User Tag List

Ցույց են տրվում 1 համարից մինչև 11 համարի արդյունքները՝ ընդհանուր 11 հատից

Թեմա: Ալան Ֆրոմ․ «Այբուբեն ծնողների համար»

Համակցված դիտում

Նախորդ գրառումը Նախորդ գրառումը   Հաջորդ գրառումը Հաջորդ գրառումը
  1. #1
    Երջանիկ մամա Cassiopeia-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    30.08.2006
    Հասցե
    Yerevan, Armenia, Armenia
    Տարիք
    45
    Գրառումներ
    3,759
    Բլոգի գրառումներ
    5
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալան Ֆրոմ․ «Այբուբեն ծնողների համար»

    Ինչպե՞ս սովորեցնել երեխային օգտվել զուգարանից

    Փոքրիկները պետք է սովորեն այդ, նրանք պետք է հասկանան, որ աղիքներն ու միզապարկը պետք է դատարկել զուգարանում։ Շատ ծնողների համար այդ խնդիրը, ինչպես պարզվում է, շատ ավելի դժվար է, քան կարող է թվալ։ Այստեղ կարող է երկու պատճառ լինել՝ կամ նրանք զզվում են վատ հոտից և կեղտոտ խանձարուրի տեսքից, կամ չեն ցանկանում, որ իր երեխան զարգա¬ցումով հետ մնա մյուս երեխաներից։ Սովորաբար մեր ինքնասիրությունը վիրավորվում է, երբ հետ ենք մնում այնտեղ, որտեղ ուրիշներն արդեն հաջողության են հասել։
    Մեզնից ոմանք իրենց անհաջողությունը բացատրում են փոքրիկի անփութությամբ, ամեն ինչ հակառակն անելու նրա հակումով։
    Երեխային զուգարան են տանում, իսկ այնտեղ ոչինչ տեղի չի ունենում։ Բայց հենց որ նրան հագցնում են, խնդրե՜մ, շալվարիկն արդեն լիքն է։ Նման վարքն, անշուշտ, մեզ կարող է հուսահատեցնել, և շատ դժվար է երեխային չկշտամբելը, բայց նկատողությունները միայն մի արդյունք են տալիս, փչացնում են երեխայի հետ մեր ունեցած հարաբերությունները։
    Ահա թե ինչու զուգարանից օգտվելու սովորությունը այդքան կարևոր է։ Բայց բանն այստեղ արդյունքը չէ. վաղ թե ուշ երեխան ամեն ինչ կսովորի անկախ այն բանից՝ մենք դրան սովորեցնում ենք, թե ոչ։ Բոլորս էլ նույն ճանապարհն ենք անցել։ Ավելի կարևոր է ուշադրություն դարձնել հարցի այլ կողմի վրա. երեխայի վրա ինչպե՞ս են ազդում մեր խրատները։ Կարճ ասած, այն եղանակը, որով մեր երեխաներին սովորեցնում ենք օգտվել զուգարանից, սերտորեն կապված է անձի զարգացման հետ։
    Կարող է տարօրինակ թվալ, բայց փորձով բազմիցս ստուգված փաստ Է, որ մինչև որոշակի տարիք երեխաներին իրենց թաց շալվարիկները բոլորովին Էլ չեն անհանգստացնում –. Այն երեխան, որը մոտենում Է մեզ և հայտնում, թե իր հետ ինչ Է պատահել, այնքան Էլ նորմալ երեխա չէ։ Երեխաների մեծ մասը շարունակում է իր զբաղմունքը, նույնիսկ չնկատելով այդ «դժբախտությանը»։ Երեխաները սովորաբար հետաքրքրասիրություն են հանդես բերում այդ գործի նկատմամբ, հետազոտում են այն և նույնիսկ առանց զզվանքի կարող են ձեռք տալ իրենց կղկղանքին։
    Իսկ երբ մենք նրանց ստիպում ենք զուգարան գնալ, այսինքն օգտվել որոշակի տեղից և անոթից, ապա, ուշադրություն դարձրեք, նրանց վզին ենք փաթաթում մեր տեսակետը։ Ամենից առաջ այդ մենք ենք մտահոգված, որ երեխան չկեղտոտվի, այլ ոչ թե ինքը։ Հենց այս հանգամանքն էլ սովորեցնելու գործը դժվար է դարձնում։ Բացի այդ, մինչև երեխայի մեկ տարեկան - մեկ տարեկան երկու ամսական դառնալը, փոքրիկի անալային (հետանցքի) մկանները շատ թույլ են լինում և նա ի վիճակի չէ կառավարել դրանց շարժումները։ Այնպես որ, այդ տարիքում երեխաներին զուգարանից օգտվել սովորեցնելը ոչ միայն դժվար է, այլև պարզապես անհնարին։ Անկասկած, դուք լսել եք որոշ մայրերի պատմություններն այն մասին, թե իրենց երեխաներն արդեն 10 ամսականից սովորել են այդպես վարվել։ Բայց նման դեպքերում արդյունքը միայն մոր շնորհիվ է ձեոք բերվել, նա քիչ ուժեր ու ժամանակ չի ծախսել, որպեսզի սովորի անհրաժեշտ պահին բռնել փոքրիկին։ Որպես կանոն, այդպիսի մայրերն իրենց երեխաներին այլ առումներով ևս ժամանակից շուտ հաջողություններ են ակնկալում։ Քանի որ երեխան նկատելի արդյունքի է հասել այնպիսի կարևոր հարցում, ինչպիսին իր աղիքների աշխատանքը հսկելն է, ապա մայրը սկսում է արագ հաջողությունների սպասել նաև փոքրիկի վարքի զարգացման մեջ։ Եվ արդյունքում նա կսկսի փոքրիկին մեղադրել մի բանում, ինչում նա մեղավոր չէ։
