Որ քո տրամաբանությամբ շարժվենք, ուրեմն՝ Թալեաթին, Էնվերին ու Ջեմալին հայերին կոտորելու համար կարելի է հայրենասեր անվանել: Դե այդպես է դուրս գալիս, քանի որ Հիտլերին փաստորեն արդարացնում ես և հատուկ նշում ահա սա.
Հետաքրքիր է, ի՞նչ էին արել Հիտլերին ու գերմանացիներին, ասենք՝ հրեա հասարակ բանվորի, առևտրականի կամ թեկուզ բանկիրի նորածին երեխան, կինը կամ թեկուզ հենց այդ բանկիրը, որ տարավ, ողջ-ողջ վառեց նրանց: Այն էլ՝ մեկին չէ, երկուսին չէ, վառեց միլիոններով: Դա հայրենասիրությու՞ն է:Չէ որ Հիտլերն էլ իր հայրենիքի մասին մտածելով էր էդքան մարդ կոտորում:
Գարեգին Նժդեհը, նախքան պատերազմն ու պատերազմի ժամանակ, ապրում էր Գերմանիայում: Երկրորդ՝ Նժդեհն իր համոզմունքներով ու գաղափարներով նացիոնալիստ էր: Երրորդ՝ Նժդեհը Խորհրդային Միության ու կոմկուսի թշնամին էր: Ահա այս ամենն էին պատճառ հանդիսացել, որ Գարեգին Նժդեհը համագործակցի նացիստների հետ: Հազիվ առիթ էր՝ ազատագրել հայրենիքը խորհրդային լծից: Դրա համար էլ փորձում էր կազմավորել հայկական լեգիոններ (որով, ի դեպ, բազմաթիվ հայերի կյանք է փրկել):
Բայց այս ամենով հանդերձ, Նժդեհը մարդկության դեմ հանցանքներ չի կատարել, երեխաներ ու կանայք չի վառել: Նժդեհը ռազմիկ էր՝ ազնիվ ու խիստ հայրենասեր: Մինչև վերջ էլ այդպիսին մնաց: Լինել նացիոնալիստ, չի նշանակում լինել հրեշ, մանկասպան, եղեռնագործ:
Հետևություն. Նժդեհը, ի տարբերություն տականք, սադիստ, հոգեկան խանգարում ունեցող, չար ու մանրախնդիր Հիտլերի, կարգին մարդ էր:
Ու, ընդհանրապես, պետք չէր Նժդեհին համեմատել Ադոլֆի հետ ցանկացած հարցում:
Էջանիշներ