Այո
Ոչ
շատ լավ էլ ասացիր ՝ "պատվերով համերգ":
արի տեղափոխվենք ռեալ կյանք, քանի որ պատմությունը աբստրակտ մի բան չէ: Օրինակ, դու կարող՞ ես ասել մի հայ պատմաբան, որի մշակումները քո համար գիտություն են: /ինչի եմ ասում հայ, որովհետև արի խոսանք մեր իմացածից, իսկ որ մյուս ազգերի մոտ էլ նույն պատկերն է, ես մի վարյկայն անգամ չեմ կասկածում /
կարող եմ ասել, Մովսես Խորենացի… նա եղել է օբյեկտիվ, բայց ոչ ճշգրիտ, որովհետև նրա հնարավորություններն են այդպիսին եղել…
Թորոս Թորամանիյան… նա եղել է հայկական ճարտարապետության պատմության հեղինակ, նաև Վարազդատ Հարությունյանը…
Մյուս ազգերն ունեն անաչառ պատմաբաններ և նրանք վեր են հանում իրենց պատմության մութ էջերը, մեզպեսները չունեն (Ադրբեջան, Թուքմենստան, Թուրքիա, Ուզբեկստան… և այլն և այլն)
Հա մենք տեղներս նստենք թե մեկա մերնա: Սա էլա պատերազմի ատրիբուտ, ու էս մասով պետքա կռվեն պատմաբանները` զինված պատմությամբ ու իրենց գիտելիքներով:Ինչպես կեղծել պատմական փաստերը
Կամ ադրբեջանական քարոզչության հնարքները
Ֆրանկֆուրտի տոնավաճառում ամիսներ առաջ վաճառվել եւ նույնիսկ քարոզչական նպատակով մարդկանց անվճար բաժանվել են Ադրբեջանի արտգործնախարարության հովանավորությամբ հրատարակված մեծ քանակությամբ գրքեր՝ մի քանի լեզուներով: «Ադրբեջանցիները պետական հովանավորությամբ գիրք են հրատարակում եւ կազմի վրա, ասենք, Գառնիի տաճարն է, Ամբերդի ամրոցը, Երեւանի պարսկական մզկիթը, որ նորից ադրբեջանցիների հետ կապ չունի,- մտահոգված պատմում է Հայկական ճարտարապետությունն ուսումնասիրող կազմակերպության երեւանյան գրասենյակի տնօրեն Սամվել Կարապետյանը եւ շարունակում,- Էջմիածնի մայր տաճարը հայ-թուրքական եկեղեցի է ներկայացվում, Գանձասարի վանքը՝ աղվանա-թուրքական եկեղեցի եւ այլն, եւ այլն: Գրքերը հրատարակել են նույնիսկ անգլերեն ու ֆրանսերեն: Մեր այն օղակները, որ առնչվում են այս խնդրին, պետք է տեղյակ լինեն այս մասին: Մենք փոխանցել ենք գրքերը մշակույթի ու արտգործնախարարներին, պետք է Ազգային անվտանգության խորհրդի նախագահ Արթուր Բաղդասարյանն էլ իմանա այս մասին: Մինչեւ հիմա ոչինչ չի ձեռնարկվում: Ամենազավեշտալին այն է, որ ադրբեջանցիները պետական մակարդակով քարոզչություն են անում, սակայն այդ ամենն անում են ոչ պրոֆեսիոնալ ձեւով, մակերեսային, կեղծ փաստարկներով ու հիմնավորումներով»: Այսպես՝ ադրբեջանցիների հրատարակած գրքերում բոլոր տեղանունները այնպես են, ինչպես մինչեւ 20-30-ական թվականները. այսպես՝ Վարդենիսի փոխարեն գրված է Բասարգեչար, Արարատի փոխարեն՝ Դաղալու, Վանաձորի փոխարեն՝ Բիյուք Ղարաքիլիսա (Մեծ Ղարաքիլիսա), իսկ Հայաստանի Հանրապետության անունը չկա, փոխարենը