    Ի՞նչ է տեղի ունենում, երբ փորձում ենք զուգարանից օգտվել սովորեցնել այնպիսի մի փոքրիկի, որը ֆիզիկապես և գիտակցության զարգացման աստիճանով դեռ պատրաստ չէ դրան։ Ամենից առաջ մենք զզվեցնում ենք նրան։ Երբ մենք լրջորեն սկսում ենք կրկնել ու պարտադրել մեր փորձերը, երեխան զայրանում է, իսկ երբ նա չի լսում մեզ, մենք կորցնում ենք ինքնատիրապետումը.– Մեր հարաբերությունները լարված են դառնում, ճիշտ այնպես, ինչպես և մնացած դեպքերում, երբ մենք մի բան ենք ցանկանում, իսկ նա՝ այլ բան։ Բանն այն է, որ նստեցնելով գիշերանոթին, զուգարանում ավելի երկար պահելով, քան ինքն է ուզում, անընդհատ հիշեցնելով երեխային, որ պետք է նստել գիշերանոթին, և չթողնելով, որ նա որևէ այլ գործով զբաղվի, մենք վարվում ենք ճիշտ այնպես, ինչպես և մնացած դեպքերում, երբ սովորեցնում ենք անվերապահորեն հնազանդվել մեզ։ Բայց այստեղ ևս երեխան չի հասկանում, թե մենք ինչու ենք մեզ այդպես պահում։ Տվյալ իրադրության մեջ վարքի այդ եղանակը սխալ է՝ անկախ նրա տված արդյունքից։ Մենք կոնֆլիկտային վիճակ ենք ստեղծում և փչացնում ենք երեխայի հետ մեր փոխհարաբերությունները, իսկ նա միայն մի բան է հասկանում, մենք բոլորովին հաշվի չենք առնում իր ցանկությունները։ Եվ ստացվամ է այնպես, որ մենք ոչ այնքան սովորեցնում ենք նրան մեր ցանկություններն իրենը դարձնել, որքան՝ վարվել այնպես, ինչպես մենք ենք հրամայում։
    Երեխայի գիշերանոթին նստեցնելը շատ ավելի շուտ, քան պետք է, նույնպես սխալ է։ Չի կարելի չափազանցության մեջ ընկնել, ավելի լավ Է ձգտել ճիշտ հասկանալ, թե նա արդյոք ժամանակին Է ցանկանում նստել գիշերանոթին, թե ոչ։ Ինչպես ասացինք, երբեմն ծնողների համառությունն ու խստությանը պայմանավորված են կեղտի նկատմամբ զզվանքով։ Նման վերաբերմունքը, հատկապես երբ այն դրսևորվում Է գրգրվածությամբ ու անհամբերությամբ, երբեք չի կարող հասկանալի լինել երեխայի համար։
    Կարևոր Է նկատի ունենալ, որ կղկղանքների նկատմամբ վերաբերմունքը վաղ թե ուշ տեղափոխվելու Է այլ առարկաների վրա։ Այդպիսին Է մեր հոգեկանի առանձնահատկությունը –. Բոլորին լավ հայտնի Է բոլոր մարդկանց հատուկ այդ առանձնահատկությունը՝ որևէ երևույթի նկատմամբ վերաբերմունքի կայունությունը, զգացմունքների տևականությունը։ Պատահական չէ. որ մենք մեր ծանոթների մասին ասում ենք. «Նա ամեն ինչում այդպիսին է» կամ «նա միշտ այդպես է վարվում»։ Ահա թե ինչու այն երեխան. որին սկսել են շատ վաղ տարիքից դաստիարակել, սովորաբար գերդաստիարակված է լինում։ Տվյալ դեպքում դա նշանակում է, որ փոքրիկին մենք սովորեցնում ենք ճիշտ վերաբերմունք ունենալ ոչ միայն աղիքներն ազատելու, այլև ուրիշ երևույթների նկատմամբ։ Հենց որ երեխան սովորում է օգտվել զուգարանից և մաքրասեր է դառնում, նա կարող է չափից ավելի ճշտապահ, նույնիսկ մանրախնդիր դառնալ նաև հարյուրավոր այլ գործերում։ Իսկ դա, իր հերթին, կարող է չափազանցված ձևեր ընդունել, որի հետևանքով լարվածությունն ավելի կուժեղանա և ծնողների առջև լրացուցիչ դժվարություններ կծագեն։ Տունը կառավարելն անհամեմատ ավելի դժվար է, եթե այնտեղ ամեն մի մոխրաման միշտ պետք է փայլի, կարծես նոր գնված լինի։ Այստեղ նույնպես շատ ավելի մեծ ջանքեր կպահանջվեն, մինչև մենք ամեն ինչում իդեալական կարգ ու կանոն կստեղծենք։
    Սակայն չի կարելի կարծել, թե իբր միայն զուգարանից օգտվելու հմտություններ սովորեցնելը լրիվ կանխորոշում է երեխայի վարքի բնույթը։ Բայց այն կարող է ելման կետ ծառայել մի շարք միտումների համար, որոնք արդեն նկատվում են այլ հարցերում։ Այլ կերպ ասած, թեև զուգարանից օգտվել սովորեցնելը միայն վարքի որոշակի ուղղության ձևավորման սկիզբն է, այլ իրադարձություններ կարող են ամրապնդել այդ գիծը և ժամանակի ընթացքում շատ ամուր դարձնել։ |

