Մեջբերում ivy-ի խոսքերից Նայել գրառումը
Ես երևի երբեք էլ հետ չգամ, համենայնդեպս քանի երեխաս անչափահաս է, ու էս պահին ինձ համար ամենակարևոր խնդիրներից մեկը կրթական համակարգի խարխուլ վիճակն է: Դպրոցական համակարգում ընտանիքի անդամ ունենալով՝ ահագին ծանոթ եմ Հայաստանում միջնակարգ կրթության օղակներում տիրող խայտառակ վիճակի մասին: Ես հաստատ չէի ուզի՝ երեխաս էդ համակարգում լիներ: Էս մի տարվա ընթացքում ահագին մանրամասնորեն ծանոթացել եմ նաև էստեղի դպրոցական համակարգին, ու ինձ համար էստեղինը ահագին մոտ է կատարյալին: Թե ինչ հավես տեղ կարող է լինել դպրոցը, ինքս էլ չէի պատկերացնում, մինչև էս վերջին տարին: Ու քանի Հայաստանը կիլոմետրերով հեռու է էդ վիճակից, հետդարձի մասին խոսք էլ գնալ չի կարող՝ դպրոցահասակ երեխա ունենալու դեպքում:
Բայց մեծ հույսեր ունեմ, որ ամեն ինչ քիչ-քիչ դեպի լավն է փոխվելու: Ուղղակի սա ամիսների հարց չի, այլ տարիների:
Այվի ջան, շատ կարևոր խնդիր ես շոշափում, որի լուծման հարցում ինքս էլ անձնական լուրջ հետաքրքրվածություն ունեմ:

ՈՒ ներգաղթի խթանման կողմնակիցները, ըստ իս, ամենից առաջ հենց նշածդ հարցին պիտի ուշադրություն դարձնեն, քանի որ Հայաստանի դեմոգրաֆիական ճակատագիրն իհարկե կախված է անգամ պապիկ-տատիկների հայրենադարձությունից, բայց նրանցից մի քիչ ավելի շատ նաև անչափահաս երեխաներ ունեցողների:

Անառարկելի է, որ Հայաստանում կրթության մակարդակը խայտառակ վիճակում է (թե ԲՈՒՀ-երում ու թե դպրոցներում), ու որ դրա առողջացումը բավական երկար կտևի:

Բայց հայրենադարձների անչափահաս երեխաների ուսման հարցի լուծումը ես էսպես եմ տեսնում.
Նախ փաստենք, որ անկախ ամեն ինչից, քննարկվող խմբի երեխեքի մեծ մասն արդեն այլ կրթական համակարգին է վարժված ու, նույնիսկ եթե Հայաստանի դպրոցներն ընտիր վիճակում լինեյին, երեխաները բուֆերային անցողիկ գոտու կարիք կունենան՝ համակարգերի կտրուկ փոփոխության հետևանքով հնարավոր սրացումներից խուսափելու համար:

Այսպիսով՝ սկզբից գոնե Երևան քաղաքի մասշտաբով, իսկ հետագայում էլ նաև շրջկենտրոնների՝ ըստ պահանջի, կարելի կլինի օրինակ եվրոպական, ամերիկյան ու ռուսական համակարգերին համահունչ խորությամբ դպրոցներ հիմնել (դիցուք 3 ընդհանրական օրինակ եմ վերցնում ու նշված համակարգերի առանձնահատկություններն ու տարբերությունները թողնենք էս թեմայից դուրս):
ՈՒ, ինչու ոչ, հենց էս դպրոցներն էլ հնարավոր է դառնան Հայաստանում նախակրթական համակարգի առողջացման ծիծեռնակները, քանի որ բնականաբար ոչ մի սահմանափակում չպիտի լինի, թե ընդունվող երեխան ներգաղթյալի՞ է, թե՞ պոտենցյալ արտագաղթողի:

Սա՝ ինչ վերաբերում է դպրոցներին:
Իսկ ԲՈՒՀ-երի հետ կապված, կոնկրետ իմ հայրենադարձության դեպքում, երեխաներիս հետագա ուսուցումը տեսնում եմ դրսերում՝ մինչև տեսնենք, թե ինչ է լինում: