User Tag List

Էջ 9 41-ից ԱռաջինԱռաջին ... 567891011121319 ... ՎերջինըՎերջինը
Ցույց են տրվում 121 համարից մինչև 135 համարի արդյունքները՝ ընդհանուր 608 հատից

Թեմա: Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

  1. #121
    Լիարժեք անդամ !!Sinner!!-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.04.2008
    Գրառումներ
    70
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Գրառում Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Հաղթանակը միշտ չէ, որ վերջանում է <<հակառակորդ զորքի ԱՆՄԻՋԱԿԱՆ ձախուստով մարտի դաշտից>>: Օրինակ, Բորոդինոյի ճակատամարտում ոռւսները հաղթեցին, թեև անմիջականորեն մարտի դաշտը, իսկ հետո նույնիսկ Մոսկվան թողեցին: Հաղթանակը ունի 2` ստրատեգիական և տակտիկական էություն: Հենց այս չափանիշներով դիտարկելիս եմ ես Ավարայրը ՄԻԱՆՇԱՆԱԿ հաղթանակ համարում -
    Եթե ես չանդրադարձա Բորոդինոյի ճակատամարտին, դա չի նշանակում, որ համաձայն եմ Ձեր հետ Բորոդինոյում էլ... եթե ռուսները հաղթանակ տարան, էտ դեպքում ինչի՞ էին ստիպված նահանջում: Ձեզ մի քիչ տարօրինակ չի՞ թվում, որ հաղթող զորքը լքում է իր մայրաքաղաքը, թույլ է տալիս թշնամուն առանց դիմադրության գրավել այն: Իմ անձնական կարծիքով ռուսների մեջ էլ են եղել Եղիշեներ, որոնք ցանկալին ներկայացրել են որպես իրողություն:
    Ըստ Եղիշեի <<Եվ նրանք (նախարարները – Մ.Հ.) բոլորը շտապով եկան-հասան պատերազմի վայրը, յուրաքանչյուրը իր զորքով ու ամբողջ պատրաստվածությամբ… և նրանց ընդհանուր թիվը եղավ 66.000>>:
    Այս հաղորդման հիման վրա հեշտ է նկատել, որ Եղիշեն իրականում խոսում է միայն նախարարական զորքի, այլ ոչ թե ողջ Հայկական բանակի մասին:
    Ըստ նույն Եղիշեի պարսկական բանակը ամեն մի հայ ռազմիկի դեմ պատրաստեց 3-ին: Սակայն նույն Եղիշեն, որ չի նշում աշխարհազորի մասին և ըստ նրա Հայկական բանակը 66.000 էր, նկատի ունի 3 X 66.000 հավասար է 198.000 բանաձևը:
    Նորից ասեմ, որ Եղիշեին չեմ վստահում: Բնականաբար ինքը պետք է արդարացներ իրենց պարտությունը, որովհետև տվյալ պարագայում շահախնդիր կողմ է հանդիսանում:
    Բայց ինչպես արդեն նշեցի, պարսկական բանակի թիվը պետք չէ այս կերպ հաշվել:
    129800-ը վերաբերվում է ոչ թե Հայկական բանակին, այլ պարսկական բանակի կորուստներին, որը հաշվարկվել է հետևյալ կերպ -
    1. 6.000 ռազմիկ կազմող ուրացողները տվեցին 3.544 զոհ, այսինք կորցրեցին իրենց կազմի մոտ 59 %-ը,
    2. Ուրացողների կորուստների տոկոսային հարաբերությունը, համեմատած իրենց ընդհանուր թվի հետ, կարելի է տարածել ողջ պարսկական բանակի վրա, քանի որ, ինչպես երևում է մարտի նկարագրությունից և ռազմական պարզ տրամաբանությունից (երբ պարսիկների համար □էժան արյուն□ հանդիսացող ուրացողները անպայման անխնա կերպով կօգտագործվեին` մի կողմից ի խնայումն պարսկական բանակի, իսկ մյուս կողմից էլ թշնամին կուզենար դրանով առավելագույնս թուլացնել հենց ուրացողներին, վերջիններիս հետագա ըմբոստությունները կանխելու համար) ուրացողները գրեթե անընդհատ մասնակցություն են ունեցել մարտին:
    3. ուրացողները տվեցին մոտ 3.4 անգամ ավել զոհ, քան նահատակները, հետևաբար ողջ պարսկական բանակը տվեց 3,4 անգամ ավելի զոհ, քան Հայկականը:
    Այստեղ ինքներդ Ձեզ հակասում եք: Եթե ուրացողները անխնա օգտագործվում էին, ամբողջ մարտի ընթացքում մասնակցում էին, իսկ պարսիկները խնայվում, ուրեմն ամենաշատ կորուստ կկրեին բնականաբար ուրացողները: Իսկ Դուք նրանց կորուստների տոկոսը տարածել ողջ բանակի վրա
    Նշեմ նաև, որ այն ժամանակվա Հայաստանում կար մոտ 3.000.000 բնակչություն, իսկ Բագրատունիների ժամանակ, մոտ 5.000.000: Այս թվերը ես չեմ հորինել, դրանք հայտնի փաստեր են:
    Որտե՞ղ են գրված: Ուղակի ես ընդհանրապես գաղափար չունեմ պատմական Հայաստանի բնակչության թվաքանակի մասին, շատ կցանկանայի կարդալ: Եթե դժվար չի, հղում կատարեք լա՞վ
    Համաձայն եմ: Միայն մի ուղղումով, որ 120.000-ը վերաբերվում է ԿԱՆՈՆԱՎՈՐ ԲԱՆԱԿԻՆ /Զորանամակի մեջ աշխարհազորի մասին խոսք չկա/: Իսկ 451-ին Մարզպանական Հայաստանը անկախ Հայաստանի ուղիղ կեսն էր, այսինք 66.000 կանոնավոր ռազմիկը լիովին տրամաբանական է:
    քիչ անց, Սյունիքի զորքերի հետ կապված, Դուք կասկածում եք Զորանամակի տվյալների ճշմարտացիությանը (անկեղծ ասած ես էլ չեմ հավատում: Նույնիսկ Տիգրան Մեծի ժամանակ 120000 զորք չունեինք, իսկ եթե ունեինք էլ, կեսը հպատակ ժողովուրդների զորքերն էին), իսկ այստեղ այն հիմք եք ընդունում
    Իմ կարծիքով մոտ 25-30 հազար կանոնավոր բանակ է եղել, իսկ մնացածը աշխարհազորայիններ (ընդհանուր 66000 եթե հավատանք հակական հանրագիտարանին): Իսկ պարսկական բանակը 90000 (նորից հանրագիտարանի տվյալներով), ոչ թե 198000 (Եղիշեն պետք է ցույց տար, որ ուժեղ հակառակորդի ենք պարտվել, դրա համար էլ, եթե ասեր նույնիսկ, որ պարսիկները հայերից 10 անգամ շատ էին, չէի զարմանա): Բայց կցանկանայի այս մասին պարսկական տվյալներ կարդալ: Ավելի օբյեկտիվ կլինեն իմ կարծիքով:
    Գիտեք, իսկ հաճախ փախչելի բանակը ոչ պակաս զոհեր է տալիս: Իր հերթին հայտնի է, որ մեր դեպքում Ավարայրի ճ-մ-ի արդյունքում ևս կողմերից ոչ մեկը մարտի վերջում չի փախել:
    Ձեր բերած օրինակ Բորոդինոյի ճակատամարտում էլ ոչ մի կողմը չի փախել: Բայց եռկու կողմերն էլ ծանր կորուստներ են կրել:
    Ըստ սկզբնաղբյուրների Դարեհն ուներ 140.000 բանակ, իսկ Ալեքսանդրը, ԸՍՏ ԻՄ ՀԱՇՎԱՐԿՆԵՐԻ մոտ 210.000
    նենց կուզեի մեր պետական բյուջեն էլ Դուք հաշվարկեիք
    Ես Ձեզ հստակ կարող եմ աղբյուրներն էլ ասել, որտեղ է գրված 47000 զինվոր:
    1. Արիանոս Փլաբիոս - Ալեքսանդրի արշավանքը
    Կուրցիուս Ռուֆուս - Ալեքսանդր Մակեդոնացու պատմությունը
    Երևան, 1987, էջ 103
    2. Microsoft Encarta DVD 2006
    Սակայն այն դեպքում, երբ միայն Մակեդոնիայի մշտական բանակը ըստ Դիոդոր Սիկիլացու (գիրք 16) կազմում էր 33.000 (ըստ երևույթին այստեղ խոսքը միայն հետևակի մասին է), իսկ ըստ Ֆրոնտինի (գիրք 4)` 40.000 ռազմիկ (ամենայն հավանականությամբ` այստեղ արդեն հետևակը և հեծելազորը միասին), կարելի ենթադրել որ այդ թվերը վերաբերվում են միայն բուն մակեդոնական բանակին, քանի որ ըստ Հուստինոսի (գիրք 9) դեռևս Ալեքսանդր III Մեծի (մ.թ.ա. 336-323) հայր Ֆիլիպ II-ին (մ.թ.ա. 359-336) տրամադրված էր նաև հունական 215.000-անոց բանակը:
    Ինչպե?ս կարելի է հավատալ, որ Ֆիլիպ II-ը իր 40000 բանակով գրավեց Հունաստանը, որը ուներ 215000-անոց բանակ, ընդ որում նրանց ռազմավարությունը, զինվորների կարգապահությունը, զենքերը գրեթե նույնն էին:
    Իսկ Դարեհի զորքը` ի տարբերություն մակեդոնականի, բաղկացած էր մանր ազգերի ու ցեղերի մարտիկներից, որոնք այդքան էլ հավատարիմ չէին նրան, ոչ լավ պատրաստված էին, ոչ կարգապահ, ոչ էլ լավ զինված: Դարեհն էլ վախկոտի մեկն էր:
    Գրառում ունիտազին >>>
    <<ոչ մի լավ բան քեզնից դուրս չի գա>>

