User Tag List

Էջ 1 2-ից 12 ՎերջինըՎերջինը
Ցույց են տրվում 1 համարից մինչև 15 համարի արդյունքները՝ ընդհանուր 18 հատից

Թեմա: Ալեքսանդր Սկրյաբին

  1. #1
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ալեքսանդր Սկրյաբին


    Ալեքսանդր Նիկոլայի Սկրյաբինը ռուս կոմպոզիտոր և դաշնակահար է։ Ծնվել է Մոսկվայում 1871 թվականի դեկտեմբերի 25-ին /հին տոմարով, նորով՝ 1872-ի հունվարի 6-ին/: Երաժշտական պարգևն ի հայտ է եկել փոքր հասակում: Ժառանգել է այն մորից, որը տաղանդավոր դաշնակահար էր: Նրա /մոր/ տաղանդը նկատել են եղբայրներ Անտոն և Նիկոլայ Ռուբինշտեյնները, Բորոդինը, ինչպես նաև Չայկովսկին: Ավարտելով Պետերբուրգի կոնսերվատորիան, Լյուբով Պյոտրի Սկրյաբինան /նախքան ամուսնանալը՝ Շչետինինա/ հաջողությամբ հանդես էր գալիս տարբեր քաղաքներում համերգներով՝ արդեն ամուսնու ազգանունով /1870 թվականին ճենապակու գործարանի գեղանկարչի դուստրն ամուսնացավ Մոսկվայի համալսարանի ուսանող Նիկոլայ Ալեքսանդրի Սկրյաբինի հետ/: Ալեքսանդրի հայրը, համալսարանի իրավաբանական ֆակուլտետն ավարտելուց հետո ընդունվեց Պետերբուրգի Արևելյան լեզուների ինստիտուտ: Այն ավարտելուց հետո նրան ընդունեցին Արտաքին գործերի նախարարություն, որտեղ նա դիվանագիտական ծառայության մեջ էր գտնվում Թուրքիայում և այլ արևելյան երկրներում՝ հազվադեպ այցելելով Ռուսաստան: Լյուբով Սկրյաբինան մահացավ տուբերկուլյոզից 1873-ին, և Ալեքսանդրի դաստիարակությունը ստանձնեց նրա հորաքույրը:
    1882 թվականից Սաշան սկսում է երաժշտության դասեր վերցնել Գ.Կոնյուսի՝ Մոսկվայի կոնսերվատորիայի սաներից մեկի մոտ /որը հետագայում դարձավ հայտնի երաշժտագետ-տեսաբան/: Նույն տարվա աշնանը Սկրյաբինը փայլուն կերպով քննություն է հանձնում և ընդունվում Մոսկավյան երկրորդ կադետային կորպուս՝ առաջին աշակերտի կոչումը ստանալով: Արդեն իսկ պատանի հասակում նա մասնակցում է կադետական կորպուսի դահլիճում տրվող բաց համերգին, որտեղ կազմակերպվում էին երաժշտական-գեղարվեստական երեկույթներ: Համերգի ժամանակ Բախի գավոտը կատարելիս դաշնակահար Սկրյաբինը մի փոքր սխալվեց, բայց չկորցրեց իրեն և շարունակեց նվագել՝ գերմանացի հանճարի ոճով իմպրովիզացիա կատարելով: Այսպիսի ինքնատիրապետումը և կատարողական կամքը բնորոշ էին երաժշտին նաև հասուն տարիքում:
    1885-ին նա սկսում է դաշնամուրի դասեր վերցնել հայտնի մանկավարժ Ն. Զվերևից և կոմպոզիցիայի դասեր՝ Ս. Տանեևից: 1888 թվականին Սկրյաբինն ընդունվում է Մոսկվայի կոնսերվատորիա: Այստեղ սկսվում են նրա պարբերական համերգային ելույթները: Նրա սիրելի կոմպոզիտորն էր Շոպենը, նվագում էր նաև Լիստի, Բեթհովենի և Շումանի ստեղծագործություններից: Կատարողական արվեստի մեջ հմտանալու ձգտւմը բերում է ողբերգության, որն իր հետքն է թողում նրա ողջ հետագա կյանքի վրա: Չխորհրդակցելով ուսուցչի հետ, նա չափից ավել ինքնուրույն վարժություններ կատարում, ինչի հետևանքով վնասում է ձեռքը: Բժիշկների օգնությամբ մեծ դժվարությամբ հաջողվեց վերադարձնել ձեռքի աշխատունակությւոնը, սակայն նախկին վարպետությունն, իհարկե, կորսված էր: Այս ցնցումն ազդեց կոմպոզիտորի հոգեկանի վրա:
    1892 թվականին Սկրյաբինն ավարտում է կոնսերվատորիան դաշնամուրի գծով, բայց կոմպոզիտորական դիպլոմ չի ստանում, քանի որ նրա հարաբերությունները պրոֆեսոր Ա. Արենսկու հետ, որն ազատ ստեղծագործության դասերն էր վարում, չէին կայացել: Ուստի, Մոսկվայի կոնսերվատորիայի պատմության մեջ նա մնաց որպես փոքր ոսկյա մեդալակիր: Երիտասարդ երաժիշտն այդ ժամանակ արդեն տարբեր ժանրերում բազմաթիվ ստեղծագործությունների հեղինակ էր: Բայց, այնուամենայնիվ, նրա հակումը դեպի դաշնամուրային և սիմֆոնիկ երաժտությունը բավականին վառ կերպով դրսևորվում է: Սկրյաբինի առաջին ստեղծագործությունների ոճը կարելի է դասել Շոպենի ավանդույթները ժառանգած ուշ ռոմանտիզմի փորձերի շարքը: Սակայն, արդեն «հետշոպենյան» պրելյուդներում և էտյուդներում հնչում են հանճարեղ նորարարի ներդաշնակ լեզվի տարրերը:
    1894 թվականը Սկրյաբինի կյանքում նշանավորվում է կարևոր հանդիպումով: Նա ծանոթանում է հայտնի բարերար Մ.Պ. Բելյաևի հետ, որը միանգամից և առանց կասկածանքի հավատաց երիտասարդ կոմպոզիտորի տաղանդին և, բացի դրանից, գերեց նրան իր գերազանց դաստիարակությամբ և շփվելու նուրբ ոճով: Այդ ժամանակից Սկրյաբինի ստեղծագործությունները սկսվում են տպագրվել, իսկ նրա սիմֆոնիկ արարումները հնչում են Ռուսական սիմֆոնիկ համերգների ծրագրերում:
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  2. Գրառմանը 8 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (14.07.2009), Moonwalker (04.02.2011), Rammer (11.07.2009), Yeghoyan (26.09.2009), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), Հայկօ (11.07.2009)

