User Tag List

Էջ 1 8-ից 12345 ... ՎերջինըՎերջինը
Ցույց են տրվում 1 համարից մինչև 15 համարի արդյունքները՝ ընդհանուր 106 հատից

Թեմա: Ֆենթզի

  1. #1
    Ուշադիր
    Chuk-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    17.03.2006
    Հասցե
    Երևան
    Տարիք
    41
    Գրառումներ
    25,245
    Բլոգի գրառումներ
    31
    Mentioned
    85 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Թեմայի առաջին 25 գրառումները առանձնացվել են «Ֆիա» թեմայից: Այս թեմայում առաջարկվում է քննարկել Ֆենթզի գրական ոճը, ոճի առանձնահատկությունները, ոճի հայտնի հեղինակներին:
    Վերջին խմբագրող՝ Chuk: 30.01.2011, 02:00:

    Քայլ առ քայլ՝ դարից դար

    Խենթ եմ

  2. #2
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ուշադրություն Ֆենթզի

    Ի վիճակի չեմ, Մալխաս ջան, բովանդակության առումով հստակ կանոններ ունեցող գրականություն չեմ պատկերացնում, ասենք, ոնց հասկացա մեջը պետք ա պարտադիր թուր լինի թող ավելի տեղեկացված մեկը կազմակերպի, ես զերծ եմ մնում գրականությունը պարտադրանքների մեջ դնելուց
    Իրականում թուր լինելը պարտադիր չի: Նույնիսկ միջնադարյան ֆոն պարտադիր չի, կամ ասենք չար վիշապներ ու բարի կախարդներ: Որպես օրինակ` Մուրքոքի "Աշնանային Աստղերի Քաղաքը" արտակարգ գրքի դեպքերը տեղի են ունենում ֆրանսիական հեղափոխության ժամանակ, իսկ ոչ պակաս լավ ԴեԼինթի գրքերինը` ընդհանրապես մեր օրոք: Բայց որոշակի ժանրի էլեմենտներ թե բարձր ֆենթեզին, թե ցածր ֆենթեզին /ցածր այն պատճառով չէ, որ վատնա: ուղղակի ուրիշ պրինցիպների վրայա հիմնված/, թե գիտաֆանտաստիկ ժանրը, թե սարսափը այնուամենայնիվ պիտի ունենան` տարբերվելու համար ուղղակի ֆանտաստիկ էլեմենտներ պարունակող գործերից: Ժանրերը կարան փոխազդեն իրար վրա, ու սահմանները իրականում քարացած չեն: Բայց դա դեռ պատճառ չի միջակ սերիալ հիշացնող, տետրակի չափ գրքում տեղ արած գործը դասել ֆենթեզիի ժանրին` ինչա ինքը պարունակումա թեթև ֆանտաստիկ էլեմենտներ ու իբրև թե խորիմաստ մտքեր` աշխարհի կառուցվածքի մասին:
    Վերջին խմբագրող՝ Leo Negri: 29.01.2011, 20:16:
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

  3. Գրառմանը 6 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Freeman (29.01.2011), kyahi (30.01.2011), Rhayader (29.01.2011), Հայկօ (29.01.2011), մարդագայլուկ (22.04.2014), Ռուֆուս (29.01.2011)

  4. #3
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Բերեմ օրինակներ կինեմատոգրաֆից`

    Բարձր Ֆենթեզի /ընդհանրապես, երևի ժանրի հիմքում այնուամենայնիվ ինքնա ընկած, ոչ թե ավելի վաղ ստեղծագործող Լորդ Դանսենին/



    Ցածր Ֆենթեզի /Կոնանի մասին գրքերը էլի ժանրի հիմնադիր գրքերից են/



    Իսկ այ սա` ֆենթեզի չի



    Ինչպես ասում են` ամեն մարդու ազատ ընտրություննա, թե ինչ նայել /կամ ինչպես մեր դեպքումա` ինչ կարդալ/:
    Վերջին խմբագրող՝ Leo Negri: 29.01.2011, 20:27:
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