  2. #122
    Լիարժեք անդամ !!Sinner!!-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.04.2008
    Գրառումներ
    70
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    հենց նօր հանդիպեցի այս հոդվածին
    http://new.aravot.am/am/articles/society/40529/view
    մեր թեմային է վերաբերվում
    Գրառում ունիտազին >>>
    <<ոչ մի լավ բան քեզնից դուրս չի գա>>

  3. #123
    Պատվավոր անդամ Մտահոգ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.03.2008
    Գրառումներ
    681
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Պատմաբան Համլետ Դավթյանի մեկնաբանությունները

    «Մեզ անծանոթ Վարդանանց պատերազմը» պատմաբան, հրապարակախոս Համլետ Դավթյանի աշխատության երկրորդ՝ լրացված հրատարակությունն է: Հեղինակի համոզմամբ, Հայաստանյայց առաքելական եկեղեցին՝ մշտապես ձգտելով առանձնահատուկ դիրքի բոլոր ժամանակներում, իր գործունեությունը նպատակաուղղել է սեփական հոգեւոր իշխանության ամրապնդմանը եւ հայության վրա բացարձակ իրավունքներ ստանալու համար նույնիսկ նպաստել է հայկական անկախ պետականությունների վերացմանը: Հ. Դավթյանը կարծում է, որ ազգային-պետական գաղափարախոսություն ձեւավորելու համար վերջապես անհրաժեշտ է վերագնահատել հայ ժողովրդի պատմությունը, բացահայտել ազգային կորուստների հանգամանքները, հասկանալ ճակատագրական նշանակություն ունեցած դեպքերի եւ իրադարձությունների ներքին տրամաբանությունը. «Բազմաթիվ ժողովուրդներ հավատարիմ են եղել իրենց հողին ու թագավորին, հայերը՝ եկեղեցուն: Անվերապահորեն: Որոշ ժողովուրդներ մինչեւ իսկ կրոնափոխության դիմեցին հանուն ազատության եւ ինքնափրկության, մենք մեր ազատությունն ու պետականությունը զոհեցինք հանուն եկեղեցու ...Արդյոք սա՞ է եղել մեր գերագույն նպատակը՝ իբրեւ ժողովուրդ»: Հեղինակի համոզմամբ, մեծագույն ինքնախաբեություն է, թե եկեղեցին դարեր շարունակ փոխարինել է պետությանը. «Նա (եկեղեցին) ինքնապահպանման եւ ինքնասպասարկման խնդիրներ է միշտ լուծել»: Հ. Դավթյանը փաստում է, որ հայության պետականազրկմանը նպաստող եկեղեցու դերի մասին ակնարկել են դեռեւս հայ լուսավորիչներն ու Պոլսո «Մեհյանականները»: Ըստ մասնագետի, քանի որ ազգը մշտապես իր կենսական ավյունն ու ուժերը տվել է եկեղեցուն, ուրեմն իրավունք ունի նրանից նաեւ պահանջելու հատուցել պարտքը՝ ազգի եւ պետականության: Պատմաբանի համոզմամբ, այսօր արդեն եկեղեցուց պահանջվում է հայոց պետականության մշտագոյության գաղափարի ջատագովություն, պետականասեր եւ բարոյասեր մարդու դաստիարակություն, հայադավանությունը (լուսավորչականությունը) բովանդակությամբ դարձնել ազգադավանություն:

    «Մեզ անծանոթ Վարդանանց պատերազմը» գրքում հեղինակը խոսելով Վարդանանց պատերազմի մասին, այն մեկնաբանել է որպես ներհայաստանյան պայքար՝ համաիրանական գահակալական կռիվների համատեքստում: Տղմուտի ափին հայերը կրկնակի գերազանցում էին պարսիկներին. Վարդան Մամիկոնյանը Ավարայրի դաշտ էր հանել 66000-անոց հայկական զորք, պարսիկների 80000-90000-անոց զորքի կեսը նույնպես հայեր էին: Այսինքն, ըստ պատմաբանի, ստացվում է, որ հայերն էին հայերի դեմ կռվում ու առճակատումը Պարսից արքունիքի եւ Հայաստանյայց եկեղեցու միջեւ էր, եւ ոչ թե երկու երկրների: Հղում անելով պատմական փաստերին ու աղբյուրներին, Հ. Դավթյանը նաեւ հիմնավորում է, որ Վասակ Սյունին ամենեւին էլ դավաճան չէր, ընդհակառակը՝ փորձառու եւ շրջահայաց քաղաքական գործիչ էր, որը կարող էր Պարսից արքայի դեմ հանդիման կանգնել իբրեւ առաջնորդ, որի թիկունքում երկիր կար: Բայց քանի որ Սյունիների իշխանապետության հաստատումով վերջ էր դրվելու Լուսավորչի ժառանգների նկրտումներին, բնականաբար, Վասակը ընդունելի չէր եկեղեցու համար. «Վարդանանց պատերազմը քաղաքացիական պատերազմ էր, որի հիմքում՝ ամենեւին էլ անկախանալով հայրենիքը փրկելու ցավը չէր, այլ մի կողմից հայրենիքին իշխելու (Մամիկոնյաններ) եւ մյուս կողմից հայրենիքը կառավարելու (Սյունիներ) հակադիր նպատակների բախումն էր...Եպիսկոպոսները չընդունեցին Վասակին իշխանության գլուխ, որովհետեւ շատ ինքնուրույն էր եւ ոչնչով պարտական չէր եկեղեցուն, մինչդեռ Վարդանը յուրային էր բոլոր առումներով՝ ժառանգական, հոգեւոր դաստիարկության, հիերարխիկ դիրքով: Վասակը թեեւ խաղաղություն էր բերում, բայց այդ խաղաղությունը եկեղեցուն հարկավոր չէր, որովհետեւ դրանով իր իրավունքներն ամբողջովին չէին վերականգնվում: Իսկ Վասակը միտք էլ չուներ եկեղեցուն վերադարձնել իր գերարտոնությունները, այլապես ի՞նքն ինչպես պիտի կառավարեր ու պետություն կառուցեր»: Ըստ հեղինակի, եկեղեցին բարձրագույն իշխանությունը տեսնում էր Սահակ Պարթեւի գուրգուրած թոռան՝ Վարդանի ձեռքին, որպեսզի նրա միջոցով իր կամեցողությամբ կառավարի երկիրը:

    Վերլուծելով Ավարայրի ճակատամարտը, հեղինակը նաեւ մի հետաքրքիր նրբերանգի մասին է խոսում. «Ինչո՞ւ, այնուամենայնիվ, հարձակվելով Վասակ Սյունու թեւի վրա եւ խորանալով թիկունք, Վարդանը թույլ տվեց, որպեսզի իրեն շրջապատեն...Իսկ գուցե նա երկիրը թողնում էր Վասակին՝ համոզվելով, որ Վասակի գո՞րծն է ճշմարիտ»:

    Պատմաբանը փաստում է, որ Ավարայրի ճակատամարտից հետո Հայաստանը՝ իբրեւ երկիր, եւ հայերը՝ իբրեւ ժողովուրդ այլեւս դադարեցին երրորդ հզոր ուժը հանդիսանալ եւ դարձան երրորդական գործոն այս աշխարհահատվածում: Վերջին անգամ էր 66000-անոց հայկական բանակ ճակատամարտում. «Այդ զորեղ ուժը եկեղեցու սուրբ ուխտի կողմից գործադրվեց միայն ի պետս վարքաբանության: Ափսոս եղավ Հայոց բանակը, որ անխղճաբար մսխվեց այդքան փոքր նպատակի համար: Մի՞թե ազգն այդքան կռվող տվեց, որպեսզի առջեւն ընդամենը բարոյական հաղթանակ տանելու խնդիր դրվի... Ալեքսանդր Մակեդոնացին Իսոսի ճակատամարտում ընդամենը 30000-անոց բանակով հաղթեց պարսկական 120000-անոց զորքին եւ իրեն Աքեմենյանների հաջորդ ու Ասիայի տիրակալ հռչակեց»: Հ. Դավթյանը տարբեր օրինակներ վկայակոչելով՝ անընդհատ շեշտում է, որ Հայաստանյայց եկեղեցին իր գործելակերպով միշտ հիշեցրել է, թե ինքը մշտագո է, իսկ պետությունը կարող է անցողիկ լինել, եւ եթե անգամ պետությանը մի բան պատահի, ապա սարսափելի ոչինչ չի լինի, քանի որ եկեղեցին ժողովրդին անտեր չի թողնի. «Հայ ժողովրդի պատմությունն ընդգրկող եկեղեցու անկեղծության պարագիծն այսքանն է»: Գրքի վերջում Հ. Դավթյանը գրում է, որ պետականապահպան մտածողություն չունենք, մեր քաղաքացիական պարտքի զգացումը թերաճ է մնացել, որովհետեւ ոչ միայն եկեղեցին է դարերի ընթացքում իր գործը կատարել, այլեւ չենք հետեւել, օրինակ, թեկուզ Ղեւոնդ Ալիշանի այն պարզ խրատին, որ «Աղեկ քաղաքացի ըլլալու համար պետք է քննել ու սորվիլ զհայրենիս»:


    aravot.am

  4. #124
    Պատվավոր անդամ Lion-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.03.2007
    Հասցե
    Երևան
    Գրառումներ
    9,429
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Նորմարդ

    Ձեր դատողությունների հետ ես լիովին համաձայն եմ: Ես ինքս էլ եմ կատարել մոդելավորման այն մեթոդը, որը շարադրեցիք դուք: Ավելին, եթե նույնիսկ ոչ նետաձիգների, այ մերձամարտի զենքով զինված ռազմիկների հարվաշները հաշվենք և միջինը մի ռազմիկին 1 րոպեում ընդունենք 3 հարվաշ, որոնցից 1 է մահացու, կրկին հանգում ենք այս թվերի ժխտմանը: Ուղղակի գրքիս մեջ ես չուզեցի այդքան մանրանալ և ուղղակի գրեցի այսպես
    Այս տողերը կարդացող յուրաքանչյուր ոք, ով երբևէ մասնակցել է խմբակային տուրուդմփոցի, կհաստատի, որ իրականում նման դեպքերում իրադարձությունները զարգանում են չափազանց դինամիկ, իսկ փոխադարձ հարվածները հասցվում են մեծ հաճախականությամբ, ատելությամբ ու հարվածային ուժով: Ու թեև հիշատակված տուրուդմփոցների ժամանակ կողմերը որպես կանոն չեն ունենում թրեր, նիզակներ, դաշույններ, տապարներ, աղեղներ կամ գուրզեր և ըստ էության չեն էլ ձգտում լուրջ մարմնական վնասվածք հասցնել հակառակորդ կողմին, սակայն նույնիսկ այդ դեպքում ընդհարման առաջին իսկ վայրկյաններից ի հայտ են գալիս ուղեղի ցնցում ստացած, ինչպես նաև ջարդված գլխով, քթով և վերջույթներով մարդիկ:

    !!Sinner!!

    Եթե ես չանդրադարձա Բորոդինոյի ճակատամարտին, դա չի նշանակում, որ համաձայն եմ Ձեր հետ Բորոդինոյում էլ... եթե ռուսները հաղթանակ տարան, էտ դեպքում ինչի՞ էին ստիպված նահանջում: Ձեզ մի քիչ տարօրինակ չի՞ թվում, որ հաղթող զորքը լքում է իր մայրաքաղաքը, թույլ է տալիս թշնամուն առանց դիմադրության գրավել այն: Իմ անձնական կարծիքով ռուսների մեջ էլ են եղել Եղիշեներ, որոնք ցանկալին ներկայացրել են որպես իրողություն
    Արդեն ասացի, որ հաղթանակի չափանիշը միայն <<հակառակորդին մարտադաշտից փախցնել>>-ը չէ: Այո, դեպքերի 99 տոկոսում այդ չափանիշը արդեն միայն բավարար է, սակայն լինում են ավելի բարդ դեպքեր, որտեղ <<ով հաղթեց, ով պարտվեց>> հարցը պահանջում է խնդրի ավելի խորը դիտարկում: Դրա համար էլ ես գրեցի հաղթանակի ստրատեգիական և տակտիկական բաղադրիչների մասին

    Նորից ասեմ, որ Եղիշեին չեմ վստահում: Բնականաբար ինքը պետք է արդարացներ իրենց պարտությունը, որովհետև տվյալ պարագայում շահախնդիր կողմ է հանդիսանում:
    Դուք մեթոդական սխալ եք թույլ տալիս: Եկեք Եղիշեին չվստահենք, որովհետև նա Վարդանական էր, եկեք Ստեփանոս Օրբելյանին չվստահենք, որովհետև նա Օրբելյան էր, եկեք Հովհանն Մամիկոնյանին չվստահենք, որովհետև նա Մամիկոնյան էր, եկեք Պլուտարքոսին չվստահենք, որովհետև նա հիացած էր հռոմեցաի զորավարներին, եկեք Հերոդոտոսին չվստահենք, որովհետև նա հույն էր, եկեք Էրեբունի ամրոցում գտնված սեպագրին չվստահենք, որովհետև այն գրվել է Արա 2-ի հրամանով…

    Այս մեթոդով առաջնորդվելիս դուք մտնում եք փակուղի: Դրա փոխարեն ես առաջարկում եմ լինել օբյեկտիվ և սթափ: Բոլոր սկզնաղբյուրների հետ շանոթանալ և գալ տրամաբանական հետևության:

    Այստեղ ինքներդ Ձեզ հակասում եք: Եթե ուրացողները անխնա օգտագործվում էին, ամբողջ մարտի ընթացքում մասնակցում էին, իսկ պարսիկները խնայվում, ուրեմն ամենաշատ կորուստ կկրեին բնականաբար ուրացողները: Իսկ Դուք նրանց կորուստների տոկոսը տարածել ողջ բանակի վրա
    Չեմ հակասում, եղբայր: Իզուր ես դու այդքան թերագնահատում ինձ: Գաղտնիքն այն է, որ ՈՒՐԱՑՈՂՆԵՐԸ ԳՏՆՎՈՒՄ ԷԻՆ ՄԻԱՅՆ ՄԵԿ ԹԵՎՈՒՄ և այս հանգամանքը հավասարակշռում է ՆՐԱՆՑ ԱՆԽՆԱ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆԸ, քանի որ պարսիկները գտնվում էին ՈՂՋ ՃԱԿԱՏՈՒՄ:

    Որտե՞ղ են գրված: Ուղակի ես ընդհանրապես գաղափար չունեմ պատմական Հայաստանի բնակչության թվաքանակի մասին, շատ կցանկանայի կարդալ: Եթե դժվար չի, հղում կատարեք լա՞վ
    Այդ հարցով վաղուց ի վեր զբաղվում է ոչ անհայտ Բաբկեն Հարությունյանը: Խորհուրդ կտամ ծանոթանալ նրա աշխատություններին: Ի դեպ, մի քանի տարի առաջ նա ելույթ ունեցավ հեռուստատեսությամբ և հենց ինքն էլ ասաց այս թվերը…

    քիչ անց, Սյունիքի զորքերի հետ կապված, Դուք կասկածում եք Զորանամակի տվյալների ճշմարտացիությանը (անկեղծ ասած ես էլ չեմ հավատում: Նույնիսկ Տիգրան Մեծի ժամանակ 120000 զորք չունեինք, իսկ եթե ունեինք էլ, կեսը հպատակ ժողովուրդների զորքերն էին), իսկ այստեղ այն հիմք եք ընդունում
    Կասկածում եմ տվյալնի Սյունիների մասով, ոչ ոչ մնացածի, քանի որ մնացածի պարագայում Զորանամակի տվյալները հաստատվում են նաև այլ մատենագիտական աղբյուրներով: Տիգրանի ժամանակ Մեծ Հայքի կայսրությունը /վերջին բառը առաջին երկուսի հետ ինճ անսովոր է/ ուներ 300.000 բանակ, որից բուն Հայկական էր մոտ 180.000 այդ թվում Ծոփքի, Կիլիկիայի և Հայոց Միջագետքի թագավորությունների բանակները:

    Իմ կարծիքով մոտ 25-30 հազար կանոնավոր բանակ է եղել, իսկ մնացածը աշխարհազորայիններ (ընդհանուր 66000 եթե հավատանք հակական հանրագիտարանին): Իսկ պարսկական բանակը 90000 (նորից հանրագիտարանի տվյալներով), ոչ թե 198000 (Եղիշեն պետք է ցույց տար, որ ուժեղ հակառակորդի ենք պարտվել, դրա համար էլ, եթե ասեր նույնիսկ, որ պարսիկները հայերից 10 անգամ շատ էին, չէի զարմանա): Բայց կցանկանայի այս մասին պարսկական տվյալներ կարդալ: Ավելի օբյեկտիվ կլինեն իմ կարծիքով:
    Ես վերևում արդեն շարադրեցի այդ թվերի սխալ լինելու հիմնավորումը: Իսկ պարսկական տվյալներ… ուղղակի չկան: Հազկերտ 2-ի մասին մի քանի բառով հիշատակում է <<Շահնամեն>>, սակայն ոչ մի խոսք հայերի մասին:

    Մեջբերում:
    Ըստ սկզբնաղբյուրների Դարեհն ուներ 140.000 բանակ, իսկ Ալեքսանդրը, ԸՍՏ ԻՄ ՀԱՇՎԱՐԿՆԵՐԻ մոտ 210.000

    նենց կուզեի մեր պետական բյուջեն էլ Դուք հաշվարկեիք
    Ես Ձեզ հստակ կարող եմ աղբյուրներն էլ ասել, որտեղ է գրված 47000 զինվոր:
    1. Արիանոս Փլաբիոս - Ալեքսանդրի արշավանքը
    Կուրցիուս Ռուֆուս - Ալեքսանդր Մակեդոնացու պատմությունը
    Երևան, 1987, էջ 103
    2. Microsoft Encarta DVD 2006
    Ես ծանոթ եմ դրանց: Դրանք լկտիաբար ստում են…

    Ինչպե?ս կարելի է հավատալ, որ Ֆիլիպ II-ը իր 40000 բանակով գրավեց Հունաստանը, որը ուներ 215000-անոց բանակ, ընդ որում նրանց ռազմավարությունը, զինվորների կարգապահությունը, զենքերը գրեթե նույնն էին:
    Իսկ Դարեհի զորքը` ի տարբերություն մակեդոնականի, բաղկացած էր մանր ազգերի ու ցեղերի մարտիկներից, որոնք այդքան էլ հավատարիմ չէին նրան, ոչ լավ պատրաստված էին, ոչ կարգապահ, ոչ էլ լավ զինված: Դարեհն էլ վախկոտի մեկն էր:
    Բանն այն է, հունական 215.000-ը ՄԻԱՍՆԱԿԱՆ ՃԱԿԱՏՈՎ չէր հանդես գալիս մակեդոնացիների դեմ, իսկ առանձին վերցրած Ֆիլիպի 40.000-ը և քանակապես, և որակապես գերազանցում էր իր բոլոր հակառակորդներին – Սպարտա, Աթենք և այլն: Այսինքն Ֆիլիպը <<տերև առ տերև կերավ Հունաստանը>>:

    Աքեմենյան բանակը գուցե և չէր հասնի հունականին, սակայն այն այնքան էլ վատը չէր: Ինչ վերաբերվում է Դարեհ Կոդոմանին, ապա նա կարշես այնքան էլ վախկոտի մեկը չէր և հույն սկզբնաղբյուրները կրկին ստում են: Նուն Դիոդոր Սիկիլացին պատմում է մի էպիզոդի մասին, երբ Դարեհը, որը դեռ արքա չէր, արշավում է կատիշների դեմ: Եվ երբ ճակատամարտից առաջ կատիշների մի հզոր ռազմիկ մենամարտի է հրավիրում Դարեհի բանակից ցանկացած մեկին, առաջ է գալիս հենց Դարեհը և հաղթում ու սպանում այս կատիշին մենամարտում:

    Ինճ վերաբերվում է Համլետ Դավթյանի Մեզ անծանոթ Վարդանանց պատերազմը»-ին: Ես շանոթ եմ այդ գրքին: Կուզենայի, որ հեղինակը այստեղ լիներ, որ իմ ստորև շարադրվող քննադատությանը նա պատասխաներ, բայց երևի դա չի լինի…

    Ինչևիցե

    1. Ինչպես կարելի է ենթադրել գրքի ուսումնասիրման արդյունքում, հեղինակը իրոք պատմաբան, հրապարակախոս է, այլ ոչ թե ռազմական պատմաբան: Հակառակ դեպքում նա գրքում թույլ չէր տա զուտ ռազմապատմական բնույթի սխալներ կողմերի կորուստների, ինչպես նաև Իսոսի ճ-մ-ի մասին:
    2. Մի քիչ խառնվենք քաղաքականությանը /ֆորումներում հեչ չեմ սիրում այդ բանը անել, բայց դե մի անգամ բացառություն անեմ կաննոներիցս/: Դատելով Եկեղեցու վրա հեղինակի հիմնականում անարդարացի հարձակումներից, ինչպես նաև նրանից, որ հոդվածը տպվել է <<Առավոտ>>-ում, կարելի է ենթադրել, որ գիրքը ավելի շատ գրվել է այն բանի ազդեցության տակ, որ վերջին շամանակներս ՀԱՅՏՆԻ ՈՒԺԵՐԸ ՀԱՅՏՆԻ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐՈՎ անընդհատ հարձակվում են Հայ Առաքելական Եկեղեցու և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի վրա, ինչը ուղղակի անընդունելի է /քաղաքակնության մասին այսքանը, այս թեմայով բանավեճի չեմ մասնակցի/:
    Համեցեք իմ ֆորում
    Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:

  5. #125
    Պատվավոր անդամ Նորմարդ-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    03.11.2006
    Հասցե
    Երևան
    Տարիք
    17
    Գրառումներ
    1,444
    Բլոգի գրառումներ
    3
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Մեջբերում mtahog-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Պատմաբանը փաստում է, որ Ավարայրի ճակատամարտից հետո Հայաստանը՝ իբրեւ երկիր, եւ հայերը՝ իբրեւ ժողովուրդ այլեւս դադարեցին երրորդ հզոր ուժը հանդիսանալ եւ դարձան երրորդական գործոն այս աշխարհահատվածում:
    ԻՄ համեստ պատմական գիտելիքներով և տրամաբանությամբ կարող եմ փաստել, Որ Հայաստանը դադարել էր երկիր հանդիսանալ այս տարածաշրջանում 428թ.-ից հետո
    Իսկ որպես ժողովուրդ մենք չդադարեցինք հզոր ուժ ներկայացնել, քանզի եթե թշնամին չի հասնում իր առջև դրված նպատակին հետևաբար նա չի հաղթել
    Պատմական հարցերին միանշանակ պատասխանելը հնարավոր չէ, ավելի ճիշտ պատասխանը թերի է լինում և բազմաթիվ հարցեր և առաջ բերում
    Նմանապես ուկրաինական ազգայնամոլները հիմա համարում են, որ ուկրաինան չհաղթեց 2-չդ համաշխարհային պատերազմում, քանզի նրանք նչանք չանկախացան, սկայն ո՞րն էր ավելի լավ նացիստական թե՞ սովետական ուկրաինան, ո՞րն էր ճիշտը…
    Երբ ազգը պառակտվում է, երբ եղբայրը եղբոր վրա սուր է բարձրացնում ապա այդ պարագայում հաղթողներ չեն լինում այդ ազգը ինքնին դատապարտված է պարտության …

  6. #126
    Լիարժեք անդամ !!Sinner!!-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.04.2008
    Գրառումներ
    70
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Հրաշալի Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Մեջբերում Lion-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Արդեն ասացի, որ հաղթանակի չափանիշը միայն <<հակառակորդին մարտադաշտից փախցնել>>-ը չէ: Այո, դեպքերի 99 տոկոսում այդ չափանիշը արդեն միայն բավարար է, սակայն լինում են ավելի բարդ դեպքեր, որտեղ <<ով հաղթեց, ով պարտվեց>> հարցը պահանջում է խնդրի ավելի խորը դիտարկում: Դրա համար էլ ես գրեցի հաղթանակի ստրատեգիական և տակտիկական բաղադրիչների մասին
    Դե մենք գիտենք, որ հայերը միշտ էլ բացառություն են: Չգիտես ինչի էն 1 տոկոս բացառությունները հենց մենակ մեր պատմության մեջ պիտի հանդիպեինք:
    Դուք մեթոդական սխալ եք թույլ տալիս: Եկեք Եղիշեին չվստահենք, որովհետև նա Վարդանական էր, եկեք Ստեփանոս Օրբելյանին չվստահենք, որովհետև նա Օրբելյան էր, եկեք Հովհանն Մամիկոնյանին չվստահենք, որովհետև նա Մամիկոնյան էր, եկեք Պլուտարքոսին չվստահենք, որովհետև նա հիացած էր հռոմեցաի զորավարներին, եկեք Հերոդոտոսին չվստահենք, որովհետև նա հույն էր, եկեք Էրեբունի ամրոցում գտնված սեպագրին չվստահենք, որովհետև այն գրվել է Արա 2-ի հրամանով…
    Համաձայն եմ: Պետք է որոշ բաներ քաղել նրա աշխատությունից: Ուղակի ես չեմ ուզում ձեր պես Եղիշեի ԱՄԵՆ ՄԻ ԱՍԱԾԸ ՀԱԼԱԾ ՅՈՒՂԻ ՏԵՂ ԸՆԴՈՒՆԵԼ:
    Չեմ հակասում, եղբայր: Իզուր ես դու այդքան թերագնահատում ինձ: Գաղտնիքն այն է, որ ՈՒՐԱՑՈՂՆԵՐԸ ԳՏՆՎՈՒՄ ԷԻՆ ՄԻԱՅՆ ՄԵԿ ԹԵՎՈՒՄ և այս հանգամանքը հավասարակշռում է ՆՐԱՆՑ ԱՆԽՆԱ ՕԳՏԱԳՈՐԾՄԱՆԸ, քանի որ պարսիկները գտնվում էին ՈՂՋ ՃԱԿԱՏՈՒՄ:
    Մոռանում եք Մատյան Գունդը, որը պահեստազորում էր: Նաև կենտրոնում երկրորդ շարքի առկայությունը… Դրանք գործի մեջ մտան միայն ճակատամարտի երկրորդ փուլում:

    Կասկածում եմ տվյալնի Սյունիների մասով, ոչ ոչ մնացածի, քանի որ մնացածի պարագայում Զորանամակի տվյալները հաստատվում են նաև այլ մատենագիտական աղբյուրներով: Տիգրանի ժամանակ Մեծ Հայքի կայսրությունը /վերջին բառը առաջին երկուսի հետ ինճ անսովոր է/ ուներ 300.000 բանակ, որից բուն Հայկական էր մոտ 180.000 այդ թվում Ծոփքի, Կիլիկիայի և Հայոց Միջագետքի թագավորությունների բանակները:
    Տարօրինակ է: Զորանամակի տվյալներին հավատում եք, իսկ հենց ԷՆ ՀԱՏՎԱԾԸ, որը Ձեզ ձեռք չի տալիս, չեք հավատում Այսինքն կեսը ճիշտ է, կեսը սխալ Ձեր ասելով:
    Իսկ Սյունիքի մասին տվյալները այլ աղբյուրներում չե՞ն հաստատվում:
    Ես ծանոթ եմ դրանց: Դրանք լկտիաբար ստում են…
    Արիանոսը իր աշխատությունը գրելիս օգտվել է այդ արշավանքի մի քանի մասնակիցների աշխատանքներից (1. Պտղեմեոսի՝ Լագոսի որդու, որը Ալեքսանդրի թիկնապահն էր, իսկ հետագայում Եգիպտոսի Պտղոմեոսյան դինաստիայի հիմնադիրը, 2. Արիստոբուլոսի՝ որ հարյուրապետ է եղել 3. Նեարքոսի՝ նավատորմի հրամանատարի): Քանի որ ընդունում եք, որ այդ պատմիչները բոլորը խոսքը մեկ արած ստում են լկտիաբար, իրենց արքայի հաղթանակը ավելի տպավորիչ դարձնելու համար, այդ դեպքում կրկնում եք իմ «սխալը», երբ ասում էի, որ Եղիշեն չափազանցացնում էր… Այսինքն չեք հավատում սկզբնաղբյուրներին
    Ու ընդհանրապես… ոչ ոք ու ոչինչ այնքան պատմությունը չի փոխել, ինչքան որ պատմաբաններն են դա արել:
    Բանն այն է, հունական 215.000-ը ՄԻԱՍՆԱԿԱՆ ՃԱԿԱՏՈՎ չէր հանդես գալիս մակեդոնացիների դեմ, իսկ առանձին վերցրած Ֆիլիպի 40.000-ը և քանակապես, և որակապես գերազանցում էր իր բոլոր հակառակորդներին – Սպարտա, Աթենք և այլն: Այսինքն Ֆիլիպը <<տերև առ տերև կերավ Հունաստանը>>:
    Այստեղ նույնպես չեմ վիճում: Թեմային այդքան ել ծանոթ չեմ Եվ ընդհանրապես… Ֆիլիպի մասին քիչ տեղեկություններ են պահպանվել:
    Աքեմենյան բանակը գուցե և չէր հասնի հունականին, սակայն այն այնքան էլ վատը չէր:
    քանակ էր, բայց ոչ որակ…
    Ինչ վերաբերվում է Դարեհ Կոդոմանին, ապա նա կարշես այնքան էլ վախկոտի մեկը չէր և հույն սկզբնաղբյուրները կրկին ստում են: Նուն Դիոդոր Սիկիլացին պատմում է մի էպիզոդի մասին, երբ Դարեհը, որը դեռ արքա չէր, արշավում է կատիշների դեմ: Եվ երբ ճակատամարտից առաջ կատիշների մի հզոր ռազմիկ մենամարտի է հրավիրում Դարեհի բանակից ցանկացած մեկին, առաջ է գալիս հենց Դարեհը և հաղթում ու սպանում այս կատիշին մենամարտում:
    Բայց համաձայնեք որ անտաղանդ զորավար էր: Իսոսի ճակատամարտն էլ ամենավառ օրինակն է: Ճակատամարտ տալ այնպիսի վայրում, որ մի կողմից ժայռեր են, իսկ մյուս կողմից ծովը: Տարածվելու տեղ չկա, ուրեմն թվական առավելությունը հավասարեցնել 0-ի:
    Իսկ 2 անգամ ճակատամարտի կեսից փախչող թագավորին ես այլ կերպ քան վախկոտ անվանել չեմ կարող:
    1. Ինչպես կարելի է ենթադրել գրքի ուսումնասիրման արդյունքում, հեղինակը իրոք պատմաբան, հրապարակախոս է, այլ ոչ թե ռազմական պատմաբան: Հակառակ դեպքում նա գրքում թույլ չէր տա զուտ ռազմապատմական բնույթի սխալներ կողմերի կորուստների, ինչպես նաև Իսոսի ճ-մ-ի մասին:
    2. Մի քիչ խառնվենք քաղաքականությանը /ֆորումներում հեչ չեմ սիրում այդ բանը անել, բայց դե մի անգամ բացառություն անեմ կաննոներիցս/: Դատելով Եկեղեցու վրա հեղինակի հիմնականում անարդարացի հարձակումներից, ինչպես նաև նրանից, որ հոդվածը տպվել է <<Առավոտ>>-ում, կարելի է ենթադրել, որ գիրքը ավելի շատ գրվել է այն բանի ազդեցության տակ, որ վերջին շամանակներս ՀԱՅՏՆԻ ՈՒԺԵՐԸ ՀԱՅՏՆԻ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐՈՎ անընդհատ հարձակվում են Հայ Առաքելական Եկեղեցու և Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի վրա, ինչը ուղղակի անընդունելի է /քաղաքակնության մասին այսքանը, այս թեմայով բանավեճի չեմ մասնակցի/:
    Իմ կարծիքով Հայ Առաքելական Եկեղեցին ինքն է իրեն վատ դրության մեջ գցում շատ հաճախ: Ասածս ապացուցելու համար մի հարց կտամ:
    Ո՞վ է հայոց պատմության մեջ բոլոր ժամանակների ամենաստոր դավաճանը:
    Առաջինը երևի Վասակ Սյունիին են հիշում, սովորաբար, բայց քանի որ դա միանշանակ չէ (հիմա շատ է հանդիպում այն կարծիքը, որ նա ամենևին էլ դավաճան չէ, այլ ճիշտ հակառակը), հիշենք մեկին, որ բոլորիս կարծիքով է դավաճան:
    Պետրոս Գետադարձ, ամենայն հայոց կաթողիկոս
    Վերջին խմբագրող՝ Նորմարդ: 11.05.2008, 15:40:
    Գրառում ունիտազին >>>
    <<ոչ մի լավ բան քեզնից դուրս չի գա>>

  7. Գրառմանը 2 հոգի շնորհակալություն են հայտնել.

    Malxas (10.04.2011), Nareco (08.05.2009)

  8. #127
    Պատվավոր անդամ Lion-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.03.2007
    Հասցե
    Երևան
    Գրառումներ
    9,429
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Դե մենք գիտենք, որ հայերը միշտ էլ բացառություն են: Չգիտես ինչի էն 1 տոկոս բացառությունները հենց մենակ մեր պատմության մեջ պիտի հանդիպեինք:
    Դե չէ, եղբայր, կարելի է բերել նմանատիպ ավարտված ճակատամարտերի մի փոքր ցուցակ /գրում եմ զուտ հիշողությամբ/

    1. Բորոդինո
    2. Կատալաունյան դաշտեր
    3. և այլն

    Համաձայն եմ: Պետք է որոշ բաներ քաղել նրա աշխատությունից: Ուղակի ես չեմ ուզում ձեր պես Եղիշեի ԱՄԵՆ ՄԻ ԱՍԱԾԸ ՀԱԼԱԾ ՅՈՒՂԻ ՏԵՂ ԸՆԴՈՒՆԵԼ:
    Դուք անարդարացի եք – ես ամեն ինչ նրա աշխատությունում ամենևին էլ հալած յուղի տեղ չեմ ընդունում…

    Մոռանում եք Մատյան Գունդը, որը պահեստազորում էր: Նաև կենտրոնում երկրորդ շարքի առկայությունը… Դրանք գործի մեջ մտան միայն ճակատամարտի երկրորդ փուլում:
    Իսկ այդ փուլը սկսվեց մոտավորապես կեսօրին, երբ էլ ուրացողները իրենք էլ մտան մարտի մեջ

    Տարօրինակ է: Զորանամակի տվյալներին հավատում եք, իսկ հենց ԷՆ ՀԱՏՎԱԾԸ, որը Ձեզ ձեռք չի տալիս, չեք հավատում Այսինքն կեսը ճիշտ է, կեսը սխալ Ձեր ասելով:
    Իսկ Սյունիքի մասին տվյալները այլ աղբյուրներում չե՞ն հաստատվում:
    Հարցը ինձ ձեռք տալ-չտալը չի: Այդ տվյալները ՉԵՆ ՀԱՍՏԱՏՎՈՒՄ: Արդեն բերեցի Սյունյաց զորագնդի թվաքանակի և այլ նախարարական գնդերի հետ նրանց համեմատական վերլուծությունը:

    Այսինքն չեք հավատում սկզբնաղբյուրներին
    Հավատում եմ, բայց ոչ անվերապահորեն: Ալեքսանդրի արշավանքի թվական թվյալները չեն տեղավորվում տրամաբանության մեջ: Այնպես ինչպես Պլուտարքոսի այն հաղորդումը, թե Տիգրանակերտի ճ-մ-ում հայերը կորցրին 150.000 ռազմիկ, իսկ հռոմեացիները… 5 հոգի

    քանակ էր, բայց ոչ որակ…
    Չէի ասի այդքան միանշանակ…

    Բայց համաձայնեք որ անտաղանդ զորավար էր: Իսոսի ճակատամարտն էլ ամենավառ օրինակն է: Ճակատամարտ տալ այնպիսի վայրում, որ մի կողմից ժայռեր են, իսկ մյուս կողմից ծովը: Տարածվելու տեղ չկա, ուրեմն թվական առավելությունը հավասարեցնել 0-ի:
    Գուցե և անտաղանդ էր, բայց կան մի քանի հանգամանքներ… Իսոսում Դարեհին դավաճանեցին մարերը, իսկ նրա <<Շտաբի պետ>> Մազզեյը վաղուց արդեն կաշառված էր Ալիկի կողմից: Հետագայում նա դարձավ Բաբելոնի սատրապ: Գուցե հենց սրա մեղքով Աքեմենյան բանակը մտավ այդ վատ տեղանքը, իսկ Դարեհի եղքը միայն այն էր, որ <<Մարդկանց լավ չէր ճանաչում>>…

    Պետրոս Գետադարձ, ամենայն հայոց կաթողիկոս
    Մեղմ ասած այս ՎԱՏ ՏՂԱՅԻՆ ինչ էլ ասես, քիչ է…
    Համեցեք իմ ֆորում
    Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:

  9. #128
    . Ambrosine-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    22.02.2007
    Գրառումներ
    7,636
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Մեջբերում Նորմարդ-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    ԻՄ համեստ պատմական գիտելիքներով և տրամաբանությամբ կարող եմ փաստել, Որ Հայաստանը դադարել էր երկիր հանդիսանալ այս տարածաշրջանում 428թ.-ից հետո ...
    Դե եթե էդքան խորը վերլուծության հետևից ես ընկել, ես էլ իմ <<համեստագույն>> գիտելիքներով ասեմ, որ 428թ. դադարեց պետություն լինելուց: Իսկ եթե դիմենք ավելի <<համեստագույն>> գիտելիքներին, ապա Հայաստանը դադրեց պետություն լինել դեռ բաժանումից առաջ:
    Մեր կռիվ-մռիվը հայտարարում եմ բացված
    Հայերիս էլ խորհուրդ կտամ Ուկրաինայի հարցին նայել Հայաստանի պետականության տեսանկյունից, ոչ թե պրո- կամ հակառուսական տեսանկյունից… (c) Mephistopheles

  10. #129
    Լիարժեք անդամ !!Sinner!!-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.04.2008
    Գրառումներ
    70
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Լռել Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Այս տեմպերով մեր բանավեճը կարող է անվերջ շարունակվել Ես կարող եմ անընդհատ փաստեր բերել տարբեր աղբյուրներից, իսկ Դուք ձեր փաստերը բերել ու ենթադրություններ անել:
    օրինակ՝
    Մեջբերում Lion-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Հարցը ինձ ձեռք տալ-չտալը չի: Այդ տվյալները ՉԵՆ ՀԱՍՏԱՏՎՈՒՄ: Արդեն բերեցի Սյունյաց զորագնդի թվաքանակի և այլ նախարարական գնդերի հետ նրանց համեմատական վերլուծությունը:
    Ես այդպես էլ չհակսացա ինչու չէին կարող Սյունիները այդքան զորք ունենալ: Ըստ Գահնամակի նրանք զբաղեցնում էին նախարարական ամենակարևոր՝ առաջին գահը ու բնական է, որ ամենաշատ զորքը պետք է նրանք ունենային: Ու ի՞նչ կապ ունեն այստեղ Մամիկոնյաններն ու Բագրատունիները:
    Հասկանում եմ, որ դժվար է հաշտվել պարտության հետ: Ցանկալի է միշտ հաղթող տեսնել սեփական ազգին, բայց…
    Դե հիմա ստացվելա, ի՞նչ անենք:

    Ել չեմ շարունակի այս թեմայով: Կարգին ձանձրացա ուղակի:
    Գրառում ունիտազին >>>
    <<ոչ մի լավ բան քեզնից դուրս չի գա>>