    Ի՞նչ կարելի է անել այս կապակ¬ցությամբ։ Ամենից առաջ պետք է նկատի ունենալ, որ քանի դեռ երեխան 13-14 ամսական չի դարձել, նրան հնարավոր չէ զուգարանից օգտվել սովորեցնել։ Իսկ եթե ցանկանում ենք համոզվել, որ նա կարողանում է կառավարել իր ցանկությունները, ևս մի փոքր պետք է սպասենք՝ մինչև նրա 17-18 ամսական դառնալը։ Միզապարկը վերահսկելը մի փոքր ավելի ուշ է սկսվում, ուրեմն այդ մասին պետք է անհանգստանալ ավելի ուշ –. Քանի որ զուգարանից օգտվել սովորելու փուլում երեխան արդեն քայլելու է, ապա այլևս գիշերանոթ օգտագործելու կարիք չկա։ Սովորական զուգարանակոնքիի վրա դրված հատուկ նստատեղը այդ հմտության ամրապնդման գործին ավելի շատ օգուտ կբերի։
    Ամեն դեպքում երեխային զուգարանում շատ երկար պահել չի կարելի. 10 րոպեն միանգամայն բավական է։ Բացի այդ, օգտակար է այդ զբաղմունքը խաղի վերածել։ Երբ ամեն ինչ հաջող է ավարտվում, արժե նույնիսկ մի քիչ ծափահարել։ Իսկ եթե ոչ, ապա քնքշանքով թփթփացրեք փոքրիկի ուսին և ասացեք, որ նա մեզ կուրախացնի հաջորդ անգամ։ Եթե երեխայի հետ մեր հարաբերությունները առաջվա նման բարեկամական մնան, ապա վաղ թե ուշ նա կհասկանա, թե ինչի ենք ձգտում մենք, և կջանա մեզ հաճույք պատճառել։ Մեր ցանկությունը կդառնա նաև իր ցանկությունը, և նա գոհ կլինի, որ արեց այնպես, ինչպես ցանկանում էինք միաժամանակ և՛ մենք, և՛ ինքը։ Այդ ամենի համար կարող է որոշ ժամանակ պա¬հանջվել։ Եվ այստեղ ամենագլխավորը համբերությունն է, ինչպես նաև բնական կարիքներին չափից ավելի մեծ նշանակություն չտալը:
    Իհարկե հեշտությամբ կարելի է նաև վհատվել։ Օրինակ, տիկին Ս.-ն իր երեխային սկսեց զուգարանից օգտվել սովորեցնել, երբ նա հազիվ 1տ. 2 ամսական էր դարձել։ Տասն ամիս անց նա դեռևս ծանր պատերազմ էր մղում երեխայի դեմ։ Այդ կինը պետք է իմանար. որ երեխային զուգարանից օգտվել պետք է սովորեցնել 2-ից 3 տարեկանի միջև ընկած ժամանակահատվածում, այլ ոչ թե մեկ կամ մեկուկես տարեկանում։
    Այս գործում մի փոքր հետ մնալը սովորաբար հոգեբանական ոչ մի խնդիր չի ստեղծում։ Դա այն հարցն է, որի լուծմանը ավելի լավ է ձեռնամուխ լինել ուշացումով, քան վաղաժամ։

  2. Գրառմանը 2 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Safaryan (10.02.2010), Ֆոտոն (11.02.2010)