  3. #2
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    1896 թվականից Սկրյաբին կոմպոզիտորի հռչակը տարածվում է ամենուրեք: Փոփոխություններ են տեղի ունենում նաև անձնական կյանքում: Ալեքսանդրն ամուսնանում է 1897 թվականին Մոսկվայի կոնսերվատորիան ոսկյա մեդալով ավարտած տաղանդավոր դաշնակահար Վերա Իվանի Իսակովիչի հետ: 1897-1898 թթ. արտասահմանյան ուղևորության ժամանակ կինը ելույթ էր ունենում նրա հետ համերգներում՝ կատարելով ամուսնու գործերից:
    Քսանվեց տարեկանում Սկրյաբինը ստանում է Մոսկվայի կոնսերվատորիայի դաշնամուրի դասարանի պրոֆեսորի պաշտոնը զբաղեցնելու առաջարկ: Նա ընդունում է այդ առաջարկը և դրսևորում իրեն որպես ընդունակ ուսուցիչ: Բացի կոնսերվատորիայից դաշնամուրի դասեր է տալիս նաև Եկատերինյան ինստիտուտում: Նրա աշակերտուհիներից շատերը հետագայում ընդունվում էին նրա դասարանը կոնսերվատորիայում:
    Սակայն ամենաշատը Սկրյաբինը կենտրոնացած էր ստեղծագործական աշխատանքի վրա: 1900 և 1901 թվականները կոմպոզիտորի համար անցնում են Առաջին սիմֆոնիայի նշանի ներքո՝ մոնումենտալ վեցմասնյա ստեղծագործության, որի վերջնամասում պետք է հնչեր խմբերգը: Տեքստը գրում էր ինքը կոմպոզիտորը: Հիմնական միտքը կայանում էր արվեստի գովերգման, նրա համախմբող խաղաղարար դերի ընդգծման մեջ: Առաջին սիմֆոնիայից սկիզբ են առնում նաև ստեղծագործության հասուն և ուշ շրջանի գլխավոր թեմաները, թելեր են ձգվում դեպի «Միստերիայի» հսկայական մտահաղացումը՝ երաժշտական-կրոնական գործողություն, որին այդպես էլ չվիճակվեց իրականություն դառնալ: Առաջին սիմֆոնիային հետևում է Երկրորդը:
    Երրորդ սիմֆոնիայի՝ «Աստվածային պոեմի», պարտիտուրան Սկրյաբինն ավարտում է 1904 թվականին: Ցնցող է սիմֆոնիայի հնչողության մասշտաբայնությունը /կոմպոզիտորն օգտագործում է չորրորդ կազմի նվագախումբ /սովորականից շատ ավելի հարուստ կազմով//:
    Սիմֆոնիայում ամբողջապես բացվում է Սկրյաբին-դրամատուրգի վարպետությունը: Երեք մասից բաղկացած ստեղծագործությունն իրենից ներկայացնում է ընդհանուր մտահաղացումով կապված հստակ ծրագիր: Առաջին մասը կոչվում է «Պայքար» /Борения/, երկրորդը՝ Հաճույք /Наслаждения/, իսկ երրորդը՝ Աստվածային խաղ /Божественная игра/:
    Կոմպոզիտոր Սկրյաբինի ձևավորման վրա մեծ ազդեցություն են ունեցել ռուսական կրոնա-փիլիսոփոյական վերածննդի ներկայացուցիչները, հատկապես՝ Վ. Սոլովյովը և Վյաչեսյավ Իվանովը: Սիմվոլիզմը, թեուրգիայի կամ կենսագործման իր կենտրոնական գաղափարով՝ ներկված միստիկական, նույնիսկ ապոկալիպտիկ գույներով, կրակոտ արձագանք է գտնում նրբաճաշակ, առօրէականությունից փախչող նկարչի հոգում: Վ. Սոլովյովի ընկերոջ և նրա ուսմունքի հետևորդ ռուս փիլիսոփա Սերգեկ Նիկոլայի Տրուբեցկոյի խմբակին մասնակցելով՝ կոմպոզիտորը հետաքրքրությամբ ծանոթանում էր Կանտի, Ֆիխտեի, Շելինգի, Հեգելի աշխատություններին, ուսումնասիրում էր Ժնևի փիլիսոփայական կոնգրեսի նյութերը: Բացի դրանից, նրան հետաքրքրում էին արևելյան կրոնական ուսմունքները և ժամանակակից կրոնափիլիսոփայական գրականությունը, մասնավորապես՝ Ե. Պ. Բլավատսկայայի «Գաղտնի դոկտրինան»: Նրա մեծ գիտելիքները՝ ներկայացնելով փիլիսոփայական էկլեկտիկայի հատուկ տեսակ, որտեղ ամենակարևորը տարբեր ուսմունքների և ա
    խարհընկալման համակարգերի սինթեզի փորձն էր, կոմպոզիտորին առիթ էին տալիս մտածել սեփական ընտրվածության մասին, պատկերացնել իրեն «նոր ուսմունքի» կենտրոն և աղբյուր, որը ի զորու կլիներ կերպարանափոխել աշխարհը, բարձրացնել այն զարգացման նոր մակարդակի: Սկրյաբինը համարում էր, որ նկարիչը, որպես միկրոկոսմ կարող է ազդել պետության և նույնիսկ ողջ արարչագործության մակրոկոսմի վրա:
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  4. Գրառմանը 7 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (14.07.2009), Moonwalker (04.02.2011), Yeghoyan (26.09.2009), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), Հայկօ (11.07.2009)

