Ես վերևինն եմ նայել… Բա ներքևում շատ մեծ թիվ ա![]()
Ես վերևինն եմ նայել… Բա ներքևում շատ մեծ թիվ ա![]()
Չգիտեմ երևի շատ դժվար է պատկերացնելը մեծ տարածությունները։ Ես հեծանիվ քշելու համար հեծանիվս մեքենայով տանում եմ համապատասխան վայր որ այնտեղ քշեմ։ Մեքենայով գնում ենք համապատասխան վայր, որ քայլենք մի 10-15 կմ։ Այդպիսին են Կալիֆոռնիայի գեղերը։ Քո ասածները կան օրինակ Նյու Յորքում, էնտեղ մեքենա քշելը պրոբլեմ ա։ Ով որ գործի տեղին մոտիկ ա հեծանվով ա գնում գալիս... Դու մի բզբզա...![]()
Si vis pacem, para bellum
Ուֆ դե մարդու մտքին տեղ լինի: Ստեղ մարդկանց գիտեմ, որ օրը 50-60 կմ քշել են ջահել ժամանակ: Էն էլ ստեղի անձրևներին... Իսկ ընդհանրապես, եթե տարածությունը շատ մեծ ա հեծանիվով գնալու համար, կարելի ա, օրինակ, գնացք նստել, ինչը և անում են, ասենք, Ամստերդամում ապրող և դրանից 200կմ հեռու Խրոնինգենում դասավանդող դասախոսները:
Հոլանդիայի հարթավայրերն ու կանաչ տարածքները ստեղ լինեին, օֆիսներն ու սուպերմարկետներն էլ իրար մոտիկ կլինեին, ստեղ էլ սաղ կհրաժարվեին ավտոներից, հեծանվով ու ոտքով կֆռֆռային... Թե չէ ստեղ 100 տարեկան բիձեք կան որ հենց հիմա էլ մի 100 կմ առանց օֆ անելու կքշեն, արխային: Կայֆի համար: Գնացք-մնացքները ձեռնտու չեն, ժամանակդ ամենաքիչը երկու անգամ երկարում է:
Ու մենակ չասես, որ Հոլանդիայում մարդիկ հեծանիվ են քշում կամ գնացք են նստում ֆութպրինտը քչացնելու համար, կամ պետությունը հատուկ դրա համար է սարքել գնացքներն ու հեծանվի կայաններըՏենց ուրեմն հոլանդացիները ղալաթ են արել Ավստրալիայի աբորիգենների դիմաց:
Si vis pacem, para bellum
Սելավի, ինձ կներես, բայց ինձ ջղայնացրեց բացարձակ սխալ փաստերը առանց գոնե նախապես ճշտելու թեմայում որպես ճշմարտություն ներկայացնելը: Եթե աստված չանի, որևէ բնական աղետի դեպքում էնքան ածխաթթու գազ արտանետվի, ինչքան որ մարդկությունն է արտանետել իր ողջ պատմության ընթացքում, երկրագնդի վրա կյանքը իսպառ կվերանար: Ինչ վերաբերվում է Իսլանդիայի հրաբխին, ապա ժայթքման յուրաքանչյուր օր էդ հրաբուխը մթնոլորտ է արտանետել 0.15 միլիոն տոննա ածխաթթու գազ, մինչդեռ երկրագնդի բիոսֆերան տարեկան արտանետում է 770 միլիարդ տոննա ածխաթթու գազ, իսկ նավթի այրման հետևանքով մարդկությունը մթնոլորտ է արտանետում 26 միլիարդ տոննա ածխաթթու գազ: Ի դեպ հրաբուխների ժայթքման հետևանքով արտանետված ածխաթթու գազն արդեն իսկ հաշվարկված է էդ 770 միլիարդ տոննայի մեջ, իսկ օվկիանոսները տարեկան ավելի շատ ածխաթթու գազ են արտանետում մթնոլորտ, քան բոլոր ակտիվ հրաբուխները իրար հետ վերցրած: Ի դեպ Իսլանդիայի հրաբուխը դեռ մի բան էլ լավություն արեց մարդկությանը, քանի որ հրաբխի հետևանքով Եվրոպայում դադարեցվեցին ավիափոխադրումները, ինչի հետևանքով մթնոլորտ չարտանետվեց 1.3-2.8 միլիոն տոննա ածխաթթու գազ:
Դրա համար խնդրում եմ հաջորդ անգամ փաստերը նախապես ստուգել:
I may be paranoid but no android!