  11. #130
    Պատվավոր անդամ Lion-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.03.2007
    Հասցե
    Երևան
    Գրառումներ
    9,429
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Այս տեմպերով մեր բանավեճը կարող է անվերջ շարունակվել Ես կարող եմ անընդհատ փաստեր բերել տարբեր աղբյուրներից, իսկ Դուք ձեր փաստերը բերել ու ենթադրություններ անել:
    Դե զրուցում ենք… ինձ թվում է այն չի նեղում ոչ ոքի…

    Ես այդպես էլ չհակսացա ինչու չէին կարող Սյունիները այդքան զորք ունենալ: Ըստ Գահնամակի նրանք զբաղեցնում էին նախարարական ամենակարևոր՝ առաջին գահը ու բնական է, որ ամենաշատ զորքը պետք է նրանք ունենային: Ու ի՞նչ կապ ունեն այստեղ Մամիկոնյաններն ու Բագրատունիները:
    Հասկանում եմ, որ դժվար է հաշտվել պարտության հետ: Ցանկալի է միշտ հաղթող տեսնել սեփական ազգին, բայց…
    Դե հիմա ստացվելա, ի՞նչ անենք:
    Նայեք քարտեզին և համեմատեք Սյունիների տիրույթները /Սյունիքը/ օրինակ Բագրատունիների տիրույթների հետ /Բարձր Հայքի հյուսիս/ կամ Մամիկոնյանների տիրույթների /Տայք, Տուրուբերանի արևմուտք, Աղձնիքի ծայր հյուսիս/ և ամեն ինչ պարզ կդառնա:

    Ըստ այս համեմատության, եթե Սյունիները ունեցել են 19.400 ռազմիկ, իսկ Մամիկոնյանները 1.000 և Բագրատունիները 1.500, ապա Սյունիների տիրույթներն էլ պիտի մոտ 20 ԱՆԳԱՄ ԳԵՐԱԶԱՆՑԵԻՆ Մամիկոնյանների կամ Բագրատունիների տիրույթներին: Դա այդպես չէ:

    Սյունիների տիրույթները Հայաստանում ամենամեծն էր, սակայն այն չէր գերազնցում Մամիկոնյանների կամ Բագրատունիների տիրույթներին նույնիսկ կրկնակի անգամ

    Ահա թե ինչումն է հարցը…

    Հ.Գ. Ամեն ինչ մեր պատմության մեջ մերն է…
    Համեցեք իմ ֆորում
    Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:

  12. #131
    Լիարժեք անդամ !!Sinner!!-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    06.04.2008
    Գրառումներ
    70
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Մեջբերում Lion-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Ըստ այս համեմատության, եթե Սյունիները ունեցել են 19.400 ռազմիկ, իսկ Մամիկոնյանները 1.000 և Բագրատունիները 1.500, ապա Սյունիների տիրույթներն էլ պիտի մոտ 20 ԱՆԳԱՄ ԳԵՐԱԶԱՆՑԵԻՆ Մամիկոնյանների կամ Բագրատունիների տիրույթներին: Դա այդպես չէ:

    Սյունիների տիրույթները Հայաստանում ամենամեծն էր, սակայն այն չէր գերազնցում Մամիկոնյանների կամ Բագրատունիների տիրույթներին նույնիսկ կրկնակի անգամ
    Ահա թե ինչումն է հարցը…
    կարծում եմ տվյալ պարագայում ավելի կարևոր է բնակչության խտությունը (չնայած որ ճիշտն ասենք, դա էլ չափանիշ չէ )
    Գրառում ունիտազին >>>
    <<ոչ մի լավ բան քեզնից դուրս չի գա>>

  13. #132
    Պատվավոր անդամ Lion-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.03.2007
    Հասցե
    Երևան
    Գրառումներ
    9,429
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Չէ դե նույնիսկ բնակչության խտության դեպքում տարբերությունը չէր կարող լինել... 20 անգամ
    Համեցեք իմ ֆորում
    Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:

  14. #133
    Freedom ! ! ! Freddie-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    27.10.2007
    Հասցե
    Երևան
    Տարիք
    34
    Գրառումներ
    448
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Մեջբերում Astgh-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Գիտես ցավալին նաև ինչումն է. այս դեպքից հետո ես ոչ մի տեղ չեմ հանդիպել, որ հայ մանուկին կոչեն Վասակ. ինչու?
    Երևի մոռացել են Վասակ Մամիկոնյանին, որ ամեն ոտքով մի սար էր ճզմում, որ գոնե նրա պատվին երեխայի անունը Վասակ դնեն, իսկ նա ոչ պակաս հերոս էր, քան Վարդան Մամիկոնյանը,։ Եթե չասենք, որ հենց Վարդանանց ժամանակ ևս մի Վասակ Մամիկոնյան կար։ Իսկ Վահան անունը օգտագործում են, չնայած, որ հանրահայտ Սամվելի դավաճան հոր անունը Վահան էր։ Եթե հրաժարվենք ամեն մի պատմական «դավաճանի» անունից, ստիպված բոլոր հայերը հրեական-քրիստոնեական անունների մեկ քառորդով պիտի բավարարվեն, որովհետև, ինչպես մենք ենք սիրում նշել՝ հայ ազգը լի է դավաճաններով։
    Վերջին խմբագրող՝ Freddie: 17.05.2008, 21:58:

  15. #134
    Պատվավոր անդամ Lion-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    20.03.2007
    Հասցե
    Երևան
    Գրառումներ
    9,429
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Չէ դե... Այդ դեպքերից հետո շատ նախարարներ գիտեմ Վասակ անունով, հատկապես Սյունեցիների մեջ: Սյունիները <<Վասակ>> անունով արքա էլ են ունեցել...

    Այժմ էլ, կարծես մի քանի անգամ լսել եմ <<Վասակ>> անունը հայերի մոտ...
    Համեցեք իմ ֆորում
    Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:

  16. #135
    . Ambrosine-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    22.02.2007
    Գրառումներ
    7,636
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Ավարայրի ճակատամարտ 451 թ.։ Հաղթանա՞կ, թե՞ պարտություն

    Մեջբերում Lion-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Չէ դե... Այդ դեպքերից հետո շատ նախարարներ գիտեմ Վասակ անունով, հատկապես Սյունեցիների մեջ: Սյունիները <<Վասակ>> անունով արքա էլ են ունեցել...

    Այժմ էլ, կարծես մի քանի անգամ լսել եմ <<Վասակ>> անունը հայերի մոտ...
    Դե հա, Լիոն ջան, Սյունիների մեջ եղել ա. դա գիտենք, բայց իրենցից դուրս տարածված չի եղել: Ես, ճիշտն ասած, չեմ լսել
    Հայերիս էլ խորհուրդ կտամ Ուկրաինայի հարցին նայել Հայաստանի պետականության տեսանկյունից, ոչ թե պրո- կամ հակառուսական տեսանկյունից… (c) Mephistopheles

Էջ 9 41-ից ԱռաջինԱռաջին ... 567891011121319 ... ՎերջինըՎերջինը

Թեմայի մասին

Այս թեման նայող անդամներ

Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)

Էջանիշներ

Էջանիշներ

Ձեր իրավունքները բաժնում

  • Դուք չեք կարող նոր թեմաներ ստեղծել
  • Դուք չեք կարող պատասխանել
  • Դուք չեք կարող կցորդներ տեղադրել
  • Դուք չեք կարող խմբագրել ձեր գրառումները
  •