  5. Գրառմանը 6 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Barekendan (29.01.2011), Freeman (29.01.2011), Ruby Rue (01.08.2012), Skeptic (29.01.2011), Հայկօ (29.01.2011), Ռուֆուս (29.01.2011)

  6. #4
    Exterminate Rhayader-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.09.2006
    Հասցե
    Մակոնդո
    Տարիք
    38
    Գրառումներ
    6,277
    Բլոգի գրառումներ
    21
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Լյով, խառնել ես: Բարձր ֆենտեզին, եթե ճիշտ եմ հիշում, լրիվ հորինված աշխարհում տեղի ունեցողն ա, ցածրն՝ իրական աշխարհի ինչ-որ ժամանակահատված, ավելացրած ֆենտեզի տարրեր:
    "Sir, do you have a moment to talk about our lords and saviors the Daleks?"

    Voice of the Nightingale - իմ բլոգը

  7. Գրառմանը 4 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Leo Negri (29.01.2011), Magic-Mushroom (31.01.2011), Հայկօ (29.01.2011), Ռուֆուս (29.01.2011)

  8. #5
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Չեմ խառնել: Թոլքինի MiddleEarth-ը լիովին հորինած աշխարհա` հիմնովին տարբերվող մեզ ծանոթ աշխարհից, դրա համար էլ դասվումա բարձր ֆենթեզիին: Նույնը ասենք կարելիա ասել Նարնիայի, Ամբեռի կամ Մելնիբոնեի աշխարհների մասին:

    Բարձր Ֆենթեզիի աշխարհը`
    -կամ իրականա, բայց իրացիոնալ, մոգական հիմքեր ունի, հիմնվածա մոգական կանոնների վրա
    -կամ երկրորդականա /երբեմն առաջնային` Ամբեռի նման/ ու իրացիոնալ, ու գոյություն ունի իրականից անկախ
    -կամ երկրորդականա ու իրացիոնալ, ու գոյություն ունի իրականի ներսում:

    Իսկ այ Կոնանի դեպքերը տեղի են ունենում իրական, րացիոնալ աշխարհի շատ շատ հին, գրեթե միֆիկ ժամանակներում` ավելացրած մոգական էլեմենտներ, զուտ սյուժեն հետաքրքիր ու սուր դարձնելու համար:

    Թոլքինը իհարկե նամակներում գրումա, որ նկատի ուներ իրական աշխարհի վաղեմի անյալը /նույնը մեկ մեկ նշումա Մուրքոքը Էլրիքի աշխարհի մասին/, բայց իրա աշխարհի հիմնովին տարբերվելը, իրացիոնալ էլեմենտների /Վալինորի նման տեղ ցածր ֆենթեզիում շատ դժվար տեղ կանի/ ճնշող առկայությունը ու հիմքում ընկած ֆանտաստիկ արմատները /որը շատ հեշտա զգալ` համեմատելով նույն Կոնանի հետ/ թույլ չեն տալիս իրան դասակարգել որպես ցածր ֆենթեզի:
    Միաժամանակ Կոնանից հնարավորա հանել ֆանտաստիկ էլեմենտները /ինչպես երբեմն անումա Հովարդը` օրինակ փոխելով ֆանտաստիկ էլեմենտները գիտաֆանտաստիկով, ինչպես "Փղի Աշտարակումա"/, իրանք չեն կազմում Կոնանի աշխարհի հիմքը` ու ինքը մեկա Կոնան կմնա:

    Ասելա թե, եթե բարձր ֆենթեզիում հեքիաթային էլեմենտները կազմում են գլխավոր ճաշատեսակը, ցածրում համեմունքի դեր են կատարում:
    Վերջին խմբագրող՝ Leo Negri: 29.01.2011, 22:46:
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