ԱՄՆ-ի պահով այնուամենայնիվ ավելի շատ StrangeLittleGirl-ի հետ եմ համաձայն: Մտքներին տեղ լիներ, կանեին: Լավ էլ խիտ բնակեցված երկիր է, եթե կարգին երկաթուղային ցանց լինի, լավ էլ պահանջարկ կունենա: Պարզապես Եվրոպայում երկաթուղին պատմականորեն զարգացել է, իսկ Ամերիկայում` ոչ: Հիմա եղած ավտոտրանսպորտային ինֆրաստրուկտուրան երկաթուղայինով փոխարինելը հսկայական ծախսեր կպահանջի, էլ չասած մենթալիտետի փոփոխությունը (սեփական ավտոյին սովոր մարդուն հասարակական տրանսպորտի սովորեցնել): Նույնը կարող եմ ասել Ավստրալիայի մասին: Նահանգների միջև պատմական համագործակցության պակասի պատճառով երկաթուղին նորմալ չի զարգացել: Հիմա, ասենք, Սիդնեյի ու Մելբուրնի միջև եղած 900 կմ տարածությունը դանդալոշ գնացքները 12 ժամում են հաղթահարում: Նույնիսկ այդ դանդալոշ գնացքից ես հաճույքով կօգտվեի, բայց sleeper-ը արժի 270 դոլլար, մինչդեռ ինքնաթիռի տոմս կարելի է գնել ընդամենը 40 դոլլարով (համեմատության համար, Մյունխենից Բուդապեշտ ես sleeper-ը 70 եվրոյով եմ գնել ժամանակին): Նորմալ գնացքներ լինեն, մրցունակ գներ սահմանեն, հսկայական պահանջարկ կունենա, երկուսն էլ 4 միլիոնանոց քաղաքներ են, արանքում էլ էլի լիքը մանր-մունր բնակավայրեր կան: Բայց դե առայժմ ցանկություն չկա դրանով զբաղվելու: Երկար տարածություններ գնացքով գնալը ստեղ դիտվում է որպես էկզոտիկ տուրիստական զվարճանք, ոչ թե որպես այլընտրանք ինքնաթիռին:
Գոնե «ջուջլ» արեք էլի նախքան «փաստեր» բերելը: ԱՄՆ-ի բնակչության միջին խտությունը մի քառակուսի կիլոմետրի վրա 32 մարդ է, իսկ օրինակ StrangeLittleGirl-ի սիրած Հոլանդիայինը՝ 497 մարդ: Կալիֆորնիայում միջին խտությունը՝ 109 մարդ/քառ.կմ. է:
Նորմալ գնացքներ ու մղոններով գծեր սարքելը թանկ հաճույք է ու ու էդքան երկաթգծեր ու վագոններ սարքելու կարբոնահետքը չգիտես ինչու հաշվի չեք առնում: Էլեկտրաէներգիան էլ ձրի երկրագնդի տակից դուրս չի գալիս… Մի օրվա մեջ հայերով գիտնականներ են դառնում ու սկսում ենք Ամերիկայի դարդը լացել: Հայաստանում տրանսպորտի հարցը լուծեցինք պրծանք, բա ոնց, 100 դրամ…
Հ.Գ. Մոռացա ասել՝ Կալիֆորնիան տասը անգամ մեծ է Հոլանդիայից: Ես ձեր աշխարհագրության դասատուի....
