Շատ մակերեսորեն եք մոտենում հարցին և փորձում եք ուրիշներին էլ մոլորեցնել։ Նախ, Տերն այս կոպիտ թվացող խոսքերն ասում է նրա համար, որպեսզի.Իսկ հիմա եկեք նայենք, թե ինչքան բարի ու կոսմոպոլիտ էր մեր սիրելի Իեշուա Իոսիպովիչը. Մարկոսի 7:24-30-ում գրված է՝
Իհարկե, «սեփական ոչնչությունն աստծու առաջ զգալ ստիպելուց հետո» նա բուժեց կնոջ աղջկան: Ինչքա՜ն բարի է նա:«...Այս կինը հեթանոս էր, փյունիկ-ասորի ազգից. աղաչում էր նրան, որ իր աղջկանից դևը հանի: Եվ հիսուսը նրան ասաց.
-Թու՛յլ տուր, որ նախ մանուկները կշտանան, քանի որ լավ չի մանուկների հացն առնել ու շների առաջ գցել»:
ա. Կինը ցույց տա իր հավատքը (իսկ կինն, իսկապես, չվիրավորվեց, չմտածեց իր մասին, այլ շարունակում էր թախանձել սիրելի զավակի համար).
բ. Ուրիշվերը տեսնեն կնոջ հավատքն ու դաս առնեն դրանից։
Այսօր շատերն ուզում են քաղաքավարի խոսքեր լսել, ժպիտներ տեսնել, ականջը շոյող զրույցներ վարել։ Այդպիսիների մասին առաքյալը գրում է.
քանզի պիտի գայ ժամանակ, երբ չպիտի անսան ողջամիտ վարդապետութեանը, այլ, իւրաքանչիւրն ըստ իր ցանկութիւնների, ուսուցանողներ պիտի հաւաքի իր շուրջը՝ իր ականջներին հաճելի բաներ լսելու մարմաջով (Բ Տիմ. 4.3)։
Նույնիսկ իմ փոքր կենսական փորձից ես գիտեմ, որ դիմացինի ժպտալը և հաճելի խոսքեր ասելը բնավ չի նշանակում, որ նա քեզ բարին է կամենում, և հակառակը՝ մարդ կարող է մռայլ դեմքով կոպիտ կամ տհաճ բան ասի քեզ, բայց նրա սիրտն այդ րոպեին ցավում է քեզ համար։
Հովհաններ Մկրտիչը մարդկանց ասում էր «իժերի ծնունդներ», փաստորեն, կոպիտ կերպով հայհոյում էր։ Սակայն Հովհաննես Մկրտչից շատ այդ մարդկանց հոգիների լուսավորության և փրկության մասին Հորդանանի ափին կանգածների մեջ չկար։
Ծիծաղալ, իհարկե, կարելի ցանկացած բանի վրա, բայց ուշադրությունը կորցնել պետք չէ։ Գերգեսացի դիվահարի բժշկության պատմությունը չկա Մատթեոս 9.28-34–ում, Աստվածաշունչը լա՞վ եք կարդացել։ Թյուրիմացություններից խուսափելու համար մեջբերում եմ տեքստը (Ղուկ. 8.26–37)Մաթևոսի 9:28-34-ում պատմվում է Գերգեսացի դիվահարի բժշկման մասին: Կարծում եմ, աստվածաշունչ կարդացածներ կհիշեն սույն զվարճալի պատմությունը, երբ Քրիստոսին իր հերթական «հրաշքի» համար քշեցին: Իսկ ովքեր չեն կարդացել՝ իրենց հետ ես քննարկելու բան չունեմ, քանի որ ամենաանսասան հավատը ունեն հենց աստվածաշունչ չկարդացած խաչապաշտերը (չար ծիծաղով ծիծաղում եմ քթիս տակ):
Ապա նաւարկեցին իջան գերգեսացիների երկիրը, որը Գալիլիայի հանդիպակաց կողմն է։ Եւ երբ նա ցամաք ելաւ, նրան պատահեց քաղաքից մի մարդ, որի մէջ դեւեր կային. նա երկար ժամանակ հագուստ չէր հագել եւ ոչ էլ տան մէջ էր բնակուել, այլ՝ գերեզմանների։ Եւ տեսնելով Յիսուսին՝ աղաղակեց, ընկաւ նրա առաջ եւ բարձր ձայնով ասաց. «Ի՞նչ ես ուզում ինձնից, Յիսո՛ւս, բարձրեալ Աստծու Որդի, աղաչում եմ քեզ, ինձ մի՛ տանջիր». որովհետեւ Յիսուս հրաման էր տալիս պիղծ ոգուն, որ դուրս գայ այդ մարդուց, քանի որ շատ անգամ տիրացել էր նրան, եւ նա կապւում էր շղթաներով, պահւում էր երկաթների մէջ, բայց կոտրում էր կապանքները եւ դեւից քշւում էր անբնակ վայրեր։ Յիսուս հարցրեց նրան եւ ասաց. «Անունդ ի՞նչ է»։ Եւ նա ասաց. «Լեգէոն». որովհետեւ նրա մէջ շատ դեւեր էին մտել. աղաչում էին նրան, որ հրաման չտայ իրենց, որ անդունդ գնան։ Եւ այնտեղ մեծ թուով խոզերի մի երամակ կար, որ արածում էր լերան վրայ։ Աղաչեցին նրան, որ հրաման տայ իրենց՝ գնալ մտնել նրանց մէջ։ Եւ նա թոյլատրեց նրանց, եւ դեւերը դուրս եկան այդ մարդուց ու մտան խոզերի մէջ. եւ երամակը գահաւանդից դիմեց դէպի ծովակ ու խեղդուեց։ Երբ խոզարածները տեսան պատահածները, փախան եւ պատմեցին քաղաքում ու ագարակներում։ Եւ երբ մարդիկ դուրս եկան կատարուածները տեսնելու եւ եկան Յիսուսի մօտ ու գտան այն մարդուն, որից դեւերը ելել էին, - որը հագնուած եւ զգաստացած՝ նստած էր Յիսուսի ոտքերի մօտ, - վախեցան։ Նրանք, որ ականատես էին եղել, պատմեցին նրանց, թէ ինչպէս փրկուեց դիւահարը։ Եւ գերգեսացիների երկրի շրջակայքում գտնուող ամբողջ բնակչութիւնը աղաչում էր Յիսուսին՝ հեռու գնալ իրենց սահմաններից, որովհետեւ մեծ վախով տագնապում էին։ Եւ նա նաւակ նստելով՝ վերադարձաւ։ Այն մարդը, որից դեւերը դուրս էին եկել, աղաչում էր նրան, որ ինքը նրա հետ շրջի։ Բայց Յիսուս արձակեց նրան եւ ասաց. «Վերադարձի՛ր քո տունը եւ պատմի՛ր, ինչ որ Աստուած արեց քեզ համար»։ Նա գնաց քաղաք եւ տարածում էր այն, ինչ Յիսուս արեց իրեն։Այո, կցանկանար։ Մոռացել եք նշել, որ «նա կապւում էր շղթաներով, պահւում էր երկաթների մէջ, բայց կոտրում էր կապանքները եւ դեւից քշւում էր անբնակ վայրեր»։ Սա «հիմարիկ» չէր, որով զվարճանում էր գյուղը այլ բնակչության համար վտանգավոր մարդ, այլապես նրան շղթաներով չէին կապի։ Չեմ կարծում նաև, որ նրան հաճելի էր գերեզմաններով քարշ գալը և շղթաներով կապվելը։ Իհարկե, այդպիսի մարդը կցանկանար ազատվել այդ վիճակից։Դիտարկենք այս պատմությունը Լեո Տաքսիլի տեսանկյունից: Ինչպես միջնադարում, այնպես էլ այդ ժամանակաշրջանում ամեն գյուղ ուներ իր «հիմարիկը» կամ դիվահարը, որը իրականում անվնաս (հակառակ դեպքերում նրան ամբողջ գյուղով պարզապես կսպանեին) մի խելապակաս էր, առավել հաճախ՝ ընկնավոր: Այդ անձը գյուղի հետաքրքրություններից էր՝ համարվում էր, որ նրա մեջ դևեր են պտել, ինչի շնորհիվ նրա միջոցով գուշակություններ էին անում: Առավել աղքատ շրջաններում դա իսկական ոսկու հանք էր և գյուղի, և գժի համար:
Դուք իսկապե՞ս կարծում եք, որ նա կուզեր բժշկվել:
Ո՞ր ապրուստից։ Մերկ և շղթայակա՞պ։Այսպիսով, Յեշուան բուժում է մեր «հիմարիկին», զրկելով նրան ապրուստից, իսկ գյուղը՝ եկամուտի միջոցներից մեկից:
Մի ավելացրեք այն, ինչ չկա Ավետարանում։ Որտե՞ղ է գրված, որ Հիսուս թույտ տվեց դևերին խոզերի մեջ մտնել՝ նրանց նկատմամբ խղճահարությունից դրդված։Բայց դրանով նրա բարությունը չի սպառվում: Դիվահարից ելած դևերին խղճալով (ինչը նրա կողմից չի ցուցադրվել ոչ մի ուրիշ դևի կամ դևերի խմբի նկատմամբ), նա դևերին բնակեցնում է գյուղի խոզերի երամակի մեջ, որի հաշվին գյուղը պետք է ապրեր ամբողջ ձմեռ:
Խոզերը ոչ միայն թանկարժեք չէին, այլև պիղծ։ Հրեաները դրանց չէին ուտում. դա արգելված էր Հին Ուխտում։ Իհարկե, նրանց զոհ չէին մատուցում, բայց, իհարկե, ոչ նրանց «թանկարժեքության» պատճառով. անմաքուր կենդանիները զոհ մատուցել չէր կարելի։Հաշվի առեք նաև այն, որ խոզերը խիստ թանկարժեք կենդանիներ էին՝ նրանց նույնիսկ զոհ չէին մատուցում:
Չեմ կարծում, որ գյուղի ողջ ունեցած–չունեցածը այդ խոզերն էին։Խոզերի մեջ նորաբնակ դևերը հանկարծ հիշում են, որ իրենք էմո են, իրենք իրենց սարից գցում են ներքև ու գնում նույն դժոխքը, որը հենց նոր մեր ամենազորիկին խնդրում էին իրենց չուղարկել: Ի միջի այլոց, խոզերի հետ միասին, նույն այն խոզերի, որոնց հաշվին ձմեռը պետք է ապրեր մեր գյուղը, որը դատապարտվեց սովի, եթե ոչ սովամահության:Որտեղի՞ց եք եզրակացրել, որ դեպքը տեղի է ունեցել ձմեռնամուտին։
Կրկի՞ն փորձում եք խաբել։ Բնակիչները ոչ, թե բարկացած էին, այլ վախեցած (տես Ղուկ. 8.36-37)։Մի՞թե բնական չէ ժողովրդի դժգոհությունն այս առիթով:
Ես մեծ կասկածներ ունեմ, որ դուք Աստվածաշունչը քիչ թե շատ լուրջ կերպով ուսումնասիրել եք։ Եվ այսպիսի գիտելիքներով «չկարդացածների հետ խոսելու բան չունե՞ք»։ Հարգելիս, որտեղի՞ց եք հնարել, որ գերգեսացիները կամ շրջակա գյուղերի բնակիչները քարկոծում էին Հիսուսին։ Հստակ գրված է, որ Նա ինքը նստեց նավակը և հեռացավ նրանց սահմաններից՝ ըստ իրենց խնդրանքի։պատկերացնում եմ, ինչպես էր զայրացած գյուղը քարերով ու ցաքատներով քշում Իոսիպովիչին, չմոռանալով նաև նախկին դիվահարի մասին (подайте бывшему прокаженному!(с) «Житие Браяна»):
Կանայք ինքնակամ էին հետևում Նրան, ինչպես նաև՝ աշակերտները, «ծառայում էին նրան իրենց ստացվածքով»։ Այդ կանանցից մեկը, Շուշանը, ամուսին էլ ուներ, և չեմ կարծում, որ հրեա տղամարդը ձեզանից պակաս «թասիբ» ունենար՝ իր կնոջը կասկածելի տղամարդուն հետևել թողելու համար։ Բայց նա գիտեր, որ Տերը սուրբ է։Իսկ Քրիստոսի ինչին էր պետք հարուստ ու բարոյականության հետ պրոբլեմներ ունեցող կանանց բազմությունը, որը նա իր հետ էր ման տալիս, համեստորեն լռում եմ: Հաշվի առեք, աղքատ անառակների մեղքերը նա արագ ներում էր ու բաց էր թողնում: Եթե ես նման բան անեի, կկոչվեի լավագույն դեպքում ալֆոնս: Բայց մարդու որդուն դա կարելի է, չէ՞:
Հավանաբար, ժողովուրդն այն ձեր նման դյուրազգաց է եղել։ Ես, օրինակ չեմ կարող հասկանալ՝ ինչի՞ց վիրավորվեց այդ ժողովուրդը։Լավ, գոնե բացատրեք սա. Մաթևոսի 13:53-ում, Մարկոսի 6:1-6-ում ու Ղուկասի 4:16-30-ում նկարագրվում է, թե ինչպես է մեր սիրելի հրաշագործը այցելում հայրենի Նազարեթ, իրտեղ չգիտես թե ինչու վիրավորում է իրենով գայթակղված ժողովրդին
Մարկոսը գրում է «Եւ չէր կարողանում այնտեղ որեւէ զօրաւոր գործ կատարել, այլ քիչ թուով հիւանդների վրայ ձեռք դնելով՝ նրանց բժշկում էր»։հանկարծակի թուլություն է զգում, ինչից կորցնում է հրաշագործության ձիրքը,
Նախ, այստեղից երևում է, որ այնուամենայնիվ բժշկություններ եղան, թեև քիչ։ Երկրորդ՝ իրոք, Տիրոջը, մարդու վրա հրաշք կատարելու համար պետք էր այդ մարդու հավատքըէ որպես իր զորության լծակից։ Եվ դա զարմանալի չէ՝ հարկադրաբար որևէ բան անել Աստված ոչ ոքի չի ստիպում, քանի որ մարդն ունի ազատ ընտրության հնարավորություն։
Դուք մտադիր եք այստեղ քննարկել Կաթոլիկ եկեղեցի՞ն և նրա հանցանքնե՞րը։ Ոչ ոք չի ժխտում, որ քրիստոնեական նորմերը և հավատամքը բազում անգամ խեղաթյուրվել, ի չարիք են օգտագործվել հենց եկեղեցականների կողմից։ Բայց սա ուրիշ հարց է։ Դրանից բնավ չի հետևում, որ իրենք՝ նորմերը, վատն են, կամ մահաբեր։ Այս թեման նվիրված է քրիստոնեությանը, նրա դրույթներին, քարոզությանը։ Թե ինչքանով են հետևել կամ հետևում դրանց մարդիկ՝ այլ հարց է։Կամ էլ Հոնորիուս պապի գրիմուարը...
Էջանիշներ