Բարև:Կբացատրե՞ք, թե ինչ իմաստով է Համո Սահյանը գործածում «մեղանչել» բառն իր այս բանաստեղծությունում:
Ախ, ինձ ծլել չթողին,
Էլ ուր մնաց կանաչել,
Ծանոթանալ չթողին,
Էլ ուր մնաց ճանաչել:
Սովորեցի չգործած
Մեղքիս համար մեղանչել,
Իմ տվածով գոհանալ,
Վարձիս համար ամաչել:
Ինձ հառաչել չթողին,
Էլ ուր մնաց շառաչել:
Շնորհակալություն:
Il y a un spectacle plus grand que la mer, c'est le ciel; il y a un spectacle plus grand que le ciel, c'est l'intérieur de l'âme. (V. Hugo, Les Misérables)
CactuSoul (26.04.2011), Freeman (26.04.2011), Moonwalker (26.04.2011)
Ariadna (07.05.2011)
Ժողովուրդ, որ խնդրեմ, էս նախադասության հարցերը կլուծե՞ք:
Օրինակ.
Երազող երիտասարդը գործիքներով լի տոպրակը տարավ խոհանոց՝ հոգոց հանելով:
Երիտասարդը ենթական ա, ու ինքը գոյական ա:
Տարավ-ստորոգյալ ա, անցյալ ժամանակի բայ:
Տոպրակը լրացում ա, էլի գոյական…
Հարցեր.
1. Երազողը հատկացուցիչ ա ու դերբա՞յ:
2. Մրգերով լի-ն ի՞նչ ա: Ու էդ բառերը ի՞նչ խոսքի մաս են:
3. Արձակելով-ը իրանից ի՞նչ ա ներկայացնում:
4. Խոհանոց-ի դերը նախադասության մեջ ո՞րն ա:
Все люди - евреи, просто не все нашли смелость признаться.
Աբելյան (12.05.2011)
Պարզ ա:Իսկ հատկացուցիչն ու բացահայտի՞չը որոնք են:
Все люди - евреи, просто не все нашли смелость признаться.
Հատկացուցիչը գոյականական անդամի այն լրացումն է, որը ցույց է տալիս, թե ինչին է պատկանում, վերաբերում կամ ինչից է ծագում, սերում լրացյալը, արտահայտվում է հիմնականում գոյականով կամ դերանունով՝ դրված սեռական հոլովով.
Հայկոյի գրառումները
նրանց աշխատանքները
Վերոնշյալ օրինակներում «գրառումները» և «աշխատանքները» հատկացյալներ են։
Բացահայտիչը ցույց է տալիս լրացյալի ով կամ ինչ լինելը, այլ կերպ ասած՝ բացահայտում է նրան։ Օրինակ.
Հայկոն՝ Ակումբի հնաբնակներից մեկը...
Բայց պարտադիր չէ, որ բացահայտիչը լրացնի գոյականական անդամի. կարող է լրացնել նաև ածականով, թվականով բայով, մակբայով արտահայտված անդամներին։ Օրինակ.
Կարդացե՞լ ես ամսագրի վերջին՝ 135-րդ համարը։
Հիմա՝ այս վճռական պահին, նա կարողացավ մեծ կամք դրսևորել։
Վերջին խմբագրող՝ Ուլուանա: 12.05.2011, 19:04: Պատճառ: Վրիպակի ուղղում
Երջանկությունը ճամփորդելու ձև է, ոչ թե նպատակակետ։
Ռոյ Գուդման
Moonwalker (12.05.2011), Աբելյան (12.05.2011)
Ի՞նչ է նշանակում տավտոլոգիա
Վերջին տարիներին խիստ տարածվել է «տավտոլոգիա» լեզվական տերմինի կիրառությունը բառի իսկական իմաստի հետ կապ չունեցող ինչ–որ «նոր»՝ կենցաղային իմաստով։ Գրավոր խոսքում այն հաճախ գրվում է տառասխալով՝ տաֆտոլոգիա, ու ենթադրաբար «տուֆտա» (ռուսերեն туфта բառից) ժարգոնային բառի նմանությամբ գործածվում է որպես «տուֆտություն», այլ կերպ ասած՝ անկապություն, անիմաստություն, հիմարություն, անհեթեթություն իմաստով։ Իսկ «–լոգիա» վերջավորությունն, ըստ երևույթին, գործածողների աչքում լրջության ու ուժգնության էֆեկտ է հաղորդում «տուֆտա» ժարգոնային բառին։
Իսկ իրականում տավտոլոգիան լրիվ այլ բան է նշանակում։
Տավտոլոգիան կամ կրկնաբանությունը (հանդիպել եմ նաև «նույնաբանություն» ձևին) մի արտահայտության կամ նախադասության մեջ տարբեր բառերով նույն իմաստն արտահայտելն է, այսինքն՝ նույնիմաստ կամ մերձիմաստ բառերի անհարկի գործածությունը, ինչը համարվում է ոճական սխալ, խոսքային անփութություն։ Ճիշտ է, հատկապես բանավոր խոսքում ցանկացած մարդ էլ կարող է երբեմն անուշադրության հետևանքով տավտոլոգիա թույլ տալ, բայց հաճախ կրկնվելու դեպքում, հատկապես գրավոր խոսքում, այն արդեն բառապաշարի աղքատության ու անգրագիտության նշան է։ Հայերենում տավտոլոգիայի տարածված օրինակներ են «էժան գներ», «բարետես արտաքին», «ամենալավագույն» բառերն ու արտահայտությունները։
Հիմա՝ բերված օրինակների մասին հերթով։
«Էժան» բառն արդեն ներառում է գին իմաստը, նշանակում է ցածր գին ունեցող, իսկ «էժան գներ» արտահայտությունը, համապատասխանաբար, կնշանակի էժան գին ունեցող գներ, ինչը, բնականաբար, անգրագետ ձևակերպում է։
«Բարետես» բառը կազմված է «բարի» և «տես(ք)» բառերից, հետևաբար բարետես արտաքինը կնշանակի բարի տեսք ունեցող տեսք։ Կրկին անճարակ ձևակերպում։
«Ամենալավագույն» բառը հաճախ գործածվում է «լավ» ածականի գերադրական աստիճանն արտահայտելու համար, այնինչ «ամենա–» նախածանցն ու «–ագույն» վերջածանցը լրիվ նույն իմաստն ունեն, հետևաբար դրանք միաժամանակ գործածելու կարիք բնավ չկա։
Տավտոլոգիայի մասին ավելի լավ պատկերացում տալու համար բերեմ ևս մի քանի օրինակ.
մտքում պատկերացնել
լրացուցիչ հավելավճար
կարճ համառոտագիր
շիկահեր մազեր
երկկողմանի երկխոսություն
ուժեղ ներուժ։
Այնուամենայնիվ, գրականության մեջ տավտոլոգիան երբեմն կիրառվում է նպատակադրված՝ խոսքին հատուկ հուզական երանգավորում հաղորդելու համար։
Վերջին խմբագրող՝ Ուլուանա: 19.05.2011, 21:18:
Երջանկությունը ճամփորդելու ձև է, ոչ թե նպատակակետ։
Ռոյ Գուդման
Ժողովուրդ ջան, սրանցից որնա՞ ճիշտ
ալյումին - այլումին
պլաստմասա - պլասմասա
Հյունսու պիկի պիկի բում © ԴԿ
Yeghoyan (23.05.2011)
Վերջին խմբագրող՝ Moonwalker: 23.05.2011, 11:45:
ՆանՍ (23.05.2011)
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