Տփղիս/Թիֆլիսի բնակչութեան 60% հայ է եղել մինչ անկախ վրաստանի կազմաւորումը. 1918:Սա ավելորդ անգամ փաստում է, որ Վրաստանն ու Թբիլիսին միշտ պատրաստ են եղել օգնելու հարևան քրիստոնյա Հայաստանին:
Իսկ քաղաքապետը Ալեքսանդր Խատիսեանն է եղել: Վրացիք՝ կերուխում սիրող ազգ են, մինչ Հայք՝ շինարար: Անցնող խորհրդային շրջանում, հասցրին վրացնել քաղաքը: Դրան նպաստեց Երեւանի ծաղկումը: Թիֆլիսեցի հայք գաղթեցին ամէնուրէք: Երբ նոքա աշխատում են վրացնել հայկեան տաճարները մշակութային կալուածները, պիտի չի զարմանալ, քանզի հին քաղաքը այնչափ հայկական է: Նոյնը կարելի ասել Վիրքի, Ջաւախքի, Կամբեճանի, Քութայիսի համար: Նրանք իրենց քրիստոնեայ (Եւրոպական) մշակոյթը, եկեղեցաշինութիւնը, գուցէ եւ Այբուբենը ստացել են հայերից: Քաղաքակրթութիւնը ներմուծուել է Հայքից: Այս Իրողութեան տեղեակ լինելով. Վրաց մտաւորականները տուրք տալով ազգային սին հպարտութեան, դժբախտաբար խեղաթիւրեցին պատմութիւնը եւ ներկան: Ռուսատեացութիւնը նրանց մղեց թուրքի գիրքը: Ահա տեսնում ենք նրանց ազրքաքտան-գուրջիստան-ուռքանիա-թուրքիա դաշինքի մէջ: Խորհրդային գայլ, կոմունիստ «շեֆ» Շեթույնաձէն դարձել է ազրքաքըստանի պաշտպան փաստաբանը, եւ չի վարանում մերթ ընդ մերթ հայերին հնազանդութեան հրաւիրելու ընդ ալիկլրեւ հիւնդհամի:
Չեն յիշում Զաքարեանների, Թամարա թագուհու Հայ-վիր եղբայրասիրական օրերը, երբ հարեւան ազգերը ձեռք ձեռքի տուած միսնաբար մասամբ հեռացրին մոնղոլատիպ եկւորներին: Նաւթ, փող, իշխանութեան կամ աթոռի գայթակղիչ հեռանկարը գերիշխում է հազարամեակների համար մշակւող ռազմավարութեանը: Նրանք չեն անդրադառնում, որ ժամանակաւոր շահերի հետապնդումով իրենց երկիրը պիտի լեցուի թրքութեամբ:
Չեն անդրադառնում, որ ամէնամեծ վտանգը գալիս է թուրք մարդուց: Այդ էակի գույութիւնը ծնելիութեան (աճի) բարձր մակարդակը, հենց նրա աշխարհակուլ չգոյ «մշակոյթը» ռազմավարական, աշխարհաքաղաքական վտանգ է. տարածքի բնիկ ժողովուրդների, առաջին հերթին Հայ եւ վիրական ժողովուրդների համար:
Էջանիշներ