Մեֆ, կայֆավա՞տ ես լինում
«Լիքը» ես ասել էի թե ովքեր են: Ես համեմատել էի հենց նույն քաշային կարգերում գտնվող աթեիստներին ու հավատացյալներին: էդ էն քաշային կարգն ա, որ իրան հռչակում ա կամ աթեիստ, կամ հավատացյալ, բայց ինքը գաղափար չունի թե ինքը ինչ ա: Ու էդպիսիք մեծամասնություն են:
Պաշտպանական ստրատեգիայի անուն դու տվեցիր: Իհարկե՛ կունենաս ավելի լավ հիմքեր, քեզ ճանաչելով վստահ եմ: Խոսել էի կոնկրետ ասածիդ մասին, որն ինձ էր ուղղված ու սխալ էր:Չուկ ջան, դու էնքան միամիտ ես որ կարծում ես թե իմ պաշտպանական ստրատեգիան էդ բրոշյուրն ա՞… բրոշյուրից լավ օրինակ կարող ա չունենա՞մ… չնայած գրել եմ դրա մի ասի մասին, բայց որ պետք լինի ասա մի հատ էլ կգրեմ…
Համաձայն եմ: Հենց դրա համար էլ մեկնակետդ սխալ ա: Որտև կրոնն ասում ա, որ դպրոց մտնում «կրոնի պատմություն» սովորեցնելու համար: Դրա կոնտեքստում առնձին դասատուներ են, որ քարոզ են անելու: Իրանք ասելու են, որ սովորեցնում են, պատմություն, ընդամենը պատմություն: Մեֆ ջան, ես գրել էի, որ դասական իմաստով էդ քարոզ չի, բայց գիտությունը տարածելը ու նաև հավատացյալներին դարձի բարելը գիտության սրբազան գործն աՉուկ ջան, կրթությունը՝ կրթություն ա, պրոպագանդան՝ պրոպագանդա… կրթկության նպատակը գիտությունը տարածելը չի ու ոչ դասական և ոչ էլ ոչ դասական իմաստով պրոպագանդան ու կրթությունը որևէ առնչություն չունեն իրար հետ… ես նույնիսկ կասեի լրիվ հակառակ են իրար… պրոպագանդան կոչված ա մարդկանց ստիպել մտածելու նույն կերպ որ ավելի հետ լինի նրանց կառավարելն ու ամենակարևորը անել տալ էն ինչ ուզում են. ինտելեկտը մթագնում ա… մինչդեռ կրթությունը, ինտելեկտի վրա ա հիմնված ու զարգացնում ա մարդու անհատականությունը… սրանք իրար հետ որևէ աղերս չունեն…
Մեֆ ջան, իմ հոպար, ինձ ոչ մեկն էլ չի խաբել, ես ընդամենը ղժժում էի քո համեմատությունների վրա. այ սենց պարզ ու կոնկրետ:իմ պաշտպանական ձևը ես չեմ օգտագործել, Չուկ ջան… բայց անգամ բրոշյուրը կենսաբանության գրքի հետ համեմատելը, բավականին զվարճալի ա… չգիտեմ քեզ ով ա համոզել որ կենսաբանության գիրքն ու կրոնական բուկլետը, հետևաբար և պրոպագանդան ու կրթությունն ինչ որ առնչություններ ունեն, բայց էդ մարդը շատ դաժան կատակ ա արել հետդ… հաջորդը ո՞րն ա Սորբոնի ու Փարիզի աստվածամոր տաճարի ընդհանրությունն ա՞… թե՞ մադրասաների ու համալսարանեմրի անուղակի կապը ոչ դասական իմաստով, դու հեչ տեսել ե՞ս թե դրանցից ինչ ձևի մարդիկ են դուրս գալիս…
Չուկ ջան, ես քեզ չեմ խաբել, քեզ ուրիշ մարդ ա խաբել որ կրթությամբ գիտությունն են տարածում…
Իսկ կրթության ֆունկցիան, այո, գիտելիքի տարածումն ա, եթե ուրիշ ֆունկցիա ունի, լուսավորիր խնդրում եմ:
Փոխադարձեմ խորհուրդդ: Մենք ահագին ժամանակ ա տները մտնում ենք ու գիտությունը տարածում ենք: ՈՒ հակակրանք չենք առաջացնում: Բայց կողքից հայտնվում են ծայրահեղական աթեիստներ, ովքեր նենց են թռնում կրոնի դեմքին, որ հակակրանք են առաջացնում: Դու դրանցից ես: Մի քիչ զսպեք ձեզ: Էսպես թե էնպես գիտությունը վաղուց հաղթածի դերում ա, նենց մի արեք, որ եղած հավատացյալներին վանեք: Փորձեք նրանց հետ խոսել հասկանալու ձգտումով, էդ դեպքում ձեզ էլ կհասկանան:լավ եք անում Չուկ ջան, բայց աշխատեք որ շատ պրոպագանդայի չնմանվի, որովհետև կարող ա հակակրանք առաջացնի մարդկանց մոտ… պրոպագանդական տեխնոլոգիաները կրթության մեջ կիրառելի չեն… դրանք տարբեր նպատակնեմրի են ծառայում…
Էջանիշներ