Ոտի վրա վառեցիր, որ Աթեիստի սանտան ես եմ։

Ներող ապեր, էլ չեմ անի

Իրոք սպեցիֆիկ ֆիլմ ա, ու չհավանելու հավանականությունը շատ մեծ ա։ Բայց իմ ամենասիրած ֆիլմերից մեկն ա։ Այնպես ինչպես Նիկոս Կազանձակիսի էս վեպը իմ համար 20-րդ դարի լավագույն վեպերից մեկն ա։ Չնայած, Կազանձակիսը էլի շատ հզոր գործեր ունի, որոնք արժի կարդալ։
Ուրեմն, ֆիլմի էտ անգլիացի հերոսը, որը գալիս ա Կրետե, հենց Կազանձակիսն ա․ գործը ինքը գրել ա իր անունից։ Զոռբան, էն հույնն ա, որը անցել ա երկու բալկանյան պատերազմների միջով, տեսել ա թե ոնց են իրար սպանում քրիստոնյա հույներն ու մուսուլման թուրքերը, քրիստոնյա հույներն ու քրիստոնյա բուլղարները, ու եկել ա շատ պարզ եզրահանգումների այն մասին, թե ոնց ա պետք ապրել ու ոնց պիտի լինի աշխարհի կարգը, որ բոլորը երջանիկ լինեն, կամ գոնե ինքը խիղճը հանգիստ ապրի։ Ու էտ մռյալ, հետամնաց, դաժան ու ոչ կոմպրոմիսային կրետեյան ֆոնի վրա ինքը հեղինակի հետ կիսվում ա իրա կյանքի պարզ փիլիսոփայությմաբ։ Էտ փիլիսոփայությունն իրոք կարող ա տրիվիալ ա, բայց ինքը պարզ ձևակերպումներով փորձում ա բացատրել հարաբերություններ, որոնք մենք որպես կանոն հակված ենք բարդացնելու։
Ֆիլմը, բացի Զոռբայից ու Նիկոսից, երկու առանցքային հերոս ունի, այրին ու մադամ Հորտենցիան, ու ֆիլմը ունի երկու կուլմինացիա, այրիին սպանելը ու մադամ Հորտենցիայի մահն ու տան թալանը համագյուղացիների կողմից։ Այրիին սպանում են, քանի որ սաղ գյուղը անմարդ կնգան բոզի տեղ ա դնում, ու քանի որ ոչ մեկը երևի այրիի հետ ոչ մի տեսակի կապ չի ունեցել, բոլորը կասկածում են կողքինին կապ ունենալու մեջ։ Ու որ գյուղը հանգիստ քնի, տղամարդ-կին լուռ համաձայնությամբ ուտում են այրիի գլուխը։ Ֆորմալ պատճառը համագյուղացի ջահելներից մեկի ինքնասպանությունն ա։
Մադամ Հորտենցիան, որը անհայտ ա, թե ոնց ա հյատնվել գյուղում, կաթոլիկ ա։ Հետևապես ուղղափառ հույները ոչ մի բարոյական պարտավորվածություն չեն զգում նրա նկատմամբ, ու չնայած կենդանի օրերին նայում են ձեռին ու գյուղ եկած հյուրերին ուղարկում են իրա հյուրանոցը, դեռ չմեռած հավաքվում են տանը, որ եղած չեղածը մեջ-մեջ անեն, վերջում էլ դիակը թողնեն անթաղ, քանի որ կաթոլիկին ուղղափառ տերտերը ուղղափառ գերեզմանոցում չի կարա թաղի։
Մնացած դեպքերը զարգանում են սրան զուգահեռ - հանքի բացելը ու դրա պռավալը, Զոռբայի գնալ ու ահագին ժամանակ չգալը, պարելը, գինի խմելը ․․․ Չգիտեմ ինչը դուրդ չի եկել պարի մեջ, բայց իմ համար կինեմատոգրաֆիայի լավագույն կադրերից մեկն ա Զոռբայի պարը․ ծով, երկինք, ազատություն, թեթև քամի, երկու տղամարդ, որոնք էտքան իրարից տարբեր են, բայց հանգամանքների բերումով էտքան մտերմացել են ու տենց իրար հետ ընկերացել են։
Քեզ հաստատ չհամոզեցինք, որ լավ ֆիլմ ես նայել

Բայց որ շատ խնդրես, կարամ Կազանձակիսի գործերի հիման վրա նկարահանած մի կինո էլ խորհուրդ տամ

Էջանիշներ