Որպեսզի այլ կարդացողների համար հասկանալի լինի ինչի մասին ենք խոսում, նախ մեջբերեմ քո հարցը․
Հա, բոլոր կենդանիներն էլ ապրելու իրավունք ունեն, ու սպանելը, հատկապես անիմաստ, լավ չի։ Բուսակերության հիմնավորումներից/պատճառներից մեկը նաև դա ա։ Բայց կարծում եմ էդ «լավ չի»–ի աստիճանը ուղղակիորեն կախված ա կենդանի օրգանիզմի զարգացածության աստիճանից, ավելի կոնկրետ` նյարդային համակարգի զարգացածության աստիճանից: Ըստ էդ սկզբունքի՝ մարդը ամենաբարձր դիրքում ա գտնվում, որտև մարդու նյարդային համակարգը, մասնավորապես՝ գլխուղեղը էականորեն ավելի զարգացած ա քան այլ կենդանիները։ Էդ պատճառով էլ մարդ սպանելու համար բանտ են նստում (մի շարք հայտնի վերապահումներով, երբ սպանելու անհրաժեշտությունը հիմնավորվում ա)։
Մինչդեռ օրինակ ճանճ սպանելուց մարդիկ սկի աչք չեն թարթում, որտև ճանճի նյարդային համակարգը անհամեմատ ավելի պրիմիտիվ ա։ ՈՒ այնուամենայնիվ անիմաստ միջատ սպանելն էլ լավ չի, քանի որ ամեն կենդանի իր դերն ունի բնության մեջ ու առանց անհրաժեշտության սպանելը կյանքի անիմաստ վատնում ա։ Բնության մեջ ոչ մի կենդանի անիմաստ չի սպանում այլ կենդանու։ Իսկ օրինակ բակտերիաներ լիքը սպանում ենք ամեն անգամ օդ շնչելուց: ՈՒ էդ օկ ա, որտև բակտերիան նյարդային համակարգ չունի։ Բայց անկախ էս ամենից, համոզված չեմ որ հստակ հասկանում եմ, թե ինչ տրամաբանական նմանություն կա նուդիզմի ու կենդանիներ սպանելու միջև։ Եթե մտածում ես, որ մարդ սպանելը վատ համարելը, իսկ այլ կենդանիներին՝ չէ, ընդամենը հասարակության սահմանած պայմանականություն ա, չեմ կարծում թե զուտ պայմանականություն ա։ Ընդհանրապես սպանելը կյանքի, էներգիայի վատնում ա, ու ինչքան զարգացած էակ ես սպանում, էնքան ավելի մեծ վատնում ա։
Добро победило зло, поставило его на колени и зверски убило
Այո, կարծում եմ որ կոնկրետ մարդու սպանելը արգելելու նորմը պայմանական է: Ընդամենը մի 150 տարի առաջ լրիվ նորմալ էր, որ մարդը խաղաղ ժամանակ ուրիշ իրեն համազոր մարդու հրավիրում էր դուելի ու սպանում:
Ու հակառակը, եթե դուելին մարդը խուսափեր մասնակցելուց, ասել է խուսափեր մարդ սպանել կամ ինքը սպանվել, արժանանում էր հասարակության արհամարանքին ու անգամ վտարում էին հասարակական վայրերից:
Իսկ հիմա ցանկցած դեպքում սենց պլանավորված մարդ սպանելը հասարակության գերակշիռ մեծամասնությունը չի ընդունում ու պատժվում է ամենախիստ ձևով:
Սա չեղավ՞ պայմանականություն, որը ունի իր օբեկտիվ հասարակական հիմնավորումները: Բայց և այնպես- պայմանականություն է:
Հիմա ես լավ չհասկացա, դու ընդունու՞մ ես հասարակության մեծասնություն թելադրած պայմանականությունները: Ու ընդանրապես, ընդունում ես՞ որ մեծամասնությունը իրավունք ունի հասարակական համակեցության նորմեր սահմանելու:
Վերջին խմբագրող՝ anslov: 14.12.2016, 01:37:
anslov, երբեք, ոչ մի դարում անիմաստ մարդ սպանելը նորմալ չի համարվել։ Միշտ էլ սպանելու համար լուրջ պատճառներ պիտի լինեին։ Այլ հարց ա, որ տարբեր հասարակություններում պատճառները տարբեր են ու էդ պատճառների արժեքները տարբեր են։ Օրինակ մի քանի դար առաջ «բարձրաշխարհիկ» Եվրոպայում ինչ–որ մեկը եթե ոտդ տրորեր, դա մեծ պատվազրկություն կարար համարվեր ու պատիվը կյանքից թանկ էր։ Որոշ հասարակություններում կրոնական սրբությունները վիրավորելը կամ չընդունելն ա մեծ պատճառ ու կյանքից կարևոր։ ՈՒ եթե նույնսիկ որոշ դեպքերում էդ ամենը կարող ա ծայրահեղությունների հասնի, դրանցով հիմնական սկզբունքը չի հերքվում։