  3. #2
    Երջանիկ մամա Cassiopeia-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    30.08.2006
    Հասցե
    Yerevan, Armenia, Armenia
    Տարիք
    45
    Գրառումներ
    3,759
    Բլոգի գրառումներ
    5
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալան Ֆրոմ․ «Այբուբեն ծնողների համար»

    «Չի՛ կարելի»


    Եթե ամեն անգամ, երբ «չի կարելի» ենք ասում, մի հսկայական զանգ հնչեր, կարծում եմ, այդ աղմուկին մենք չէինք դիմանա։ Այնուամենայնիվ, ամեն անգամ, երբ արտասանում ենք այդ բառերը, մեր երեխաների ականջներում այն հնչում է որպես խլացնող զանգահարություն.– Հնարավո՞ր է դիմանալ դրան։ Եվ երեխաները չեն դիմանում, նրանք նեղանում են, զայրանում, գոռում, բողոքում և շատ հաճախ ավելի կամակոր դառնում։
    Միանգամայն ակնհայտ է, որ մենք՝ ծնողներս, չենք կարող թույլ տալ, որ երեխաները արհամարհեն մեր կենսափորձը, մեր պատկերացումներն այն մասին, թե ինչն է վատ և ինչը՝ լավ, ինչն է վտանգավոր և վնասակար և այլն: Իսկ ի՞նչ անել։ Մեր բառապաշարից դո՞ւրս նետենք «չի կարելի» բառերը: Իհարկե ոչ։ Չէ՞ որ երեխաներն անփորձ են, անխոհեմ, շատ բան չգիտեն, և մենք միշտ ստիպված են սովորեցնել նրանց:
    Դժբախտությունն այն է, եթե «չի կարելի»-ն օգտագործում ենք ոչ թե երեխաների սխալներն ուղղելու կամ նրանց նախազգուշացնելու, այլ միայն մեր անհամբերությունն արտահայտելու համար։ Մենք այդ բառերն արտասանում ենք գրգռված, զայրույթով, կարծես հրաման ենք արձակում։ Բայց չէ՞ որ բարեկամներն այդ ոճով չեն խոսում։
    Ծնողների մեծ մասը հասկանում է դա, բայց ստեղծված վիճակից ելք գտնել չի կարողանում։ Շատ ծնողներ հաճախ փոշմանում են, որ չափազանց շատ են երեխային «չի կարելի» ասում, որոշում են նրա հետ այլ կերպ վարվել, բայց շուտով մոռանում են ու շարունակում են նույնը։ Սեփական բնավորությունը փոխելը հեշտ չէ, ահա թե ինչու պետք Է ձգտել հասկանալ մի շարք կարևոր բաներ։
    Ամենից առաջ պետք Է հասկանալ, որ երեխան ամբողջովին իր ցանկությունների գերին Է, որոնց վրա նա որևէ իշխանություն չունի կամ գրեթե չունի։ Շատ տարիներ անհրաժեշտ կլինեն, մինչև որ նա սովորի կառավարել դրանք։ Իսկ եթե փորձենք կարճացնել այդ ժամկետը, կոպիտ սխալ թույլ կտանք։ Մեծ միամտություն կլիներ հուսալ, որ կյանքի առաջին մի քանի տարիների ընթացքում երեխային հնարավոր է սովորեցնել, որ կամավոր հրաժարվի որևէ բանից, փոխզիջման գնա, հետաձգի իր ցանկությունների իրականացումը։ ճիշտ նույն կերպ չի կարելի հուսալ, որ նրանք մեր առաջին իսկ բացատրությունից հետո կհասկանան մեր դասերը։
    Երկրորդ՝ եթե երեխային ինչ-որ հարցում պետք է մերժել, դա պետք է անել բարեկամաբար։ Նրա թույլ տված սխալն, իհարկե, պետք է ուղղել, բայց ցանկացած պարագայում պետք է պահպանել բարեկամական հարաբերությունները և չվիրավորել նրա մարդկային արժանապատվությունը։
    Երրորդ՝ «չի կարելի» բառերի սխալ օգտագործումը արգելակում է միայն երեխայի վարքը, բայց չի վերացնում նրա ցանկությունը։ Կտրուկ ձևով ասած «ոչ»-ը և «չի կարելի»-ն նրա մեջ լոկ վիրավորանք ու դառնություն են ծնում։ Եթե նույնիսկ մեզ հաջողվում է արգելել, որպեսզի երեխաներն ինչ-որ բան անեն, ավելի խելամիտ չի՞ լինի ուղղել կամ փոխել այդ գործողությունը կատարելու նրա ցանկությունը։ Բայց ինչպե՞ս։ Գլխավորապես մեղմ, հանգիստ ու համբերատար գործողությունների օգնությամբ, թե ինչու չի կարելի կամ չարժե անել այն, ինչ դուք արգելում կամ մերժում եք։ Ո՛չ, ես չեմ կարծում, թե մենք բոլորս ընդունակ ենք դրան և այն էլ՝ ցանկացած պահի։ Բայց եթե մենք, այնուամենայնիվ, փորձենք երեխաների հետ հաճախակի այդպես վարվել, անպայման կվարձատրվենք՝ եթե ոչ միանգամից, ապա գոնե որոշ ժամանակ անց։
    Միևնույն ժամանակ մի սխալվեք սպասելով, մինչև որ երեխան 5-6 տարեկան դառնա։ Սովորաբար «ոչ» և «չի կարելի» բառերը սկսում են հնչել այն օրվանից, երբ երեխան նոր-նոր է սկսել քայլել։ Ահա հենց այս պահից էլ պետք է ձեռնամուխ լինել տվյալ խնդրի լուծմանը։
    Ի վերջո, եթե դուք գտնում եք, որ ձեր բնավորությունը բացառում է երեխայի նկատմամբ թեկուզ փոքր-ինչ համբերատար ու հանգիստ լինել, ձեզ մնում է կատարել չափազանց կարևոր մի բան. քանի որ ամեն ինչ արգելելու ձեր նյարդային վարվելաձևը երեխային հանում է հավասարակշռությունից և լարում ձեր դեմ, ուրեմն ձեր սերն արտահայտելիս նրան պարգևատրեք առանձնակի քնքշանքով։

  4. Գրառմանը 5 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Amarysa (11.02.2010), Safaryan (17.02.2010), Yeghoyan (16.02.2010), Դեկադա (13.02.2010), Ֆոտոն (12.02.2010)

  5. #3
    Երջանիկ մամա Cassiopeia-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    30.08.2006
    Հասցե
    Yerevan, Armenia, Armenia
    Տարիք
    45
    Գրառումներ
    3,759
    Բլոգի գրառումներ
    5
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալան Ֆրոմ․ «Այբուբեն ծնողների համար»

    Պատկերացում սեռի մասին


    Թեև շատ փոքրիկ երեխաները, թվում է, ոչ մի պատկերացում չունեն սեռի մասին, մեզ հայտնի է, որ նրանք ոչ միայն սեռական փորձ ունեն, այլև շատ արագ այդ հարցի մասին որոշակի պատկերացում են ունենում։ Բնական է՝ մեծ մասամբ՝ սխալ։ ճիշտ այնպես, ինչպես մոտավոր են մեզ քիչ ծանոթ երևույթների մասին մեր պատկերացումները։ Ահա թե ինչու, եթե մենք չուղղենք սեռի մասին այդ սխալ պատկերացումը, երեխաների ապագա սեռական հավասարակշռվածությունը խանգարման վտանգի տակ կհայտնվի:
    Այն, ինչ տեղի է ունենում երեխաների սեռական զարգացման վաղ փուլում, ոչնչով չի տարբերվում մյուս ոլորտներում կատարվող փոփոխություններից։ Այստեղ նույնպես դժվար է ուղղել սխալները, եթե դրանք թույլ են տրվել ամենասկզբից։ Շատ հաճախ սեռի մասին երեխայի պատկերացումը ոչ մի կերպ և ոչնչով չի դրսևորվում, և դա մեզ պետք է անհանգստացնի։ Առողջ երեխաները 4-6 տարեկանում սովորաբար սեռական կյանքին վերաբերող հարցեր են տալիս կամ իրենք են որոշ հասկացություններ մեկնաբանում։ Եթե նրանք այդպես չեն վարվում, ապա ծնողներն իրենք, կարծես պատահական, պետք է այդ հարցը շոշափեն, որպես առիթ օգտագործելով, օրինակ որևէ երեխայի ծնունդ։
    Բերեմ սեռական կյանքի մասին առավել տարածված սխալ պատկերացումներից մի քանիսը, որոնք երեխաների մոտ առաջանում են կյանքի աոաջին 6 տարիներին։
    1. Աղջիկները, ինչպես նաև տղաները, հաճախ համոզված են լինում, որ կանայք նույնպես սեռական անդամ են ունենում, բայց երբ պարզում են, որ այն չկա, սկսում են մտածել, թե ինչու այն չի աճել, գուցե որևէ դժբախտությո՞ւն է պատահել։
    Աղջիկներին հաճախ անհանգստացնում Է այն հայտնագործությունը, որ իրենց մարմինն ուրիշ կառուցվածք ունի, քան տղաներինը։ Նրանք կարծում են, թե ինչ-որ դժբախտություն իրենց զրկել Է մի բանից, որ ունեն ուրիշները։ Երբեմն նրանք դրա մեջ նույնիսկ պատիժ են տեսնում։
    2. Ամենից հաճախ հանդիպող սխալ պատկերացումներից մեկը կապված Է երեխայի ծնունդի հետ։ Երեխայի իսկական ծագումը բացատրելու փոխարեն՝ ծնողները փոքրիկին ասում են, թե երեխաներին գտնում են կաղամբի գլխի մեջ, կամ նրանց իբր արագիլն Է բերում կամ Էլ խանութից են գնում։ Իսկ երբեմն, ընդհակառակը, ասում են, թե երեխաները ծնվում են, երբ երկու մարդ սիրում են իրար։ Հիշում եմ մի դեռատի աղջկա, որը բացարձակապես ոչինչ չգիտեր այն մասին, թե որտեղից են հայտնվում երեխաները։ Նա սեռական կապի մեջ էր մի տղամարդու հետ, բայց իր հղիությունը ոչ մի կերպ այդ կապով չէր բացատրում։ Աղջիկը համոզված էր, որ իրեն ոչ մի վտանգի չէր ենթարկում, չէ՞ որ ինքը սիրահարված չէ այդ մարդուն։
    3. Բոլոր երեխաները սովորաբար կարծում են. թե իբր երեխան գտնվում է մոր ստամոքսում և հետո, դուրս է գալիս անալային անցքից։ Նրանք դեռ երկար ժամանակ չեն հասկանում, թե ինչի համար են անալային անցքն ու հեշտոցը։
    4. Շատ հազվադեպ, երբ երեխաները ծնողներին տեսնում են սեռական հարաբերություն ունենալիս, տեղի ունեցածը նրանք ընկալում են որպես իսկական բռնություն, ոչ թե սիրո դրսևորում, այլ հոր դատաստանը մոր նկատմամբ։ 5. Այն երեխաները, որոնք ամոթի չափազանց դաժան դասեր են ստացել կամ միայնության մեջ իրենց սեռական օրգանների հետ խաղալիս բռնվելուց հետո խստորեն պատժվել են, սկսում են թշնամաբար ընկալել այդ օրգանները՝ դրանց ինչ-որ վատ հատկություններ վերագրելով։
    Դժվար չէ հասկանալ, թե նման սխալ պատկերացումներն ինչպիսի վնաս կարող են պատճառել երեխաներին, եթե թույլ տանք, որ շարունակեն զարգանալ։ Նրանք սկսում են մարդու սեռական ֆունկցիան ընկալել որպես անվայել, ագրեսիվ, սարսափելի և տագնապալի մի բան։ Ոչ մի երեխա կյանքի առաջին տարիներին այգ ամենից ինքնուրույն գլուխ հանել չի կարող։ Ընդհակառակը, միանգամայն բնական է, որ նա սխալ պատկերացում է ունենում սեռական կյանքի մասին։ Ահա թե ինչու չափազանց կարևոր է, որ նա կարողանա ազատորեն հարցեր տալ իր գլխում ծագող հարցերի մասին։
    Իսկ ավելի լավ կլինի, եթե մենք ինքներս օգնենք նրան ուղղել իր կեղծ պատկերացումները։ Որքան ավելի շուտ այդպես վարվենք, այնքան նա քիչ ժամանակ կունենա անառողջ խորհրդածությունների և երազանքների համար։

