ԱԿՆՀԱՅՏ ԱՅԼԱՍԵՐՄԱՆ ՎՏԱՆԳ
1917-ին կապիտալիզմի շղթան կտրվեց: Ռուսաստանը բռնությամբ սոցիալիզմի կառուցման կուրս վերցրեց: Վերջ տրվեց մասնավոր սեփականատերերի միահեծանությունը, համատարած էր վախը սեփականությունը կորցնելու համար:
30-ական թթ. տնտեսական ճգնաժամը կապիտալիզմի խոսափողերին (Ֆ. Ռուզվելտ և ուրիշներ) մղեց սեփական համակարգի կատարելագործմանը, այն համընդհանուր բարօրության համակարգ դարձնելուն:
Երկրորդ համաշխարհայինից հետո սոցիալիստական համակարգի առկայությամբ ու ազդեցությամբ ավելի էր մարդկայնանում կապիտալիզմը, ավելի ու ավելի էր ծաղկում ու բարգավաճում:
1990-ական թթ. սկզբին, երբ վերացան ԽՍՀՄ-ն և Վարշավայի պայմանագիրը, երբ վերացավ վախը սեփական անկայուն դիրքերի նկատմամբ, ակնհայտորեն առաջացավ հումանիստական կապիտալիզմի այլասերման վտանգ:
Նախկին ԽՍՀՄ տարածքում չկան օրենք ու օրինականություն, նորելուկ բուրժուաբիզնեսմենները ոչ մի վախ չունեն ո՛չ ժողովրդից, ո՛չ իրենց պահապան իշխանություններից: Նրանք համոզված են, որ նոր հոկտեմբեր չի լինելու, որ ցանկացած ժողովրդական հուզում արյան մեջ կխեղդվի: Եվ փոխանակ նորելուկ բուրժուաներն օրինակ վերցնեն դասական բուրժուական երկրներից, հակառակն է արվում` այլանդակության վիրուսը տարածվում է և առաջիկայում լրիվ կլափի կապիտալի ողջ աշխարհը: Մի բևեռում հուսահատված աղքատն է, մյուսում` հղփացած և վախը կորցրած բուրժուան:
Կապիտալի աշխարհն անպայման կվերադառնա մինչև 1917 թ. հոկտեմբերի վիճակին, կվատանա աշխատավորության վիճակը, կշատանան տեղային պատերազմները, բռնությունն ու անօրինականությունները, ավելի կմերձանան մաֆիան ու իշխանությունները, զանգվածները կընկնեն հուսահատ վիճակի մեջ: Պայքարի սուբյեկտիվ գործոնի բացակայության պայմաններում ապագան կներկայանա անորոշ և մռայլ:
Երկար ժամանակ աշխատավոր զանգվածները չեն ընդունելու հավասարարականության փրկչական գաղափարները, որովհետև դարավոր սովորույթի ուժով մարդը շղթայակապ է ընտանիքին և չնչին ունեցվածքիÝ: Դեռ երկար ժամանակ բանվոր դասակարգ կոչվածը կմնա որպես ռեակցիոն և բուրժուազիայի շահերն իրենից անկախ պաշտպանող դասակարգ:
Քանի դեռ հավասարարականները չունեն լուսավորչական առաքելություն ու քարոզչություն, բանվոր դասակարգն ակամա նրանց թշնամին է և պատրաստ է առճակատման գնալ: Նաև ասենք, որ տոտալիտար համակարգի փլուզումն ավելի շատ վնաս կբերի կապիտալի տերերին, քան կարելի է ենթադրել` օգուտ:
Օգուտն ավելի շատ խաբուսիկ է ու թվացյալ:
05.1995
ԱՇԽԱՏԱՎՈՐԸ` ՌԵԱԿՑԻԱՅԻ ՀԵՆԱՐԱՆ
3-7 հազ. տարի շարունակ` քաղաքակրթության ողջ ընթացքում, գովերգվել են անձնական և մասնավոր սեփականությունը, մենամուսնական ընտանիքը սրբագույն զգացումներով:
Ազգակցական զգացմունքները` սերը զավակների, ծնողների ու հարազատների նկատմամբ, մշտապես գովերգվել ու սրբագործվել են: Աշխատավոր մարդուն ներշնչել են, որ ինքը երջանիկ կարող է լինել միայն իր երեխաներով ու հարազատներով: Այդ նպատակին են ծառայեցրել քարոզչական ողջ համակարգը, կրոնը, արվեստն ու գրականությունը: Ամենուրեք, անգամ հեքիաթներում, չարի ու բարու հակամարտությունը լուծվում է այնպես, որ տղան ու աղջիկն արժանանում են իրար, հարստանում, թագավոր ու թագուհի դառնում, զավակներ ունենում, դառնում երջանիկ: Մշակույթները խարսխվում են ընտանիքի և ժառանգելի սեփականության վրա: Հաստատվում, ամրակայվում է, որ մարդը երջանիկ կարող է լինել միայն ընտանիքով, երեխաներով:
Բոլշևիկյան բարոյագետները պնդում էին, թե բուրժուազիային հատուկ է սեռական սանձարձակությունը, այն է` անբարոյականությունը, իսկ պրոլետարին` զսպվածությունը, այն է` բարոյականությունը: Մի հարցնող լինի` ի՞նչ է կորցնում բուրժուան սեռական սանձարձակությունից և ի՞նչ է շահում պրոլետարը զսպվածությունից:
Դարձյալ նպատակը նույնն է` ամուր պահել շահագործման և սոցիալական բոլոր չարիքների հիմքերը` ժառանգելի սեփականությունը և մենամուսնական ընտանիքը: Աշխատավոր մարդը, որ ամրաամուր կապված է կնոջը, երեխաներին ու մերձավորներին, ակամա դառնում է շահագործողների դաշնակիցը: Նա, բնականաբար չի համագործակցի ու չի ընդառաջի մարքսիստ-հավասարարին, ավելին` հակամարտության մեջ կմտնի նրա հետ: Մի խոսքով, ազնիվ աշխատանքով ապրող մարդը դառնում է ոչ միայն հետադիմության հենարան, այլ հենց ինքն` հետադիմության կրողը: Այն հարցին, թե ո՞րն է նախընտրելի` ազատ, ապահով, շահագործումից և պատերազմներից զերծ կյա՞նքը առանց ընտանիքի և ժառանգելի սեփականության, թե՞ հակառակը, մարդկանց մեծ մասը նախընտրում էայլանդակության մեջ ապրելը` ընտանիքով ու սեփականությամբ, չկարևորելով շահագործումն ու պատերազմները: Ոչ ոք, կարծես, հասարակության երեխայի հետ գործ չունի, նրան գգվելու համար սեր չունի, այլ միայն իրենից ծնվածի նկատմամբ է հակված սեր տածելու: Արդ, պարզ է, որ մարդուն շահագործելու է իրենից ուժեղը, պատերազմներով ու քաղաքակրթության ծնած այլ չարիքներով նա պարբերաբար ոչնչանալու է:
05.1995
ԵՐԿԱՐԱՏԵՎ ՀԵՂԱՓՈԽԱԿԱՆ ԻՐԱԴՐՈՒԹՅՈՒՆ
Սոցիալիզմի (ԽՍՀՄ, Վարշավայի պայմանագիր) փլուզումը մարքսիստական-հավասարարական ուսմունքի ճշմարտացիության մի վառ ապացույց է:
Մեր ժամանակներում, երբ աշխարհում ավելի ու ավելի են սերտանում պետական պաշտոնյաների ու հանցագործ խմբերի կապերը, երբ նախկին սոցիալիստական երկրներում ժողովրդական զանգվածները ակամա ձեռք են բերում մաֆիայի <<սեռական պահանջները>> բավարարող պոռնկուհու կարգավիճակ, առաջատար բուրժուական երկրներում, անշուշտ, խորանալու են սոցիալական անարդարությունները: Շատանալու են տեղային պատերազմները, ծանրանալու է Ռուսաստանի և այլ պետությունների դրությունը, և զանգվածները դուրս են գալու անկազմակերպ պայքարի:
Վերլուծությունը ցույց է տալիս, որ մեկ տասնամյակից կաշխուժանա հավասարարական ուսմունքի տարածման աշխատանքները և առաջիկա տասնամյակները կբնորոշվեն »ñϳñ³ï¨ հեղափոխական իրադրությամբ:
Հարկավ, եթե հավարարականության տարածմանը խոչընդոտներ ծագեն, աշխարհին կսպառնա մտավոր, տնտեսական և քաղաքական աղետները:
10.1995
ԻՆՉ Է ՆՇԱՆԱԿՈՒՄ ՀԱՆՐԱՅԻՆ ՍԵՓԱԿԱՆՈՒԹՅԱՆ ԼԻԱԿԱՏԱՐ ՏԻՐԱՊԵՏՈՒԹՅՈՒՆ
Ապագան պատկանում է հանրային սեփականությանը: Զարգացած հավասարարական շրջանում սեփականության միակ ու տիրապետող ձևը կլինի հանրայինը: Դա պետք է այսպես հասկանալ. հավասարարական շրջանում կլինեն սեփականության բոլոր ձևերը, այն է` մասնավոր, անձնական, կոլեկտիվ, պետական և այլն: Պարզապես չի լինի էականը` սեփականության ժառանգումը:
Ամբողջ սեփականությունը` ատամի խոզանակից մինչև հսկա մոնոպոլիաները, կհայտարարվի հանրային սեփականություն և տիրոջ մահից հետո այն կմնա հասարակության (պետության) տրամադրության ï³Ï:
Ժառանգման ֆունկցիան վերացնելով, ստեղծվում է այնպիսի իրավիճակ, երբ կա և՛ սեփականության բազմաձևություն, և՛ կա միայն հանրային սեփականություն: Միայն այսպիսի պայմաններում է հնարավոր իրագործել մարդկային մտքի երեք կարևորագույն հայտնագործությունները, որոնցից վերջինը (յուրաքանչյուրից` հավասարաչափ, յուրաքանչյուրին` հավասարաչափ) կատարվել է մեր կողմից:
Երբեմն, մեզ հարցնում են, թե այդ ինչպե՞ս կարելի է, որ ատամի խոզանակը, կոշիկը, սպասքը, բնակարանը և այլն օգտագործեն և ուրիշները: Սա թյուրիմացություն է: Հավասարարական շրջանում մարդը շատ ավելի սեփականություն կունենա, որը ստեղծված կլինի նրա քրտնաջան աշխատանքի շնորհիվ: Եվ դաստիարակությունն այնպիսի ընթացք կունենա, որ մարդը խորապես գիտակցելով, այն չի փչացնի կամ ժառանգություն չի տա որևէ մեկին:
10.1995
Էջանիշներ