User Tag List

Ցույց են տրվում 1 համարից մինչև 15 համարի արդյունքները՝ ընդհանուր 205 հատից

Թեմա: Պառլամենտական, թե՞ նախագահական հանրապետություն

Ծառի տեսքով դիտում

Նախորդ գրառումը Նախորդ գրառումը   Հաջորդ գրառումը Հաջորդ գրառումը
  1. #7
    Բարև
    Տրիբուն-ի ավատար
    Գրանցման ամսաթիվ
    17.05.2008
    Հասցե
    Երևան
    Գրառումներ
    15,977
    Բլոգի գրառումներ
    2
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Re. Հիպնոզի զոհերը կամ իշխանությունները համակերպվել են իրենց անզորության հետ

    Մեջբերում voter-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    էհ տեսական թեզեր ես արծարծում քաղաքացիական ինստիտուցիաների մասին սահմանումներից ես խոսում, երբ դա չի հարցը, պարզ է որ նկատի ունես անիշխանությունը անարխիա է։
    Voter ջան, մեկ ու մեկ տեսական թեզերն էլ են անհրաժեշտ, որ քննարկումն արդյունավետ ընդանա: Երեք թե չորս գրառում պարզում էինք թե ինչ է կենտրոնական իշխանությունը. Դու մի բան էիր դրա տակ հասկանում ես մի ուրիշ բան: Իսկ հիմա այդ թեթև տեսական ներածությունը երկուսիս էլ օգտակար եղավ:

    Մեջբերում voter-ի խոսքերից Նայել գրառումը
    Նման ինստիտուտի բացակայությունը անարխիայի չի կարող հանգեցնել ու չի հանգեցնում ամենալավ օրինակը Շվեյցարականը – քանի որ նախագահին տարին մեկ փոխում են, մարդը չի հասցում մի երկու դատավորա բանա փոխի ասի ոնց ում դատեն, միայն մեկ տարի ժամկետում բա կարաս կարգուկանոն հաստատես։ Ամեն կանտոն ազատ է կարգավորել իր օրենքները, հարկերը ինչպես ցանկանա։ Ոչ մեկ նախագահի անունը չի էլ հասցնում սովորել։
    Նախ, ընկեր, Շվեցարիայի օրինակն այնքան էլ տեղին օրինակ չէ: Շվեցարիան պատմականորեն ձևավորվել է որպես կոնֆեդարացիա; Մինդեռ Հայաստանը ունիտար պետություն է; Շվեցարիային շատ նման համակարգ է գործում նաև Գերմանիայում: Այնտեղ էլ նախագահի անունը ոչ մեկը չգիտի, այնտեղ էլ է կոնֆեդերացիա, բայց կա ֆեդերալ կանցլերի բավականին ազդեցիկ պաշտոնը: Ֆեդերալ կանցել, ինչպես գիտենք, դառնում է պառլամենտում մեծամասնություն ունեցող քաղաքական ուժի առաջնորդը: Գերմանին պառլամենտական կառավարման համակարգով երկիր է; Բայց ամեն դեպքում կա բավականին ուժեղ կենտրոնական պետական կառավարման ինստիտուտ - կանցելարիա: Նման, կամ դրան շատ մոտ, համակարգ է գործում նաև Իտալիայում, Հունաստանում, Չեխիայում, Հունգարիայում և այլն:

    Կան նաև այլ պառլամենտական երկրներ, որտեղ նախագահի ֆիկտիվ պաշտոնի փոխարեն պահպանվել է միապետի ինստստիտուտը - Միացիալ Թագավորություն (Վեսթմինսթրյան համակարգ), Շվեդիա, Նորվեգիա, Նիդեռլանդներ, Իսպանիա, Բելգիա և այլն;

