Իսկ նիստը բաց է լինելու, թե փակ: Ի նկատի ունեմ լրատվամիջոցներից մարդիք ներկա լինելու են?
Որն է լինելու նիստի գլխավոր թեման?
Իսկ նիստը բաց է լինելու, թե փակ: Ի նկատի ունեմ լրատվամիջոցներից մարդիք ներկա լինելու են?
Որն է լինելու նիստի գլխավոր թեման?
Կարծում եմ բաց կլինի: Թեման - Հայկազունիներ:
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Varzor
Ա. հ.ե տերմինը լիովին բավարարում է և աշխարհագրական իմաստին և նրա ստեղծողներին բնորոշմանը, իսկ եթե դու հայերին արիացի ես համարում ես ել բան չունեմ ասելու.... դեռ քառասուն տարի առաջ է ապացուցվել թե ովքեր են արիացի, իսկ են հայ հեղինակին չեմ հիշում, իր ոչ գիտական գրքով՝ Ովքեր են արիացիներ., այդ գիրքը համարվել է ոոոոոչ գիտական, նույնիկ ահակագիտական,,,, հայերը արիացի չեեեն: Հայերը հայ են....
Բ. ԽԱԼԴ=ՀԱՅԿ=ՀԱՅ=ԽՈՅ ռաֆայել Իշխանյանի այս ստուգաբանությունը ընդունել է նաև Դանիելյանը, բայց հիշեցնեմ, որ երկուսն էլ այդ ոլորտի մասնագետներ չեն:,,, եվ չի կարող Խալդը դառնալ Հայկ, որովհետև Խալդը հայկական ծագում չունի, այն ներմուծված աստված է Մուծածիրից… Ի դեպ ասեմ... Սուպիլուլիումա-Խուկանա պայմանագրին կիս աստվածնրեի ցանկում Հայկը հիշբում է առաջի շարքերում, այնպես. որ այս թեզը նունն պես արժանացել է մերժման լուրջ մասնագետների կողմից:
Գ. քո զիպ ֆայլի վերջում, գրել էիր թե իննսունականներին պիկտոգրաֆիա համարող գիտնականներին համարել են շառլատան.. կարծեմ սխալվում ես աղբայր հարգարժան. ուզում եմ հղում անել Սարգիս Պետրոսյանի «Հայկական մեհենագրության ակունքներում» գիրքը, կարդա և մի հատ վերանայի տեսակետներդ ուրարտական թագավորթյան մասին...հիշեցման կարգով ասեմ, որ Արարատյան դաշտը եղել է Էթիունիի կազմում, հետո նոր մ,տել Վանի կազմ...
Դ.. յոթանասուն իներորդ հաղորդագրության մեջ. ոչ թե ասորերենն , այլ ասուրերերն, տարբերությունը այն է, որասորերերնը արամեական բարբառ է, ասուրերենը աքքադական…
Ուսանասուն չուրս. ոչնինչ տարօինակ չկա... ուրարտերեն կոչվածը, որը արձաբնագրությունների, այսպես կոչված պաշտոնական գրագրության լեզուն է, ազգակից է ՀԼ ժամանակին խոսված խուռիերենին՝ Միտանիում, հիշեցնեմ, որ ինչպես առաջին ուսումնասիրողներն են այն կոչել՝ խալդերեն, լրիվ համապատասխանում է ճշմարտությանը: Քանի որ այն ներմուծված էր հենց Մուծածիրից, որտեղի բնակչությունը խառն էր՝ հայեր, խուռիներ, ասորիներ, կուտիներ...ևս մեկ հիշեցում, իսկ Մուծածիրը եղել է Միտանիի կազմում:
Իսկ ուրարտական մեհնագրությունը, պիկտոգրաֆիան հին հ-ե հայերենն է, ելի ուզում եմ հղում անել մեծանուն գիտնականի գրքին՝ Ս.Պետրոասյան, «Հայոց մեհենագրության ակունքներում»![]()
В утренней маршрутке больше поз чем в камасутре!
"Արիացի" չէ, արիԱ. հ.ե տերմինը լիովին բավարարում է և աշխարհագրական իմաստին և նրա ստեղծողներին բնորոշմանը, իսկ եթե դու հայերին արիացի ես համարում ես ել բան չունեմ ասելու.... դեռ քառասուն տարի առաջ է ապացուցվել թե ովքեր են արիացի, իսկ են հայ հեղինակին չեմ հիշում, իր ոչ գիտական գրքով՝ Ովքեր են արիացիներ., այդ գիրքը համարվել է ոոոոոչ գիտական, նույնիկ ահակագիտական,,,, հայերը արիացի չեեեն: Հայերը հայ են....
