Բիձա-ի խոսքերից
Վիճակը շատ ավելի ծանր է, քան կարծում էի: Կփորձեմ բան հասկացնել երիտասարդ, բայց արդեն կարծրացած ուղեղատերերին: Ստիպված եմ հեռվից սկսելու:
Ամեն մարդ ապրում է իրական աշխարհում և իր հնարած –պատկերացրած -տեսական աշխարհում: Տեսական աշխարհը ձևավորվում է ըստ այդ անհատի գիտելիքների, ցանկությունների, մտահորիզոնի և այլն: ԵՎ հանճարը, և դեգեներատը ունեն իրենց սպեցիֆիկ և կարծեցյալ-տեսական և իրական աշխարհները: Տեսական աշխարհում մարդիկ կապ չունեն իրենց շրջապատի հետ: Մի կողմում մենակ ինքն է, մյուս կողմում մնացածը: Այդ աշխարհը կապանքներ չունի, ուր ասես կթռչես, կհասնես: Սասունցի Դավիթ կամ Ներոն էլ կարող ես քեզ համարել: /էստեղ պահպանողականը քննարկել է այդ հարցը, բայց չի խորացել, որ հենց իրական աշխարհի մոտիվացիաներով է մարդը շարժվում/:
Իրական աշխարհը դա կապանքների աշխարհ է,- հանճարները-քիչ, դեգեներատները շատ ավելի շատ կապված են իրենց շրջապատի հետ և շարժվում են ըստ այդ շրջապատի պահանջների և ցուցումների: Այդ իրական աշխարհ-շրջապատ ասածը մի քանի թաղանք ունի: Առաջին թաղանքը ընտանիքն է -հայր, մայր, քույր ողբայր: Երկրորդը -հեռավոր բարեկամությունը, ընկերությունը, մոտ ծանոթների շրջանակն է: Երրորդը -աշխատանքային շրջապատն է, շեֆերն են ու ստորադասերը: Չորրորդը ազգն է, իր պետությունը, հինգերորդը մարդկությունը, և այլն: Միջինում, մոտավորապես այսպիսին է մարդու արժեքային համակարգը: Այս թաղանթները անփոփոխ չեն: Օրինակ մեկի համար փողը, շեֆը, կամ ընկերը, կամ սիրուհին, կամ իր շունը կարող են առաջին թաղանթ լինել, մեկ ուրիշի մոտ էլ այդ թաղանթներն այլ դասավորություն կարող են ունենալ: Դա չէ կարևորը, այլ այն, որ ցանկացած մարդ շարժվումն է ըստ իր այդ արժեքային սանդղակի: Այդ թաղանթներում մարդիկ շարժվում են և գործում են ըստ խորքային, նախկինում հիմնադրված արմատացած սկզբունքների, մոտեցումների և էմոցիաների: Ազգերը, ցեղերը հենց սրանով են տարբերվում: Հայը հայ է, վրացին վրացի է, ռուսը ռուս է հենց այս տարբերություններով: Ավելին, այդ կուլտուրան է թելադրում նաև գործունեության մեթոդաբանությունը: Օրինակ եթե մեկը չեչենին մահացու վիրավորի, չեչենը պարտավոր է դիմացինին սպանել: Սա վայրենություն չէ, սա այդ ազգին հատուկ կուլտուրա է: Վերջին 70 տարվա մեջ ԱՄՆ-ն մի հինգ տարի ոչ պատերազմական խաղաղ տարի չի ունեցել: Սա էլ վայրենություն չէ, գերտերության ֆունկցիա է,- կատարում է: /Շատ խելոք տեսաբաններին խորհուրդ չեմ տա այս հարցով էլ իրենց գիտելիքները ցուցադրեն/ :
Հիմա Ձեզ մոտ կարծեցյալ և իրական աշխարհների, թաղանթների, այլևայլ գերակա արժեքների և նրանց ընկալման և նրանցում տիրող սկզբունքների կատարյալ խառնաշփոթ է: Դուք մեթոդական համարժեք մոտեցումների մասին էլ բացարձակ գաղափար չունեք: Ձեր մտքում բոլտը կարող է ատվյորտկով քանդվել, կլյուչն էլ որպես սանր օգտագործել: Այ սա է ողբերգականը, թե չէ հարց չկա, կգնաք ամերիկա, էնտեղ ձեզ կսովորեցնեն օտվերտկի էլ, կլյուչի էլ գործածության շրջանակները:
Ես ընդամենը առաջարկել էի մեթոդական նոր մոտեցում, որը արդյունքի հասած ազգերի մոտ համար մեկ գործն է-սկսել գործունեություն ծավալել արժեքային առաջին թաղանթի մակարդակով. Հայաստանյան քաղաքացիական երկփեղկվածությունը ծեծ ու ջարդից ազատելու առաջին Էլեմենտը հենց սա է. Ոստիկանը պետք է հաշիվ տա իր վայրագությունների համար. Մինչև հիմա նա դա չի արել, որովհետև հայակական մենթալիտետում առաջին թաղանթը որևէ կապ չունի հինգերորդ թաղանթի հետ. Նա կարող է մարդ սպանել ու գնալ տուն հանգիստ երջանիկ, ընտանիքում ու շրջապատում ապրել. Ես առաջարկել էի ոստիկանի դեմ պայքարել առաջին, երկրորդ թաղանթի մակարդակով. Ձեր բարձրացրած պրիմիտիվ ծաղրուծանակից, նույնիսկ ասածը հասկանալուց հրաժարվելուց պարզ է որ վիճակն ավելի ողբերգական է:
Դուք հենց այնպես չեք մերժում ցանկացած տեսակետը: Դա հայկական ապրելաձև է, ձեր մոտեցումն է դա, -թաղել միտքը, տալ գլխին, սկցնել, քանի որ ձեր չիմացած բանն է առաջարկվում: Բարի եղեք իմանալ, որ աշխարհում չի եղել և չկա մի ցիվիլիզացիա, որը առաջին հերթին հիմնված չի եղել հենց առաջին թաղանթի արժեքային համակարգի վրա: Հրեական ֆենոմեն ասածը դա հենց նշված համակարգերի հանդեպ խորագույն հարգանքն է: Նրանք առաջին երկու թաղանթների գերին են և մնացած թաղանթներն էլ ձևավորվում են ըստ նախորդների պահանջների: Եթե դուք կարծում եք, որ սափրագլխի համար առաջին երկու թաղանթները չկան, ապա խորապես սխալվում եք: Նա շատ ավելի խելոք է, քան դուք, քանի որ նա իր չորրորդ թաղանթով փող է աշխատում, որ առաջին երկու թաղանթներում իր տեղը, գոյությունը արդարացնի: Իսկ դուք ձեր շատ գիտուն- IT խելքին զոռ տալու որևէ ցանկություն էլ չունեք, որ հասկանաք հասարակագիտության ա-ն ու բ-ն:
Իհարկե զոմբի մնալը շատ ավելի հեշտ է:
Գնացեք միտինգի, ձեր պորցիա գիպնոզը ստացեք, հավաքվածներով իրար նայեք – ձեր շատությունից կայֆ բռնեք, աշխարհին էլ, /որ ձեզ հաց ու պանիր է նվիրում, որ սովից չմեռնեք/, շարունակեք հիմարի տեղ դրեք:
Ցավոք էստեղ հասկացողի համար հումոր չկա.
Էջանիշներ