գրված է Արեւմտյան Ադրբեջան, եւ գիրքը հենց այդպես էլ կոչվում է՝ «Արեւմտյան Ադրբեջանի հուշարձանները» («Les Monuments Azerbaտdjan d'Ouest»): «Նորավանքի դեպքում, օրինակ, գրված է՝ «թուրք օղուզների հուշարձան, 13-րդ դար, Ամաղու գյուղում,- ներկայացնում է Ս. Կարապետյանը:- Այսինքն՝ մինչեւ հիմա ամբողջ գրականությունը շեշտում է, որ հայկական է, հիմա սրանք ասում են՝ «թուրք օղուզների եկեղեցի», եթե այդպիսի մի բան լիներ, այդ ուսումնասիրություններից գոնե մեկում թուրք օղուզ կլիներ, չէ՞, մինչեւ հիմա: Իրենց հրատարակությունների մեջ եթե մի տեղ գրում են Հայաստան, ուրեմն չակերտների մեջ են տալիս»:
Վերջին 50-60 տարիներին ադրբեջանցիները, ըստ Ս. Կարապետյանի, քարոզչական մի հնարք մեջտեղ բերեցին: Նրանք սկսեցին իրենց հորինած կեղծ պատմությունը, կեղծ փաստերը, մի խոսքով՝ ողջ ապատեղեկատվությունը լայնորեն հրապարակել տարբեր ձեւերով ու տարբեր երկրների գիտնականների միջոցով: Արդյունքում ստացվում է՝ իրենք տեր են դառնում մի ողջ պատմության. չէ՞ որ դա են «վկայում» այսինչ ու այնինչ գիտնականները: Դա արվում է նաեւ մեր հայկական խաչքարերի պարագայում: Ադրբեջանցիները պնդում են, որ խաչքարերը ալբանական ծագում ունեն:
Այս առնչությամբ Սամվել Կարապետյանն ասում է, որ քրիստոնեական մշակույթի վերագրումն իրենց ազգին, ինչպես նաեւ շատ պատմական փաստերի աղավաղումը, ադրբեջանցիներն սկսեցին 1960-ականներից. «Այդ ինչպե՞ս եղավ, որ դուք, որ այդքան վաղուց կաք իբր, լավ, ասենք՝ մի ազգ եք, որ ամեն 100 տարին մեկ անուն է փոխում, ինչպե՞ս եղավ, որ ընդամենը 1960-ականներից հանկարծ գլխի ընկաք, որ այդ մշակույթը ձերն էր, դրանից առաջ ինչո՞ւ չէիք ասում այդ մասին: Մենք այդ հուշարձանների ստեղծման պահից գիտենք, որ մերն է, այդ հուշարձանները դարերով այդ հողի վրա կանգնած էին, դուք հանկարծ քնից զարթնեցիք, ու՝ վա՜յ, այդտեղ խաչքար էլ կա՛... էստեղ մեր պետությունն է, մեր ազգն է ստեղծել: Այդպես չի լինում»:
Ինչ վերաբերում է «Արեւմտյան Ադրբեջան» անվանմանը, դրա շրջանառումը հաջորդ հնարքն է: Ադրբեջանական շատ կայքէջերում մեր պատմական հուշարձաններն ամբողջությամբ վերագրված են Ադրբեջանին, նրանց վրա գրված է՝ Արեւմտյան Ադրբեջան: Մեր այս նկատառմանը պրն Կարապետյանը այսպես արձագանքեց՝ «Ընդհանրապես, եթե մի բան այսօրվա Հայաստանին է վերաբերում՝ գրված է Արեւմտյան Ադրբեջան: Կանցնի մի 40 տարի, մեկ էլ կտեսնենք, որ 100 գիրք է ստեղծվել, որոնք վկայում են, թե սա ոչ թե Հայաստանն է, այլ Արեւմտյան Ադրբեջանը: Այս նույն ձեւով ադրբեջանցիները աշխատում են ալբանական թեզի վրա: Նրանք չեն հոգնում ասել, որ խաչքարերը ալբանական ծագում ունեն: Ալբանակա՞ն եք ասում, շատ լավ, ալբանները ապրում էին Նախիջեւանո՛ւմ, ալբանները ապրում էին Թիֆլիսո՛ւմ, Գարդվանի շրջանի Թելետ գյուղո՛ւմ: Ամեն տեղ ալբաննե՞ր էին ապրում... Իսկ հայերեն արձանագրություննե՞րը՝ «Սուրբ խաչս բարեխոս է Յակոբին (Հակոբին) թվին ՌՃԼե 1681 թիվ..»:
http://new.aravot.am
Վերջին խմբագրող՝ ministr: 22.06.2009, 18:55:
Երբեք չեմ հանդիպել կատվի, որին հետաքրքրեր մկների կարծիքն իր մասին:
Lion (22.06.2009)
Եվ վերջ՞: Ինձ թվում է, որ հայ ժողովրդի պատմությունից հազարավոր գրքեր են գրվել: Եվ ընդամենը այս երեքին ես դու համարում գիտնականներ՞: Իսկ ինչ՞ չափանիշով ես շաչժվում: Ինչ՞ գիտտես, որ Խորենացին եղել է օբեկտիվ: Միգուցե նա եղել է բացառապես սուբեկտիվ՞ ու հեքիաթասաց՞:
Բա մնացածը պատմիչները՞ ու ժամանակակից պատմաբանները:
օրինակ, մեր նորորյա 1988-1991 թվերի պատմական դեպքերի վերաբերյալ ինչ՞ աղբյուրներն ես համարում գիտական:
Lion (25.06.2009)
Mephistopheles, կապը զուտ պրագմատիկ առումով է: Էն մասով, որ երթադրում եմ որ բոլորս էլ ավելի շատ տեղյակ ենք մեր պատմությունից ու պատմաբաններից, քան ուրիշների: Սրանից ելնելով ավելի հեշտ է խոսալ նրանից, ինչ որ քչից շատից գիտենք:
Մյուս կողմից էլ հայես ոնց որ թե դարեր շարունակ մենակ եկեղեցի ենք կառուցել ու գրքեր/մագաղաթներ գրել: եթե մենք դուրս է գալիս որ ունենք ընդամենը 3 պատմաբան /ենթադրաբար մնացածին համարում ենք շառլատաններ չէ՞/ ուրեմն պատկերացրու թե մյուս ժողովուրդների մոտ ինչքան խայտառակ վիճակ է:
…
նայի, նույն երկրորդ համաշխարհայինը: տարբեր ժողովուրդների համար այն լրևիվ ուրիշ դեպքերի հաջորդականություն է, ու լրիվ ուրիշ անալիզ ու սինթեզ: հիմա ոնց՞ հասկանանք, կարող՞ է պատմությունը արվեստ է, վրեքներս խաբար չկա![]()
Չհասցրի կարդալ թեմայի բոլոր գրառումները, բայց թույլ տվեք կարծիքս հայտնել:
Ըստ իս պատմությունը գիտություն չէ: Պատմությունը պատմություն է: Գիտություն է պատմական փաստերի հայտնաբերումն ու ճշգրտումը: Բացի այդ, գիտութոյւն է նաեւ պատմության աղավաղումը, որը իմ կարծիքով ներկայումս ավելի պահանջարկ ունեցող գիտություն է:
Հետո ո՞նց կարող է մի բանը գիտություն լինի, եթե ամեն երկրում այն տարբեր ձեւերով է ներկայացվում՝ կախված նրանից, թե ում քեֆը ոնց կտա, ու բոլորը համարում են, որ իրենց ներկայացրած ձեւն է ճիշտը: Գիտությո՞ւն կլիներ արդյոք մաթեմատիկան, եթե Հայաստանի մաթեմատիկոսները պնդեին, որ օրինակ՝ եռանկյան անկյունների գումարը 180 աստիճան է, իսկ վրաստանի մասնագետները պնդեին, որ այն հավասար է 210 աստիճանի, թուրքերն էլ պնդեին, որ այն պատկանում է դատարկ բազմության:![]()
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