  9. #6
    Պատվավոր անդամ Malxas-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    29.09.2010
    Գրառումներ
    2,011
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ժողովուրդ էս գրածները որ կարդում եմ գալիս եմ եզրակացության, որ ես էլ եմ ֆենտեզի գրել: Չգիտեմ բարձր ֆենտեզի է թե ցածր, բայց ֆենտեզի է: Գործողությունները հորինված աշխարհում են տեղի ունենում, բոլոր հերոսները սկզբից մինչև վերջ հորինված են (կարող եմ երդվել) ու բացի այդ... Մեջը լիքը փիլիսոփայական մտքեր կան (Պլատոնը կնախանձեր) , համ էլ կյանք է սովորեցնում (Կոնֆուցիոսն իմ աշակերտն է եղել) ու նման լիքը բաներ: Իսկ եթե հանկարծ ասեք, որ դա ֆենտեզի չէ, կզղջաք դրա համար

  10. #7
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ժողովուրդ էս գրածները որ կարդում եմ գալիս եմ եզրակացության, որ ես էլ եմ ֆենտեզի գրել: Չգիտեմ բարձր ֆենտեզի է թե ցածր, բայց ֆենտեզի է: Գործողությունները հորինված աշխարհում են տեղի ունենում, բոլոր հերոսները սկզբից մինչև վերջ հորինված են (կարող եմ երդվել) ու բացի այդ... Մեջը լիքը փիլիսոփայական մտքեր կան (Պլատոնը կնախանձեր) , համ էլ կյանք է սովորեցնում (Կոնֆուցիոսն իմ աշակերտն է եղել) ու նման լիքը բաներ: Իսկ եթե հանկարծ ասեք, որ դա ֆենտեզի չէ, կզղջաք դրա համար
    Է բա տպագրի, այ մարդ!
    Սաունդթրեքի համար դիմի, նենց 50 cent-անոց սաունդթրեք դզենք փչենք, բեսթսելլեր դառնա!
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

  11. #8
    Պատվավոր անդամ Malxas-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    29.09.2010
    Գրառումներ
    2,011
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեջբերում Leo Negri-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Է բա տպագրի, այ մարդ!
    Սաունդթրեքի համար դիմի, նենց 50 cent-անոց սաունդթրեք դզենք փչենք, բեսթսելլեր դառնա!
    Վախ ես քու կամեցող կյանքին մեռնեմ

    Անպայման կտպագրեմ էս տարվա ընթացքում, իսկ առայժմ ստեղծագործողների բաժնում եմ տեղադրել