  6. Գրառմանը 3 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Safaryan (17.02.2010), Yeghoyan (16.02.2010), Դեկադա (13.02.2010)

  7. #4
    Երջանիկ մամա Cassiopeia-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    30.08.2006
    Հասցե
    Yerevan, Armenia, Armenia
    Տարիք
    45
    Գրառումներ
    3,759
    Բլոգի գրառումներ
    5
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալան Ֆրոմ․ «Այբուբեն ծնողների համար»

    Սեռական դաստիարակություն


    Այժմ արդեն ոչ ոք չի կարծում, թե երեխաներին խավարի ու անտեղյակության մեջ պահելով կարելի է կառավարել այնպիսի մի բնական ու հիմնարար ֆունկցիա, ինչպիսին սեռականն է։ Մենք հիանալի հասկանում ենք, որ վախն ու անտեղյակությունը կարող են հանգեցնել հիվանդության։ Ահա թե ինչու կարևոր է առանց թաքցնելու ամեն ինչ բացատրել երեխաներին։ Մարդու սեռական հավասարակշռվածությունը միայն մասնակիորեն է կախված տղամարդու և կնոջ սեռական հարաբերությունների մասին նրա ունեցած տեղեկություններից։ Հավասարակշռվածության հիմքում ընկած է այդ հարաբերությունների մասին պատկերացումն ու վերաբերմունքը դրանց նկատմամբ։ Արդյո՞ք մարդը վախ է ապրելու, տառապելու է մեղավորության բարդույթից, տհաճությամբ է վերաբերվելու սեռական մերձեցմանը, թե՞ ընդհակառակը, հաճույք է ստանալու իր մարմնից։ Դա կախված Է ոչ թե նրանից, թե որքանով Է նա տեղյակ սեռական կյանքին, այլ դրա հանդեպ իր վերաբերմունքից։ Այդպիսի վերաբերմունքը ձևավորվում Է ոչ թե ինչ-որ դասընթացի միջոցով, այլ այն հիմնական սկզբունքների հիման վրա, որոնք երեխան մեր օգնությամբ յուրացնում Է իր զարգացման ընթացքում։
    Սեռական կյանքն ինքնին, հիշենք միշտ այդ մասին, բազմակողմանի բնույթ ունի։ ճիշտ չէր լինի այն դիտել լոկ որպես «մերձեցում» և միայն սերունդը շարունակելու եղանակ։ Այդ դեպքում խնդրի հիմնական կողմն աչքաթող Է արվում և հարց Է ծագում՝ կարելի՞ է հաջողված համարել այն ամուսնությունը, երբ սեռական մերձեցումը կատարվում Է միայն երեխաներ ունենալու նպատակով։ Ընդհակառակը, պետք Է միանգամայն պարզ լինի, որ սեռական կյանքն ընդգրկում Է տղամարդու և կնոջ հարաբերությունների բոլոր կողմերը, այլ ոչ թե միայն սեքսի ֆիզիոլոգիական դրսևորումները։ Ահա թե ինչու սեռական տեսակետից նորմալ մարդը նա չէ, ով անպայման գրավիչ արտաքին ունի կամ ինքն է հեշտությամբ հրապուրվում ուրիշի գեղեցկությամբ, և ոչ էլ նա, ով սիրային արկածների հավաքածու է կազմում և, անշուշտ, առավել ևս ոչ նա, ով հեշտ ու անկաշկանդ խոսում է սեքսից, կամ, ընդհակառակը, այդ հարցը բոլորովին չի շոշափում։ Սեռական տեսակետից նորմալ մարդը նա է, ով սեռական կյանքից հաճույք է ստանում, ճիշտ այնպես, ինչպես երկրային մյուս հաճույքներից, նա, ով մռայլ, ճնշված ու ընկճված չէ, ով հասկանում է սեռական պահանջմունքի բավարարման նշանակությունը, բայց ընդունակ է նաև ավելի խոր զգացմունքի: Այդպիսի մարդը, լինի տղամարդ թե կին, ի վերջո, ճիշտ է ընկալում հասարակության մեջ սեռականի դերը, նրա դեմ չի առարկում և իրեն հավասարապես, թեև տարբեր կերպ, լավ է զգում ինչպես տղամարդկանց, այնպես էլ կանանց շրջանում։
    Այդ իմաստով սեռական հավասարակշռվածությունը մեր ընդհանուր հոգեկան առողջության չափազանց կարևոր մասն է։ Հնարավոր չէ նույնիսկ պատկերացնել, որ սեռական տեսակետից հավասարակշռված մարդը կարող է հոգեկան անհավասարակշռվածություն ունենալ։ Ահա թե ինչու այն ամենը, ինչ մենք անում ենք երեխայի հոգեկան հավասարակշռվածության ապահովման համար, նպաստում է նաև նրա սեռական հավասարակշռվածությանը։