Ոչ միայն: Առաջին անգամ այդ մասին խոսել է հայտնի լեզվաբան Լեման-Հաուպտը - հոսով եմ գոնե նրան ոչ մասնագետ չեք համարի: Ի դեպ, կուզենայի լսել, թե այնուհանդերձ նույնացումը ինչու հիմնավորված չէ?Բ. ԽԱԼԴ=ՀԱՅԿ=ՀԱՅ=ԽՈՅ ռաֆայել Իշխանյանի այս ստուգաբանությունը ընդունել է նաև Դանիելյանը, բայց հիշեցնեմ, որ երկուսն էլ այդ ոլորտի մասնագետներ չեն:,,, եվ չի կարող Խալդը դառնալ Հայկ, որովհետև Խալդը հայկական ծագում չունի, այն ներմուծված աստված է Մուծածիրից… Ի դեպ ասեմ... Սուպիլուլիումա-Խուկանա պայմանագրին կիս աստվածնրեի ցանկում Հայկը հիշբում է առաջի շարքերում, այնպես. որ այս թեզը նունն պես արժանացել է մերժման լուրջ մասնագետների կողմից:
Մուծածիրը ինչ-որ շատ հեռու է, Միտանիի կազմում լինելու համար: Իսկ "կուտիներ"-ը դրանք հայերն էին...Ուսանասուն չուրս. ոչնինչ տարօինակ չկա... ուրարտերեն կոչվածը, որը արձաբնագրությունների, այսպես կոչված պաշտոնական գրագրության լեզուն է, ազգակից է ՀԼ ժամանակին խոսված խուռիերենին՝ Միտանիում, հիշեցնեմ, որ ինչպես առաջին ուսումնասիրողներն են այն կոչել՝ խալդերեն, լրիվ համապատասխանում է ճշմարտությանը: Քանի որ այն ներմուծված էր հենց Մուծածիրից, որտեղի բնակչությունը խառն էր՝ հայեր, խուռիներ, ասորիներ, կուտիներ...ևս մեկ հիշեցում, իսկ Մուծածիրը եղել է Միտանիի կազմում:
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Առաջին անգամ եմ լսում նմանատիպ տարբերակում:
Խնդիրը կայանում է “ասորերենի” տարբեր լեզուներում տարբեր հնչելու մեջ: Իրականում “ասուրերեն” չի, այլ “աշշուր”` այդպես էր կոչվում և ազգը, և մայրաքաղաքը և իրենց գլխավոր աստվածը: Ժամանակակից հայերենում գործածվում է “ասորերեն” տարբերակը: Ռուսերենում “ասիրիյսկի”, անգլերենում “ասսիրիան”:
Չգիտեմ,Համենայն դեպս Մուծածիր քաղաքը համարվում է “ուրարտական” պաշտամունքի կենտրոն, սիկ Միտանին շատ հեռու է: Չեմ լսել որևէ վարկած, որ Մուծածիրը խուռիական քաղաք է:
Իսկ միջազգայնորեն ընդունված խալդերենը (ռուս. халдейский) համարվում է հարավային միջագետքի լեզուն` խալդեյների լեզուն, համարվում է սեմիթական և ըստ էության Բաբելոնյան թագավորության պաշտոնական լեզուն էր: Խալդերը (աղավաղված տարբերակ է, ըստ հին աղբյուրների`kaldu – կալդու, կամ քալդու) համարվում է վաղ հյուսիսարաբական լեզուներից մեկը: Խալդերը հանդիսանում էին միջագետքյան քրմերի և մոգերի հիմնական մասը, նույնիսկ համարվում են, որ Հիսուսին երկրագելու եկած մոգերը` խալդերն էին: Հետևաբար խալդերենը Միջագետքի նաև տաճարական լեզուն էր: Այսինքն խալդերենը ոչ մի կապ չունի խալդեյների հետ:
Անձամբ ես գտնում եմ (և ոչ միան ես), որ խալդերենը սեմիթական լեզու չէ: Խալդեյների տորան (կանոնները) պարունակում է 47 տառ-հնչյուն ունեցող այբուբեն, որոնց մոտ կեսը բացակայում են սեմիթական լեզուներում, սակայն մասսամբ առկա են իրանական լեզուներում, մեծ մասով ՀԱՅԵՐԵՆՈՒՄ, հնդկերենում (առավել ևս` սանսկրիտում) ինչպես նաև այլ արիական լեզուներում (մասնավորապես զենդերենում): Խալդեյները հիմնականում, ըստ ընդունված տարբերակի բնակվում էին Միջագետքի Ուր, Ուրուկ, Նիպպուր քաղաքներում` շումերական մշակույթի հիմնական կենտրոններում: Եվ այստեղ էլ տեղի ունի այն դեպքը, երբ իշխող դասակարգը էթնիկ կապ չուներ մնացած բնակչության հետ, չնայած խառնումներին: Նրանք այն արիների մնացորդներն էին, որոնք էլ հենց հիմնադրել էին միջագետքյան ցիվիլիզացիան, մինչ շումերների գալը Դիլմուն (Բահրեին) կզղուց (“շումեր” ինքնանվանումը նշանակում է սևագլուխ – ինձ թվում է արդեն պարզ է` աֆրոսեմիթական ցեղեր էին, ինչպես հետագայում նույն շումերական քաղաքակրթությունը նվաճեցին սեմիթական աքքադները)
Մի գուցե, դեռ շատ քիչ բան է այս ասպարեզում ուսումնասիրված: Սակայն պաշտոնական “ուրարտագիտությունում” մեհենագրությունը բացակայում է: Հիմնական գաղափարագրական (հիերոգլիֆ) գրերը հայտնաբերվել էն Մեծամորում, որը չեն համարում ուրարտական, այլ համարում են նախաուրարտական:
Կուտիները (նՆաև գուտիներ) ըստ պաշտոնական վարկածի բնակվում էին Ուրմիա (Արամեա) լճի հարավային, հարավ-աևըմտյան հատվածում: Մի քանի անգամ արշավանքներով անցել են միջագետքը: Երկար ժամանակ հանդիսանում էին "կռվախնձոր" Ասորեստանի և "Ուրարտուի" միջև, որպես պետություն վերացվեց Ասորեստանի կողմից: Ըստ էության նրանք Ուրմիա լճի ավազանի ցեղեր էին, հայերն "բարեկան": կա վարկած, որ դրանք քրդերի նախնիներն էին:
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
Կա, կա: Արտակ Մովսիսյանի մենագրությունները այդ հարցը միանշանակ լուծում են:
Համեցեք իմ ֆորում
Միայն արժանապատվություն ունեցողը կարող է գնահատել դա և իր, և ուրիշների մոտ:
չեի սպասում, որ նման անհեթեթություն դուրս կտաս, ինչ քուրդ, ինչ զիբիլ.. եդ վաղտ քրդերը ուր է՞ին:
Դա իմ խնդիրը չ որ դու չես իմացել այդ երկու բարբառների տարբերությունների մասին...Իմ գրած խալդերենը կապ չուն խալդայներ ցեղանվանհետ, իմ ասածս կապի ունի Խալդ աստծո պաշտամունքային լեզվի հետ, երբ այն ներմուծվեց Ուրարտու, նրա հետ եկավ նաև նրա պաշտամունքային լեզուն ՝ խուռիերենի տարբերակը, որը գրվում էր ասորեստանյան պարզեցված սեպագրերով:
Նախ պետք չէ վիրավորական արտահայտություններ գրել: "Դուրս եմ տալիս", դու էլ ՆԵՐՍ ԸՆԴՈՒՆԻԵթե ուզում ես, հանգիստ կարող ենք ֆորումից դուրս հանդիպել
Պետք չէ վիրավորել քրդերին, իրենք քեզ վիարվորել են?