    Միևնույն ժամանակ Եվրոպայում կան նաև նախագահական ու խառը տիպի կառավարման համակարգերով երկրներ նույնպես: Օրինակ Ֆրանսիան դասական նախագահական համակարգով երկիր է, ու Շվեցիարիայից էլ վատ երկիր չէ: Լեհաստանը, Ռումինիան, Բուլղարիան, Ֆինլանդիան նույնպես ունեն ազդեցիկ նախագահի ինստիտուտ, բայց պատկանու են խառը տիպի համակարգ ունեցողներին: Ու ասենք նույն Ֆինլանդիան էլ Շվեցիարիայից պակաս երկիր չէ:

    Կներես, բայց նորից որ քննարկումը արդյունավետ լինի, էլի մի քանի սահմանումներ բերենք:

    Պառլամենտական համակարգի պայմաններում գործադիր և օրենսդիր իշխանությունները համընկնում են: Այդ պատճառով վարչապետի ընտրության հնարավորությունը կախված է պառլամետնտում մեծամասնություն ունենալու կամ պառլամենտական կոալիցիա ստեղծելու հնարավորությունից: Հենց այս դեպքում քաղաքական ուժը (թեկնածուն) կարող է ոչ միայն զբաղեցնել վարչապետի պաշտոնը, այլ նաև հենվելով օրենսդիր ժողովում ունեցած մեծամասնության վրա` վարել ինքնուրույն քաղաքականություն (այնպես ինչպես կվարեր ուժեղ նախագահը): Իշխանության ամբողջությունը այս դեպքում պատկանում է կառավարության կազմին (նախարարների կաբինետին): Դա չի բացառում պրեզիդենտի կամ նույնիսկ միապետի գոյությունը: Սակայն այս դեպքում տվյալ պաշտոնները (եթե դրանք գոյություն ունեն) էականորեն կրում են արարողակարգային բնույթ:

    Նախագահական համակարգի պայմաններում պետության գլուխը ընտրվում է պառլամենտից անկախ: Նախագահական լիազորությունները այստեղ տրվում են սահմանափակ ժամկետով: Պրեզիդենտը օժտված է օրենսդիր իշխանությամբ և վերահսկում է գործադիր իշխանությունը:

    Խառը համակարգերում համակցվում են նախագահական ու պառլամենտական համակարգերի գծերը: Նախագահը սովորաբար օժտված է ավելի մեծ իշխանությամբ, քան մաքուր պառլամենտական համակարգի պայմաններում, սակայն պառլամենտն էլ ունի մեծ լիազորություններ, քան մաքուր պրեզիդենտական համակարգի պայմաններում: Պառլամենտը կառավարությանը հրաժարական տալու իրավունք ունի, իսկ նախագահին վերապահվում է պառլամենտը ցրելու իրավունքը:

    Հայաստանում առաջին Սահմանադրության ժամանակ գործում էր Ֆրանսիային շատ նման զուտ նախագահական համակարգ; Երկրորդ սահմանադրությամբ Հայաստանը անցել է խառը համակարգին: Հիմա Հայաստանում, գործադիր իշխանության ղեկավարը, վարչապետը նշանակվում է միայն պառլամենտական մեծամասնությունից, դատախազին նշանակում ԱԺ-ն, նախագահի ներկայացմամբ: Աժ-ն նաև նշանակում է Սահմանադրական դատարանի հինգ անդամներին, Նախագահի ներկայացմամամբ Կենտրոնական Բանկի Նախագահին, Վերահսկիչ պալատի նախագահին: Աժ-ն ունի էլի մի շարէ լուրջ լիազորություններ: Շատ չմանրանանք, բայց մեր գործող սահմանդրությունը բավականին հաջողված սահմանդրություն է, ու ցանկության դեպքում ԱԺ-ն կարող է լինել նախագահի շատ լուրջ հակակշիռ: Մեր համակարգը շատ նման է մի շարք առաջատար եվրոպական համակարգերին ու նորմալ գործելու դեպքում կարող է ապահովել երկրի արդյունավետ կառավարում:

    Հիմա, ինչպե՞ս է ստացվել այնպես, որ Հայաստանում, նույնիսկ ներկա Սահմանադրության պայմաններում, ԱԺ-ն միևնույնն է մնում է Նախագահի մանկլավիկը:

    Նախագահը նշանակում է մի շարք առանցքային ուժային կառույցների ղեկավարներին: «Հատուկ քննչական ծառայության մասին» նոր օրենքի համաձայն նաև ստեղծվել է մի նոր քննչական մարմին, որը, ի թիվս այլ բաների, պիտի զբաղվի նաև անձեռմխելիների, այսինք պատգամավորների կատարած հանցագործություններով: Իսկ ովքե՞ր են մեր պատմագավորները: Դրանք հիմնականում կիսագրագետ, կրիմինալ բիզնեսմեննր են, որքն միայն մ նպատակ ունեն - ապահովել իրենց բիզնեսի անխափան գործունեությունը: Նախագահը իր ձեռքի տակ ունեցած մի քանի ուժայիններով, որոնց ինքն է նշանակում (հարկային, մաքսային, ոստիկանություն, հատուկ քննչական ծառայություն) անընդհատ ճնշման տակ է պահում մեր ինտելեկտուալ գիգանտներին: Սրանք էլ բնականաբար պեչատում են ցանկացած նախաձեռնություն, որով հանդես է գալիս Նախագահը: Այսինք, սահմանադրությամբ մենք ունենք ուժեղ ԱԺ, իսկ իրականության մեջ մորթապաշտների հավաքատեղի:

    Առակս ինչ կցուցանե - անկախ այն բանից թե ինչպիսի համակարգ է գործում երկրում, նախագահական, պառլամենտական, թե խառը, եթե օերենքները գործում են, ապա երկիրը կլինի նորմալ երկիր: Իսկ եթե օրենքները չենգործելու, անկախ այն բանից, թե ինչպիսի սահմանդրություն կունենանք, եթե նույնիսկ պատճենենք Շվեցարիայի սահմանդրությունն ու ողջ օրենսդրությունը, ու դարձնենք այն հայկական, ապա ոչ մի բան էլ չի փոխվի:

    Ի միջի այլոց, տեսականորեն, և նախագահական և պառլամենտական համակարգերը ունենք իրենց դրական ու բացասական կողմերը: Բայց սա բավականին ծավալուն թեմա է; Եթե շարունակենք արդյունավետ քննարկումներն այսղտեղ, հնարավոր է որ անդրադառնանք այդ հարցերին նույնպես:

  2. Գրառմանը 1 հոգի շնորհակալություն է հայտնել.

    Ingrid (01.03.2013)

Թեմայի մասին

Այս թեման նայող անդամներ

Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)

Համանման թեմաներ

  1. Անկախ Կատալոնիայի Հանրապետություն
    Հեղինակ՝ Գաղթական, բաժին` Միջազգային քաղաքականություն
    Գրառումներ: 22
    Վերջինը: 16.11.2017, 21:42
  2. Նախագահական ընտրություններ - 2008
    Հեղինակ՝ Philosopher, բաժին` Քաղաքականություն
    Գրառումներ: 267
    Վերջինը: 31.01.2010, 16:06
  3. Առաջին հանրապետություն (1918-1920 թթ.)
    Հեղինակ՝ Մասսագետ, բաժին` Պատմություն
    Գրառումներ: 28
    Վերջինը: 05.11.2008, 21:44
  4. Արտահերթ նախագահական ընտրություններ՞
    Հեղինակ՝ Քամի, բաժին` Քաղաքականություն
    Գրառումներ: 22
    Վերջինը: 06.07.2008, 12:33
  5. Նախագահական ընտրություններ ԼՂՀ-ում
    Հեղինակ՝ Dar 21, բաժին` Քաղաքականություն
    Գրառումներ: 0
    Վերջինը: 19.07.2007, 00:21

Էջանիշներ

Էջանիշներ

Ձեր իրավունքները բաժնում

  • Դուք չեք կարող նոր թեմաներ ստեղծել
  • Դուք չեք կարող պատասխանել
  • Դուք չեք կարող կցորդներ տեղադրել
  • Դուք չեք կարող խմբագրել ձեր գրառումները
  •