    Երջանիկ և խաղաղ ընտանիքում մեծացող փոքրիկն աննկատելիորեն ինքն էլ կսովորի բնական ձևով ընկալել սեռերի փոխհարաբերությունները, քանի որ ծնողները նրան լավ օրինակ են ցույց տալիս։ Տղան ընդօրինակում է հոր առնականությունը, իսկ աղջիկը՝ մոր կանացիությունը, և այդ ամենը կատարվում է առանց հատուկ քարոզների։ Բացի այդ, ամենօրյա կյանքում իրենց ծնողներին հետևելով՝ երեխաները սովորում են, թե ինչպես պետք է վարվել հակառակ սեռի ներկայացուցիչների հետ։ Եթե ընտանիքում լավ մթնոլորտ է, երեխան ծնողներից մեկին գերապատվություն տալու թաքուն ցանկություն չի ունենա։
    Ընտանեկան առողջ մթնոլորտը շատ ավելի մեծ չափով է ամրապնդում սեռերի հարաբերությունների մասին նրա բնականոն պատկերացումները, քան այդ խնդրին նվիրված դասախոսությունների շարքը կամ տասնյակ գրքեր։
    Արժե՞, արդյոք, ասել, որ մենք մեր երեխային կարող ենք ճիշտ պատկերացում տալ սեռերի փոխհարաբերությունների մասին միայն այն դեպքում, երբ ինքներս այդ հարցում մոլորության մեջ չենք։ Դա նշանակում է, որ սեռական դաստիարակություն առաջին հերթին պետք է ստանան ծնողները և հետո միայն՝ երեխաները։ Ընտանեկան միջավայրում ձեռք բերած որոշակի կենսափորձը տեսական դատողություններով փոխարինելը որպես կանոն, օգուտ չունի։ Այն գիտելիքները, որ տալիս ենք երեխաներին՝ սեռերի հարաբերությունների վերաբերյալ նրանց հարցերին պատասխանելիս, իմաստ ունեն միայն այն դեպքում, երբ նրանց համար ակնհայտ է դառնում, որ մենք այդ հարցերի մասին խոսելիս ամաչում ենք և իրենց հետ երկերեսանիություն չենք անում։ Այն ամենը, ինչ նրանց ասում ենք, բնականաբար, պետք է ճշմարտություն լինի, բայց դա նույնպես ամենից կարևորը չէ։ Ամենակարևորն այն է, թե մենք երեխաների հետ ինչպես ենք խոսում այդ մասին և գործնականում ինչպես ենք հաստատում բացահայտորեն արտահայտած մեր տեսակետը։ Այդպիսի հետևողականություն կարող է ունենալ միայն այն մարդը, որն իրատեսորեն է ընկալում իր սեռական կյանքի բոլոր մանրամասնեբը և դրանք նույն ճշմարտությամբ էլ բացատրում է իր երեխաներին։ Այլ կերպ ասած, եթե սեռական դաստիարակությունը ամենից առաջ հարցի նկատմամբ ճիշտ վերաբերմունքի ձևավորումն է, այլ ոչ թե այդ բնագավառի կոնկրետ գիտելիքների յուրացումը, ապա ակնհայտ է, որ ծնողները առավելագույն ուշադրություն պետք է նվիրեն հենց հոգեբանական կողմին:
    Թեև հնարավոր են և զանազան տարբերակներ, այնուամենայնիվ, տղամարդու և կնոջ հարաբերությունների մասին երեխաները սկսում են հարցեր տալ սովորաբար 4-ից 6 տարեկանում։ Մի՛ խաբեք նրանց, տվեք ճշգրիտ, կարճ ու ազնիվ պատասխաններ։ Եթե նրանք նույնիսկ ոչինչ չհասկանան, փույթ չէ, կտեսնեն, որ դուք ցանկանում bp բացատրել այն, ինչ իրենց հետաքոբրում է։
    Վերջում ցանկանում եմ ընդգծել հետևյալը. մենք միայն այն դեպքում կկարողանանք մեր երեխաներին փոխանցել սեռական հարցի նկատմամբ մեր վերաբերմունքը, մեր տեսակետն ու անհրաժեշտ տեղեկություններ, եթե առողջ ու նորմալ է այն հուզական մթնոլորտը, որտեղ նրանք աճում են։ Հազիվ թե նրանք ունկնդիր լինեն իրենց ծնողներին և ընդօրինակեն նրանց, եթե մեծահասակների հետ մշտական բախման մեջ են։ Իսկ նման բախումը (նաև՝ բուն սեռական դաստիարակությունը) սկսվում է ոչ թե այն ժամանակ, երբ երեխան սկսում է առաջին հարցերը տալ, այլ շատ ավելի վաղ, երբ նա դեռ նույնիսկ խոսել չգիտե՝ վաղ մանկության շրջանում։ Հենց այս փուլում են ձևավորվում երեխաների և մեր փոխհարաբերությունները.– Եվ հաճախ հենց մենք ենք փչացնում մեր հարաբերությունները երեխային ստիպողաբար կերակրելով, զուգարանից օգտվել սովորեցնելիս սխալներ թույլ տալով, իսկ այս վերջինը շառ կարևոր է, քանի որ ներքին խոր կապ կա սեռական օրգանների և մարմինը մաքրող օրգանների միջև։ Այլ կերպ ասած՝ սեռական զարգացումը դատարկ տեղը չի սկսվում, այլ երեխայի ընդհանուր զարգացման հիմնական մասն է, և այն ամենը, ինչ մենք անում ենք այն բարելավելու համար, դրական ազդեցություն է գործում նաև սեռական զարգացման վրա։

