User Tag List

Ցույց են տրվում 1 համարից մինչև 15 համարի արդյունքները՝ ընդհանուր 63 հատից

Թեմա: Զանազան պատմություններ

Համակցված դիտում

Նախորդ գրառումը Նախորդ գրառումը   Հաջորդ գրառումը Հաջորդ գրառումը
  1. #1
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Անցած տարի, դեկտեմբերին Վերնիսաժում կանգնած սպասում եմ բարեկամիս, որ իջնի դիմացի հյուրանոցից․ շտապում ենք գործերով։ Սկսում եմ տնտղել գրավաճառի գրքերը՝ ըստ թեմայի շարած։ Հին, թևքը ծակ շորերով ծերունի գրավաճառն աշխուժանում է, փորձում հասկանալ ճաշակս, առաջարկում է մեկ այս, մեկ այն գիրքը, գովում, համոզում։ Գալիս է բարեկամս։ Իմ ընտրությամբ գնում է մի քանի գիրք, որոնք երբեք չի կարդալու։ Գրավաճառը երջանիկ է, խնդրում է, որ սպասենք մի պահ, ուզում է արտասանել ինձ համար։ Հարցնում է՝ անգլերեն հասկանու՞մ եք։ Ասում եմ, որ անգլախոս երկրից եմ։ Արտասանում է անգլերեն պոեզիա՝ երկար, մի շնչով, զգալով ու հուզվելով, մատը տնկելով տեղ-տեղ, շտապելով փոքր-ինչ, ասես վախենալով, թե չի հասցնի, կգնանք։ Ուրախանալով, որ դեռ այստեղ ենք, խնդրում է լսել ևս մեկը, ու նորից գլգլում է իր վարժ անգլերենը ծերունական անատամ բերանից։
    Բարեկամս չի ուզում քարշ տալ հետներս քիչ առաջ գնած գրքերի կապոցը, ասում է՝ հինգ րոպե սպասիր, բարձրացնեմ հյուրանոց։
    Սպասում եմ։ Հայացքով անցնում եմ կողքի սեղանի գրքերի վրայով։ Սեղանի տերը, ձեռքերը մաշված վերարկուի գրպանները դրած, կուչ եկած ուսերով մի ուրիշ տարեց մարդ, ցածր ու անվստահ ասում է․ նրա մոտից (հայացքն արագ նետում է կողքի սեղանի կողմը) էդքան շատ առաք, մի բան էլ իմ մոտից առեք, ես չորս հատ թոռ եմ պահում, ինքը՝ ընդամենը մեկը։ Ուզում եմ առնել։ Նայում եմ՝ ինձ հետաքրքրող ոչինչ չեմ գտնում։ Մարդը քանդում է նոր կույտեր՝ գուցե այնտե՞ղ մի բան գտնեմ։ Ցավում եմ իրոք՝ ոչինչ չի գրավում։ Որոշում եմ մի բան, այնուամենայնիվ, ընտրել, ու հանկարծ մարդն ասում է․ իսկ Վարդգես Պետրոսյան չե՞ք ուզենա, Վերջին ուսուցիչը, հիմա շատ են առնում։ Այդ ժամանակ Վերջին ուսուցիչը ֆիլմն էր դուրս եկել, մեծ արձագանք ուներ, ընկերներս նայել էին, տաք-տաք քննարկում էին։ Ես էլ փորձեցի նայել, բայց երկու սերիայից ավել չքաշեցի․ ես առհասարակ սերիալներ նայել չեմ կարողանում։ Բայց գիրքն ուզում էի կարդալ։ Մանավանդ, որ պարզ էր, որ ֆիլմն ադապտացրել էին ներկայիս կյանքին ու երիտասարդությանը, իսկ գիրքը գրվել էր 1978-ին՝ իմ սիրած ժամանaկաշրջանում։ Պարզվեց՝ մարդն ուներ նաև Մաթևոսյանի գրքերից երկուսը, որ չէի կարդացել։ Գնեցի արժեքավոր ավարս ու երջանիկ հեռացա։

    Վարդգես Պետրոսյան երբեք չէի կարդացել։ Կարդալիս, ինձնից անկախ անընդհատ համեմատում էի Հրանտ Մաթևոսյանի հետ։ Չգիտեմ ինչու։ Կարծես մտքումս մրցեին իրար հետ։ Գուցե ժամանակակից են եղել, դրա համար։ Կամ գուցե Մաթևոսյան սիրում եմ շատ, իսկ Վարդգես Պետրոսյանի մասին բարձր կարծիքներ էի լսել ու փորձում էի արդարացնել այդ կարծիքները։ Վարդգես Պետրոսյանն անկասկած տաղանդավոր գրող է․ նա զգում է, թե ինչպես գրել, որ ստացվի գրականություն, ու քամում է գրվածքից այն, ինչն իր հերթին արցունք է քամում ընթերցողի աչքից։ Շատ չէ, լավ սեղմելով՝ մի պուտ, բայց հաճախակի, համարյա ամեն գործում, ու կարծես դա գրվածքի QC-ն է․ ստացվա՞ծ է գործը, հանձնե՞լ որպես պատրաստի արտադրանք։ Բայց։ Ի տարբերություն Մաթևոսյանի, Վարդգես Պետրոսյանի գիրը սեթևեթում է, մի քիչ քաղքենի է, հղկված-կոկված, իսկ ես ավելի հավանում եմ Մաթևոսյանի վայրի բնականությունը, ուժեղ տղամարդկային իսկականությունը։
    Գիրքը, որ գնեցի, բացի Վերջին ուսուցչից, պարունակում էր նաև պատվածքների ժողովածուն, Հայկական էսքիզներ հավաքածուն (որի համար արժանացել է մրցանակի), Ապրած-չապրած տարիներ վիպակը և Նամակներ Մանկության կայարաններից վիպակը՝ պատմվածքներով։ Այս վերջինը հավանեցի ամենից շատ։ Մի քանի չտեսնված ընտիր կտորներ կային "Տատս", "Մեր մայրերը", "Մեր հայրերը", "Մի ուրախ և տխուր օր, երբ աշխարհում պատերազմ էր", ու էլի մի քանի գործերում։ Ընդհանրապես, Վարդգես Պետրոսյանը կենդանի նկարագրությունների ու դիպուկ փոխաբերությունների վարպետ է։ Ընդհանրապես, իր պատմությունները շատ լավ ֆիլմեր կարող են դառնալ։

  2. Գրառմանը 8 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Chilly (26.08.2020), Աթեիստ (10.06.2020), Արշակ (14.06.2020), Գաղթական (10.06.2020), Դեղին մուկիկ (26.08.2020), Նաիրուհի (10.06.2020), Շինարար (10.06.2020), Ուլուանա (10.06.2020)