  5. #3
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    1904 թվականից Սկրյաբինը մեկնում է արտերկիր: Մինչև 1910-ը նա ապրում և համերգներ է տալիս արտասահմանում՝ երբեմն վերադառնալով Ռուսաստան: Նրա ճակատագրում լուրջ շրջադարձ է տեղի ունենում: Կոմպոզիտորը տարվում է Տատյանա Ֆյոդորի Շլեցերով: Ալեքսանդրին շատ է տանջում ստեղծված իրավիճակը. նա զգում է, որ ինչ-որ «ահավոր» բան է գործում: Կինը՝ Վերան, ստիպված էր երեխաների հետ մեկնել Մոսկվա, որտեղ նա վերսկսեց իր համերգային գործունեությունը և սկսեց դասավանդել կոնսերվատորիայում: Ամուսնալուծության համաձայնություն նա այդպես էլ չտվեց և պահպանեց ամուսնու ազգանունը: Տատյանա Շլեցերն, այսպիսով, ստիպված էր հաշտվել կոմպոզիտորի անօրինական կնոջ կարգավիճակի հետ:
    1905 թվականի հոկտեմբերին ծնվում է Սկրյաբինի առաջին դուստրը երկրորդ ամուսնությունից: Սկրյաբինը շատ անհանգիստ էր: Տատյանան ամուսնուն ներշնչել էր այն միտքը, որ նա շատ ավելի մեծ գումարներ պետք է ստանա Բելյաևի հրատարակչությունում իր ստեղծագործությունների տպագրման համար: Սկրյաբինը նախաձեռնեց հրատարակչության հետ կապերի խզումը, որը վերջնականապես տեղի ունեցավ 1908-ին: Ձեռագրերը այլ հրատարակչություններում տպելու փորձերը մնացին անհաջող, և կոմպոզիտորը ստիպված էր վերադառնալ կատարողական գործունեությանը: Նա հեղինակային համերգներ է տալիս Ժնևում, Բրյուսսելում, Լյեժում, Ամստերդամում: Նրա կոնսերվատորական ընկեր Մ.Ի. Ալտշուլերն առաջարկեց Սկրյաբինին ելույթ ունենալ իր կողմից ԱՄՆ-ում հիմնադրված Ռուսական սիմֆոնիկ նվագախմբի համերգներին: Ամերիկայից վերադառնալուց հետո կոմպոզիտորն ընտանիքի հետ բնակվում է Փարևիզում, որտեղ հնարավորություն է ունենում հանդիպելու ռուս երաժիշտների՝ Ռիմսկի-Կորսակովի, Գլազունովի, Ռախմանինովի, Շալյապինի հետ: Նյութական դժվարությունները առժամանակ ետ են մղվում. Ալեքսանդրը ոգևորված էր ընկերների հետ շփումով:
    1907 թվականին ավրտված էր «Էքստազի պոեմը», որի վրա Սկրյաբինը բավական երկար ժամանակ աշխատում էր: 1908 թվականին նա ստանում է այդ ստեղծագործության համար հերթական, տասնմեկերորդ, Գլինկայի մրցանակը: Կոմպոզիտորի ստեղծագործական հանճարը հասավ իր գագաթնակետին:
    Սկրյաբինի հաջորդ երաժշտական հայտնությունը «Կրակի պոեմն» էր՝ «Պրոմեթեյը»: Այստեղ ևս, ինչպես «Էքստազի պոեմում», կոմպոզիտորը ներգրավում է նվագախմբի հսկայական կազմ՝ ավելացնելով դաշնամուր և երկսեռ երգչախումբ: «Կրակի պոեմը» պետք է ուղեկցվեր լուսային էֆեկտներով՝ լուսային ստեղնաշարի օգնությամբ, երբ դահլիճն ընկմվեր այս կամ այն գույնի լուսավորության մեջ: Այս լուսային ստեղնաշարի պարտիայի ամբողջական վերծանումը չի պահպանվել: Ուղեցույցն այստեղ «լուսաձայնի» աղյուսակն էր, որը յուրաքանչյուր տոնին /նոտային/ մի գույն էր համապատասխանեցնում: Բացի երաժշտական ընկալման ասոցիատիվ-տեսողական սպեկտրի ընդլայնումից Սկրյաբինը «Պրոմեթեյում» կիրառում է նոր հարմոնիկական լեզու, որը հիմնված չէ դասական տոնային համակարգի վրա: Բայց կոմպոզիտորական մեկնաբանության մեջ ամենահեղափականը հենց Պրոմեթեյի կերպարն էր: «Պրոմեթեյից» ուղիղ ճամփա էր բացվում դեպի «Միստերիան»:
    Սկրյաբինի ստեղծագործական կյանքի վերջին հինգ տարիներն անցնում են նախադեպը չունեցող երաժտական ստեղծագործության մասին մտորումներում:
    «Պրոմեթեյից» հետո գրված բոլոր ստեղծագործությունները, հավանաբար, պետք է դիտարկել իբրև «Միստերիայի» ինքնատիպ էսքիզներ:
    Վերադառնալով Ռուսաստան՝ կոմպոզիտորը բնակվում է Մոսկվայում, նրան շրջապատում է սկրյաբինականների մտերիմ շրջանը, որը հետագայում դառնում է Սկրյաբինի ընկերություն: Նոր ռուս հանճարի դաշնամուրային և նվագախմբային ստեղծագործություններն ամենուրեք հնչում են համերգային ծրագրերում: Անդադար աշխատելով՝ Ալեքսանդր Սկրյաբինն անընդհատ թուլություն և գերլարվածություն է զգում:
    1914 թվականին նա այցելում է Լոնդոն, որտեղ կատարվում է նրա «Պրոմեթեյը» և որտեղ կոմպոզիտորը հեղինակային համերգ է տալիս: Լոնդոնում առաջին անգամ երևան են գալիս հիվանդության ախտանիշները, որը հետագայում դարձավ նրա վաղաժամ մահվան պատճառը: Հաղթահարելով վերին շրթունքի վրա առաջացած ֆուրունկուլի /բորբոքումից առաջացած թարախով լի պարկ/ պատճառած ցավը նա փայլուն ելույթ ունեցավ՝ արժանանալով զուսպ անգլիացի հանդիսատեսի ծափահարություններին: Համերգները պետք է նրա գլխավոր մտահաղացման՝ «Միստերիայի» բեմականացման համար միջոցներ բերեին: Սկրյաբինը երազում էր Հնդկաստանում հող գնել տաճարի կառուցման համար, որը պետք է իրական «դեկորացիա» հանդիսանար նրա չտեսնված ստեղծագործական մտահաղացման համար:
    1915 թվականի ապրիլի 2-ին /նոր տոմարով 15-ին/ Սկրյաբինը տվեց իր վերջին համերգը: Նա իրեն վատ զգաց: Կրկին, ինչպես Լոնդոնում, բորբոքվեց վերին շուրթը: Վիճակը կտրուկ վատացավ: Չօգնեց նաև վիրահատական միջամտությունը: Բարձրացավ ջերմությունը և սկսեց ընդհանուր արյան վարակում: Ապրիլի 14-ի /27-ի/ առավոտյան Ալեքսանդր Նիկոլայի Սկրյաբինը մահացավ:
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  6. Գրառմանը 12 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Ambrosine (17.01.2009), cold skin (22.01.2009), Jarre (18.01.2009), Mitre (17.01.2009), Moonwalker (04.02.2011), Rammer (11.07.2009), Yeghoyan (26.09.2009), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), ԿԳԴ (11.07.2009), Հայկօ (11.07.2009), Ռուֆուս (18.01.2009)