Իսկ թեմայի շուրջ ասեմ, որ կուտիներին քրդերին ՆԱԽՆԻՆԵՐ (ոչ թէ քրդեր) համարելը ընդամենը վարկած է, եվ իմ վարկածը չէ: Քրդերն էլ իրանական ցեղերեն են, հենց "քուրդի" անվանումով առաջին անգամ, եթե չեմ սխալվում հիշատակվում են մ.թ. 2-րդ դարում:
Նորից եմ կրկնում, դրանք բառբառներ չեն, նույն ասորերենը, հանդիսանալով աքքադերեին բառբառներից մեկը, ունեցել է իր ենթաբառբառները: Նույն լեզվի տարբեր անվանումներն են (տարբեր ձևով են կարդում):
Եթե խոսքը գնում է "պաշտամունքային", տաճարական լեզվի հետ, ապա այո, "պաշտոնական" վարկածով "ուրարտների" տաճարական և կառավարական լեզուն իրոք համարվում է խուռիների բառբառ, գիրը խուռիտական, սակայն "ասորեստանյան" սեպագիր գոյություն չունի: Սեպագիրը գոյություն ուներ արդեն առնվազն 1000 տարի, մինչև Ասորեստանի ստեղծումը: Նույն "պաշտոնական" վարկածով խոռիտները սեպագրերը վերցրել են խեթերից: Եթե չեմ սխալվում խեթական սեպագրերն ավելի հին են, քան ասորականը և ավելի շատ ժամանակակիցն են շումերականին: Ասորական սեպագիրը հենց միջագետքյան սեպագիրն է, որը օգտագործում էին շումերները, նրանցից "ժառանգեցին" աքքադները, հետո ասորիները:
Ըստ ևս մեկ վարկածի ասորիները (աշշուր) ընդամենը աքքադական մի ցեղ էին, որոնք իրենց գլխավոր աստված Աշշուրի անունով էին կոչվում:
Նման դեպքեր պատմությանմեջ շատ են: Օրինակ եզդիները` քրդեր են, որ եզիդական կրոնի հետևորդներ են:
Քաղդիերէնը կապ չունի Խալդ աստծու հետ:
Քաղդիերէնը՝ հին արտասանութեամբ քալդիերէն՝ ակկադերէնն է: Որոշ ժամանակ Բաբելոնը կոչուեց Քալդէա (Քաղդէա), իշխող ընտանիքի անունով:
Այժմ նրանց անունով գոյութիւն ունի ասորական մի կաթոլիկ եկեղեցի, համայնք, որ կոչւում է Քալդանի (հայերէն՝ քաղդէացի):
Haldi, Խալդի, ուրարտական աստծու անուն է, որմով Աճառեանն անուանել է Ուրարտուի ժամանակ արձանագրուած սեպագիր լեզուն:
Հենց այս տարբերակն է, որ ավելի ընդունված է:
Աճառյանի կողմից Խալդի լեզու է անվանվել պաշտոնական "ուրարտերենը"` խուռիերենը:
Քաղդիերեն տարբերակը հայերեն լեզվին բնորոշ ձևափոխությունների արդյունքում է ստացվել` լ=ղ (Երուշալիմ=Երուսաղեմ, Պավել=Պողոս և այլն)
Այո, գոյություն ունի քաղդի եկեղեցին (խալդեական) և ըստ էության նրանց լեզուն նոր-ասորերենն է (նորից նշեմ, որ ասորորերնը աքքադերենի, այսինքն հալդիերենի հյուսիսային բառբառների է համարվում) և ոչ մի կապ չունի Խալդ-Հայկ -ի հետ:
Եթե ուշադիր նայեք Ուրարտական Խալդ աստծու պահպանված պատկերին, ապա շատ նման է Աղեղնավոր Հայկին, ավլի ճիշտ պատկերված է աղեղնավոր` շատ մեծ նետով (միգուցե նիզակով) և գծապատկերով շատ նման է Հայկ (Օրիոն) համաստեղությանը:
Varzor (27.05.2011)
քաղդէացի
Chaldean
Վերոյիշեալը կապ չունի Ուրարտու, Նայիր, Վան երկրների հետ: Սակայն Վիկին սխալուել է, տալով այս բացատրականը.
Chaldean (plural Chaldeans)
Թարգմանեմ.
- A native of Chaldea; a Chaldee.
- A member of the Chaldean Catholic Church, a uniate church of the Roman Catholic Church.
- The Khaldi, an ancient people of the Caucasus; or, an Urartian.
- (Biblical) A diviner or astrologer.
1- Բնիկ քաղդէացի:
2-Քաղդէական կաթողիկէ եկեղեցւոյ անդամ:
3- Խալդի, հին ժողովուրդ Կովկասում, կամ ուրարտացի:
4- Աստղագուշակ:
Առաջինն ու երկրորդը ճիշտ են, երրորդը բացարձակ սխալ է, իսկ չորրորդը առաջինից ածանցուած է, քանի որ բաբելացիները (ակադացիները, քաղդէացիները) աստղագուշակութեամբ յայտնի են եղել:
Varzor (27.05.2011)
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