  3. #2
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Կարոտում եմ։ Կարոտում եմ մի շարք բաներ․ մանկությունս՝ իր հետ կապված առօրյա կտորիկներով - ձայները, հոտերը, օդի նյութը կազմող էն ինչ-որ բանը, որ ժամանակն է, ու մեջը խտացած էն մի ուրիշ բանն էլ, որ անուն չունի․ այ դա ամենից շատն եմ կարոտում, որ միջուկն է ժամանակի ու կարոտներիս։
    Կարոտում եմ մանկությունիցս ամեն ինչ, բայց ամենից շատ, երևի, ծնողներիս։ Այսինքն, ամեն ինչը, որ կարոտում եմ, կարոտում եմ նրա համար, որ դեպի ծնողներս ուղիղ կամ անուղղակի հղում ունի․ մանկապարտեզս, աշնանային տաք, անձրևաբույր առավոտները՝ հարազատության աստիճանի կիսամաշ վերարկուս մինչև վերջ կոճկած, պապայիս ձեռքը բռնած, ու պապաս ինձ չի երևում, որովհետև փոքր եմ, ու ձեռքը բռնելիս իմ ձեռքը դեպի վեր է պարզած, բայց փոխարենը մանրամասն տեսնում եմ գետինը, երևանյան հարազատ, անձրևաբույր գետինը, ուր լայնաթև թիթեռների պես նարնջաշագանակագույն մեծ տերևներ են, որ քայլելիս (թեև համարյա վազում եմ, որ պապայիցս հետ չընկնեմ) աշխատում եմ ոտքս էնպես դնել, որ տրորեմ ու որսամ խոնավ, անլսելի խրշյունը։
    Մանկությանս տարիներին ժամանակը կանգնած էր։ Ավելի ճիշտ՝ անցնում էր էնքան դանդաղ, որ շարժը չէի նկատում, օրն անվերջ երկար էր, շաբաթներն՝ է՛լ ավելի, տարվա մասին էլ չեմ խոսում, ապրում էի ասես հավերժության մեջ։ Օրը ռիթմ ուներ, իր կրկնվող տեսարանները, շարժումները, ձայները։ Երեկոյան յոթը օրվա իմ ամենահոգեպարար ժամն էր․ արևը պատրաստվում էր թեքվելու, և տան պատերի, կահույքի, գորգի վրա վարագույրները թրթռացող, կենդանի, տաք-արևագույն ստվերներ էին գցում, բակից դեռ լսվում էին երեխաների մերթընմերթ, բայց արդեն մարող կանչերը, ու ես նոր էի բակից տուն բարձրացել․ օրը նստել է հանգստի, միացնում ես հեռաուստացույցը՝ իր հանգստությամբ օրվա հետ ներդաշնակ, ու նրա ֆոնայի մեղեդայնության տակ դեռ հազարումի բաներ ունես զբաղվելու՝ կընթրես, գիրք կկարդաս, կհանես տիկնիկներդ, կնկարես գուցե։
    Ու էդ ամենն էդպես է, որովհետև բոլորը տանն են՝ ամեն մեկն իր գործին, հեռուստացույցի պես ներդաշնակ ու չպարտադրող՝ օրվա իմ ոսկե ժամին։
    Ու չկա տարբերություն՝ աշուն է, թե ձմեռ։ Աշնան արևի խաղացկուն ստվերները փոխարինվում են էկետրական վառարանի ջերմությաբ ու դրա ինչ-որ յուրօրինակ հոտով (այդուհետ ջերմությունը քեզ համար այդ հոտն է ունենալու) ու մառախլապատ պատուհաններով, որոնցից դուրս ձմեռային գիշեր է՝ չքնաղ, որովհետև երբ բացում ես պատուհանը (շատ կարճ ժամանակով, որ չսառես), ձմռան գիշերվա թարմությունը խփում է քթիդ։ Ես փորձում եմ չմոռանալ էդ արբեցնող բույրը, դրանից լավ մեկ էլ նոր արդուկած գիշերանոցի հոտն է, որ քեզ է սպասում բացված անկողնումդ, ու թեև դու տանել չես կարողանում (մինչև հիմա էլ) քնելու համար զգեստափոխվելու երկար-բարակ (դանդաղաշարժ եմ ես), ձանձրալի պրոցեսը, բայց հենց մտնում ես թարմ-ձնաբույր գիշերանոցի մեջ, երջանկությունը լցվում է մինչև պռունկներդ։
    Ու էդ ամենն էդպես է, որովհետև մյուս սենյակում տան հարազատ վայբն է․ ծնողներդ քնած չեն դեռ, հեռուստացույցը խոսում է կիսաձայն, բայց քեզ չի կարելի, պիտի քնես, որ կարողանաս առավոտ շուտ արթնանալ՝ մանկապարտեզ, ուր շտապելու ես պապայիդ ձեռքը պինդ բռնած, համարյա վազելով, որ հետ չընկնես։


    Իմ մանկությունը նոր արդուկած ձմեռային գիշերանոցի հոտ ունի, հա․․․ Ու էլի շատ հոտեր, որոնց մասին մի օր հերթով պատմելու եմ։ Իսկ հիշողություններն ինձ մոտ ամենից ամուր են պահպանվում հենց հոտային ֆորմատով։
    Վերջին խմբագրող՝ Բարեկամ: 25.08.2020, 08:24:

  4. Գրառմանը 10 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    One_Way_Ticket (31.08.2020), Varzor (25.08.2020), Արէա (25.08.2020), Գաղթական (27.08.2020), Դեղին մուկիկ (25.08.2020), Յոհաննես (25.08.2020), Նաիրուհի (26.08.2020), Ներսես_AM (01.09.2020), Ուլուանա (25.08.2020), Վիշապ (26.08.2020)

  5. #3
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Տատիկս

    Մի քանի օր առաջ տատիկիս տեսա երազումս։ Մի տեսակ հստակ չէր՝ տեսա՞, թե՞ հիշեցի։ Բայց աչքիս երևաց երրորդ հարկի իր բնակարանի դռան մոտ։ Երևի որովհետև շատ տարիներ առաջ, մեր վեցերորդ հարկի բնակարանից իջնելիս, հաճախ էի տեսնում նրան հենց էդ մասում, աստիճանահարթակը լվանալիս կամ իր դուռը բացելիս։ Տեսա ու մտածեցի՝ տատիկս չի մահացել, չէ՞, չէ ոնց որ՝ ես հիմա էն ժամանակներում եմ, որ տատիկս կենդանի է, իսկ իր վերջին ժամանակներում ես ցավալիորեն հազվադեպ էի այցելում նրան։ Ուրախացա, որ կարող եմ ուղղել սխալս և․․․ վերահաս ուրախությունն ինձ դուրս շպրտեց երազիցս․․․

    Տատիկս իմ մանկության ամենավաղ հիշողություններից է։ Ես, երևի երեք տարեկան, դուրս եմ գալիս մեր “սեփական” տան շեմքը, աղբի մեքենան է եկել (էն ժամանակ զանգով ծլնգացնում էին, երևի դրա համար եմ հետաքրքրված դուրս եկել), տեսնում եմ տատիկիս, որ ձգվում, համարյա ցատկում է մեքենայի բեռնատարի բարձրությամբ և մեջը շուռ տալիս ձեռքի աղբի դույլը, ապա նկատում է ինձ ու սաստում՝ “Նե՛րս գնա, աղջի”։