Վերջին խմբագրող՝ Վիշապ: 13.08.2013, 05:12:
Si vis pacem, para bellum
Պետք չէ Հոլանդիայից կառչել: Ֆրանսիայում խտությունը 116 մարդ է, Կալիֆորնիայի չափ: StrangeLittleGirl-ը մեզ նաև Ֆինլանդիայի օրինակը բերեց, որտեղ խտությունը 16 մարդ է քառակուսի կիլոմետրի վրա:
Իսկ էն որ երկաթուղի ու գնացքներ սարքելը թանկ հաճույք է, չեմ վիճում, ինքս ասացի այդ մասին: Բայց երկարաժամկետ կտրվածքով եթե նայենք, կարծում եմ և ավելի էկոլոգիապես մաքուր կլինի, և ավելի արդյունավետ:
Կրկին հիշեցի գործընկերոջս խոսքերը սինգապուրյան հրաշքի մասին. "Այստեղ կառավարությունը կարող է երկարաժամկետ նախագծեր իրականացնել: Ժողովրդավարական երկրներում դա հնարավոր չէ, քեզ հատկացված չորս տարում արդյունք ցույց չտվեցիր, ժողովուրդը քեզ կփոխի":
One_Way_Ticket «գուգլ» արա բնակչության «ցբխվածությունը» ըստ տարածքի ու համեմատի Ֆրանսիայի, Հոլանդիայի ու Կալիֆորնիայի նկարները ըստ խտության, երևի թե կպատկերացնես: Մի քիչ լուրջ չի, որ դուք կարծում եք թե ամերկացիք սաղ տուպոյ են ու էս սաղ Ամերիկայում ոչ մեկ չի նստում ու հաշվարկներ անում, բայց դուք մի երկու օրվա մեջ սաղ հաշվեցիք ու վճիռը կայացրեցիք: Մնաց ամերկացիքի մտքներին տեղ լինի…
Ի դեպ, Օբաման նպատակ է հայտարարել՝ մինչև 2015 թվականը մեկ միլիոն էլեկտրական մեքենա ունենալ Ամերիկայի ճանապարհներին... Ամերկայում 250 միլիոն ավտո կա գրանցված...![]()
Si vis pacem, para bellum
Գուգլեցի:
Էս Կալիֆորնիան
Էս Ֆրանսիան
Հա, Ֆրանսիայում ավելի հավասարաչափ է "ցբխված" բնակչությունը, բան չունեմ ասելու: Բայց Կալիֆորնիային էլ եթե նայենք, SFO-ի շրջակայքում լիքը կարմիր հատվածներ կան: Ինչու՞ դրանք չկապել ժամանակակից արագընթաց երկաթուղով: Ու գլխավորը, SFO - Fresno - Bakersfield - Los - San Diego: Այն, որ եթե տուպոյ ամերիկացիները չեն անում, ուրեմն մի բան գիտեն, անշուշտ արգումենտ է, բայց մի տեսակ ձանձրալի արգումենտ է![]()
Վիշապ (13.08.2013)
Ապրես։ Ոչ թե հավասարաչափ, այլ հակառակը` կուտակված։ Էն «տաք» կետերը խիտ բնակեցված կենտրոններ են, պատկերացրու յուրաքանչյուրը մի գնացքի կայարան է, որտեղ իջնում ես ու սաղ ինֆրաստրուկտուրան գտնվում է կողքերդ, խտացված։ Իսկ Կալիֆոռնիան մի քանի տենց «տաք» կետ ունի, մնացածը ցխված են։ Ի դեպ SFO-ի շրջակայքում գործում է երկաթուղի, որը կոչվում է BART։ Լոս Անջելեսը նույն ձևի ցխված քաղաք է, այնտեղ առանց մեքենայի անհնար է յոլա գնալը, այսինքն եթե գնացք լիներ ու ասենք ես գնայի, մեկ է նպատակահարմար կգտնեի մեքենա վարձել Լոսում... Մեքենաները ԱՄՆ–ում էժան են, ամսեկան 150 դոլարով կարելի է նոր մեքենա lease անել, էս պայմաններում ԱՄՆ–ը պիտի իր քաղաքացիներին զոռով խցկի գնացք, կամ էլ գնացքում պիտի անվճար գարեջուր ու վիսկի տան, որ մարդիկ նստեն ։Ճ Դե ֆակտո BART–ը կիսադատարկ է աշխատում, չնայած տոմսը արժի 8 դոլար, հիմա էլ BART-ի օպերատորները գործադուլ են հայտարարել, աշխատավաձի բարձրացում են պահանջում։ Նրանց աշխատավարձը ընդհամենը «ողորմելի» 75000 դոլար է տարեկան։
