կայսրը հալածել է քրիստոնյաներին, այսինքն՝ չէր կարող քրիստոնեություն ընդունվել Հայաստանի կողմից:
Համաձայն Եվսեբիոս Կեսարացու (“Եկեղեցական պատմություն”). “Բացի այդ բռնակալի (Մաքսիմինոս Դայա համակայսեր (305-313) – Մ.Հ.) ձեռքով պատերազմ հարուցվեց արմենների դեմ… որովհետև քրիստոնյա էին նրանք… Արդ նա հենց ինքը իր բանակի հետ արմենների դեմ պատերազմելիս ջախջախվեց”:
Այսինքն Եվսոբիոս Կեսարացին ոչ միայն ուղղակի կերպով կրկին հաստատում է Ագաթանգեղոսին այն կոնտեքստով, որ հայերը Հռոմից առաջ էին քրիստոնեությունը ընդունել, այլև այդ փաստը կապում է Մաքսիմինոս Դայայի հետ: Հռոմի այս համակայսեր դեմ ճակատամարտի թվականի մասին Եվսեբիոս Կեսարացին ոչինչ չի ասում, բայց կարելի է ենթադրել, որ այն եղել է 311 թ-ին: Հենց այս թվականին Հռոմի արևելյան պրովինցիաներում լիակատար իշխանության հասած Մաքսիմինոս Դայան հալածանքներ սկսեց քրիստոնյաների դեմ: Կարելի է կարծել, որ արդեն իսկ չարացած լինելով քրիստոնյաների, հետևաբար նաև Մեծ Հայքի թագավորության վրա, վերջինս մարտական գործողություններ է սկսել Մեծ Հայքի դեմ այն բանից հետո, երբ Տրդատ II Մեծը մերժել է նրա պահանջը ռազմական օգնություն ցույց տալ իրեն Հռոմի կենտրոնական պրովինցիաներում լիակատար իշխանության հասած Տրդատ II Մեծի երբեմնի ընկեր ու բարեկամ Լիկինոսի դեմ մղվող պայքարում: Հայտնի է, որ 311 թ-ին Մաքսիմինոս Դայայի և Լիկինոսի միջև բանը ընդհարման չհասավ ու նրանք համաձայնության եկան ազդեցության ոլորտների բաժանման հարցում: Այս ամենի ֆոնի վրա կարելի է կարծել, որ հենց դրանից հետո է Դայան մարտական գործողություններ սկսել Մեծ Հայքի դեմ:
Ընդհանրացնելով այս ամենը կարելի է ասել, որ Ագաթանգեղոսի հաղորդումը կասկածի տակ դնելու լուրջ հիմք չկա...Հետևաբար, երկու դեպքում էլ կասկածելի է: Հատկապես, որ մեր պատմիչն էլ այդ դարի պատմիչ չէ, այլ հաջորդ:
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Իհարկե, չի որոշվում կրոնական պատկանելությամբ, մանավանդ հայ-թուրքական հարաբերությունների ներկա վիճակում, երբ գիտենք, թե որքան մուսուլման հայեր կան Թուրքիայում:
Իսկ բացականչությունս վերաբերում է երկու դրսևորումներ արտահայտող բոլոր գրառումներիչն իրենց շնորհակալություններով հանդերձ… Թերևս քո գրառումը որևէ ռեալ նման բան չէր արտահայտում, ուղղակի կարող էր տարբեր ձև ընթերցվել:
Ամեն դեպքում, այս գրառումս ինչ-որ չափով չեզոքացնում է նախորդը, որից ես չեմ հրաժարվում, եթե քեզ չի վերաբերվում, ես միայն ավելի ուրախ եմ
… Ինքս շատ հարցերում Լիոնի հետ ամենաանզիջում բանավիճողներից եմ, բայց ունենք փաստ, որից հրաժարվելու իմաստը չեմ տեսնում, անկախ այն բանից, թե այդ փաստի չլինելը որևէ բան փոխում է, թե ոչ: Փաստը կա
![]()
Ես նույնիսկ համոզվեցի, որ Լիոնի գործունեությունը ինչ-որ առումով, նույնիսկ իր ծայրահեղ դրսևորումներով շատ կարևոր է մանավանդ հիմա:
Հմմմ... Երևի արժի մտածել նաև որևէ բանի մասին լուրջ խոսելու մշակույթ ձեռք բերելու մասին: Երկու պատասխաններդ էլ միայն խիստ մասամբ էին կապված իմ գրառումների հետ: Ֆորումային բանավեճը գիտություն է: Դե ասենք Պլատոնի դիալոգների նման: Ոչ թե գիտականություն, այլ գիտություն: Չեմ անդրադառնում մտքերիդ, դրանց մեջ խնդիր չեմ տեսնում ոչ հայ ազգի ներկայի, ոչ էլ ապագայի համար: Լիոնի աշխատանքների նկատմամբ բարձ գնահատականիդ էլ մոտենում եմ ըմբռնմամբ![]()
Իմ վերաբերյալ արտահայտված կարծիքների համար, ինչքան էլ որ դրանք վերապահումներով լինեին, մերսի:
Ուղղակի խնդիրն այն է, որ ծայրահեղությունները ոչ մի դեպքում ճիշտ չեն - երկուսն էլ խեղում են իրականությունը և հետևաբար չեն արտահայտում օբյեկտիվ ճշմարտությունը: Եվ այն ճիշտ չէ, ո ասենք Պյութագորասը հայ է, և այն, որ մենք առաջին քրիստոնյա ազգը չենք - երկու դիրքորոշումներն էլ իրենց հիմքում ունեն հոգեբանական բարդույթի սկզբունքորեն նույն լուծումը - մեկը գերագնահատում է իր ազգը, մյսւոը` թերագնահատում...
Ըստ իս 301 թ-ը ամուր հիմնավորվածություն ունի...
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Իսկ ըստ իս, ու այս պատասխանը որոշակիորեն ուղղված է նաև Փիլիսոփային, պաշտոնապես առաջին քրիստոնե ազգ լինելու հաստատված կամ չհաստատված փաստը, մեր ազգային ինքնությունը որոշող գործոններից մեկն է: Ուշադրություն դարձնենք թեկուզ հենց այն բանին, թե որքան ենք մենք դրանով հպարտանում, ու թե որքան անդրադարձ կա դրան մեր պատմության ու գրականության մեջ: Ինքս հազար անգամ եղել եմ իրավիճակներում, երբ ազգությունս հարցնելուց հետո, օտարազգիների առաջին արձագանքը եղել է հետևյալը "աաաա, դուք եք չէ՞, որ առաջինն եք քրիստոնեություն ընդունել": Ու ես դրանից միշտ ինձ շատ լավ եմ զգացել, թեկուզև համոզված եմ եղել, որ զրուցակիցս, այդ փաստից բացի, հայերի մասին ուրիշ ոչինչ համարյա չգիտի:
Տրիբուն, ես իմ մասին եմ գրել: Իմ ազգային ինքնաիդենտիֆիկացիան քրիստոնեությամբ ես չեմ որոշում: Իսկ լավ զգալը ազգային ինքնաիդենտիֆիկացիային ոչ համարժեք է, ոչ էլ կարող է փոխարինել![]()
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