    Ինչ հիշում եմ տատիկիս, նա կարծես երբեք չի փոխվել։ Երևի տատիկներն ընդհանրապես չեն փոխվում։ Տատիկս փոքրամարմին, նիհար, ճերմակամաշկ ու կնճռապատ դեմքով “տատի”-ս էր, թիթեռի պես անմարմին ու թեթև։ Նրա մոտ ամեն ինչ փոքր էր, նուրբ ու հավաք։ Բարակ ու հարթ արծաթ-մազերը, միշտ խնամքով ու հավասար սանրած, հազիվ էին բավականացնում թույլ ու խղճուկ, բայց իր տարիքին պատշաճ կոս կապելու, որից հաճախ էին կորչում տատիկիս անթիվ-անհամար մազակալները։ Տատիկս մաքրություն էր բառիս բուն ու փոխաբերական իմաստներով։ Ազնիվ էր, շիտակ, քչախոս ու հանդարտ, կոկիկ ու կիրթ։ Նա աշխարհում երկու բանի հետ էր անհաշտ միայն․ կեղծիքի ու փնթիության։ Ֆիզիկական մաքրության հետ կապված տատիկս OCD ուներ։ Անհնարինության աստիճանի փայլեցնում էր ոչ միայն իր բնակարանը, այլև մուտքի համարյա բոլոր աստիճանահարթակները, վերելակի ներսն ու դուրսը, երբեմն էլ նույնիսկ հարևանների դռան շորերն էր թաքուն լվանում։ Որովհետև “սիրտը չէր տանում”։ Անում էր գաղտնի, երբ ոչ ոք չէր երևում շրջակայքում․ ամաչում էր ու ոտնաձայն լսելիս արագորեն փախչում։ Բայց հարևանները, բնականաբար, գիտեին, նկատել էին․ ոմանք բարյացակամ էին, ոմանք կատակում էին հեգնախառն։

    Ես ծնվել եմ տատիկիս և պապիկիս տանը։ Այսինքն, դա եղել է իմ առաջին տունը, ուր ծնողներս ապրել են ամուսնանալուց հետո։ Երկհարկանի մի առանձնատուն էր Արաբկիր թաղամասում, ուր հարևանությամբ շատ առանձնատներ կային։ Դուռ-դրկից առանձնատների թաղ էր։ Էդ տունը պապիկս էր կառուցել իր հոր հետ, երեսնականներին, Սալոնիկից Երևան գաղթելուց հետո։ Երկրորդ համաշխարհայինի ժամանակ և դեռ մի տասնամյակ հետո էլ թաղի միակ տանիքով տունն էր (մնացած տները հողե ծածկ ունեին), էդպես էլ տարբերակում էին նրան՝ “կռիշով տուն”։ Լավ տուն էր, ամուր ու որակով։ Պապիկիս կողմը լավ արհեստավոր էին, ոսկեձեռ վարպետներ։ Էդ տանը ծնվել են հայրս, հորեղբայրս, եղբայրս, ես։ Ես չորս տարեկան էի, երբ պետական որոշմամբ քանդեցին մեր տունը, մնացած հարևան տների հետ միասին, որ կառուցեն ինչ-որ Հայպետջրշիննախագիծ ինստիտուտ։ Իսկ վերջինիս հարևանությամբ արդեն կառուցել-վերջացրել էին տասնհարկանի պանելային մի շենք, ուր պիտի տեղափոխեին մեր թաղի՝ իրենց տներից զրկված բնակիչներին։ Հին հարևանները դառնալու էին նոր հարևաններ, բայց դա ուրիշ պատմություն է, շեղվեցի։

    Տատիկս էդ տուն և առհասարակ Երևան եկել է Օդեսայից։ Իսկ թե ինչպես է հայտնվել Օդեսայում, ուշագրավ պատմություն է։ Իր պատմությունը տատիկս պատմում էր ինձ երբեմն առ երբեմն, իմ խնդրանքով, բայց փոքր էի ու շատ բան էնպես լավ չէի հասկանում ցավոք, որ ճիշտ հարցեր տայի և այսօր ունենայի ավելի ճշգրիտ ու ամբողջական պատկեր։ Գիտեմ, որ ծնվել է Թուրքիայի Սեբաստիա նահանգի Զառա գյուղում, միակ երեխան է եղել՝ երեք տարեկան, երբ սկսվել են տեղահանությունները։ Տատիկիս հորը թուրքերը տարել են բանակ, իսկ մայրը սկսել է աշխատել ամերիկյան մի որբանոցում, ուր “աման էր լվանում”, և տատիկս էլ էդ ընթացքում որբանոցում էր մնում, մյուս երեխաների հետ։ Լոբու հատիկներից կազմում էր տառեր, մի անգամ էլ որբանոցի ամերիկուհի տնօրենը ինչ-որ տիկնիկի համար բարկացել ու մատ է թափ տվել վրան՝ ինչ-որ անգլերեն բառ ասելով, որը տատիկս կրկնում էր մատը թափ տալով ու ընդօրինակելով տնօրենուհու ակցենտը, բայց ցավոք, ինչքան փորձում եմ, չեմ կարողանում հիշել այդ բառը (գուցե մի օր հիշեմ մի հրաշքով)։ Ինչու՞ էր տատիկս, 3-4 տարեկան, էդ էպիզոդը հատկապես հիշել։ Երևի կարգին ազդված կամ վախեցած է եղել տնօրենուհու հարձակումից․ զգացմունքների կիզակետում տեղի ունեցածն է, որ դաջվում է հիշողության մեջ։ Իսկ հետո տատիկս իր մոր հետ հայտնվում է մի մեծ նավի վրա, որին ոչ մի ափ չէր ընդունում, քանի որ նավի վրա “կարանտին” էր (լսում էի էդ բառն ու գաղափար չունեի ինչի մասին է խոսքը, բայց բավարարվում էի՝ վիզուալ պատկերացնելով մոլորված, տխուր մի նավ, որ մի ափից մյուսն է մոտենում, ու մերժվելով՝ գլխահակ հեռանում)։ Ի վերջո, նավն էդ հանգրվանում է հունական մի կղզում, ուր զեյթունի մեծ ծառեր կային, և տատիկս զեյթուն էր հավաքում ու լցնում արկղերի մեջ։ Ու մի օր էլ փոստատարը մի նամակ է բերում (փոստատարն աչքիս հայտնվում էր հեծանվով՝ չգիտես ինչու, կապիչավոր գլխարկով, և ուսի վրայից գցել է շագանակագույն կաշվե պայուսակ․ ընդհատում է տատիկիս զեյթուն հավաքելն ու հանձնում է նամակը)։ Նամակը տատիկիս հորից էր, որը պատերազմի ընթացքում հայտնվել էր Օդեսայոում (երևի ռուսական բանակի կողմն անցնելով), և որը տեղական մի լրագրում, ուր տպել էին էդ տարաբախտ նավի ուղևորների ցուցակը, գտել էր կնոջ և դստեր անունները։ Էդպես տատիկս մոր հետ տեղափոխվում է Օդեսա, որտեղ ապրում է իր մնացած մանկությունն ու հաջորդող երիտասարդությունը՝ մինչև քսանյոթ տարեկան, մինչև որ մի առիթով այցելում է Երևան և մնում՝ ամուսնանալով պապիկիս հետ։ Իրականում առիթը հենց ամուսնանալն էր, բայց դա էլ մի ուրիշ՝ առանձին պատմություն է։

    Երբ մեր “տները” քանդեցին, պապիկիս ու տատիկիս (չամուսնացած հորեղբորս հետ միասին), բնակարան տվեցին հատկացված նորակառույցի առաջին մուտքի երրորդ հարկում, իսկ մեր ընտանիքին՝ երեք հարկ վերև՝ վեցերորդում։ Երբ ծնողներս աշխատանքի էին, իսկ ես մանկապարտեզ չէի գնում, տատիկս էր ինձ նայում, իր տանը, ուր էդ ժամերին մենակ ես ու ինքն էինք։ Ես վատ ուտող էի, և ինձ միշտ պիտի կերակրեր, մուգ կապույտ, թույլ-սպիտակ կետիկավոր մի cute թասիկից։ Կերակրելիս հեքիաթ էր պատմում։ Ստախոս մի հովվի մասին, որն ամեն անգամ սուտ շուխուռ էր անում՝ թե եկեք-փրկեք, գայլերը ոչխարներս կերան, ու հետո, երբ մարդիկ իրենց գործերը թողած գալիս էին ափալ-թափալ, ծիծաղում էր նրանց վրա, մինչև որ մի անգամ գայլերն իսկապես հարձակվեցին, բայց ոչ ոք այլևս չհավատաց ու չհասավ օգնության։ Էդ պատմությունից հետո ինձ ամեն անգամ շատ հետաքրքրում էին նոր մանրամասներ հովվի ճակատագրից, ու սկսում էի հարցախեղդ անել տատիկիս․ իսկ ի՞նչ զգաց հովիվը, լացե՞ց, թե՞ չէ, իսկ իրա մաման-պապան ի՞նչ ասեցին, և ամենակարևորը՝ հովվի հետագա կյանքն ինչպես դասավորվեց։ Տատիկս համբերատար պատասխանում էր հարցերիս՝ գդալով քերելով թասիկի հատակի մնացորդները։

    Տատիկս սիրում էր իմ տիկնիկներին։ Նրանցից մեկի անունն ինքն է դրել՝ Նունիկ։ Տիկնիկներիս համար շորեր էր կարում։ Հետևում էի, թե ինչպես է անում։ Նունիկն այսօր ինձ հետ է, իմ տանը։ Աղջիկս, հինգ տարեկան, իր հետ լուսանկար ունի։ Հետաքրքիր է, որ տիկնիկները տատիկներից երկար կարող են ապրել։

    Գրքերի հետ մեծ բարեկամ էր տատիկս։ Երբ տան գործով չէր զբացված (իսկ նա արագաշարժ էր ու շուտ էր վերջացնում), ակնոցներն աչքերին գիրք էր կարդում կամ թերթ։ Արագ կարդացող էր թե՛ հայերեն, թե՛ ռուսերեն, լավ տիրապետում էր թուրքերենին, ու մի քիչ էլ հունարեն գիտեր։ Հարևան հասակակից կանայք երբեմն ծաղրում էին տատիկիս ընթերցասիրությունը, հատկապես որ նախընտրում էր թաղահարևանային բամբասանքներից (նա առհասարակ որևէ բամբասանքի չէր մասնակցում), բայց ոչ միայն դրա։ Տատիկս նաև կրքոտ ֆուտբոլասեր էր։ Այսինքն, պապիկիս չէր հասնի իհարկե, բայց երբ Արարատը պարտվում էր, տատիս բարկացած դուրս էր գալիս բակ ու իր գործերին էր անցնում՝ քթի տակ դժգոհելով “էշի գլուխներից”։ Եվ հարևան Ասյան միշտ չանչ կաներ․ “Իիի՜շ, եքա կնիկ ա, չի էլ ամաչում, ֆտբոլի համար իրան կորցնում ա”։

    Մի քանի անգամ տատիկիս բռնացրել եմ տանը երգելիս։ Կարծել է, թե մենակ է, ու հատակը լվալիս երգում էր։ Թուրքերեն։ Երևի իր մանկության, մորից լսած երգերն էին։

    Մամաս ասում է, որ ես տատիկիս եմ քաշել․ քաղցրալեզու չեմ։ Տատիկս իրոք որ քաղցրալեզու չէր, զուսպ էր, քչախոս, բառեր, հատկապես քաղցր, չէր շռայլում։ Չեմ հիշումն երբևէ “ջան” ասեր։ “Ջան” ես էլ չէի ասում, փոքր ժամանակ։ Լեզուս չէր պտտվում մի տեսակ, արհեստական ու կեղծիք էր թվում։ Իսկ հիմա ասում եմ, ոչ հաճախ, բայց այլևս դժվար չէ․ երևի որովհետև փոխվել է մոտեցումս մարդկանց հանդեպ։

    Մութուցուրտի տարիներին հորեղբորս ընտանիքը, որ ապրում էր տատիկիս հետ, իսկ պապիկս արդեն չկար, գնաց երկրից։ Տատիկս իր բնակարանում մնաց մենակ։ Մենք իհարկե երեք հարկ վերև կայինք, ու պապաս ամեն օր պարտադիր իջնում, տեսնում էր տատիին, բայց ես, որ տասնյոթ-տասնութ տարեկան էի արդեն, ապրում էի ուրիշ կյանքով, ուրիշ աշխարհում։ Իմ օրվա անցուդարձի, մտքերի մեջ տատիկիս միշտ չէր, որ հիշում էի (նրա գոյությունն ընկալում էի որպես առօրեականություն), իսկ այցելում էի է՛լ ավելի հազվադեպ։ Ու էդ սակավաթիվ այցերին, երբ երեկոյան մի քանի րոպեով իջնում էի ներքև, խոհանոցում միայն մի թույլ լույս էր վառվում, ութսունամյա տատիս իր հնամաշ, մաքրեմաքուր ու կոկիկ հավաքված խոհանոցում, սեղանի մոտ աշակերտի պես նստած, ակնոցներն աչքերին գիրք էր կարդում․․․

    Տատիկս մահացավ, երբ ես քսան տարեկան էի։ Կաթվածից հետո ( արյան բարձր ճնշում ուներ) ապրեց ամսից քիչ ավել՝ աստիճանաբար կորցնելով գիտակցությունը, բայց քանի գիտակից էր, անհանգիստ էր երկու բանի համար միայն․ որ աստիճանահարթակը կեղտոտ է մնացել ու երբ եմ ես վերջապես գտնելու իմ երջանկությունը անձնական կյանքում։

    ․․․․․
    Տատիկս իմ անավարտ կարոտն է, որ կրում եմ գիտակցությանս ու հիշողություններիս ամենանվիրական խորշերում։ Այնտեղ երևանյան մեր բակն է, ես նայում եմ վեցերորդ հարկի պատուհանից, տատիս՝ իր մշտական կապույտ ու սպիտակ ծաղիկներով զգեստով, ձեռքին ցանցավոր պայուսակը՝ "սետկան" կախ, գնում է հացի, հետևից հարթ ու արծաթ մազերի նրբիկ կոսը։

    Ամեն այցիս Հայաստան այցելում եմ տատիկիս գերեզմանը, դնում իր պես պարզ ու քնքուշ մի քանի ծաղիկ, նախընտրելի է իր գույնի՝ սպիտակ․ գույնզգույնը, ճոխն ու շքեղը տատիկս չէ։ Ու ես էլ չեմ։
    Ով գիտե, մահից անդին աշխարհի, գոյության ու հարազատների հետ հանդիպման գաղափարը գուցե ստեղծել են հենց ինձ նման մարդիկ․ նրանք, ովքեր անավարտ կարոտ են ունեցել իրենց մեջ։

     •
    • 
     Սեղմել՝ ցույց տալու համար

    Վերջին խմբագրող՝ Ուլուանա: 27.08.2020, 07:09: Պատճառ: Հեղինակի խնդրանքով

  6. Գրառմանը 7 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Freeman (27.08.2020), Varzor (27.08.2020), Արէա (27.08.2020), Գաղթական (27.08.2020), մարդ եղած վախտ (21.07.2023), Նաիրուհի (27.08.2020), Ուլուանա (27.08.2020)

  7. #4
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ձայնային կոմֆորտ

    Այնպես ստացվեց, որ ընկա հուշագրության մեջ, ու հիմա ձեռքերս քոր են գալիս գրելու մի հետաքրքիր կենցաղային, ես կասեի՝ կենսականության էլեմենտի մասին, որը, հոտերի նման, առաջացնում է ինձ մոտ ուժեղ ասոցիացիաներ, բայց, ի տարբերություն հոտերի, ոչ թե տանում է անցյալ, այլ ապրեցնում է ներկան մի աննկարագրելի հավեսով ու ոգեղենությամբ։

    Խոսքս ձայնային կոմֆորտի մասին է, կամ ավելի շուտ՝ կոմֆորտային ձայների։

    Ինձ մոտ, կարծում եմ, վիզուալ արտահայտչականությունը թույլ է զարգացած․ դրա համար երևի արվեստի մեջ չկամ։ Չկամ նաև երաժշտության մեջ․ դրա վայբերն էլ ինձ անհասանելի են։ Փոխարենը իմը բառերն են՝ գրավոր կամ արտաբերված։ Արտաբերվածը վեր է հանում գրավորը թղթից, տալիս եռաչափ արտահայտչականություն՝ ձայնային բոլոր հատկանիշներով՝ տոնայնություն, հաճախականություն, անգամ շնչառություն։ Բայց նշածս հատկանիշները միայն բառերը չէ, որ ունեն։ Այդ հատկանիշներից ունեն նաև որոշ դիսկրետ ձայներ․ օրինակ, կոշիկի կրունկի կտտոցը, բացվող ծրարի շրշյունը, ժամացույցի չկչկոցը սենյակի լռության մեջ, սուրճի բաժակի՝ իր ափսեին հպման չխկոցը, խիճը տրորելու խրթխրթոցը և այլ նման այնպիսի կենցաղային ձայնիկներ, որոնք ինձ մոտ առաջացնում են ներկայի, հարմարավետության ու կենսականության մի աննկարագրելի հավես ու ախորժելիություն։

    Ու դրա մասին հիշեցի, ավելի ճիշտ՝ վերապրեցի մի քանի օր առաջ, երբ սկսեցի սովետական մի ֆիլմ նայել (յութուբի յաբախտի բերած ցուցակում էր, ես էլ հետաքրքրված բացեցի), որը երևի քչերն են նայել, պոպուլյար ֆիլմ չի եղել, բայց ընթացքում վերհիշեցի․ էդ ֆիլմը նայել եմ փոքր ժամանակ, եթե ոչ ամբողջովին, ապա ինչ-որ հատվածներ տեսել եմ, թեև տպավորել էին թույլ: Ֆիլմը, որը կոչվում է Каникулы Кроша (1980), մի տղայի մասին է, որը ազնիվ էր, չէ, ավելի ճիշտ՝ այդ տղայի հետ գործ բռնած մի կոլեկցիոներ արվեստագետի մասին էր, որն անազնիվ էր, չէ, ավելի ճիշտ կամ ավելի շուտ՝ ինձ համար ֆիլմը նեցկե կոչվող ճապոնական մանրաքանդակագործության մասին է, որն ինձ, այժմ նայելիս, ամբողջովին հափշտակել էր (չորս սերիա էր, նայեցի երկու օրում, շունչս պահած, մինչև գիշերվա մեկը-երկուսը – ուրիշ ազատ ժամ չունեմ)։

    Ֆիլմում 17-րդ դարի ճամպոնական մանրաքանդակ արձանիկները կապել էին ճապոնական գրականության, ավելի կոնկրետ՝ պոեզիայի հետ։ Վիկիպեդիան, օրինակ, նեցկեի հաշվով նման կապի մասին չի ասում, ենթադրում եմ՝ ֆիլմարտադորղի մտահղացումն էր, որն այնպես բնական ու ավարտուն էր ստացվել, ու ուզում ես մտածել, որ իրականում այդպես էլ կա՝ արձանիկը պատրաստվել է պոեզիայի հիման վրա, կոնկրետ տող աչքի առաջ ունենալով։
    Ֆիլմը դնում էր արձանիկը մի հարթ մակերևույթի վրա, ֆոնն աղոտանում էր, արձանիկը կոնկրետանում, ապա պտտվում իր բոլոր կողմերն ի տես, և սովետական հրաշալի՝ խորն ու փափուկ դիկցիան արտասանում էր տող ճապոնական պոեզիայից, ինչը բացատրում էր արձանիկը։
    Առաջին անգամ էր, որ ես, համադրելով վիզուալը բառերի հետ, ընկալեցի ճապոնական պոեզիայի խորիմաստությունն ու գրավչությունը։ Այդ պոեզիան համահունչ է մանրաքանդակի նրբին, անավելորդ, «միայն գլխավորի մասին» բարձր արվեստին․ ճապոնական պերֆեկցիոնիզմ, որի ակունքների մոտ Ֆիլմն ինձ կարծես կանգնեցրեց, և ճանապարհ ունեմ անցնելու։

    Հա, իսկ ֆիլմը, որ 80-ականների սկզբի սովետական արտադրության է, ներդրել էր հենց իմ ախորժած դիսկրետ-ձայնային կոմֆորտը, այդ ժամանակների ձայնային ռեժիսուրայի ավանդույթներով, ձայներ, որոնք անցկացնելով միջովդ ՝ կյանքն ապրել ես ուզում մի ուրիշ տեսակի հավեսով

    Ի դեպ, դրանից հետո յութուբն առաջարկեց մի ուրիշ սովետական ֆիլմ, որը նույնպես սկսել եմ նայել ու նորից հաճույքով, բայց դրա մասին՝ հետո։

  8. Գրառմանը 2 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Գաղթական (10.09.2020), Դեղին մուկիկ (10.09.2020)

  9. #5
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Անցողիկի ու հավերժի մասին

    Քանի որ այնպես ստացվեց, որ ձեղնահարկիցս, որի մասին մի անգամ հիշատակել եմ, մեկիկ-մեկիկ հանել սկսեցի գլխավորն ու առանձնահատուկը, պատմեմ նաև անցողիկի մասին, որը (վերա)դառնում է հավերժություն, երբ բերում ես նրան ներկա։

    Անցած գրառմանս վերջում նշեցի, որ նայել եմ սկսել մի ուրիշ սովետական ֆիլմ (այս անգամ հանրածանոթ), որը հատուկ չփնտրեցի-գտա, բայց յութուբը պատահական առաջարկեց նորից, ու դա համապատասխան էր իմ ցանկությանը, ավելի ճիշտ՝ ներկայիս տրամադրությանը։

    Շերլոկ Հոլմսի մասին սովետական ֆիլմերն էին՝ հինգ ֆիլմ, որ շարված էին իրար հետևից՝ ըստ նկարահանման ժամանակի (1979-1986) (և դեպքերի կատարման ժամանակագրության նաև), ընդհանուր 12 ժամ տևողությամբ։ Նայեցի մի քանի օրում, հերթական կեսգիշերային կինոդիտմանս սեանսին, երբ տանը բոլորը քնած են, և ոչինչ չի խանգարում տեղափոխվել ուրիշ դար, ուրիշ քաղաքակրթություն, ուրիշ արժեքների աշխարհ, ու վերջապես՝ կրկին մանկություն։

    Երբ փոքր էի, Շերլոկ Հոլմս-ը նայում էի մեծագույն հաճույքով (թեև ամենը չէր, որ հասկանում էի)։ Իսկ հաճույքով նայում էի նախ Լիվանովի համար, որն անզուգական է Հոլմսի դերում (նույնիսկ եթե Կոնան Դոյլն այդպիսին չէր պատկերացրել իր հերոսին, ես հրաժարվում եմ նրան այլ կերպ ընդունելուց), ապա ֆիլմի աուրայի, գունային մուգուտաք երանգի, սենյակի դասական, գողտրիկ կահավորանքի, բուխարիում մշտապես կայծկլտացող կրակի, մարդկանց տեսքի ու հագուստների, հատընտիր խոսքի ու ձայների կոկիկության, ջենտլմենության ու կանացի շնորհքի, մթնոլորտի հարմարավետ հանգստության ու դյութիչ խորհրդավորության, պատվի, պարկեշտության ու նման արժեքների, և վերջապես ու անշուշտ՝ iconic դարձած երաժշտության համար։ Այս ամենը, ֆիլմի կլանող բովանդակությամբ հագեցած, դաջված է մանկությանս մեջ, ու կրում եմ մեջս՝ առանց նկատելու, որը հանելը տասնամյակների փոշու շերտի տակից ու վերապրելը՝ հետաքրքիր փորձություն էր։

    Հետաքրքիր էր, որովհետև բացահայտեցի մի քանի բան․

    Նախ, բովանդակությունն ավելի պրիմիտիվ էր, քան կարծում էի։ Ավելի ճիշտ՝ հակառակն էր․ միշտ կարծել եմ լուրջ, խորն ու բարդ, մինչդեռ մանկապատանեկան արկածային ոճի էր` բանից պարզվում է, թեև գրքերն էլ կարդացել էի ժամանակին։
    Չգիտեմ, գուցե հարյուր հիսուն տարի առաջ, երբ սըր Արթուրը ստեղծել էր այդ կերպարն ու արկածները, նման գործերին ավելի լուրջ էին վերաբերվում, բայց հիմա, մինչև մեզ է հասել, վեր է ածվել ընդամենը դասականի, և զարմանալու ու քամահրելու փոխարեն, հարգել արժե ու պահպանել, կարծում եմ։

    Երկրորդը, անցողիկի ու հավերժության մասին մտքերն էին, որ ֆիլմը հարուցեց։ Որքան որ երանելի էր «ապրելը» ֆիլմի «ներկայում» (ինչը փորձեցի ի մի բերել՝ վերևում թվարկելով ախորժելի բաղադրությունը՝ աուրայից մինչև երաժշտություն), նույնքան էլ ափսոսանք էի ապրում, որ դա այլևս անցյալ է, անդառնալի, նման հոգևոր ժամանակներ չկան այլևս, իսկ փոխարենն ունենք պլաստիկ դար, մթնոլորտ, արժեքներ։ Բայց հետո, երբ ավարտեցի նայելը, մի միտք ծնվեց հանկարծ․ իսկ գուցե հենց հավերժությունն այնտեղ է, որտեղ անցյալի «ներկան» վերապրվում է որպես ներկա «ներկա»։ Ճիշտ է, վերապրվում է ինչպես կար, առանց զարգանալու հեռանկարի, բայց չէ՞ որ դա էլ հենց հավերժության հայեցակարգն է․ անփոփոխ, մնայուն։

    Եվ վերջապես, ֆիլմերից վերջինը՝ Հոլմսը քսաներորդ դարում, ինձ համար դա արդեն Հոլմսը չէր (այծի մորուքով մեղվաբույծ, ամերիկաներում ճամփորդած-ապրած, քաղաքականության մեջ խառը), ու այնքա՛ն չէի ուզում այդ համը մնար վերջում, որ վերադարձա նորից առաջին ֆիլմերին, վերանայեցի մի քանի պատառիկ, վերագտա իմ Հոլմսին, վերականգնեցի նրան իմ (և իր) ժամանակի ու հավերժության մեջ, և նոր միայն հանգիստ անջատեցի հեռուստացույցն ու գնացի քնելու։

  10. Գրառմանը 2 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Արշակ (14.09.2020), Գաղթական (16.09.2020)

  11. #6
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեզ մոտ սկսվել է գարունը։

    Առաջ, հատկապես երբ փոքր էի, չէի հասկանում, թե մարդիկ ինչու են սիրում գարունը։ Գարունն ինձ համար տարվա ամենաանհետաքրքիր եղանակն էր։ Ապրելով քաղաքում՝ նախ, չես տեսնում այդքան փառաբանված ծաղկունքը, փոխարենը տեսնում ես հալվող ձյան ցեխոտ շիթերը փողոցներին՝ մեքենաների անիվների տակից ֆշշոցով ցայտող, և հագնվելու առումով էլ թեև թեթևանում ես մի քիչ, բայց մի բան այն չէ՝ անհարմար են երկարաճիտքից կոշիկի անցնելու փուլը՝ հատկապես կիսահալ ցեխաձնաջրերի վրայով ցատկոտելու, և վերարկուին փոխարինելու եկած բարակ, կտորե անձրևանոցներն էլ տանել չես կարողանում։
    Բայց գլխավորը՝ փոքր տարիքում կենսական էներգիան ուրիշ չափաբաժիններով էր բաշխված մեջդ․ այն ինձ մոտ խտանում, ջերմանում էր, երբ գալիս էր աշնան հերթափոխը՝ իր մուգ գույներով, տերևաթափով, ներքին մտահայությամբ ու մելանխոլիայով – դրա մեջ անսահման ոգեղենություն էի տեսնում։ Իսկ հիմա ավստրալիական անդեմ ու անգույն, սառեցնող ու չտրամադրող ձմեռվանից հետո, երբ դուրս ես գալիս փողոց, և ընդամենը արև է ու տաք, ստվերներ են ու իսկական ծաղկունք, քեզ թվում է, թե ներկա ես կյանքի արարման սկզբին և ուզում ես սկսել ապրել։

    Մի հետաքրքիր բան եմ հայտնաբերել ինձ համար․ պետք է ուշադրություն դարձնել այն հանգամանքի վրա, որ մարդուս էներգիան օրվա տարբեր հատվածներում տարբեր չափի ու որակի է, և ճիշտ դնել պահանջներդ ու սպասելիքներդ ինքդ քո հանդեպ։ Պետք է օպտիմալ օգտագործել օրվա էներգիադ՝ ըստ ժամերի․ չվատնել, երբ այն առատ է, և չմզել, երբ ուզում է անցնել հանգստի։ Հանգիստը շատ կարևոր է, դրանով է տեղի ունենում լիցքավորումը, և այդ առումով ամենից կարևորը քունն է՝ բավարար, ժամանակին կազմակերպված քունը։

    Քանի որ հոգնածությունն ու լարվածությունն այս վերջին շաբաթների ընթացքում անկանոն ու անհամաչափ չափաբաժիններով են բեռնում օրս, օրվա վերջում էներգիաս խռովում ու էշի համառությամբ դեմ է տալիս ոտքերը, որ իրեն էլ չբզեմ։ Լավագույնը, որ «թույլ է տալիս» ուշ երեկոյան, բազմոցին կիսապառկած մեկնվելն ու հանդարտ, հավեսով լի սովետական մի ֆիլմ դիտելն է՝ հանգստի իմ սիրած ձևերից մեկը։ Բայց ամենից լավը կլիներ շուտ քնելն, իհարկե։

    Թուլացնելու համար հոգնության լարվածությունս, որոշեցի երեկ երեկոյան գործից հետո ծովափ գնալ։ Գործից հետո, վեցի մոտ, ուղիղ քշեցի ընկերուհուս տուն, վերցրի նրան ու մյուս ընկերուհուս, ճանապարհին վերցրինք աղջկաս, ու երբ հասանք ծովափ, մութ էր։ Մերձափնյան սակավամարդ էր, համարյա ամայի, ափի միակ լուսավոր կետը սպիտակ քարից երկհարկանի ռեստորանն էր, ուր մարդիկ աշխույժ ճաշում էին։
    Մենք ընդամենը զբոսնում ենք ռեստորանի լույսով լուսավորված սև մերձափնյայով՝ հետ ու առաջ, ու զրուցում դեսից-դենից։

    ․․․Հեռվում ավազին, նստած է աղջիկս, կիսալուսնի լույսով հազիվ նշմարվող։ Մոտենում եմ, նստում կողքին․ ծովն անալիք, թույլ շոյում է ափը։ Անտրամադիր է, դեմքին՝ անմնացորդ տխրություն։ Զրուցում ենք։ Արցունքները գլորվում են։ Սիրտս սեղմվում է։ Ուզում եմ հասնել իրեն, հասկանալ, գրկել, կիսել ու օգնել։ Չեմ փորփրում շատ, անցնում եմ կողմնակի զրույցի։ Զարմանում է, (մինչ այդ քայլում էր մեզ հետ), որ ընկերուհիներս կարող են այդքան սխալ մտքեր ունենալ։ Բացատրում եմ, որ ոչ թե մտքերն են սխալ, այլ դա մեծահասակների հոգեբանություն է, կամ «մշակույթը»՝ եթե կուզես․ ասել բաներ, որոնց ինքդ էլ չես հավատում, բայց ուզում ես հուսադրել մարդկանց, որ ամեն ինչ լավ կլինի, պարզապես որ մարդիկ իրենց լավ զգան։ Ասաց․ ես այդպես չեմ կարող [ասել ոչ ճիշտը]։ Նա ոչ միայն առաջ էր այդպիսին, կամ հիմա՝ տասնչորս տարեկանում, ինձ թվում է՝ նա երբեք չի կարողանա, և շատ եմ ուզում, որ դա չբարդացնի իր կյանքը, բայց օգնի ապրելու ներդաշնակ ինքն իր հետ՝ առանց զգալի կոնֆլիկտների հասարակության հետ։
    Որոշեցինք երբեմն գալ ծովափ, միայն երկուսով, թեկուզ աշխատանքային-դպրոցական օր, երեկոյան հինգին-վեցին, լողալ, հետո ճաշել այդ ռեստորանում՝ սպիտակ ավազաքարից, որը լինելու է միակ աշխույժ ու լուսավոր կետն այդ ժամին, մութ ու ամայի ծովափին։

  12. Գրառմանը 3 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Գաղթական (26.09.2020), Նաիրուհի (25.09.2020), Ուլուանա (25.09.2020)

  13. #7
    Պատվավոր անդամ
    Բարեկամ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.09.2006
    Գրառումներ
    3,677
    Բլոգի գրառումներ
    6
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Սպորտային արկած

    24-3-21, 2։40AM

    Չորս օր բառացիորեն անընդմեջ տեղալուց հետո անձրևը քիչ առաջ դադարեց։
    Անձրև սիրում եմ, որովհետև շարժ է ու փոփոխություն, բայց երբ ջրաշիթային վարագույրը դառնում է տեսարանիդ անփոփոխ, միապաղաղ մասը, հոգնում ես․ անձրևի բացակայությունն է դառնում ցանկալի շարժ։
    Գիշերը կարծես ջրվեժի հարևանությամբ քնած լինեի․ մթության քողի տակ, ասես գաղտնի դուրս էր թափում իրեն շռնդալեն՝ կատաղած ծեծելով ջրհորդանի թիթեղը, և ուզում ես ասել՝ եղավ-լա՜վ, մի քիչ կամաց․․․
    Առավոտյան փակեցի պատուհանը, որովհետև միալար, թաց ձայները խանգարում էին դաս լսել․ համալսարան չգնացի էս առավոտ, անձրևների պատճառով դասն օնլայն էր։

    Ինչքան էլ որոշում եմ լռել, չի ստացվում առանձնապես։ Խոսում եմ էլի ինչ-որ բաներ, հետո փոշմանում։ Կարծես կրքի պես անկառավարելի ու մի տեսակ անճիշտ բան ներթափանցի ուղեղս՝ արձագանքելու, կուտակվածը դուրս շպրտելու մղումով։ Կարևորը՝ շպրտածդ բումերանգի պես հետ չշպրտվի։ Բայց իմ անձնական թաղանթի ներսում հետ է շպրտվում հենց անմիջապես, առանց կանգառի, դրա համար էլ փոշմանում եմ։
    Խոսում եմ, որովհետև չեմ սիրում կուտակումներ։ Որևէ տեսակի։ Էդ մասին շատ եմ գրել։ Այ կվերցնեմ ու սրանից հետո կուտակումներն էստեղ կշպրտեմ, իսկ ֆիզիկական կյանքում՝ լուռ։ Բայց բարեկամս ասում էր էսօր․ եթե հանկարծ մի օր լուռ լինես, ուրեմն քեզ մի բան պատահել ա․ լռելը քո դեպքում ախտանիշ ա, ընդ որում՝ առաջնային։

    Երեկ գիշեր երկու ժամ եմ հազիվ քնել։ Քննական առաջադրանքներիս վրա եմ աշխատում։ Օրս այսպես է․ համալսարան, հետո՝ աշխատանքի, հետո՝ օնլայն գործնականներ, հետո՝ գիշեր ու քննական առաջադրանք։ Արանքներում՝ հպանցիկ շփումներ ընտանիքիս, երբեմն էլ՝ ընկերներիս հետ։ Երկու օրից վերջնաժամկետն է, չգիտեմ՝ կհասցնե՞մ, ամեն դեպքում մի շաբաթով խնդրել եմ երկարացնել վերջնաժամկետը․ մի փաթեթ թուղթ ուղարկեցի՝ շտապօգնություն, հիվանդանոց, գործողություն, ձեռքս՝ գիպսի մեջ, երկու շաբաթ հետո արնահոսում էր, գիպսը փոխեցին, ու էդպես արդեն մի ամիս։ Գիպսն անցած երկուշաբթի հանեցին․ թևս կարծես միանգամից ծանրացավ, պրկվեց, մկաններովս ասես ծանրքաշային հոսանք անցներ։ Անցներ ու չգնար։ Գիպսով լավ էր, համարյա չէր ցավում, կամ քիչ էր ցավում։ Իսկ հիմա, երբ հեռացրին հենարանը, գրավիտացիան զգացնել տվեց, որ ունեմ թև, որում ջիլերը վնասված են։
    Փետրվարի 24-ին պատահեց, չորեքշաբթի, երեկոյան ութի մոտ։ Մարզիչս առաջարկեց նոր վարժություն բատուտի վրա․ ցատկել ու կանգնել ձեռքերի վրա (ռուսերեն ասած՝ ստոյկա, բայց թռիչքով) ։ Ես թևերիս մեջ միշտ էլ քիչ եմ ուժ ունեցել․ փոքր ժամանակ բակում գործագործ չէին խաղացնում․ լքված ու անտեսված, խմբի պոչից քարշ գալով, հետևում էի ակտիվ ու ճարպիկ ընկերներիս, որոնք "տոպկում" էին գնդակով այնպես, որ ոտքիդ, թևիդ, երբեմն էլ դեմքիդ վրա վարդագույն, ցավոտ շրջան էր դաջվում, իսկ աչքերիցդ՝ կայծեր դուրս թռչում։
    Բատուտ չեմ սիրում, բայց ցատկեցի ու կանգնեցի ձեռքերիս վրա։ Երկրորդ անգամ փորձեցի ավելի բարձր (իբր որակի բարձրացում), և վայրէջ կատարելով ձեռքերիս վրա՝ ցատկի հետևանքով ավելի մեծ թափով, թույլ թևերս ինձ չպահեցին․ արմունկի մասում ճկվեց՝ ծալվելով հակառակ ուղղությամբ, ինչպես ինձ թվաց՝ երևի առնվազն մի վաթսուն աստիճանի սուր անկյուն կազմելով ինքն իր նկատմամբ։ Երբ գիտակցեցի, թե ինչ կատարվեց (իսկ դա հենց ճկվելու միկրովայրկյանների ընթացքում էր), առաջին բանը, որ միտքս ծակեց աներևակայելի ցավի մեջ, հետևյալն էր․ սենց բան իրականում եղավ փաստորեն, սա երազ չէ (դե, նման ահուսարսափները սովորաբար երազում են լինում՝ արթնանալու մղումով)։ Անկեղծ ասած, մի միկրոհատիկ մթագնած հույս ունեի, թե դեռ, գուցեև, հանկարծ ու՝ երազ էր․․․
    Շարունակությունը՝ ճիչեր ցավից, I broke my arm!, կանչ՝ շտապօգնություն, ինչու-չեն-գալիս-կես-ժամ-անցավ, մարզիչս՝ Աննան, բռնել է թևս, որ չշարժեմ (ինչ շարժել, միայն իր գոյությունն արդեն անտանելի ցավ էր), ձեռքերով ծածկած է պահում արմունկս՝ գոռալով՝ don't look at it! don't look at it!, բայց ես մտադիր էլ չեմ նայել (ցավի մեջ` նման անտանելի, ամենաքիչ բանը, որ առկա է, հետաքրքրասիրությունն է), իսկ շտապօգնությունն ուշանում է, խնդրում եմ, աղաչում եմ նորից զանգել, ասեն, որ շտապի, ցավին փորձում եմ դիմակայել շատախոսությամբ (ուրիշ ինչով ), Աննային մանրամասն նկարագրում եմ, թե ոնց է ցավում, ու որ ինքը բան չի հասկանում, ու չի կարող պատկերացնել, ինչքան էլ փորձի․․․
    Գալիս են պարամեդիկները, մագլցում բատուտի վրա, մորֆին, հետո ինչ-որ կանաչ սուլիչ՝ թմրեցնող․ ցավում է մշուշի մեջ, շատախոսում եմ մշուշի մեջ․․․ Քննարկում են, թե ինչպես տեղափոխեն, որ թևս մոլեկուլ անգամ չշարժվի․ կարծես դուրս էր ինձնից, մի քանի չպոկված ջիլով անկապ կախված, բայց ցավը․․․
    Շտապօգնության մեքենայի մեջ պառկած՝ ճանապարհին եմ, գլորվող անիվի տակ սալահատակի ամեն մի չնչին անհարթությունը՝ ցավ ու ոռնոց, կամա՛ց քշեք, կամա՜ց․․․ Էդ ընթացքում մի հատ էլ մորֆին, ու մի հատ էլ նորից՝ հիվանդանոցում։ Շտապ տարան "պրոցեդուրային", քթիս անցքերի մեջ ինչ-որ խողովակներ խցկեցին, ասացին՝ խորը շնչիր, հիմա հայտնվելու ես դրախտային մի տեղ, վայելի։
    Անկեղծ ասած՝ ուրախացա (եթե դա ճիշտ բառն է էդ վիճակում)․ միշտ ուզել եմ իմանալ, իսկ ավելի շատ՝ ապրել, թե ինչ զգացողություն են առաջացնում ամենաուժեղ թմրանյութերը, և looking forward վիճակում փակեցի աչքերս։ Սկզբում դիմացս ինչ-որ խոռոչներ տեսա, մի քանի հատ, սպիտակ մակերևույթի վրա՝ սև դոնդողանման թմրող խոռոչներ, որ բացվում-փակվում էին։ Մտա մեկի մեջ․․․
    Այն, ինչ հիշում եմ "մեջից", կյանք էր, ակտիվ ընթացող կյանք, ինչ-որ ակտիվ իրավիճակներ, մարդիկ, եռուզեռ, սովորական կյանք, ու խոսում են շատ՝ չավարտվող, իրար հերթ չտվող խոսակցություններ (ուրիշ ինչ․ չէ՞ որ ես էի դրանք գեներացնում ), իսկ ես քննություններ ունեմ, մտքերս միայն առաջադրանքներիս շուրջն են, գլուխս՝ խառը, ժամկետներ ու վերջնաժամկետներ․․․
    Երբ արթնացա, մի ժամ թողեցին, որ ուշքի գամ վերջնականապես՝ մինչև X-ray անելը։ Մինչ ուշքի էի գալիս, բողոքում էի․ դրախտի փոխարեն քննությունների մղձավանջ էր, բժիշկ․․․
    Թևս տեղն էին գցել։ Հետո՝ գիպս, ու ցավը քարացավ, դառավ գիպսի մաս։

    Հիմա վերականգնվում ենք։

    Այսօր այսքանը։

  14. Գրառմանը 10 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Cassiopeia (24.03.2021), Chilly (26.03.2021), Freeman (24.03.2021), ivy (24.03.2021), John (31.03.2021), Tiger29 (24.03.2021), Varzor (24.03.2021), Գաղթական (24.03.2021), մարդ եղած վախտ (24.03.2021), Ուլուանա (24.03.2021)

Թեմայի մասին

Այս թեման նայող անդամներ

Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)

Համանման թեմաներ

  1. Զանազան լեզվական հարցեր
    Հեղինակ՝ Ուլուանա, բաժին` Հայերեն
    Գրառումներ: 2277
    Վերջինը: 03.05.2025, 00:57
  2. Զանազան լեզուներ
    Հեղինակ՝ Smokie, բաժին` Լեզուներ
    Գրառումներ: 58
    Վերջինը: 13.04.2016, 18:34
  3. Զանազան Հարցեր Պատմությունից
    Հեղինակ՝ dvgray, բաժին` Պատմություն
    Գրառումներ: 64
    Վերջինը: 13.07.2014, 11:12
  4. Face of the Future. դեմքի զանազան փոխակերպումներ
    Հեղինակ՝ Ուլուանա, բաժին` Զվարճալի
    Գրառումներ: 121
    Վերջինը: 10.12.2010, 14:24
  5. Զանազան հարցեր գրականությունից
    Հեղինակ՝ lusattik, բաժին` Գրականություն
    Գրառումներ: 0
    Վերջինը: 10.06.2010, 07:24

Էջանիշներ

Էջանիշներ

Ձեր իրավունքները բաժնում

  • Դուք չեք կարող նոր թեմաներ ստեղծել
  • Դուք չեք կարող պատասխանել
  • Դուք չեք կարող կցորդներ տեղադրել
  • Դուք չեք կարող խմբագրել ձեր գրառումները
  •