  7. #4
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    Կոնցերտ դաշնամուրի և նվագախմբի համար, ֆա-դիեզ մինոր, օպուս 20.

    Մաս 1. Allegro
    http://www.youtube.com/watch?v=crUV7...eature=related

    Մաս 2. Andante
    http://www.youtube.com/watch?v=Fw7g9...eature=related

    Մաս 3. Allegro moderato
    http://www.youtube.com/watch?v=mn6Ta...eature=related

    Մենակատար՝ Ալեքսեյ Նասեդկին

    Գեղեցկագույն կոնցերտներից մեկը, անդադար կարող եմ լսել
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  8. Գրառմանը 8 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (14.07.2009), Monk (06.05.2009), Moonwalker (04.02.2011), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), ԿԳԴ (06.05.2009), Հայկօ (11.07.2009)

  9. #5
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    Սկրյաբինի ռե-դիեզ մինոր Op. 8 No. 12 էտյուդը դաշնամուրի համար տեխնիկական էտյուդ է՝ գրված 1894-ին: Այն պարունակում է մի շարք տեխնիկական բարդւոթյուններ, այդ թվում՝ ունցիդեմաներ /օկտավա + կվարտա/, բազմաթիվ անցումներ /թռիչքներ/ ձախ ձեռքում, և այլն:

    Վլադիմիր Հորովիցի կատարմամբ.