  12. #9
    nocturnus Հայկօ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    22.08.2008
    Գրառումներ
    8,423
    Բլոգի գրառումներ
    4
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեջբերում Rhayader-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Լյով, խառնել ես: Բարձր ֆենտեզին, եթե ճիշտ եմ հիշում, լրիվ հորինված աշխարհում տեղի ունեցողն ա, ցածրն՝ իրական աշխարհի ինչ-որ ժամանակահատված, ավելացրած ֆենտեզի տարրեր:
    +1: Ես էլ եմ միշտ նույն կերպ տարաբաժանել բարձր ու ցածր ֆենտզիները (դե, կարելի ա ասել՝ սա հենց «դասագրքային», ամենաընդունված բաժանումն ա): Ուղղակի հաճախ շատ բարդ ա լինում կոնկրետ գիրքը որևէ ենթաժանրում դասելը: Նույն «Մատանիների տիրակալը» համարվում ա դասական բարձր ֆենտզիի օրինակ, սակայն, ամեն դեպքում, էնքան էլ կտրված չի իրականին մոտ սեթինգից, ինչքան զանազան քայլող ծառերն ու հին դևերը փորձում են ցույց տալ: Հիմքում մեր իրականությունն է, չէ՞. թագավորներ, իշխանության համար պայքար, տոլերանտություն, մշակութային շոկ (հեղինակն էլ ա նույնը նշել, եթե չեմ սխալվում)... Միանշանակ չի, իհարկե, շատ վիճելի ա, բայց նման մեկնաբանություն էլ ա կարելի տալ: Պրատչետի «Տափակ աշխարհի» շարքը (Discworld), կարծես թե, հենց էն ա, ինչը ի սկզբանե մեր աշխարհի հետ ոչ մի առնչություն չի կարող ունենալ, բայց ամեն քայլափոխի էնպիսի նուրբ ու ընտիր հղումների ես հանդիպում դեպի էս կողմ, որ ուղղակի չես կարող կարդալիս քո իրականությունից կտրվես ու լրիվ սուզվես գրքում ստեղծած իրականության մեջ (մենակ մեր աբորիգեն բուսակերների «ձվերը չծնված ճուտիկների լեշերն են» լոզունգի հիշատակումը ինչ ասես արժի ): «Հարրի Պոտերն» էլ ա բարդ դեպք, չնայած ավելի շատ ցածր ա, կամ ավելի ճիշտ՝ գնալով ցածրանում ա... Կամ ի՞նչ կարելի ա ասել, օրինակ, «Ամբերի ժամանակագրության» մասին: Բարձր ա՞, թե՞ ցածր: Ըստ ամենայնի՝ ավելի շատ ցածր ա, քան թե բարձր, բայց երբ գործողությունները լրիվ տեղափոխվում են Միակ Քաղաք, էդ մասին նույնիսկ չես էլ հիշում: Սապկովսկու «Գերալտը» հաստատ լրիվ համապատասխանում ա բարձր ֆենտզիի բոլոր չափանիշերին, բայց միջի բոլոր կրքերը, մոտիվացիաները, փոխհարաբերությունները և այլն էնքա՜ն կպած են մեր աշխարհին, որ մնացած արծաթե թրերը, էլիքսիրները, զանազան մանտիկորներն ու սկոյատա'էլները ուղղակի փոխարինում են, ասենք, M4 ավտոմատներին ու արաբ ահաբեկիչներին. հիմքը մեկին մեկ նույնն ա:

    Իմ կարծիքով՝ հարյուր տոկոսանոց ցածր ֆենտզի կարելի ա համարել, օրինակ, Լուկյանենկոյի «Պահակախմբերի» շարքը: Ամեն դեպքում՝ ինձ համար բարձրի ու ցածրի բաժանողը ավելի շատ գործող անձանց մոտիվացիաներն են, հարաբերությունները, մտածելակերպերը, ընդհանուր ֆաբուլան ա և այլն, քան թե թուր/ատրճանակ հարաբերակցությունը կամ միջնադարյան/ժամանակակից սեթինգը: Այսինքն էն խմորումները, որ մեր աշխարհում էլ կարող էին տեղի ունենալ, ցածր են, իսկ էն զարգացումները, որ առանց հնարովի-կախարդական տարրերի ուղղակի չէին էլ կարող լինել, բարձր են. իսկ մնացածը ուղղակի դեկորացիա ա: Համ էլ իսկական, լավ ֆենտզի կարդալիս երբեք թույլ չեմ տալիս, որ նման մանր-մունր հարցերը գրքի կայֆը փչացնեն : Էդ բաժանումը հարյուրերորդական նշանակություն ունի:
    Վերջին խմբագրող՝ Հայկօ: 29.01.2011, 23:05:
    DIXI
    carpe noctem

  13. Գրառմանը 3 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Yellow Raven (30.01.2011), Ռուֆուս (29.01.2011), Տրիբուն (31.01.2011)

  14. #10
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Նույն «Մատանիների տիրակալը» համարվում ա դասական բարձր ֆենտզիի օրինակ, սակայն, ամեն դեպքում, էնքան էլ կտրված չի իրականին մոտ սեթինգից, ինչքան զանազան քայլող ծառերն ու հին դևերը փորձում են ցույց տալ:
    Հիմքում Վալինորնա: Վալինորից ալտերնատիվ աշխարհ/սեթթինգ դժվարա հորինել:

    Պրատչետի «Տափակ աշխարհի» շարքը (Discworld), կարծես թե, հենց էն ա, ինչը ի սկզբանե մեր աշխարհի հետ ոչ մի առնչություն չի կարող ունենալ, բայց ամեն քայլափոխի էնպիսի նուրբ ու ընտիր հղումների ես հանդիպում դեպի էս կողմ, որ ուղղակի չես կարող կարդալիս քո իրականությունից կտրվես ու լրիվ սուզվես գրքում ստեղծած իրականության մեջ (մենակ մեր աբորիգեն բուսակերների «ձվերը չծնված ճուտիկների լեշերն են» լոզունգի հիշատակումը ինչ ասես արժի ):
    Էլի բարձրա: Նարնիայում էլ հղումներ կան դեպի քրիստոնեական դիցաբանություն, էդ իրան ցածր չի դարձնում: Իսկ Dark Tower-ում հերոսները երբ չեն ալարում, գալիս են մեր աշխարհ, ու մի դրվագում նույնիսկ Սթիվեն Քինգին են հանդիպում ու մահից փրկում:

    «Հարրի Պոտերն» էլ ա բարդ դեպք, չնայած ավելի շատ ցածր ա, կամ ավելի ճիշտ՝ գնալով ցածրանում ա...
    Հոգվարթսը դասական աշխարհա աշխարհի մեջ` հետևաբար ինքը բարձրա:
    Թեկուզ ամենադժվար դեպքերից մեկնա, իրոք:

    Կամ ի՞նչ կարելի ա ասել, օրինակ, «Ամբերի ժամանակագրության» մասին: Բարձր ա՞, թե՞ ցածր: Ըստ ամենայնի՝ ավելի շատ ցածր ա, քան թե բարձր, բայց երբ գործողությունները լրիվ տեղափոխվում են Միակ Քաղաք, էդ մասին նույնիսկ չես էլ հիշում:
    Տիպիկ բարձր` նամանավանդ երբ մեյդան են ընկնում Քաոսի Տիրույթները:

    Սապկովսկու «Գերալտը» հաստատ լրիվ համապատասխանում ա բարձր ֆենտզիի բոլոր չափանիշերին, բայց միջի բոլոր կրքերը, մոտիվացիաները, փոխհարաբերությունները և այլն էնքա՜ն կպած են մեր աշխարհին, որ մնացած արծաթե թրերը, էլիքսիրները, զանազան մանտիկորներն ու սկոյատա'էլները ուղղակի փոխարինում են, ասենք, M4 ավտոմատներին ու արաբ ահաբեկիչներին. հիմքը մեին մեկ նույնն ա:
    Էլի բարձր:
    Իրականում, Հայկո, դասակարգման հիմքում ընկած չի քո սուբյեկտիվ ընկալումը կամ սյուժեի ընթացքի մոտ լինելը իրական աշխարհի սյուժեներին: Դասակարգման հիմքում ընկած պրինցիպները մի քիչ ուրիշ են: Էդ ոնց որ ասես` սնդիկը մետաղ չի, որովհետև հեղուկա, իսկ հեղուկ բաները ինձ մետաղ չեն հիշացնում:

    Իմ կարծիքով՝ հարյուր տոկոսանոց ցածր ֆենտզի կարելի ա համարել, օրինակ, Լուկյանենկոյի «Պահակախմբերի» շարքը
    Ցածրա, ահամ: Զուտ նրա պատճառով, որ միջի աշխարհը ալտերնատիվ չի:

    Ամեն դեպքում՝ ինձ համար բարձրի ու ցածրի բաժանողը ավելի շատ գործող անձանց մոտիվացիաներն են, հարաբերությունները, մտածելակերպերը, ընդհանուր ֆաբուլան ա և այլն, քան թե թուր/ատրճանակ հարաբերակցությունը կամ միջնադարյան/ժամանակակից սեթինգը: Այսինքն էն խմորումները, որ մեր աշխարհում էլ կարող էին տեղի ունենալ, ցածր են, իսկ էն զարգացումները, որ առանց հնարովի-կախարդական տարրերի ուղղակի չէին էլ կարող լինել, բարձր են. իսկ մնացածը ուղղակի դեկորացիա ա:
    Կրկնվեմ` բաժանումը բարձրի/ցածրի կախված չի մոտիվացիաներից, հարաբերություններից, մտածելակերպից և այլն: Նույն Սթիվեն Քինգի "Gunslinger"-ը բարձ ֆենթեզիա, չնայած միջի սաղ մոտիվացիաները անասելի մոտ են մեր աշխարհին, իսկ ամբողջ յոթ գրքի ընթացքում քիչա մնում իրար վրա նռնականետներից կրակեն, նենց են վառռռում:
    Միակ վիճելի դեպքը Մատանիների Տիրակալիննա` բայց ստեղ Վալինորի առկայությունը իրան անվիճելի դասումա բարձր ֆենթեզիի` նույնիսկ չնայած այն փաստի, որ Թոլքինը համարում էր, որ Միդլերթը մեր աշխարհի վաղեմի անցյալնա: Իսկ այ Կոնանի վաղեմի անցյալում նման "ուրիշ աշխարհ" չկա, դրա համար էլ ցածրա:
    Վերջին խմբագրող՝ Leo Negri: 29.01.2011, 23:25:
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

  15. #11
    Սկսնակ անդամ Barekendan-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.01.2011
    Գրառումներ
    61
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ես գիտեի ցածր ֆենթզին էտպես ա կոչվում , որովհետև մեջը լիքն են մկանոտ տղամարդիկ, մերկ կանայք, դաժանություն ու նման լայն մասսաներին հրապուրող բաներ:
    ______________________________________________________________________
    Ոչ բոլոր թափառողներն են մոլորված...

  16. #12
    Exterminate Rhayader-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.09.2006
    Հասցե
    Մակոնդո
    Տարիք
    38
    Գրառումներ
    6,277
    Բլոգի գրառումներ
    21
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեջբերում Հայկօ-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    +1: Ես էլ եմ միշտ նույն կերպ տարաբաժանել բարձր ու ցածր ֆենտզիները (դե, կարելի ա ասել՝ սա հենց «դասագրքային», ամենաընդունված բաժանումն ա): Ուղղակի հաճախ շատ բարդ ա լինում կոնկրետ գիրքը որևէ ենթաժանրում դասելը: Նույն «Մատանիների տիրակալը» համարվում ա դասական բարձր ֆենտզիի օրինակ, սակայն, ամեն դեպքում, էնքան էլ կտրված չի իրականին մոտ սեթինգից, ինչքան զանազան քայլող ծառերն ու հին դևերը փորձում են ցույց տալ: Հիմքում մեր իրականությունն է, չէ՞. թագավորներ, իշխանության համար պայքար, տոլերանտություն, մշակութային շոկ (հեղինակն էլ ա նույնը նշել, եթե չեմ սխալվում)... Միանշանակ չի, իհարկե, շատ վիճելի ա, բայց նման մեկնաբանություն էլ ա կարելի տալ: Պրատչետի «Տափակ աշխարհի» շարքը (Discworld), կարծես թե, հենց էն ա, ինչը ի սկզբանե մեր աշխարհի հետ ոչ մի առնչություն չի կարող ունենալ, բայց ամեն քայլափոխի էնպիսի նուրբ ու ընտիր հղումների ես հանդիպում դեպի էս կողմ, որ ուղղակի չես կարող կարդալիս քո իրականությունից կտրվես ու լրիվ սուզվես գրքում ստեղծած իրականության մեջ (մենակ մեր աբորիգեն բուսակերների «ձվերը չծնված ճուտիկների լեշերն են» լոզունգի հիշատակումը ինչ ասես արժի ): «Հարրի Պոտերն» էլ ա բարդ դեպք, չնայած ավելի շատ ցածր ա, կամ ավելի ճիշտ՝ գնալով ցածրանում ա... Կամ ի՞նչ կարելի ա ասել, օրինակ, «Ամբերի ժամանակագրության» մասին: Բարձր ա՞, թե՞ ցածր: Ըստ ամենայնի՝ ավելի շատ ցածր ա, քան թե բարձր, բայց երբ գործողությունները լրիվ տեղափոխվում են Միակ Քաղաք, էդ մասին նույնիսկ չես էլ հիշում: Սապկովսկու «Գերալտը» հաստատ լրիվ համապատասխանում ա բարձր ֆենտզիի բոլոր չափանիշերին, բայց միջի բոլոր կրքերը, մոտիվացիաները, փոխհարաբերությունները և այլն էնքա՜ն կպած են մեր աշխարհին, որ մնացած արծաթե թրերը, էլիքսիրները, զանազան մանտիկորներն ու սկոյատա'էլները ուղղակի փոխարինում են, ասենք, M4 ավտոմատներին ու արաբ ահաբեկիչներին. հիմքը մեկին մեկ նույնն ա:

    Իմ կարծիքով՝ հարյուր տոկոսանոց ցածր ֆենտզի կարելի ա համարել, օրինակ, Լուկյանենկոյի «Պահակախմբերի» շարքը: Ամեն դեպքում՝ ինձ համար բարձրի ու ցածրի բաժանողը ավելի շատ գործող անձանց մոտիվացիաներն են, հարաբերությունները, մտածելակերպերը, ընդհանուր ֆաբուլան ա և այլն, քան թե թուր/ատրճանակ հարաբերակցությունը կամ միջնադարյան/ժամանակակից սեթինգը: Այսինքն էն խմորումները, որ մեր աշխարհում էլ կարող էին տեղի ունենալ, ցածր են, իսկ էն զարգացումները, որ առանց հնարովի-կախարդական տարրերի ուղղակի չէին էլ կարող լինել, բարձր են. իսկ մնացածը ուղղակի դեկորացիա ա: Համ էլ իսկական, լավ ֆենտզի կարդալիս երբեք թույլ չեմ տալիս, որ նման մանր-մունր հարցերը գրքի կայֆը փչացնեն : Էդ բաժանումը հարյուրերորդական նշանակություն ունի:
    Դե դրա համար էլ հիմա ֆենտեզին մի քանի կտրվածքով են բաժանում. մի կողմից՝ բարձր ու ցածր, մյուս կողմից՝ ենթաժանրային (epic, sword-and-sorcery, urban, historical և այլն), ընդ որում՝ որոշ ենթաժանրեր էքսկլյուզիվորեն բարձր կամ ցածր ֆենտեզիին են պատկանում (օրինակ՝ urban ու historical ֆենտեզիները ցածր ֆենտեզիի մենաշնորհն են): Այլ կերպ ասած, եթե վհուկները սկսում են ցախավելների վրա թռվռալ ձեր քաղաքում, ցածր ֆենտեզի է: Եթե վհուկի ցախավելին նստում ու ընկնում ես Յեսսիմոր երևակայական երկիրը, ուրեմն հիբրիդային ոճի հետ գործ ունես (եթե, իհարկե, ֆենտեզիային բնույթի գործողությունները երկու վայրերում էլ տեղի են ունենում. հակառակ դեպքում, ինչպես Միխաել Էնդեի «Անվերջանալի Պատմություն» գրքում, բարձր ֆենտեզի է): Եթե վհուկներն ու ցախավելներն ի սկզբանե երևակայական Յեսսիմոր տեղում են, ապա բարձր ֆենտեզի է:
    Նաև բաժանվում են տարիքային խմբերի. juvenile (Diana Wynne Jones, "Howl's Moving Castle"), teen (JK Rowling, "Harry Potter"), young adult (այս տարիքային խմբից բան չեմ կարդացել, բայց հաճախ կցվում է teen-ին), adult (Neil Gaiman, "American Gods"), bildungsroman (ցանկացածը, որտեղ երիտասարդ կամ երեխա հերոսը մեծանում է ու հասուն, եթե ոչ ծեր տարիքի հասնում):
    "Sir, do you have a moment to talk about our lords and saviors the Daleks?"

