Ի վերջո եկեք հանրագումարենք փաստերը:
Կա մի չգրված կանոն պատճառահետևանքյաին կապի մասին "թե մի բան տեղի է ունենում, ապա առաջին հերթին նայիր, թե դա ում է ձեռնտու:"
Սկսեմ փառատոնի նպատակներից: Ոնոնք էին դրանք? Ինչ նպատակով էր ուզում Գեորգի չեղածը կազմակերպել այդ փառատոնը և նախորդները, որոնէ նույնպես չկայացան?
Տարբերակներ.
1. Հայ և ադրբեջանցի ժողովրդների միջև թշնամության վերացում` մշակությային շփման միջոցով (պաշտոնական վարկածը)
2. Ուղղակի հայ ժողովրդին ծանոթացնում են ադրբեջանական մշակույթին
(Եթե այլ տարբերակներ ունեք` գրեք)
Սկսենք առաջինից.
1. Հայ և ադրբեջանցի ժողովուրդների միջև թշնամություն չկա, քանի որ չկա ադրբեջանցի ժողովուրդ, կա Ադրբեջան պետություն և նրա բնակչությունը` բազմազգ, բազմադեմ, սակայն մահեմդական ու հայ ժողովրդին բազմաթիվ վնասներ հասցրած` թե պետական և թե անհատական մակարդակով, զուտ ազգային ու կրոնական խտրականությունից դրդված:
Որպես այդպիսին հակամարտությունը հայերի ու ադրբեջանաբնակ ցեղերի միջև է և այդ հակամարտությունը դարերի խորքից է գալիս: Թշնամանքը սրվել է և իր արտացոլումն է գտել նաև Արցախյան անավարտ պատերազմում: Այսինքն` դե ֆակտո, պետական մակարդակով, մենք դեռ թշնամիներ ենք, ադրբեջանցիք մեզ զրկել էին ազատությունից և տարածքներից, մենք դրանց մի մասը ետ վերադարձրինք: Դեռ էլի խնդիրներ ունենք` թշնամիներ ենք, այն էլ դարավոր: Սովետի ժամանակվա գեղեցիկ հեքիաթները պատմողները զուտ բացառությունների վրա են հիմնվաում, քանի որ ադրբեջանական տականքությունը շարունակվել է նաև սովետական 70 տարիներին: Դրա վառ ապացույցն են Նախիջևնաի հայաթափումը, հայերի հանդեպ ճնշումները մյուս ադրբեջանահպատակ տարածքներում և այլն:
Հիմարությունն է կարծել, որ դարերի խորքից եկող ու ներկայումս պետական մակարդակով շարունակվող հակասությունները կարելի է մեղմել մշակութային գործունեությամբ: Էդ նույնը կլինի, որ հրեաներին ու ֆաշիստներին բարիշացնես: Էլ չեմ ասում, որ հակամարտությունը դեռ շարունականա է` դեռ շատ տարածնքներ ունենք, որ չենք վերադարձրել` պահանջատեր ենք: Քանի մենք պահանջատեր ենք, իսկ պարտապանը չի ուզում մարտքը փակել` կանֆլիկը չի վերանամ ինչքան էլ ուզում ես կինո ցույց տուր, երգեր երգի: Ու այս պարզ ճշմարտությունը հասկանում են նաև փառատոնի կազմակերպիչները, հետևաբար պաշտոնական տարբերակը ուղղակի փուչի է ու ոչ իրական, ընդամենը քողարկումն է իրական նատակների:
2. Բացարձակապես անիմաստ եմ համարում հայերին ադրբեջանական մշակույթին ծանոթացնելը, քանի որ չի կարող ունենալ ուրույն մշակույթ մի ազգ, որը գոյություն չունի: Շատ ավելի հանգիստ կարելի է ծանոթանալ ուդիների, թալիշների և լեզգինների մշակույթին: Դե ադրբեջանակն թյուրքական ցեղերի մշակույթին մենք լավ էլ ծանոթ ենք, առանց դրա էլ կյանք չունենք (ուղղակի նշեմ, որ թյուրքական ցեղերի մշակույթը ոչ մի կապ չունի մեր հայկական ռաբիզի հետ, իրենց մշակույթը թալանը, բռնությունն ու քաղաքակրթությունների կործանումն է): Սա նւյնպես պարզ ու հասկանալի է, հետևաբար նույնպես չի ակորղ լինել իրական պատճառ:
Ուստի, վերլուծելով վերոգրյալը և կիրառելով պատճառահետևանքային չգրված կանոնը, կարելի է միանշանակ եզրակացնել, որ փառատոնի անցկացման իրական պատճառները դրա կազմակերպիչների և պատվիրատուների շահերն են, որոնք ոչ մի կապ չունեն ազգային շահերի և հակամարտության կարգավորման հետ: Դրանք կարող են լինել ինչպես ֆինանսական, այդպես էլ հատուկ ծառայությունների դրդմամբ:
Այլ տարբերակ տեսնում եք?
Հ.Գ.
Էշ են մեր ղեկավաները, որ Գեորգի Վանյանի պես հայվանին ընդհանրապես թողնում են, որ Հայաստան մուտք գործի:
Էջանիշներ