Արևմտյան Եվրոպային լուսավորչական քրիստոնեական միսիոներական առաջին քայլերը կատարեցին հայերը :Արդեն 250 թվականին հայ իշխան Մինասը հայտնի էր որպես քրիստոնեության միսիոներ նա մահվան դատապարտվեց կայսեր Դեցիայի կողմից :Ս Մինասը Ֆլորենցիայի առաջին քրիստոնեա քարոզիչն էր նրա հիշատակի օրը նշվում է հոկտեմբերի(25 (նոյեմբերի 7)), Ս Մինաս ,իտալական Մինիատո,նրա գերեզմանի վրա հետագայում կառուցվեց San Miniato Al Monte տաճարը:Լաինական աղբյուրերից իմանում ենք ,որ մեկ այլ քրիստոնեական քարոզիչ Ս Խրիսոլի Հայաստանցին երորդ դարում քարոզել է Ֆրանսիայում որտեղ ձեռնադրվեց Դիոնիս Փարիզեցու կողմից և քարոզչություն էր իրականացնում Գալլիայում: Հետագայում նա նույն առաքելությամբ գնաց Բելգիա ,Ֆլանդրիա:300 թվականին նա տանջամահ արվեց ,նրա աճյունը պահվում է Բյուրգե քաղաքի տաճարներից մեկում:Ուղղափառ եկեղեցին նրա հիշատակի օրը նշում է փետրվարի 7 (20) ին: Հաջորդ հայ քարոզիչը բելգիայում Ս.Սերվանտին է նրա հիշատակի օրը նշվում է մայիսի 13 (26)ին:Նա Tongres քաղաքի եպիսկոպոսն էր: Նրա սուրբ մասսունքները պահպանվում են Հոլլանդական Մասթրիտխտ քաղաքի Մայր Աթոռում: Հաջորդ քարոզիչնեը Ս Եմելիանն է և նրա եղբայրներ Դիոնիսը և Երմիփփեն նրանք քարոզում էին Հռոմում և նրա շրջակայքում:
Ս Եմիլինին Հռոմի պապ Մարցելլինի (296-305թթ )կողմից ձեռնադրվեց որպես Տրեբիա քաղաքի եպիսկոպոս :Նա և նրա եղբայրները մահվան դատապարտվեցին Մաքսիմանի կողմից ,ուղղափառ եկեղեցին նրանց հիշատակի օրը նշում է օգոստոսի 18 (31) ին:Առաջին անգամ ոչ հայկական աղբյուրներում հայերը որպես քրիստոնեա հիշատակվում են Տերտուպլլիանի (155-220 թթ.) , «Liber adversus Judaeos»(. 7 // PL. 2. Col. 610), «Խոսք հուդայականների դեմ» աշխատանքի մեջ գրված 197թ: Կայսեր Դեցիի (251 250թթ.) ժամանակաշրջանում հայ քրիստոնեական քարոզիչները բավականին ակտիվ էին ,Ալեքսադրիայի Դիոնիս եպիսկոպոսը իր կոնդակներից մեկը ուղղել էԿեսարիային եպիսկոպոս Մերուժանին(240-270 թթ.).:
Սա կրկնում եմ որպեսզի հասկանալի լինի թե ովքեր են հայերը Քրիստոնեության մեջ:
Հիմա աղանդավորության հետ կապված ես իմ տեսակետը հստակ շարադրել եմ լրացուցիչ ասելիք այս ուղղությամբ չունեմ:
Հարգելի Մհեր և Արծիվ սա առաջին հերթին ձեզ է ուղղված :Քրիստոնեությունը Հայ Հավատամքի շարունակությունն է ինձ հետ կարող է չհամաձայնվել Մոնկը ,նրան ես հասկանում եմ դա այլ խնդիր է:Իմ խնդիրը այս թեմայի շրջանակներում մեկն է կիսել ունեցած գիտելիքները ձեզ հետ նրանք կարող է ընդունելի չլինեն տարբեր պատճառներով սակայն այդ իմացությունները շատ կարևոր են մեզ (հայ էթնոսի) համար :
Ով է Հիսուս Քրիստոսը հրեա է նա թե ոչ
Ինչ խնդրական ունի այս հարցը, պարզաաբանեմ հայ Հավատամքը կառուցված է այլ սկզբունքների հիման վրա նա արտահայտվում է «Է Էության» խորհրդանշանի միջոցով որը տապանաքար հանդիսացավ երջանկահիշատակ Վազգեն Ա ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի համար:
Բոլոր Նրանք ովքեր որևէ ժամանակահատվածում վճռական դեր են ունեցել մեր Հավատամքի համար չէին կարող այլ ազգի ներկայացուցիչ լինեին այն պարզ պատճառով որ դուրս կլիներ Էությունից:
Հրեաները շատ լավ հասկանում են այս գլոբալ երևույթը և այդ իսկ պատճառով չեն կարողանում հստակ հայտարարել և հաստատել Հիսուսի ուղղակի հրեա լինելու հանգամանքը:Մենք ի տարբերություն հրեաների տարբեր փաստարկների միջոցով հենվելով հրեական աստվածաբանների և տեսաբանների կատրած եզրակացությունների հիման վրա հստակորեն կարողանում ենք հայտարարել որ Հիսուսը հրեա չէ և չէր էլ կարող լինել:
Մեր էթնոսին ծնկի բերելու հերթական փորձ է կատարվում որը պեք է ստիպի մեզ պահպանել մեր եկեղեցուն և մեր Հավատամքը որի այս օրյա արտահայտողը Քրիստոնեությունն է :
Էջանիշներ