  10. Գրառմանը 9 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (14.07.2009), Monk (06.05.2009), Moonwalker (04.02.2011), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), ԿԳԴ (06.05.2009), Հայկօ (11.07.2009), Մաեստրո (04.02.2011)

  11. #6
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    Դաշնամուրային սոնատ թիվ 6, օպուս 62
    Վլադիմիր Աշքենազիի կատարմամբ.
    Մաս Ա.
    Մաս Բ.

    Ըստ Վիքիփեդիայի.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sonata_No._6_(Scriabin)
    Ալեքսնադր Սկրյաբինի թիվ 6, օպուս 62 դաշնամուրային սոնատը գրվել է 1911թ.: Թեև այն կոչվում է «վեցերորդ սոնատ», ստեղծագործությունը հաջորդել է թիվ. 7 դաշնամուրային սոնատին: Սկրյաբինի ստեղծագործական կյանքի վերջին սոնատներից մեկն է, բաղկացած է մեկ մասից, չափազանց ատոնալ է (բացակայում է տոնայնությունը): Ասում են՝ Սկրյաբինը երբեք չի կատարել այս սոնատը հասարակության համար, որովհետև վախեցել է նրա «մթությունից»:
    Ստեղծագործությունը բաղկացած է մեկ մասից, որը, սովորաբար տևում է 11-12 րոպե և նշագրված է հետևյալ կերպ. Modéré: mystérieux, concentré (չափավոր՝ խորհրդավոր, կենտրոնացած): Ստեղծագործության ոճը կոմպոզիտորի կողմից նշվել է որպես «խորհրդավոր», սակայն սոնատի ամենաազդեցիկ պահերը սարսափի հանկարծակի պոռթկումներն են, որնցով ընդհատվում է երազանման մթնոլորտը, որոնք Սկրյաբինի կողմից նշվել են իբրև
    l'épouvante surgit (սարսափի հանկարծակի բարձրացած ալիք): Եզրափակիչ պասսաժները գունեղ և դանդաղահոս են, ինչպես Դեբյուսիի բարդ պրելյուդներում, սակայն «մութ ուժերին» ելք է տրվում ամենավերջում:

    Սա այն ստեղծագործություններից է, որոնք Սկրյաբինը երբեք չի կատարել հանրության համար, որովհետև համարել է այն «մղձավանջային, մռայլ, անմաքուր և վնասակար»: Հաճախ նրան դող է պատել ուրիշների համար մի քանի հատված նվագելուց հետո:

    Հ.Գ. Այս ամենը ներկայացված է անգլիական Վիքիփեդիայում, ռուսականում այս սոնատի մասին հոդված չկա: Իմ անձնական կարծիքով՝ հորինվածք է Սոնատն, ինչ խոսք, գեղեցիկ է
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  12. Գրառմանը 7 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (14.07.2009), Moonwalker (04.02.2011), Rammer (11.07.2009), Yevuk (24.02.2010), ԿԳԴ (11.07.2009), Հայկօ (11.07.2009)

  13. #7
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    Թիվ 7 դաշնամուրային սոնատը (op. 64), որը կրում է «Սպիտակ պատարագ» (White Mass) անվանումը, Սկրյաբինը գրել է 1911-ին: Ինչպես նրա բոլոր վերջին սոնատները, սա ևս վերին աստիճանի քրոմատիկ է և գրեթե ատոնալ: Ասում են՝ Սկրյաբինն այս սոնատը գրել է որպես «էկզորցիզմ» (դևեր վանելու/հանելու միջոց) ընդդեմ իր իսկ թիվ 6 սոնատի, որը համարել է ենթակա դիավական ուժերի ներգործությանը: Սոնատի տրամադրությունը էքստատիկ (հիացական) է, այստեղից էլ անվանումը՝ «Սպիտակ պատարագ»:

    «Սպիտակ պատարագը» սերտորեն կապված է իր նախորդ, վեցերորդ սոնատի հետ: Երկուսն էլ գրվել են 1911–1912 և շատ նմանություններ ունեն (ավելի քան Սկրյաբինի սոնատների որևէ այլ զույգ)՝ ինչպես թեմատիկ, այնպես էլ ոճական տեսանկյունից:
    Հեղինակի մտահաղացմամբ ստեղծագործության տրամադրությունը պետք է լիներ հիացական, թռիչքի մտապատկերներ առաջացնող, խիստ զգացմունքային:
    Կոմպոզիտորի սիրած ստեղծագործություններից է, հավանաբար, նրա մեսսիական կոնտեքստի և կատարելագործված կառուցվածքի պատճառով՝ ավելի կոնտրաստային, ռիթմիկ և դինամիկ, քան իր գործերի մեծամասնությունը: Սակայն, ինչպես երկրորդ սոնատը, «Սպիտակ պատարագը» մեծ ստեղծվել է մեծ դժվարությամբ:

    «Սպիտակ պատարագն» անմիջականորեն կապված չէ թիվ 9 սոնատի հետ, որը գրվել է 1912–1913 թթ. և հայտնի է «Սև պատարագ» (Black Mass) անունով (անունը Սկրյաբինի կողմից չէ հորինված):

    1. Ա. Սկրյաբին. դաշնամուրային սոնատ թիվ 6, op.64
    Կատարող՝ Վլադիմիր Աշքենազի


    2. Նույն ստեղծագործությունը Սվյատոսլավ Ռիխտերի մեկնաբանությամբ



    Հ.Գ. Նյութը թարգմանված է Վիքիփեդիայից.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sonata_No._7_(Scriabin)
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  14. Գրառմանը 5 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (14.07.2009), Moonwalker (04.02.2011), Yevuk (24.02.2010), ԿԳԴ (04.02.2011)

  15. #8
    Անտառային Ֆոտոն-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    15.06.2009
    Հասցե
    Չուկչստան
    Տարիք
    37
    Գրառումներ
    1,814
    Բլոգի գրառումներ
    12
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Պատ. Ալեքսանդր Սկրյաբին

    «Պրոմեթևս»

    Քայլ առ քայլ դեպի ինքնաբավ երջանիկ կյանք


  16. Գրառմանը 7 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    ars83 (21.01.2010), cold skin (26.02.2011), Jarre (10.08.2011), Moonwalker (04.02.2011), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), ԿԳԴ (04.02.2011)

  17. #9
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Կրկին՝ կոնցերտ դաշնամուրի և նվագախմբի համար, ֆա-դիեզ մինոր, օպուս 20

    Ֆա-դիեզ մինոր կոնցերտը դաշնամուրի և նվագախմբի համար (օպ. 20) ստեղծվել է 1896-ին, երբ կոմպոզիտորն ընդամենը քսանչորս տարեկան էր: Սա նրա առաջին գործն է նվագախմբի համար և միակ գրած կոնցերտը: Սկրյաբինն իր կոնցերտը գրել է ընդամենը մի քանի օրում 1896-ի աշնանը, բայց չի ավարտել գործիքավորումը մինչև հաջորդ մայիս և չի ներկայացրել այն մինչև 1897-ի հոկտեմբերի 23-ը:
    Ինչպես նրա սկզբնական ստեղծագործություններից շատերը, այս կոնցերտն ունի շոպենյան քնարականություն: Այդուհանդերձ, Սկրյաբինի նվագախումբը շատ ավելի գործունյա և ակտիվ դեր ունի այստեղ, քան շոպենյանը: Բացի դրանից, բարդակազմ պոլիռիթմիզմները, երկար և քրոմատիկ մեղեդային գծերը, նրբաճաշակ դիսոնանտ ակկորդները և զգացմունքային պոռթկումները, բոլորը միասին, ստեղծում են թախծալի «ռոսական» տրամադրություն՝ դարձնելով ստեղծագործությունը Սկրյաբինի գլուխգործոցներից մեկը:
    Հագեցած լինելով երկար և սրընթաց արպեջիոներով և ակկորդային պասսաժներով հարուստ այս կոնցերտը, չնայած իր համեմատաբար կարճությանը, պահանջում է մեծ տեխնիկական վարպետություն: Ռիթմի և տեմպի հաճախակի փոփոխությունները և մենակատար և նվագախմբի նուրբ ձայնակցությունը վերացնում է մակերևութային փորձարկումների հնարավորությունը կատարումից առաջ: Թերևս այդ է պատճառներից մեկը, որ երաժշտասերն այս կոնցերտը հաճախ չէ, որ կարող է վայելել համերգասրահում:
    Ստեղծագործության առաջին մասում թագավորում են կարոտագին, հոգեհույզ պատկերները: Երկրորդ մասը գրված է երեք վարիացիաներով թեմայի տեսքով: Թեման «անմռունչ լույսի» (ըստ Բ. Ասաֆյևի, գրական կեղծանունը՝ Իգոր Գլեբով, սովետական ռուս կոմպոզիտոր, երաժշտական քննադատ) լավագույն մարմնավորումն է երիտասարդ Սկրյաբինի երաժշտությունում: Վարիացիաներում այն մերթ ստանում է թեթև, սկերցոյանման, մերթ՝ մտախոհ-կենտրոնացած բնույթ: Թեմայի վերջին կատարումն այս մասում իր «ժանեկաձև» զարդանախշերով հիշեցնում է երկրորդ և երրորդ դաշնամուրային սոնատների հատվածները: Եզրափակիչ մասը հիմնված է երկու թեմաների վրա՝ բուռն առաջխաղացող և քնարական-պաթետիկ. վերջինս հետագայում ռոմանտիկական հիացմունքի երանգ է ստանում:
    Առաջին անգամ կոնցերտը կատարվել է Օդեսայում՝ հեղինակի և Վ.Ի.Սաֆոնովի կողմից (ռուս դիրիժոր և դաշնակահար, մանկավարժ, 1889-1905թթ.՝ Մոսկվայի կոնսերվատորիայի տնօրեն): Սաֆոնովը գրել է իր աշակերտի ստեղծագործության ունեցած մեծագույն հաջողության մասին: Օդեսայի քննադատների առաջին արձագանքները, սակայն, այդքան էլ բարյացկամ չէին՝ մեղադրում էին Շոպենին չափազանց նմանակելու մեջ, դժգոհ էին գործիքավորումից և նույնիսկ կատարումից: Այս գործը կրում է Սկրյաբինի՝ այդ տարիներին սիրած կոմպոզիտորի՝ Շոպենի ստեղծագործության ազդեցությունը: Կարելի է նկատել նաև Սկրյաբինի կոնսերվատորական ընկերոջ՝ Ռախմանինովի երաժշտության որոշ ազդեցություն: Սակայն Կոնցերտում արդեն զգացվում է սկրյաբինյան անկրկնելի ոճը:

    Կոնցերտի ևս մեկ կատարում (ի հավելումն չորրորդ գրառման մեջ նշվածի)

    Առաջին մաս. Allegro


    Երկրորդ մաս. Andante


    Երրորդ մաս. Allegro moderato


    Կատարում է Անատոլ Ուգորսկին (դաշնամուր) և Չիկագոյի սիմֆոնիկ նվագախումբը: Դիրիժոր՝ Պյեր Բուլեզ:
    Վերջին խմբագրող՝ Ռուֆուս: 23.02.2010, 17:43:

  18. Գրառմանը 6 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (26.02.2011), Jarre (10.08.2011), Moonwalker (04.02.2011), Yevuk (24.02.2010), Ամպ (04.02.2011), ԿԳԴ (04.02.2011)

  19. #10
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Դաշնամուրային սոնատ համար 5, օպ. 53: Գրվել է 1907թ.: Այս սոնատով ավարտվում է Սկրյաբինի ստողծագործության Ռոմանտիկ շրջանը () և սկսվում է Ատոնալ շրջանը (): Սկրյաբինը սոնատին կցել է նախաբան. "Я к жизни призываю вас, скрытые стремления, Вы, утонувшие в темных глубинах Духа творящего, Вы, боязливые Жизни зародыши, Вам дерзновение я приношу."

    Կաատրումը՝ Սվյատոսլավ Ռիխտերի.

    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  20. Գրառմանը 4 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Jarre (10.08.2011), Moonwalker (04.02.2011), ԿԳԴ (04.02.2011), Ֆոտոն (10.02.2011)

  21. #11
    Անտառային Ֆոտոն-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    15.06.2009
    Հասցե
    Չուկչստան
    Տարիք
    37
    Գրառումներ
    1,814
    Բլոգի գրառումներ
    12
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Հետաքրքիր գործ ա: Բայց գիտե՞ս, Սկրյաբին լսելուց մեծ մասամբ էդ զգացումը լինում ա մոտս, որ օրգինալ չի, կամ յուրահատուկ չի, ինչ-որ կրկնվող կամ այլ տեղեր լսած հատվածներ կամ մոտիվներ եմ զգում: Ձեզ մոտ էդ չի լինու՞մ:
    Քայլ առ քայլ դեպի ինքնաբավ երջանիկ կյանք


  22. #12
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեջբերում Ֆոտոն-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Հետաքրքիր գործ ա: Բայց գիտե՞ս, Սկրյաբին լսելուց մեծ մասամբ էդ զգացումը լինում ա մոտս, որ օրգինալ չի, կամ յուրահատուկ չի, ինչ-որ կրկնվող կամ այլ տեղեր լսած հատվածներ կամ մոտիվներ եմ զգում: Ձեզ մոտ էդ չի լինու՞մ:
    Դե-դե, օրիգինալ չի : Չէ մի չէ, Շոպենից ա «թխել»:
    Ջուլ ջան, անկեղծ ասած, ինձ մոտ էլ ա լինում, հատկապես ատոնալ սոնատներում՝ տարբեր հատվածներ իրար նման են:
    Այդ առումով, չնայած, Սկրյաբինը, համեմատած ուրիշների, մանուկ ա:

    Ահա, խնդրեմ, Բեթհովենը:

    Լ. Վ. Բեթհովեն. Դաշնամուրային կվարտետ համար 3, դո-մաժոր, օպ. WoO 36, մաս Բ. Adagio con espressione


    Լ.Վ. Բեթհովեն. Դաշնամուրային սոնատ համար 1, ֆա-մինոր, օպ. 2, no. 1, մաս Բ. Adagio


    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  23. Գրառմանը 4 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (22.02.2012), Jarre (10.08.2011), Moonwalker (23.02.2011), Ֆոտոն (10.03.2011)

  24. #13
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Սիմֆոնիա համար 1, մի-մաժոր, օպ. 23

    Սկրյաբինը սկսել է գրել այս սիմֆոնիան 1900թ-ի ամռանը: Նախևառաջ, Սկրյաբինը ցույց է տալիս իր սիմֆոնիան դաշնամուրի դասարանի ուսուցիչ Սաֆոնովին, այնուհետև, Պետերբուրգ գալուց հետո, Լյադովին: Պարտիտուրային ծանոթանալուց հետո Ռիմսկի-Կորսակովը, Գլազունովը և Լյադովը գալիս են այն եզրակացության, որ այն կարելի է տպագրել նախքան կատարումը, բայց կտրականապես պնդում են, որ որոշ դժվար, երբեմն նույնիսկ կատարման համար անհնար տեղերում փոփոխություններ մտցվեն, ինչպես գրում է Բելյայեվը կոմպոզիտորին: Սկրյաբինն այդ հարցի կապակցությամբ խորհրդակցում է պրոֆեսոր Ումբերտո Մազետիի հետ: Վերջինս համարում է, որ նշված հատվածները հնարավոր է կատարել, սակայն համաձայնում է, որ փոփոխություններն անհրաժեշտ են, քանի որ երգչախմբի ձայնային հնարավորությունները չեն համապատասխանում ստեղծագործության պահանջներին:
    Առաջին անգամ Սիմֆոնիան կատարվել է 1900թ. նոյեմբերի 24-ին՝ Անատոլի Կոնստանտինի Լյադովի ղեկավարությամբ: Կատարվել եմ սիմֆոնիայի միայն առաջին հինգ մասերը (վերջին, վեցերորդ մասը չի կատարվել), քանի որ երգչախումբը չի մասնակցել կատարմանը՝ եզրափակիչ հատվածի բարդության պատճառով: Սիմֆոնիան ամբողջությամբ կատարվել է առաջին անգամ 1901թ. մարտի 16-ին՝ Նիկոլայ Գրիգորիի Ռուբինշթայնին նվիրված համերգի ընթացքում:
    1900թ. նոյեմբերին կոմպոզիտորն այս սիմֆոնիայի համար արժանացել է Գլինկայի անվան մրցանակի:

    Ալեքսանդր Սկրյաբին. Սիմֆոնիա համար 1, մի-մաժոր, օպ. 23:

    Կատարում է Գերմանիայի Բեռլինի Սիմֆոնիկ նվագախումբը: Դիրիժոր՝ Վլադիմիր Աշքենազի:


    Մաս Ա. Lento.


    Մաս Բ. Allegro dramatico.


    Մաս Գ. Lento.


    Մաս Դ. Vivace.


    Մաս Ե. Allegro.


    Մաս Զ. Andante.

    Վերջին խմբագրող՝ ars83: 10.08.2011, 20:52:
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

  25. Գրառմանը 3 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    cold skin (22.02.2012), Jarre (10.08.2011), Moonwalker (10.08.2011)

  26. #14
    Անտառային Ֆոտոն-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    15.06.2009
    Հասցե
    Չուկչստան
    Տարիք
    37
    Գրառումներ
    1,814
    Բլոգի գրառումներ
    12
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Առաջին մասը բավական շատ տեղերում հիշեցնում է Բեթհովենի սոնատներն ու ընդհանուր ոճը: Որպես Սկրյաբին չհասկացա: Մյուս մասերը շատ սիրուն ա ու ոնց որ ավելի ինքնուրույն են: Բնապատկերները շատ են մեջը, զգացել ե՞ք:

    Իդեպ, մենակատարներով սիմֆոնիա լինում ա՞, կարծես առաջին անգամ եմ նկատում: Հետաքրքիր զուգակցում է: Արս, մենակատարները կատարում են երգչախմբի համար գրված պարտիա՞ն, թե՞, երգչախմբից բացի մենակատարների պարտիա էլ կա:
    Քայլ առ քայլ դեպի ինքնաբավ երջանիկ կյանք


  27. Գրառմանը 1 հոգի շնորհակալություն է հայտնել.

    ars83 (12.08.2011)

  28. #15
    Պատվավոր անդամ ars83-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    14.06.2008
    Գրառումներ
    2,966
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Մեջբերում Ֆոտոն-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Իդեպ, մենակատարներով սիմֆոնիա լինում ա՞, կարծես առաջին անգամ եմ նկատում: Հետաքրքիր զուգակցում է:
    Լինում է: Հենց մի քանի օր առաջ լսում էի Մալերի երկրորդ սիմֆոնիան՝ «Հարությունը», չորրորդ մասը մենակատար ալտի համար է.


    Մեջբերում Ֆոտոն-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Արս, մենակատարները կատարում են երգչախմբի համար գրված պարտիա՞ն, թե՞, երգչախմբից բացի մենակատարների պարտիա էլ կա:
    Սիմֆոնիայի նկարագրությունից հետևում է, որ կա առանձին պարտիա՝ մենակատար մեցո-սոպրանոյի և տենորի համար:
    Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)

Էջ 1 2-ից 12 ՎերջինըՎերջինը

Թեմայի մասին

Այս թեման նայող անդամներ

Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)

Համանման թեմաներ

  1. Ալեքսանդր Դյումաների ընթերցասեր
    Հեղինակ՝ Moon, բաժին` Գրականություն
    Գրառումներ: 47
    Վերջինը: 16.12.2013, 02:35
  2. Ալեքսանդր Շիրվանզադե
    Հեղինակ՝ Smokie, բաժին` Հայ գրականություն
    Գրառումներ: 33
    Վերջինը: 17.04.2013, 19:45
  3. Ալեքսանդր Պուշկին. «Տազիտ»
    Հեղինակ՝ ars83, բաժին` Գրականություն
    Գրառումներ: 70
    Վերջինը: 04.06.2010, 17:54
  4. Գրառումներ: 6
    Վերջինը: 03.11.2008, 22:59
  5. Ձերբակալել են Ալեքսանդր Արզումանյանին
    Հեղինակ՝ Ֆուտբոլասեր, բաժին` Քաղաքականություն
    Գրառումներ: 3
    Վերջինը: 09.05.2007, 20:59

Թեմայի պիտակներ

Էջանիշներ

Էջանիշներ

Ձեր իրավունքները բաժնում

  • Դուք չեք կարող նոր թեմաներ ստեղծել
  • Դուք չեք կարող պատասխանել
  • Դուք չեք կարող կցորդներ տեղադրել
  • Դուք չեք կարող խմբագրել ձեր գրառումները
  •