Համակեցության նորմերի անհրաժեշտությունը իհարկե ընդունում եմ։ Հենց էդ պատճառով էլ էն թեմայում գրել էի, որ դեմ եմ հագուստը անհրաժեշտություն համարող հասարակության մեջ մերկ հեծանվաերթեր կազմակերելը։ Ընդհանրապես կարծում եմ, որ եթե մտնում ես մի հասարակություն, պիտի հարգես էդ հասարակության համակեցության նորմերը։ Իսկ եթե տարաձայնություններ կան էդ նորմերի վերաբերյալ ու ընդհանուր հայտարարի չեն գալիս, ապա լավագույն տարբերակը ուղղակի իրարից առանձին համայնքեր ստեղծելն ա, որ ամեն մեկը իր նախընտրած նորմերով համայնքում ապրի ու իրար չխանգարեն։ Մեր մոլորակը մեծ ա ու դեռևս էդ հնարավորությունը կա: ՈՒ հենց տենց մի բան էլ արվում ա, երբ նուդիստական ու ոչ նուդիստական լողափներն իրարից առանձնացնում են, որպեսզի ամեն մեկն ապրի իր ուզած նորմերով՝ առանց իրար խանգարելու։
Добро победило зло, поставило его на колени и зверски убило
Smokie (19.12.2016)
Եթե ռեալության մեջ քո ասած տարբերակով լիներ, ապա դա ուղղակի դրախտ ա: Իրականում լրիվ ուրիշ է: մանավանդ մեր օրերում հաճախ փոքրամասնությունը դառնում է ագրեսիվ ու փորձում է իր վարքով մեծամասնությանը դուրս շպրտել իր "լողափից" ու դա անում է նախ և առաջ իր համար օրինական հիմքեր լոբինգ անելով, բռթելով ու պարտադրելով մեծամասնությանը: Դրանով փոքրամասնությունը կարծում է, թե մեծամասնությանը "սովորացրեց" ռեալությանը, բայց օրինակ հենց այսօրվա ԱՄն-ի կամ Ֆրանսիայի քաղաքացիական դիրքորոշումներում տեսնում ենք, որ ոչ մեկին էլ ագերսիվ ձևի չես կարող փոխել: Ոստիկանական ատիճանակը կամ բանտախուցը աչքի դեմը բռնելով -ստիպել կարող ես, բայց ձևափոխել- երբեք
Հ.Գ. կարծում եմ հասկանալի է, որ "լողափ"- ը օգտագործել եմ սիմվոլիկ:
Smokie (19.12.2016)
Ինձ թվում է դու տարբեր կատեգորիաներ դնում ու խառնում ես իրար փորձելով ամեն ինչ ընդհանրացնել: Մասնավորապես անհրաժեշտությունը (օրինակ՝ սպանություն), ձևականությունը (օրինակ՝ մարմնի ցուցադրություն), նորմը (օրինակ՝ կանոններ) և պայմանականությունը (օրինակ՝ սովորություն, որոշակի կապ ունի ձևականության հետ, բայց նույնը չի) սրանք տարբեր են, և սրանք իրար հետ համեմատելը նշանակում է գրողի ծոցն ուղարկել փիլիսոփայությունն իր բոլոր հասկացություններով, կամ իմաստազրկել բառերն առհասարակ:
Միտքը հստակեցնելու համար բարեկամաբար խորհուրդ կտամ իմ դասախոսներից մեկի գիրքը (pdf ֆայլ է)՝
Փիլիսոփայություն բոլորի համար: Ուսումնական ձեռնարկ:
Si vis pacem, para bellum
Վիշապ (14.12.2016)
Ruby Rue (15.12.2016)
Ռուբ, էդ սկզբում ա տենց ։)) Հետո կա՛մ ալարելու ես հղումներով գնալ, կա՛մ գնալու ես մենակ ամենակարևորներով, որոնք քեզ իսկապես պետք են։ Էն սկզբերում ես էլ էի տենց բաներ անում, մինչև հասա մի հոդվածի, որը համալսարանի դատաբազան չուներ։ Հեղինակին գրեցի, խնդրեցի, ուղարկեց։ Ու վերջում մի բան պարզեցի. 1974 թվի էդ հոդվածը, որ աշխատանքային հիշողության մասին հոդված գրելիս ով չի ալարում, ցիտում ա, չի պարունակում էն մոդելը, որին հղում ա անում։ Պարզ ասած՝ էդ հոդվածին հղում անողները սկի չէին էլ կարդացել ։)) Բայց լավ միտք ա հղումներով հետ գնալը։ Ես էլ եմ ուզում։
Մեր կլիենտները մեզ սովորաբար քաղցրեղեն են բերում՝ որպես շնորհակալություն հրաժեշտից առաջ, ու մենք դա հետ չենք ուղարկում: Բայց դե մեծ մասը իրենց ձեռքով թխածն են բերում, իսկ էս մեկը նախկին սովետական երկրից էր, բամբաներկայով եկավ:
Այվի ջան, խնդիրն էն ա, որ իրանց լավություն չենք անում, բան չենք անում: Խիստ գործնական հարաբերություն ա:
Ու ինձ նյարդայնացնողն իրանց խավն ա. ուսուցչական խավը: Որտև հենց իրանք են հաջորդ սերնդին կրթողը:
Քայլ առ քայլ՝ դարից դար
Խենթ եմ
CactuSoul (15.12.2016), ivy (14.12.2016), Sambitbaba (14.12.2016), Tiger29 (14.12.2016), Ուլուանա (14.12.2016)
Այս պահին թեմայում են 1 հոգի. (0 անդամ և 1 հյուր)
Էջանիշներ