Աստծուն հավատալ ասելով պարտադիր չէ հավատալ, որ այնտեղ, երկնքում կա մի բարի պապիկ, սպիտակ շորերով ու սպիտակ մորուքով, ով մեզ ստեղծել է, և հետևում է մեր ամեն մի քայլին, և եթե մենք սխալ ենք գործում, մեզ մահից հետո նետում է այրվելու դժոխքի կրակներումՆախ աստծո գոյությունը շատ վիճելի հարց է.. և հավատացողները, և անհավատները ունեն իրենց տեսակետերն ու ապացույցները, հիմնավորումները.. թե ինչու են հավատում կամ չեն հավատում... Մի բան հաստատ է, աշխարհը լի է առեղծվածներով և անհասկանալի ու անպատասխան երևույթներով, որոնք ստիպում են հավատալու, որ այնուամենայնիվ կա ինչ-որ գերբնական ուժ, երևույթ.. չէ որ մարդն էլ մի էակ է, որի իսկական ուժն ու հատկությունները մինչ օրս մինչև վերջ բացահայտված չեն.. մեզնից միան մի աննշան մասն է կարողանում օգտագործել բնության կողմից մեզ տրված խելքի ու հատկությունների գոնե մի չինչին տոկոսը.. անձամբ ես հավատում եմ իմ աստծուն.. նա ապրում է իմ մեջ.. ես նրա հետ եմ խոսում, երբ խորհրդի կարիք ունեմ, երբ ծանր կացության մեջ եմ, երբ երջանիկ եմ, երբ լուրջ քայլեր պետք է կատարեմ.. դա առաջին հերթին իմ խիղճն է, իմ հոգին է.... Եվ երբ օգնության կարիք ենք զգում, բոլորս էլ ակամայից ասում ենք" Աստված, օգնիր ինձ, Աստված ջան, ինչ անեմ... և այլն... Մենք դիմում ենք մեր աստծուն...Մենք ամեն մեկս պատասխանատու ենք մեր աստծո առջև... լինի նա Հիսուսի, Յեհովայի, Բուդդայի, Կրիշնիայի, թե Ռայի տեսքով և կամ մեր խիղճն ու հոգին,,... մենք նախ և առաջ պատասխանատու ենք մեր մեջ ապրող աստծո առաջ, և երբ մեռնում է խիղճը, մեռնում է հոգին, ապա մենք էլ ոչնինչի չենք հավատում.. Ամենաերդվյալ աթեիստն անգամ հավատում է ինչ-որ բանի... թեկուզ իր նպատակին.. առանց հավատի չկա կյանք.. պարզապես պետք չէ շատ կառչել ու նյութականացնել, շնչավորել աստծուն և կուռք դարձնել ինչ-որ անձնավորված էակի: Աստված մեր հոգու մեջ է, ապրում է մեզ հետ ու դա անժխտելի է
![]()
Better to light a candle than to curse the darkness.
Արտահայտությունը, թե “Դե դուք հիմար եք, ձեզ հետ ինչ բանավիճենք” անթույլատրելի է ամեն դեպքում, եթե նույնիսկ հիմար է, ոչ թե մեկը, այլ բոլորը հինգը: Սա մեկ և երկրորդ` այն ընդհանրապես համեմատելի չէ իմ կատարած գրառման հետ և պարզապես սոփեստություն է: Քեզ խորհուրդ կտայի ոչ թե խոշորացույցի տակ դնել իմ գրած տառերը, այլ հասկանալ, թե ինչ իմաստ է այն արտահայտում: Իմ գրառումը միայն մեկ նպատակ ունի, ցույց տալ, որ մարդը, նույնիսկ քեզ նման խելացին մեկը, ի վիճակի չէ հասկանալ այն ամենը, ինչ կատարվում է իր շուրջը, ինչը նա ընդունում է, որպես իրողություն, ինչին նա պարզապես հավատում է:
“Իմանալ” ու “հավատալ” տերմիները այս թեմայում խառնված են եղել ի սկզբանե: Եթե հետևենք քո տրամաբանությանը և բառերը խոշորացույցի տակ զննելու քո հոբբին, ապա կարող ենք եզրակացնել, որ այստեղ քվեարկելով, թե չեն հավատում Աստծուն, մարդիկ դրանով իսկ արդեն ընդունել են Նրա գոյության փաստը: Այնինչ կարդալով թեմայի վերնագիրը, ես ուշադրություն եմ դարձրել, ոչ թե բառերին, որոնցից կազմված է այդ վերնագիրը, այլ հասկացել եմ, թե ինչ է ուզում ասել հեղինակը:
Իսկ այ դու իսկապես խառնում ես մարդու իմացություն և մարդկության իմացություն տերմինները: Այն որ մարդկությունը հասկանում է իր շուրջը տեղի ունեցող երևույթները և այդ պատճառով է անհրաժեշտ համարում հավատալ դրանց, դեռ չի ենթադրում այնպիսի անհատի գոյությունը, որը հասկանալով է հավատում այդ բոլոր երույթներին: Իսկ եթե դու այդ հայտարարության մեջ “ես” ասելով ի նկատի ես ունեցել ամբողջ մարդկությանը, ապա դա այլ խոսակցություն է, քանի որ ահա, թե դու ինչ ես իրականում ասել`
Իսկ հաշվի առնելով այն, թե ինչպես պետք է մարդիկ այս թեմայում հասկանային "հավատալ" բառի իմաստը, ապա քո "հավատալու համար հասկանալը անհրաժեշտ, բայց ոչ բավարար պայման է" արտահայտությունը պարզապես անհեթեթություն է:
Հերթական սոփեստությունը
Դու ենթադրություն ես արել, այդ ենթադրության հիման վրա արել ես մեկ այլ ենթադրություն, ապա կատարել ես դատողություն և եկել ես սխալ եզրահանգման:
Բայց հասկանալով, թե դու ինչ ես ուզում ասել, ես չեմ կախվի քո բառերից, այլ կպատասխանեմ հարցիդ: Երբ ինձ հարցնում են, թե հավատում եմ ես, որ այդ արկղի մեջ 1մլն դոլար կա, ես չեմ պատասխանում “ոչ”, և հենց այստեղ է կայանում քո սոփեստությունը: Ես նախ կպարզեմ, թե քանի միլիոն դոլար կա աշխարհում, դա պարզելի գործողություն է, ապա պարզում եմ, թե որտեղ են գտնվում այդ միլիոններից յուրաքանչյուրը, դա նույնպես պարզելի է, և եթե վերջում բացակայում է 1մլն դոլար, ապա ես վստահաբար պնդում եմ, որ այդ 1մլն դոլորը արկղում, իսկ եթե իմ փնտրտուքների վերջում պարզում եմ, որ աշխարհի բոլոր 1մլն դոլարները իրենց տեղերում են, ապա վստահաբար հայտարարում եմ, որ արկղում չկա 1մլն դոլար:
Դա միայն քո սուբյեկտիվ կարծիքով է, որ ես իմ մտքերը ճիշտ չեմ շարադրում: Օբյեկտիվ մտածողություն ունեցող մարդը կասեր, որ ես իմ մտքերը ընդհանրական եմ շարադրել: Մուտացիաների միջոցով կյանքի էվոլյուցիան կամ նեոդարվինիզմը Դարվինի տեսության մաս է կազմում և հանդիսանում է նրա պատմական շարունակություն: Այնպես որ Դարվինի տեսություն ասելով ժամանակակից գիտությունը հասկանում է դրա զարգացման բոլոր փուլերը` այդ թվում նեոդարվինիզմը և նմանատիպ բոլոր մյուսները: Իսկ միտքս վերաձևակերպելու պատճառը ոչ թե իմ, այլ նրա մեջ է, ում ուղղված է եղել այդ միտքը:
Հարգելի Victory_ կարծում եմ, որ ձեր ուշադրությունից վրիպել է իմ բուն պատասխանը: Բոլորիս հետ էլ պատահում է, ուստի ես այն կրկին մեջբերում եմ այստեղ:
Իսկ իմ սկզնբական պատասխանը`
աննպատակ չէր, և իհարկե արված չէր ինչ-որ մեկին վիրավորելու համար: Խոսքը ոչ թե ինչ-որ ինդուիստական, հեթանոսական աստվածների և ֆետիշների մասին է եղել, այլ այն Միակ Աստծո մասին, ով ստեղծեց մեզ բոլորիս և շարունակում է հոգ տանել մեր մասին, հակառակ դեպքում հեղինակը իր թեմայում Աստված բառը չէր գրի մեծատառով:
Վերջին խմբագրող՝ Լավ ոստիկան: 02.10.2008, 16:48:
Մեկ ծաղիկը ծափ կտա, մեկ ձեռքով գարուն կգա:
Փորձում եմ հասկանալ քո գրածների իմաստը ու չեմ հասկանում: Գուցե ես հասու չեմ քո բանականությունը: Խճճում ես ինչքան հնարավոր է ու այդպես էլ համոզիչ մտքեր չես արտահայտում: Մեղադրում ես, որ ես քո գրածները խոշորացույցով եմ նայում, սակայն ես քո բոլոր գրառումներին ըստ էության եմ պատասխանել ու հնարավորինս մատչելի ձեւով: Բոլոր օրնակներս տեղին էին էին ու հիմավոր: Ես արդեն չգիտեմ որերորդ անգամ ասում եմ, որ չեմ պնդում, թե հասկանում եմ իմ շուրջը կատարվող ամեն ինչը, բայց ինչը որ չեմ հասկանում, դրան չեմ հավատում(ինչը չի նշանակում, որ ես մերժում եմ դա. մի օրինակ էլ բերեմ, որ ավելի մատչելի լինի. ինչ-որ հարցի վերաբերյալ դու վստահ չես. բավարար պատճառ չունես դրան հավատալու կամ գուցե դա նույնիսկ անհավանական է թվում քեզ, բայց մյուս կողմից էլ տեսականորեն հնարավոր է, որ դա լինի, ուստի որպես խելացի մարդ նաեւ չես կարող ժխտել դա):
Ինչ վերաբերում է իմանալ եւ հավատալ տերմիններին, ապա դրանք համենայն դեպս իմ գրառումներում երբեք իրար խառնված չեն եղել: Դրանք սկզբունքորեն տարբեր բաներ են ու դրանք իրար խառնելը շատ մոլորությունների հիմք կարող է դառնալ, ինչի զոհ էլ հենց դարձել ես դու:
Ինձ թվում է, որ դու այդքան պոտենցիալ չունես իմ մտքին նման որակաորում տալու համար: Եթե քեզ նման արտահայտություն ես թույլ տվել, գոնե բարի լինեիր մեկնաբանեիր, թե չէ հենց այս միտքդ է անհեթեթ եւ ոչ հիմնավոր լինելու տպավոչություն թողնում:Իսկ հաշվի առնելով այն, թե ինչպես պետք է մարդիկ այս թեմայում հասկանային "հավատալ" բառի իմաստը, ապա քո "հավատալու համար հասկանալը անհրաժեշտ, բայց ոչ բավարար պայման է" արտահայտությունը պարզապես անհեթեթություն է:
Այս մտքի վրա լրիվ ապշած եմ, լուրջ եմ ասում: Էն քո ասած խոշորացույցի մեթոդն ես կիրառել, այն էլ չափազանց անհաջող: Բերեմ նույն իմաստով, բայց ձեւակերպմամբ մի քիչ տարբեր այլ օրինակ.Հերթական սոփեստությունը
Դու ենթադրություն ես արել, այդ ենթադրության հիման վրա արել ես մեկ այլ ենթադրություն, ապա կատարել ես դատողություն և եկել ես սխալ եզրահանգման:
Բայց հասկանալով, թե դու ինչ ես ուզում ասել, ես չեմ կախվի քո բառերից, այլ կպատասխանեմ հարցիդ: Երբ ինձ հարցնում են, թե հավատում եմ ես, որ այդ արկղի մեջ 1մլն դոլար կա, ես չեմ պատասխանում “ոչ”, և հենց այստեղ է կայանում քո սոփեստությունը: Ես նախ կպարզեմ, թե քանի միլիոն դոլար կա աշխարհում, դա պարզելի գործողություն է, ապա պարզում եմ, թե որտեղ են գտնվում այդ միլիոններից յուրաքանչյուրը, դա նույնպես պարզելի է, և եթե վերջում բացակայում է 1մլն դոլար, ապա ես վստահաբար պնդում եմ, որ այդ 1մլն դոլորը արկղում, իսկ եթե իմ փնտրտուքների վերջում պարզում եմ, որ աշխարհի բոլոր 1մլն դոլարները իրենց տեղերում են, ապա վստահաբար հայտարարում եմ, որ արկղում չկա 1մլն դոլար:
-Հավատու?մ ես, որ Հայստանի ֆուտբոլի հավաքականը Իսպանիայում կհաղթի իսպանացիներին
-Ո'չ
-Իսկ 100 տոկոսով վստա?հ ես, որ կպարտվի
-Ո'չ:
Հիմա պարզ ա?
