Յոգի, ես ոնց հասկանում եմ դու անընդհատ նույն բաներն ես կրկնում: Նայի քո գրածներին` Հոգին Հոգևոր է, Հոգին Հոգևոր Կայծ է, Գերագույն Աստծո մասն ու մասնիկն է հանդիսանում, Հոգին եկել է հոգևոր Աշխարհից: Չես նկատում, որ սրանք ոչ մի իմաստ չեն պարունակում, քանի որ երբ դու օրինակ ասում ես Հոգին Հոգևոր է, էդ նույնն է, որ ոչինչ չասես: Եվ բացի այդ, չես կարծում, որ <<մաս>>, <<մասնիկ>>, <<աշխարհ>> բառերը բնորոշ են միայն նյութական էություններին? Այսինքն երբ դու ասում ես Հոգին Աստծո մասն է, դա ենթադրում է, որ գոյություն ունի ինչ-որ իրեղեն Աստված, որը ունի ինչ-որ չափեր և այդ չափերից ինչ-որ մասը կազմում է Հոգին: Հակառակ դեպքում <<մաս>> բառը օգտագործելը դառնում է սխալ: Եվ այս առումով ևս մեկ բան: Դու ասում ես, որ օրինակ հոգին հավերժ է, այսինքն դու ենթադրում ես, որ հոգին գոյություն ունի ժամանակի մեջ, իսկ ժամանակը հասկացություն է նյութական աշխարհի համար: Մենք միայն նյութական էություններն ենք դիտարկում ժամանակի մեջ, իսկ հոգևոր էությունները, որոնք մենք չգիտենք ինչ կախվածության մեջ են ժամանակ, տարածություն, չափեր հասկացություններից: Այդ պատճառով հոգուն բնորոշել նրանով, որ այն հավերժ է, կամ ինչ-որ բանի մասն է, ինքնին սխալ է:
Քո նկարագրածը մի ամբողջ ինֆորմացիոն համակարգ է: Չեմ ուզում անդրադառնալ մանրուքներին: Ուղղակի մի հարց: Մարդկային կյանքում հայտնի են դեպքեր, երբ բեղմնավորման արդյունքում ծնվում է ոչ թե մեկ, այլ երկու, երեք ու նույնիսկ մինչև յոթ երեխա: Չնայած բեղմնավորումը կատարվում է մի սպերմատոզոիդով ու մի ձվաբջջով, բայց դրա արդյունքում կարող են ծնվել մի քանի երեխա: Ոնց է ստացվում, որ մի հոգեղեն էակ պարունակող սպերմատոզոիդից ծնվում են մի քանի հոգեղեն էակներ? Միթե էդ հոգին կիսվում է?
Մի հարց էլ այստեղ: Ըստ քեզ նույնիսկ ոչխարները ունեն հոգի: Երբ փոքր էի մեր գյուղում հաճախ եմ տեսել, թե ինչպես են ոչխար մորթում: Ուրեմն երբ ոչխարի գլուխը կտրում ենք, որոշ ժամանակ նա դեռ կենդանի է մնում: Հիմա նայի. նրա մարմինը բաժանել ենք երկու մասի` գլուխ և իրան: Այս երկու մասերն էլ առանձին գործում են: Գլխի մասով որոշ ժամանակ աչքերն է թարթում ու երբ ձեռդ մոտիկ ես բերում նա վախենում է, իսկ իրանի մասով էլ որոշ ժամանակ թպրտում է և նույնիսկ ես տեսել եմ դեպք, երբ փախել է մորթողի ձեռից ու մի 10 մետր վազել: Հիմա հարցս: Մի հոգեղեն էակ ոչխարին տրոհում ենք երկու մասի և այդ երկու մասերն էլ ցույց են տալիս հոգու առկայություն: Միթե ըստ քեզ նրա հոգին այդ մարմնի երկու մասերում էլ առկա է?
Եվ վերջապես մի հարց էլ: Ըստ քեզ, Ապրող Էակի տեսնելու ունակությունը բնորոշվում է մարմնով, թե հոգով? Այսինքն մարմինն է մարդուն հնարավորություն տալիս տեսնելու, թե Հոգին?
Էջանիշներ