Si vis pacem, para bellum
Քայլ առ քայլ՝ դարից դար
Խենթ եմ
StrangeLittleGirl (13.08.2013), Արշակ (13.08.2013)
Ինչի՞, Վիշապ ջան: Ես հիմա Մելբուրնում եմ ապրում, որը էլ ավելի ցբխված քաղաք է (4.2 մլն մարդ 10 հազար քառակուսի կիլոմետրի վրա, Լոսի դեպքում 12 մլն մարդ 12.5 հազար քառակուսու վրա): Հիանալի յոլա եմ գնում առանց մեքենայի: Ճիշտ է, ես կենտրոնին մոտ եմ ապրում, բայց եթե հեռու տեղել է պետք լինում գնալ, ամենուր գնացքները գնում են: Բացառություն են կազմում այն դեպքերը, երբ ուզածդ տեղը կայարանից բավական հեռու է, ու մի հատ էլ պիտի հետո ավտոբուս նստես, այդ դեպքում իրոք առանց մեքենայի մի քիչ անհարմար է: Մեկ էլ եթե պետք է լինում շատ ուշ վերադառնալ, ու տրանսպորտն արդեն չի գործում: Բայց սրանք իրոք բացառություններ են, որովհետև հասարակական տրանսպորտի ցանցը բավական խիտ է ու գործում է մինչև կեսգիշեր (ուրբաթ ու շաբաթ մինչև մեկը): Ի դեպ, երբ ավտոտրանսպորտի բում գնաց ամբողջ աշխարհում, Մելբուրնը ավստրալական քաղաքներից միակն էր, որ դիմացավ ճնշմանը ու պահպանեց իր տրամվայների ցանցը: Ու հիմա լիքը ուրախ են դրա համար, մոդերնիզացնում են ցանցը, նոր տրամվայներ են սարքում/գնում: Մարդիկ էլ հաճույքով օգտվում են, հլը որևէ մեկը ասի եկեք վերացնենք տրամվայները, խանգարում են ավտո քշել, կհելնեն ասողի գլուխը կջարդեն: Կողքի քաղաքներն էլ կողքից նախանձում են:
Եթե SFO-ից Լոս գնացքը 300 կմ/ժամ արագությամբ գնա, տոմսն էլ խելքին մոտ գին լինի, չե՞ն օգտվի:
StrangeLittleGirl (13.08.2013)
Վիշապ, բայց իսկականից Հոլանդիայում մարդիկ հեծանիվ են քշում ու գնացք նստում ֆութպրինտը քչացնելու համարԻհարկե, ԱՄՆ-ում ապրողի ուղեղը չի մտնի, բայց իսկապես տենց ա: Նայի, ամեն անգամ գնացքի տոմս առնելիս գրվում ա, թե էդ ճամփորդությունն ինչքան արտանետում ա անելու ու դա ինչքանով ա փոքր ավտոմեքենայի համեմատ: Ու մեկ էլ էստեղ վարորդական իրավունք ստանալը շատ թանկ ա հենց դրա համար, որ մարդիկ չուզենան ստանալ: Եթե տեսնում են, որ կարան հեծանիվով, գնացքով ու այլ միջոցներով հասնել իրանց ուզած տեղը, էլ ինչի՞ մի քանի հազար եվրո ծախսեն վարորդական իրավունքի համար, հետո էլ լիքը-լիքը գումարներ վճարեն մեքենայի հետ կապված ծախսերի վրա (պարկինգն ու հարկերը ահագին բարձր են): Դու պատճառահետևանքային կապը սխալ ես տեսնում: Էստեղ մարդիկ հեծանիվ քշում են ոչ թե որովհետև տարածությունները փոքր են (փոքր չեն, եթե քաղաքում չես ապրում), այլ որովհետև պետությունը բոլոր տեսակի պայմաններ ստեղծել ա դրա համար ու խրախուսում ա: Իսկ քո պետությունը դա չի անում, հասկանու՞մ ես: Ասում ես՝ գնացքները ձեռնտու չեն, ուրեմն հարմար չեն սարքած, իսկ պետությունդ չի մտածում հարմարացնելու մասին: Էստեղ նույնիսկ ժամանակի առումով ա գնացքն ավելի հարմար:
Ռուֆուս (13.08.2013)
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