  8. Գրառմանը 2 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Safaryan (17.02.2010), Անի Ներկարար (04.03.2012)

Թեմայի մասին

Այս թեման նայող անդամներ

Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)

Համանման թեմաներ

  1. Կենդանի Այբուբեն
    Հեղինակ՝ -=BaZeL^4=-, բաժին` Համակարգչային ծրագրեր
    Գրառումներ: 2
    Վերջինը: 31.12.2014, 01:36
  2. Ալան Փրայս/Alan Price
    Հեղինակ՝ Smokie, բաժին` Երաժիշտներ, երաժշտական խմբեր
    Գրառումներ: 4
    Վերջինը: 12.09.2013, 16:09
  3. Ալան Հովհաննես(1911-2000թթ.)
    Հեղինակ՝ Լեռնցի, բաժին` Երաժիշտներ, երաժշտական խմբեր
    Գրառումներ: 10
    Վերջինը: 04.08.2012, 01:55
  4. Գրառումներ: 23
    Վերջինը: 02.10.2010, 22:07
  5. Գրառումներ: 0
    Վերջինը: 20.10.2009, 18:06

Էջանիշներ

Էջանիշներ

Ձեր իրավունքները բաժնում

  • Դուք չեք կարող նոր թեմաներ ստեղծել
  • Դուք չեք կարող պատասխանել
  • Դուք չեք կարող կցորդներ տեղադրել
  • Դուք չեք կարող խմբագրել ձեր գրառումները
  •