    Voice of the Nightingale - իմ բլոգը

  17. #13
    Exterminate Rhayader-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.09.2006
    Հասցե
    Մակոնդո
    Տարիք
    38
    Գրառումներ
    6,277
    Բլոգի գրառումներ
    21
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեջբերում Leo Negri-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Հիմքում Վալինորնա: Վալինորից ալտերնատիվ աշխարհ/սեթթինգ դժվարա հորինել:
    Դու հլա քրիստոնյաներին հարցրու, արդյո՞ք Վալինորը մեր աշխարհի հետ կապ չունի
    "Sir, do you have a moment to talk about our lords and saviors the Daleks?"

    Voice of the Nightingale - իմ բլոգը

  18. #14
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ես գիտեի ցածր ֆենթզին էտպես ա կոչվում , որովհետև մեջը լիքն են մկանոտ տղամարդիկ, մերկ կանայք, դաժանություն ու նման լայն մասսաներին հրապուրող բաներ:
    Հիմքում գլխավորապես ընկածա, կրկնվեմ`

    -արդյոք աշխարհը իրականա, բայց իրացիոնալ, մոգական հիմքեր ունի, հիմնվածա մոգական կանոնների վրա /Սիլմարիլիոն, Մատանիների Տիրակալ/
    -կամ երկրորդականա /երբեմն առաջնային` Ամբեռի նման/ ու իրացիոնալ, ու գոյություն ունի իրականից անկախ /Նարնիա, Ամբեռ, Մելնիբոնե/
    -կամ երկրորդականա ու իրացիոնալ, ու գոյություն ունի իրականի ներսում /Հոգվարթս/


    Դու հլա քրիստոնյաներին հարցրու, արդյո՞ք Վալինորը մեր աշխարհի հետ կապ չունի
    Դե եթե քրիստոնյաներին լսենք, արի Նարնիան էլ սկսենք դասել ցածր ֆենտեզիի, Մուրքոքի գրքերի մի մասն էլ /դե որտեղ Լուցիֆեր, Սատանա, կամ Ստալինին հիշացնող /Ստալնիկով, եթե չեմ սխալվում/ կերպարներ կան/:
    Վերջին խմբագրող՝ Leo Negri: 29.01.2011, 23:38:
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

  19. #15
    Պատվավոր անդամ Leo Negri-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    04.03.2010
    Գրառումներ
    811
    Բլոգի գրառումներ
    98
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    որոշ ենթաժանրեր էքսկլյուզիվորեն բարձր կամ ցածր ֆենտեզիին են պատկանում (օրինակ՝ urban ու historical ֆենտեզիները ցածր ֆենտեզիի մենաշնորհն են):
    Այդպես չէ: Մարտինի "Սառույցի ու Հրո Երգը" որոշակի չափով հիմնված է Վարդերի Պատերազմի դեպքերի և դեմքերի ու միջնադարյան Բրիտանիայի վրա /Լաննիստերներ-Լանքաստերներ, Ադրիանի պատ/, բայց տիպիկ բարձր ֆենթեզիի պատկանող գործա:
    The chattering mind provides the major obstacle to achieving magical intent. Only those who can learn how to switch off the internal dialogue can succeed with magic. If you can stop thinking you can do almost anything. - Peter J. Carroll, Octavo: A Sorcerer-Scientist’s Grimoire

Էջ 1 8-ից 12345 ... ՎերջինըՎերջինը

Թեմայի մասին

Այս թեման նայող անդամներ

Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)

Էջանիշներ

Էջանիշներ

Ձեր իրավունքները բաժնում

  • Դուք չեք կարող նոր թեմաներ ստեղծել
  • Դուք չեք կարող պատասխանել
  • Դուք չեք կարող կցորդներ տեղադրել
  • Դուք չեք կարող խմբագրել ձեր գրառումները
  •