Դու լրիվ այլ բան էիր գրել, նայի' ր, ահա քո գրածը.Դա միայն քո սուբյեկտիվ կարծիքով է, որ ես իմ մտքերը ճիշտ չեմ շարադրում: Օբյեկտիվ մտածողություն ունեցող մարդը կասեր, որ ես իմ մտքերը ընդհանրական եմ շարադրել: Մուտացիաների միջոցով կյանքի էվոլյուցիան կամ նեոդարվինիզմը Դարվինի տեսության մաս է կազմում և հանդիսանում է նրա պատմական շարունակություն: Այնպես որ Դարվինի տեսություն ասելով ժամանակակից գիտությունը հասկանում է դրա զարգացման բոլոր փուլերը` այդ թվում նեոդարվինիզմը և նմանատիպ բոլոր մյուսները: Իսկ միտքս վերաձևակերպելու պատճառը ոչ թե իմ, այլ նրա մեջ է, ում ուղղված է եղել այդ միտքը:
,Տիեզերքում առկա է կյանք: Դա փաստ է: Կամ այդ կյանքը առաջացել է մտահաղեցմամբ /Աստված/ կամ այն ի հայտ է եկել ինքնաբերաբար, առանց կողմնակի միջամտության /էվոլյուցիայի տեսություն/:
իսկ մինչ այդ ասում էիր, որ
Զգու?մ ես խորը տարբերությունը, թե? ուզում ես ասել, որ ինքնաբերաբար առաջանալը եւ դարվինիզմը, թեկուզ եւ նեոդարվինիզմը իրար հավասար կամ համարժեք կատեգորիաներ են:Աստծո գոյությունը մերժող միտքը այլ հնարավորություն չունի եթե ոչ Դարվինի, ապա գոնե նրա ստեղծած տեսության հետ բարիդրացիական հարաբերությունների մեջ լինել:
И чтобы нас никто не разлучил,
Я превратил тебя в воспоминания. -Григорий Лепс
Ռազմավարական խաղ Travian.ru
Եթե դու ոչ թե խճճվեիր իմ գրառումների մեջ, այլ փորձեիր հասկանալ դրանք, ապա կտեսնեիր, որ ես երբեք չեմ մեղադրել քեզ քո գրառումներում իմանալ և հավատալ տերմինները խառնելու մեջ:
Իմ նախորդ գրառման մեջ ես նկատել էի, որ այս թեմայի վերնագիրը "Հավատու՞մ եք Աստծուն" չի համապատասխանում այն իմաստին, ըստ որի կատարվում են քննարկումներըը, այդ թվում իմ և քո միջև: Այն պետք է լիներ, և ըստ էության ունի "Ընդունու՞մ եք Աստծո գոյությունը" իմաստը, քանի որ մարդ կարող է ընդունել ինչ-որ բանի գոյությունը, սակայն չհավատալ դրան: Իսկ այդ իմաստով քո "ինչը որ չեմ հասկանում, դրան չեմ հավատում" հայտարարությունը անհեթեթ է, քանի որ, այս պարագայում այն ստանում է այնպիսի իմաստ, որը կհնչեր այսպես` "ինչ որ չեմ հասկանում, դրա գոյությունը չեմ ընդունում': Իսկ դա անհեթեթություն է, անկախ իմ ունեցած պոտենցիալից:
Այնինչ այդ ես պետք է ապշեի քո բերած օրինակների վրա:
Առաջին դեպքում դու մարդու կյանքի համար կենսական նշանակություն ունեցող երևույթը /Աստծո գոյությունը/ համեմատում ես կյանքի համար կենսական նշանակություն չունեցող երևույթի /1մլն դոլոր/ հետ, այն դեպքում երբ պատասխանը այդ երկու երևույթների նկատմամբ պարզապես չի կարող միանշանակ լինել: Երկրորդ, այսինքն այս դեպքում դու արդեն իսկ եղած երևույթը համեմատում ես մի երևույթի հետ, որը դեռ նոր պետք է լինի, հետևաբար այս երկու երևույթներին պատասխանելու համար նույնպես հնարավոր չէ միանշանակ մոտեցում ցույց տալ:
Ես չեմ հասկանում, թե ինչ ես ուզում ասել, սակայն կփորձեմ տալ պատասխան, որ գուցե բավարարի քեզ:
Կյանքի ինքաբերաբար առաջանալը դա պնդում է, իսկ դարվինիզմը և նեոդարվինիզմը տեսություններ, և անիմաստ է ասել, թե մեկը մյուսին հավասար է կամ համարժեք:
Դարվինիզմը և նեոդարվինիզմը էվոլյուցիայի ամբողջական տեսության մեխանիզմներից երկուսն են, իսկ կյանքի ինքնաբերաբար առաջանալը այդ տեսության ամենահիմնական և առանցքային պնդումը:
Վերջին խմբագրող՝ Լավ ոստիկան: 02.10.2008, 20:23:
Մեկ ծաղիկը ծափ կտա, մեկ ձեռքով գարուն կգա:
Եթե գլուխ չունես, չի էլ ցավի
Լավ բոլորիդ սենց մի հարց. հուսով եմ կպատասխանեք.
Ձեզ ո՞րն է ձեռնտու, հավատալ որ աստված կա, թե որ չկա. ու հիմնավորեք հա՞
И чтобы нас никто не разлучил,
Я превратил тебя в воспоминания. -Григорий Лепс
Ռազմավարական խաղ Travian.ru
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